Vil der nogensinde komme en ny Einstein?
Fra : Martin Kristensen

Dato : 19-04-05 12:03

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 07:55

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:4264e574$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...
> Eller er vi blevet for ensrettede?

http://edition.cnn.com/2005/TECH/science/04/18/einstein.future.ap/index.html

Nej, der vil aldrig komme en ny Einstein - men der *vil* komme flere
genier af samme kaliber. Bohr var måske nok af samme kaliber,
men han var ikke nogen Einstein - på samme måde, som heller ikke
Einstein var nogen Newton, eller Newton nogen Aristoteles.

Eller Gauss nogen Einstein, eller Einstein nogen Riemann.

Javist er vi blevet ensrettede, men de genier, der virkelig skaber nyt og
gør en helt enestående forskel (som nu f.eks. Einstein, Mozart, Bohr)
begynder altid med at sprænge alle rammer og gøre noget, som samtiden mener,
man ikke "kan" - hvilket er grunden til, at Mozart døde i fattigdom og der
gik så mange år, før Einsteins teorier for alvor fik den opmærksomhed, de
fortjente.
--
http://www.modspil.dk -
fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-05 10:48

"Carsten Agger" <agger AT bolignet-aarhus DOT dontspamme DOT notcombut DOT dk> skrev i en meddelelse

> Nej, der vil aldrig komme en ny Einstein

Det kommer an på om tidsrejser er mulige. Og da man stadig har
stumper af Einsteins hjerne opbevaret, vil det være muligt at lave
en klon engang i fremtiden.

> genier af samme kaliber. Bohr var måske nok af samme kaliber,

Bohrs fortjeneste var at være faderfigur for et frugtbart fysikermiljø
i første halvdel af 1900-tallet.

> men han var ikke nogen Einstein - på samme måde, som heller ikke
> Einstein var nogen Newton, eller Newton nogen Aristoteles.

Og Karl Åge er ikke Carsten Agger

> begynder altid med at sprænge alle rammer og gøre noget, som samtiden mener,
> man ikke "kan" - hvilket er grunden til, at Mozart døde i fattigdom og

Grunden var at han var dårlig økonom. Jeg mener han havde en indkomst
der var noget større end Beethoven og Bach fx.

> der
> gik så mange år, før Einsteins teorier for alvor fik den opmærksomhed, de
> fortjente.

Ja, det er godt at man ikke hopper på den første og bedste limpind.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 13:04

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> i første halvdel af 1900-tallet.
>
> Ja, det er godt at man ikke hopper på den første og bedste limpind.

Faderfigur-pointen er blevet stærk efterhånden som udlændige frakender Bohr
al ære

De tør ikke frakende Meitner ære - videnskab er idag om politisk korrekthed

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 16:23

> Bohrs fortjeneste var at være faderfigur for et frugtbart fysikermiljø
> i første halvdel af 1900-tallet.

... *og* hans atommodel med tilhørende forklaring af brintspektret - plus
hans ret omfattende bidrag til hele kvantemekanikkens udvikling.

Bohrs bidrag til fysikken var ikke i sig selv (fraregnet hans position som
faderfigur)
mindre end Einsteins, det var bare anderledes. Manden var i besiddelse af en
helt uhyrlig indsigt i fysiske processer og evner til at opstille modeller
og antagelser,
der endte med at fungere.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 17:05

dk> wrote in message news:42691633$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> en
> helt uhyrlig indsigt i fysiske processer og evner til at opstille modeller

Fordi Planck var tysker, og havde fundet kvantespringet ved fotocelleforsøg,
så søgtes æren for dette smurt ud over andre, og man lod Bohr dreje
Mendelejefs periodiske system 90 grader og så glemtes russeren og danskeren
fik æren

Men den ene middelmådighed klapper den anden på ryggen, i enhver loge

" Einsteins geni førte til Hiroshima" Pablo Picasso

Bohr skabte hygge og humor på Blegdamsvej, men sparkede ikke science fremad.
Reklame gjorde ham medie-halvgud

" Blot folk får en filosoferende atomfysiker at knæle for i
stedet for en biskop, er de ligesom lidt lykkeligere.
Jacob Paludan

Bohr havde ikke så gode vits-forfattere bag sig som Einstein. Hvem der
tænkte mindst nyt, er svært at sige.

