Pas på med al det email
Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-04-05 14:50

http://www.theregister.co.uk/2005/04/22/email_destroys_iq/

Modern technology depletes human cognitive abilities more rapidly than
drugs, according to a psychiatric study conducted at King's College, London.
And the curse of 'messaging' is to blame.
Email users suffered a 10 per cent drop in IQ scores, more than twice the
fall recorded by marijuana users, in a clinical trial of over a thousand
participants.

Fra : Gnistn

Dato : 23-04-05 03:46

Martin Kristensen wrote:

Man skal høre meget før ørene falder af, med andre andre ord, nonsense.

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 23-04-05 19:26

"Gnistn" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Martin Kristensen wrote:
>
> Man skal høre meget før ørene falder af, med andre andre ord, nonsense.

Hm,
Nuanceret kunne jeg påstå, at testen, og 'intelligens'-begrebet måske er
lettere ud-dateret. I pædagogik arbejder man med en håndfuld forskellige
intelligenser alt efter om man er fingerfærdig, musikalsk er til sprog eller
har en god tempo-spatial opfattelse osv. I betragtning af hvor meget pc/it
og den digitale verden efterhånden fylder kunne jeg påstå, at en tilsvarende
intelligens er et berettiget sidestykke til de ovennævnte. At det har en
omkostning er da beklageligt.

Carsten