Afgørende bagmænd for akraft er Becquerel, Ramsay og Hahn, som designede og
udførte praktiske eksperimenter og bragte kernefysikken til the
take-off-point

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-04-05 11:02

Scripsit "Carsten Agger" <agger AT bolignet-aarhus DOT dontspamme DOT notcombut DOT dk>

> man ikke "kan" - hvilket er grunden til, at Mozart døde i fattigdom og der
> gik så mange år, før Einsteins teorier for alvor fik den opmærksomhed, de
> fortjente.

Gjorde der det?

Einsteins første store arbejder udkom i 1905, og i biografien på
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~history/Mathematicians/Einstein.html
beskrives han allerede i 1909 som "recognised as a leading scientific
thinker". Han blev berømt også udenfor videnskabelige kradse efter den
generelle relativitetsteoris (1915) forudsigelser om gravitationel
afbøjning af lys blev bekræftet ved solformørkelsen i 1919. Og fik
Nobelprisen i 1921. Det synes jeg er temmelig hurtigt.

--
Henning Makholm "In my opinion, this child don't
need to have his head shrunk at all."

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 13:06

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> [...]
> afbøjning af lys blev bekræftet ved solformørkelsen i 1919. Og fik
> Nobelprisen i 1921. Det synes jeg er temmelig hurtigt.

Afbøjelsen var ikke en bekræftelse eller bevis.

Men den modbeviste ikke Einsteins teori - der stadig blæser i vinden

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-04-05 08:11

"Bo Warming" .

> Afbøjelsen var ikke en bekræftelse eller bevis.

Einstein forudsagde en afbøjning, der var nøjagtig det dobbelte af Soldners
værdi. Soldners værdi var baseret paa Newtons tyngdelov. Hvem skal man saa
foretrække? Einstein eller Newton?

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-05 21:12

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message

> [...]
> Soldners værdi. Soldners værdi var baseret paa Newtons tyngdelov. Hvem
> skal man saa foretrække? Einstein eller Newton?

Newtons mekanik incl tyngdelov er ikke bevist eller modbevist , helt eller
delvis, ved at enkeltstående astronomisk fænomen.
Måske Newton passer altid, under alle forhold, ved alle virkelighedens
mekaniske hastigheder.
Tyngde-relativity er spekulation.
Hvis Soldner var blevet bekræftet, havde det ikke modbevist Einstein.
At Soldner var mindre egnet til forklaring end relativity, er ikke bevis for
Einsteins teori.
Hvis et rumfænomen ikke passer med Einstein, fx vedr atomure, så er det
TANKEVÆKKENDE og giver grund til nærmere undersøgelser.
Men for at tale om bevis for en naturlov skal der langt flere sæt af
måleværdier til, vedr talrige typer forhold.

Hvis man vil sandsynliggøre at Einstein er nødvendig for GPS, skal man
fremvise tal for stedsbestemmelse uden relativity, og sammenligne med de
idag opnåede.
Det postulerede DR2, men de har ikke link der går i dybden, - så det kan
være smalltalk.
Vor strid om relativity-gavn vedr GPS er slet ikke søgt bragt til ende. I
har uddybet nogle postulater, men der mangler meget for at min tese er
modbevist - selvom der er dele af atomures brug, hvor I ved mere end jeg..At
min løse snak kan kaldes Flinstoneagtig beviser ikke at jeg har fejlet på
noget centralt punkt. Håber nogen kan gøre disputsen færdig - der er vist
langt igen.

Det er bragt ind i debatten at tyngde skal kompenseres for.
Det forstår jeg ikke. ER der en formel om tyngde, i stil med E=mc2 vedr
isotop-til-isotop-omdannelse?
Iøvrigt er det ikke bevis på denne formels gavn for udvikling af akraft, at
den siger noget derom eller at det passer med nogle målinger(gør det?).
Ingen har forklaret præcis hvilke forsøg Hahn udførte og hvor relativity
gavnede tolkning - hvis den gjorde.
At dobbelt mængde isotop giver dobbelt energi er ikke et centralt spørgsmål.
Hvis proportionalitetskonstant ikke er c2 men halvanden c2 så er det ikke
afgørende. Omdannelser sker næppe fuldstændigt (eller blot halvt)i noget
akraftværk.og ingen målte energien fra Hiroshima-bomben og skønnede om den
lå nær hvad skulle gælde udfra relativity-formlen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 03:54

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Måske Newton passer altid, under alle forhold, ved alle virkelighedens
> mekaniske hastigheder.

Den moderne version af Newtons love har ingen højeste hastighed.

Relativitetsteorien er - let forsimplet - en tilpasning af Newtons
love således at c er den højeste hastighed for alle uanset
referencesystem.

Jeg kan forstå at det ikke var pensum på din uddannelse.

> Men for at tale om bevis for en naturlov skal der langt flere sæt af
> måleværdier til, vedr talrige typer forhold.

Nej, der skal _forudsigelser_ til, og disse forudsigelser skal holde.

Der er tidligere nævnt at atomurer går langsommere når de er oppe at
flyve. Rumsonden Cassini afprøvede det i forbindelse med sine
radiotransmissioner hjem: "The Cassini experiment confirmed it to an
accuracy of 20 parts per million"

Ønsker man så at en anden teori skal på banen, skal den klare sig
_bedre_ end ovenstående. Det er ikke nemt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 07:11

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> wrote in message

> Den moderne version af Newtons love har ingen højeste hastighed.

Ingen love har hastighed. Newton er ikke modbevist i nogen situation

> Relativitetsteorien er - let forsimplet - en tilpasning af Newtons
> love således at c er den højeste hastighed for alle uanset
> referencesystem.
>
> Jeg kan forstå at det ikke var pensum på din uddannelse.

Paradigme-ævl har søgt at gøre Einstein til en overordnet ny måde, der
udbedre noget som Newton ikke klarer.
Der er ikke hold i det.
Newton har begrænset værdi, men står ubestridt
Einstein rummer måske sandhed, måske ikke.

> [...]
> accuracy of 20 parts per million"
>
> Ønsker man så at en anden teori skal på banen, skal den klare sig
> _bedre_ end ovenstående. Det er ikke nemt.

At Cassini ikke modbeviste Einstein, betyder ikke at hans teori er bevist.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 11:22

> Ingen love har hastighed. Newton er ikke modbevist i nogen situation

Newtons anden lov har hastighed. Var det ikke pensum på din
uddannelse?

> At Cassini ikke modbeviste Einstein, betyder ikke at hans teori er
> bevist.

Ingen andre teorier giver så præcise forudsigelser. Det er det
videnskabsmænd fokuserer på.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 18:11

> Newtons anden lov har hastighed. Var det ikke pensum på din
> uddannelse?

Sføli. Kraft er lig masse gange acceleration, er da 2. lov
Har du nogle måleværdier der ikke passer med Newton? Hvilke?

> Ingen andre teorier giver så præcise forudsigelser. Det er det
> videnskabsmænd fokuserer på.

Men der skal mere til for at en teori er bevist.Så vidt jeg ved er teorien
ikke modbevist. DEt er noget andet.

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-04-05 09:04

Thorbjoern Ravn Andersen skrev

> [...]
> referencesystem.
>
> Jeg kan forstå at det ikke var pensum på din uddannelse.

I fald du eller andre ikke er klar over det, så kan jeg oplyse, at Bo
desværre ikke er i stand til at deltage sagligt i diskussioner der på
nogen måde vedrører relativitetsteori eller Einstein. Og på de svar til
Bo der slipper igennem mit filter kan jeg forstå, at dette også gælder
mange andre emner.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-04-05 19:06

"Aage Andersen" >> Afbøjelsen var ikke en bekræftelse eller bevis.

> Einstein forudsagde en afbøjning, der var nøjagtig det dobbelte af
> Soldners værdi. Soldners værdi var baseret paa Newtons tyngdelov. Hvem
> skal man saa foretrække? Einstein eller Newton?

Jeg glemte at skrive at Einsteins værdi er verificeret med en usikkerhed paa
0.02 %, d. v. s. at Soldners værdi er forkert.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 20:34

> "Aage Andersen" >> Afbøjelsen var ikke en bekræftelse eller bevis.

> Jeg glemte at skrive at Einsteins værdi er verificeret med en usikkerhed
> paa 0.02 %, d. v. s. at Soldners værdi er forkert.

Kan man forestille sig at skatteyderne en dag får glæde af om der er præcis
forudsigelse af denne afbøjning?

Faktisk er jeg i tvivl om Newtons love har gavnet skatteyderne.

HVIS Einstein har bidraget til akraft eller GPS, så er det en
solstrålehistorie - som vil overraske mig. Som jeg er spændt på¨ at nå til
bunds i. Og der er jo mange kompetente mennesker på dk.videnskab, så måske
vi får syn for sagn, hvis ikke debatten forpestes og afledes af våsede
personangreb om at "BW er jødehader" og så er al videnskab fra mig værdiløs.

Man skal være universitetslektor, for at være så dum (Hans Hyttel, Ålborg
Universitet)

Hvorfor skulle jeg, der er antiracist, antipsykearv(sæddonorformidler)
etnisk gift, ulandsrarbejder i 4 år, tvære i evt Einsteingavnlighed, hvis
ikke min nysgerrighed var sagligt begrundet (om fysik) , men havde at gøre
med racemæssige fordomme? Og min ligeså stærke kritik af tro på at Newton
har gavnet teknologi - hvad skulle den være grundet i - anti-britiskhed?

Der er iøvrigt ikke glistrupisme i denne interesse - Glistrup er
uinteresseret i alt andet end jura, politik, psykologi og filosofi.
Vedr. holocaust og lægegavn er han konform idet han ikke har haft tid at
være skeptisk, som jeg. Dog gætter han på at 3 mio kz-døde jøder er
sandsynligere end 6 mio, og han tror ikke, at kondomer er så usikre, som
læger er betalt af ppilleindustrien for at påstå, at de er.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-04-05 20:52

> Kan man forestille sig at skatteyderne en dag får glæde af om der er
præcis
> forudsigelse af denne afbøjning?

Det kaldes udvikling... Hvis vi skulle leve efter dine teser, ville vi
stadig bo i huler.

> Faktisk er jeg i tvivl om Newtons love har gavnet skatteyderne.

Nu glemmer du at din helt von braun, IKKE kunne sende en raket til månen
uden brug af Newtons tyngdelove....

> [...]
> vi får syn for sagn, hvis ikke debatten forpestes og afledes af våsede
> personangreb om at "BW er jødehader" og så er al videnskab fra mig

Du har flere gange fået forklaret Einsteins betydning for GPS - på en sådan
måde, at selv en sløv abe ville forstå det...

> Man skal være universitetslektor, for at være så dum (Hans Hyttel, Ålborg
> Universitet)

En ganske god lektor - som har en rigtig god hjemmeside om dig..

> [...]
> har gavnet teknologi - hvad skulle den være grundet i - anti-britiskhed?

Du er jo næsten en engel Bo....
Desværre har du en total mangel på selvkritik og ingen forståelse af fakta.

> [...]
> sandsynligere end 6 mio, og han tror ikke, at kondomer er så usikre, som
> læger er betalt af ppilleindustrien for at påstå, at de er.

Bevis påstanden - tro kan du have i kirken om søndagen....

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 21:36

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> præcis
>
> Det kaldes udvikling... Hvis vi skulle leve efter dine teser, ville vi
> stadig bo i huler.

Al gavnlig fysik fx dampmaskine og computer kommer af forskning i
århundreder der var glistrupske mht lavt skattetryk og lillebitte
godhedsindustri. Hvor universiteterne udførte bestillingsopgaver fra
erhvervslivet.
Så vi ville have langt bedre teknik hvis pengene blev i borgernes lommer,
som jeg foreslår.
Hvem har tidligst foreslået elektronisk hjemmefængsling og roadpricing i DK?
Glistrup.
Vi er ikke teknikangst som socialister.'

> Nu glemmer du at din helt von braun, IKKE kunne sende en raket til månen
> uden brug af Newtons tyngdelove....

Behøver man Newton for at affyre en kanon?
Nej, og heller ikke for at affyre og designe en V1 og V2 raket.

> værdiløs.
>
> Du har flere gange fået forklaret Einsteins betydning for GPS - på en
> sådan
> måde, at selv en sløv abe ville forstå det...

Forklaring der ikke kunne holde i byretten.

> En ganske god lektor - som har en rigtig god hjemmeside om dig..

Du er tilhænger af usandhed? Out of context citaterne er OK, men at han ikke
tør debat med mig, viser at han ved at han udfører bestillingsarbejde for
sin organisation, Amnesty International
At han misbruger universitetspenge til personlig hadpropgaganda og bidrog
til at jeg er censurstraffet(§266b) viser hans stalinistiske menneskesyn

> Du er jo næsten en engel Bo....
> Desværre har du en total mangel på selvkritik og ingen forståelse af
> fakta.

Du kan altså ikke angribe logikkken jeg fremlægger.

> Bevis påstanden - tro kan du have i kirken om søndagen....

Ikke alt kan bevises. Om 6 mio eller ½ mio døde under WW2 kan aldrig
bevises - der kan kun skønnes. Der er ikke navne eller lig vedr 100000, så
hvordan kan man forestille sig bevis.

Ordet TRO har flere betydninger - ligesom AUSROTTEN har
Tro kan betyde noget religiøst og det kan betyde at man
formoder/sjusser/gætter.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-04-05 21:51

> [...]
DK?
> Glistrup.
> Vi er ikke teknikangst som socialister.'

Hvordan ved du, at vi ikke en dag kan bruge det dagligdagen?
Fra du kan lave damp og til at udvikkle en dampmaskine - kræves der
forskning..
Fra du kan lave strøm, til vi får en brugbar computer - kræves der
forskning...
osv.

> Behøver man Newton for at affyre en kanon?

nej - men hvis du gerne vil vide hvor granaten lander - behøver du Newton

> Nej, og heller ikke for at affyre og designe en V1 og V2 raket.

Se ovenfor..

> Forklaring der ikke kunne holde i byretten.

De kan holde i højesteret for den sags skyld...
Du /vil/ bare ikke forstår de forklaringer du har fået....

> [...]
> til at jeg er censurstraffet(§266b) viser hans stalinistiske menneskesyn

hüttel lyver ikke om dig - han fremlægge kun dine udgydelser...
At du er dømt efter §266b - kan ikke komme bag på nogen...

> Du kan altså ikke angribe logikkken jeg fremlægger.

Hvordan kommer du frem til det..??

> Ikke alt kan bevises. Om 6 mio eller ½ mio døde under WW2 kan aldrig
> bevises - der kan kun skønnes. Der er ikke navne eller lig vedr 100000, så
> hvordan kan man forestille sig bevis.

Du hyler altid op om, at du vil have beviser på alt - kom selv med beviserne
eller erkend, at du ikke har belæg for dine påstande..

> Ordet TRO har flere betydninger - ligesom AUSROTTEN har
> Tro kan betyde noget religiøst og det kan betyde at man
> formoder/sjusser/gætter.

Tro har flere betydninger - ausrotten har kun én..

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 22:32

> DK?
>
> Hvordan ved du, at vi ikke en dag kan bruge det dagligdagen?
> Fra du kan lave damp og til at udvikkle en dampmaskine - kræves der
> forskning..

Ja det udførte Heron i Grækenland år 100 SOM EN LEG, uden skattepenge

> Fra du kan lave strøm, til vi får en brugbar computer - kræves der
> forskning...

Volta og Galvani var drevet af nysgerrighed og udførte fremragende
forskning, privat.

> osv.

> nej - men hvis du gerne vil vide hvor granaten lander - behøver du Newton

> Se ovenfor..

Påvis hvor Newtonsligninger gavnede von Brauns raketter - eller
bilkonstruktion - eller andet.

> De kan holde i højesteret for den sags skyld...
> Du /vil/ bare ikke forstår de forklaringer du har fået....

Forklar hvordan du kan udelukke alternativ forklaringer. Du ved godt om
alibier og udelukkelsesmetode i en modsag. Vis at du kan påvise Newton-gavn
så stringent.
(Det kan ingen - man prøv nu, hvis du tør gøre dig til grin)

> ikke
>
> hüttel lyver ikke om dig - han fremlægge kun dine udgydelser...

Vedr praktiske detaljer om mit liv, fx ulandsarbejde, var der talrige
lodrette usandheder - som jo er uundgåëligt når man ikke tør dialog.

> At du er dømt efter §266b - kan ikke komme bag på nogen...

Det er bedre end at få et ridderkors.

> Du hyler altid op om, at du vil have beviser på alt - kom selv med
> beviserne
> eller erkend, at du ikke har belæg for dine påstande..

Du er anklager og har bevisbyrde

Ingen kan bevise at 6 mio ikke er døde. De fleste kom til Stalins lejre, som
du kan læse i Samuel Racklin og hans fars bog. Men statistik er ikke
offentlig, så man nøjes med skøn og følgende sjove ulogik
- antal ankomne til hver kz som ikke levede ved befrielsen kaldes dræbte.
Men talrige fanger optrædte i flere forskellige lejre - de var i transit i
lejr 1 og siden i 2 og kom så til lejr 3 - dvs en fange føres på som
dødsfald tre gange.

> Tro har flere betydninger - ausrotten har kun én..

Selv på dansk er UDRYDDE JØDEDOM ikke at udslette alle jøders liv - helt
ligesom du kan sige til en ven at du "smadrer ham", hvis han ikke holder
kæft, men selv hudafskrabninger er der ikke risiko for.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-04-05 23:04

> Ja det udførte Heron i Grækenland år 100 SOM EN LEG, uden skattepenge

dampmaskiner og computer forskning..?

> Volta og Galvani var drevet af nysgerrighed og udførte fremragende
> forskning, privat.

Og hvem betalte deres løn..?

> Påvis hvor Newtonsligninger gavnede von Brauns raketter - eller
> bilkonstruktion - eller andet.

Selv en elev i 7 klasse kan se sammenhænget.......

> [...]
Newton-gavn
> så stringent.
> (Det kan ingen - man prøv nu, hvis du tør gøre dig til grin)

jeg udelukker ikke alternativer - men du benægter fakta....

> Vedr praktiske detaljer om mit liv, fx ulandsarbejde, var der talrige
> lodrette usandheder - som jo er uundgåëligt når man ikke tør dialog.

Citer ordret..

> Det er bedre end at få et ridderkors.

For dine trosfælder måske....

> Du er anklager og har bevisbyrde

Forkert - du benægeter fakta - du har bevisbyrden

> [...]
> Men talrige fanger optrædte i flere forskellige lejre - de var i transit i
> lejr 1 og siden i 2 og kom så til lejr 3 - dvs en fange føres på som

dokumentation på din påstand - ikke brainstorm...

> Selv på dansk er UDRYDDE JØDEDOM ikke at udslette alle jøders liv

Hvordan vil du så fortolke det?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-05 23:41

> dampmaskiner og computer forskning..?

Dampmaskiner

> Og hvem betalte deres løn..?

Jeg tror de havde arvet deres private rigdom.

> Selv en elev i 7 klasse kan se sammenhænget.......

Så må det være dejlig let for dig at forklare - enten om bil eller raket.
KAn en dk.videnskab fysiker se relation mellem fx K=m x g, og Mercedes Benz
udviklingsingeniørernes fornemme forbedringer af bilmodellernes
acceleration?

> Forkert - du benægeter fakta - du har bevisbyrden

Læs Retsplejeloven. Det bliver ikke stricken off the record når anklagede
peger på fejlkilder vedr anklagers vidner og påstande, selvom han ikke har
beviser. HAN HAR IKKE BEVISPLIGT - det har kun anklager.
Jer der stiller jer solidarisk med hævnhængningerne i Nyrnberg har
bevispligt.

Faktisk vil det ikke skade forsvarsadvokat og anklagede hvis de "benægtede
fakta" som du mener jeg gør - kun hvis de begår selvmodsigelse. Påvis sådan
en hos mig, hvis du kan.

> Hvordan vil du så fortolke det?

Hvis man har omvendt eller svækket ledende rabbinere, så deres sag står
meget dårligere, så kan man i venners lag prale af at have "udryddet
jødedom". Og alt hvad I har til støtte for teorien om at nazier ville aflive
jøder, er sagt i venners lag og i useriøs sammenhæng.

Kom med instruerende brev fra ministerium. Intet konkret og sagligt taler
for at man ønskede jødiske dødsfald, når bortset fra enkelte disciplinære
henrettelser der skulle skabe respekt om fangevogtere ved at besværlige
fanger straffedes - brutalt, men krig er krig og der var jo ikke to
fangevogtere pr fange som i danske fængsler - for at have soldater nok ved
fronten havde man cirka 1000 fanger pr fangevogter, og så må de være hårde
for at blive adlydt og skabe nul motiv til oprør (som skete i
Warzava-gettoen hvor SS-personale dræbtes og i krig ønsker man hellere en af
egne soldater beskyttet end ti andre hjulpet til overlevelse.
Fat dog at krig er krig og vore normer bør man ikke ræsonere udfra.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 25-04-05 00:35

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:lgVae.16491

> Dampmaskiner

? forklar... - du snakker sort...

> Jeg tror de havde arvet deres private rigdom.

Du kan tro i kirken på søndag - dokumentation Bo...

> [...]
Benz
> udviklingsingeniørernes fornemme forbedringer af bilmodellernes

Du må virkeligt være små dum - du har en uddanelse fra et universitet - brug
de små grå Bo..

> [...]
> beviser. HAN HAR IKKE BEVISPLIGT - det har kun anklager.
> Jer der stiller jer solidarisk med hævnhængningerne i Nyrnberg har

Fejlkilder?? - du benægter fakta...

> [...]
"benægtede
> fakta" som du mener jeg gør - kun hvis de begår selvmodsigelse. Påvis

Bevis din påstand - andre skal IKKE modbevise dit vrøvl...

> [...]
> egne soldater beskyttet end ti andre hjulpet til overlevelse.
> Fat dog at krig er krig og vore normer bør man ikke ræsonere udfra.

Here we go - med at dit nazi vrøvl....

Kan ikke forstå, at du ikke er blevet dømt flere gange efter §266b........

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-05 08:09

> af
>
> Here we go - med at dit nazi vrøvl....
>
> Kan ikke forstå, at du ikke er blevet dømt flere gange efter §266b........

At forsvare politimordere bliver manikke politimord-anbefaler af.
at være naziapologet bliver man på ingen måde nazi af

3 domme for racisme har antiracisten BW fået - og jeg er gift med etnisk og
brugte 4 år af mit liv på at bekæmpe sult og sygdom for Afrikas og
Afghanistans etniske

Muslimer kræver sådanne justitsmord - stop dem.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-04-05 21:43

On Mon, 25 Apr 2005 09:09:07 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)
>3 domme for racisme har antiracisten BW fået - og jeg er gift med etnisk og
>brugte 4 år af mit liv på at bekæmpe sult og sygdom for Afrikas og
>Afghanistans etniske

Intet af det betyder at man ikke kan være racist, skizo.

(-)
>Muslimer kræver sådanne justitsmord - stop dem.

Hvorfor skal vi tro på du skriver om muslimer? Du lyver om alt andet,
så hvorfor ikke blot antage at også det bare er løgn, skizo?

--

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 03:31

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> Intet af det betyder at man ikke kan være racist, skizo.

Vi er alle racister. Du er det fx langt mere end mig fordi du ikke har evnet
12 års samliv med etnisk kæreste og ikke har brugt 4 år på ulandsarbejde til
gavn for farvede - er det ikke nærliggende?
Jeg kritiserer dig ikke for det. Mine ulandsår skadede ulandene, som al
ulandshjælp gør - men intentionerne var
_smukkeste antiracisme_
og da Glistrup i 1979 gav partiet racistisk drejning, skammede jeg mig,
indtil jeg indså at det var fædrelandskærlighed det handlede om.

> Hvorfor skal vi tro på du skriver om muslimer?

Imamer ønsker skærpet censur mod både såkaldt racisme og imod blasfemi.
Deres kultur står for censur og demokratiophævelse - er du uenig i det?

Fra : Peter Weis

Dato : 26-04-05 18:02

Bo Warming wrote:

> Vi er alle racister. Du er det fx langt mere end mig fordi du ikke har
> evnet 12 års samliv med etnisk kæreste og ikke har brugt 4 år på
> ulandsarbejde til gavn for farvede - er det ikke nærliggende?

Er det ikke første gang man ser dig skrive at ulandsarbejde kan være til
gavn for befolkningen i ulandende?

Peter

Fra : Johnny Andersen

Dato : 25-04-05 22:31

> At forsvare politimordere bliver manikke politimord-anbefaler af.
> at være naziapologet bliver man på ingen måde nazi af

?? - Hvad er det du prøve at skrive....?

> 3 domme for racisme har antiracisten BW fået - og jeg er gift med etnisk
og
> brugte 4 år af mit liv på at bekæmpe sult og sygdom for Afrikas og
> Afghanistans etniske

Giver det ikke stof til eftertanke, at du er blevet DØMT 3 gange....?

> Muslimer kræver sådanne justitsmord - stop dem.

Dokumentation - ikke brainstorme-løgne....

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 03:23

> ?? - Hvad er det du prøve at skrive....?

Når forsvarsadvokat mod betaling fremlægger hvad taler for lav straf til
Blekingegadebanden, trods begået politimord, så er det en del af demokratisk
debat - her retssag

Tilsvarende er det nødvendigt og gavnligt at nogen som jeg belyser hvad
undskylder naziers adfærd under krigen - enhver sag bør ses fra to sider.

> og
>
> Giver det ikke stof til eftertanke, at du er blevet DØMT 3 gange....?

JO VI MÅ HAVE DEN CENSURLOV OPHÆVET
Er jeg mere racist end dig?

> Dokumentation - ikke brainstorme-løgne....

DET ER GODHEDSINDUSTRI der pga Islam kræver den onde censurlov der kaldes
racismeloven(§266b)

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-04-05 08:46

> Når forsvarsadvokat mod betaling fremlægger hvad taler for lav straf til
> Blekingegadebanden, trods begået politimord, så er det en del af
demokratisk
> debat - her retssag

Sort snak - når forsvarsadvokaten taler for lav straf - er det FØR man
bliver dømt (= kendt skyldig...)

> Tilsvarende er det nødvendigt og gavnligt at nogen som jeg belyser hvad
> undskylder naziers adfærd under krigen - enhver sag bør ses fra to sider.

> JO VI MÅ HAVE DEN CENSURLOV OPHÆVET
> Er jeg mere racist end dig?

Ja - DU er DØMT 3 gange efter §266b - ikke mig..

> DET ER GODHEDSINDUSTRI der pga Islam kræver den onde censurlov der kaldes
> racismeloven(§266b)

Gentager: dokumentation - ikke brainstorm-løgne

/Johnny

Fra : Verner Olsen

Dato : 25-04-05 16:00

On Mon, 25 Apr 2005 00:41:18 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Dampmaskiner

Hvis jeg ellers husker rigtigt (der sker nu og da), var det ikke en
maskine, da den ikke udførte noget arbejde (den snurrede bare rundt og
var, som du selv sagde, bare et legetøj)

>Jeg tror de havde arvet deres private rigdom.

Hvordan er det nu du selv siger - Tro kan du gøre i kirken.

>fakta" som du mener jeg gør - kun hvis de begår selvmodsigelse. Påvis sådan
>en hos mig, hvis du kan.

Hører dobbeltmoral her under?

Verner

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-05 19:20

"Verner Olsen" <here@nowhere.invalid> wrote in message

> Hvis jeg ellers husker rigtigt (der sker nu og da), var det ikke en
> maskine, da den ikke udførte noget arbejde (den snurrede bare rundt og
> var, som du selv sagde, bare et legetøj)

Heron havde slaver nok, så det var dengang urentabelt at sætte damp på som
energikilde i stedet for trædemølle eller galejroere

Fordi gemanerne i UK var anderledes og vikingers træteknologi havde bragt
tandhjul og udveksling på et takeoffpoint, så kunne Papin og Newcomen skabe
rentabel dampmaskine og serverede miraklet på den flade håjnd til Watt

Fra : Verner Olsen

Dato : 25-04-05 23:27

On Mon, 25 Apr 2005 20:20:23 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>rentabel dampmaskine og serverede miraklet på den flade håjnd til Watt

Så Det var altså ikke Heron som lavede den første dampmaskine, som du
lagde ud med - Tak for det!

Verner

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 04:21

> Så Det var altså ikke Heron som lavede den første dampmaskine, som du
> lagde ud med

Heron lavede prototype. - legetøj der eksperimentelt beviste princippet
uimodsigeligt og afgørende

Resten var ingeniørarbejde hvor Papin og Newcomen er de helt store genier,
og Watt er et llille geni
I tiden mellem Herons grundforskning og efterfølgernes målforskning havde
kanonindustri skabt stål der kunne laves stærke, lufttætte cylindre af.
Derfor var takeoffpoint for motor-udvikling omsider nået

Det svarer til at Hahn skabte abombens princip , men Fermi-holdet
realiserede fordi de havde de resourcer som tyskerne klogt vidste at de
aldrig ville have adgang til i en kort krig.

Du søger at ironisere "TAK FOR DET", som om jeg har begået selvmodsigelse.
Det har jeg igen ikke.

Men med de mange dumme spørgsmål jeg søger at besvare her, kan jeg altså
ikke skære alt ud pap, så alle forstår det første gang.Som gymnasielærer
havde jeg øjenkontakt og kunne se når eleverne tabte tråden. Her er det
sværere.
Det er en balance mellem at være short og være comprehensive

Fra : anonym

Dato : 22-04-05 17:04

Nutiden er ikke til genier. Der er for mange.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 17:25

"anonym" <anonym@mail.dk> wrote in message
> Nutiden er ikke til genier. Der er for mange.

>Vov at være vis!< Horats

- hans ord blev motto for oplysningstiden og stod på alle encyklopædier. Og
betrød drop religion, dvs vælg ny videnskabs-religion.

Dengang var trykning dyr, så statsmagten kunne styre de, der fik geni-ry

>"Der hvor kunnskapens tre står, er alltid paradiset." Slik taler de eldste
>og de yngste slanger.< Nietzsche

Ny latterliggøres genier der ikke er tro mod establishment, men de
forekommer blandt de "midaldrende slanger"

Blandt ældre slanger høres nu kun de af staten opreklamerede. Dødsstraf over
Sokrates-typer er erstattet af fortielse - de der er farlige for staten har
brugt deres 15 min berømmelse op.

Yngre slanger er autoritetstro overfor universitets-konformismen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-04-05 18:32

Naturvidenskab idag er en gruppe indsats......enkelte kan skabe
opsigtsvækkende resultater men det er videnskabsfolkene som et hele der
skaber de største praktiske resultater...dvs. videnskab der kan udmøntes i
teknik.