Enheds omregner..
Fra : peet_dk

Dato : 19-04-05 10:19

Hejsa, søger noget software som man skal installere på computeren (uden
internet adgang) som så kan regne om fra eks. cm3/g til m3/kg, cm3 til mm3,
J/cm til N osv. osv.

Kan I anbefale noget software? Det eneste jeg kan finde er den accelware er
kommet ud med.

Fra : Aage Andersen

Dato : 19-04-05 10:26

"peet_dk" > Hejsa, søger noget software som man skal installere på

MathCad har denne funktion indbygget.

Aage

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-05 10:29

Den 19-04-05 11.18 skrev peet_dk følgende:
> [...]
> J/cm til N osv. osv.
>
> Kan I anbefale noget software? Det eneste jeg kan finde er den accelware er

Den har ikke så mange omregningsmuligheder som Accelwares Unit
Conversion, men den har da en del, og så er den gratis:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-instantconverter.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-04-05 10:32

peet_dk skrev:

> Hejsa, søger noget software som man skal installere på computeren (uden
> internet adgang) som så kan regne om fra eks. cm3/g til m3/kg, cm3 til mm3,
> J/cm til N osv. osv.

Jeg har haft stor glæde af GNU units:

   <http://www.gnu.org/software/units/units.html>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-04-05 11:19

On Tue, 19 Apr 2005 11:18:33 +0200, "peet_dk" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>J/cm til N osv. osv.
>
>Kan I anbefale noget software? Det eneste jeg kan finde er den accelware er

Freeware: http://www.joshmadison.com/software/convert/

"Convert units from one type to another. Over 250 units in more than 20
categories."

--
- JN -

Fra : Peter Hasselby

Dato : 19-04-05 14:39

En god en jeg kan sende dig..
Hedder bare convert

Fra : peet_dk

Dato : 19-04-05 15:04

Du er meget velkommen til at sende den peet snabela peet punktum dk

Ellers bare læg den i news:dk.binaer

- på forhånd tak

Fra : Søren Mors

Dato : 19-04-05 20:14

peet_dk wrote:
> [...]
> J/cm til N osv. osv.
>
> Kan I anbefale noget software? Det eneste jeg kan finde er den accelware er

Google kan faktisk en hel del i af det du søger. F.eks giver søgningen
"9 cm^3 in m^3" resultatet 9 (cm^3) = 9.0 × 10-06 m^3.

Som en af mine kollegaer bemærkdede da de havde lavet det, så er det da
smart at man kan få en computer i den anden ende af verden til at lave
en beregning for sig, istedet for at skulle helt ned i skuffen efter en
lommeregner

Ups, jeg har lige opdaget at der stod noget om en manglende internet
adgang. Jeg håber der er andre der kan glæde sig over google.

Søren Mors

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-04-05 22:32

Søren Mors wrote:

> Google kan faktisk en hel del i af det du søger. F.eks giver søgningen
> "9 cm^3 in m^3" resultatet 9 (cm^3) = 9.0 × 10-06 m^3.

Googles lommeregner *er* smart.

Men når det drejer sig om omregninger skal man have fat i Frink.

<http://futureboy.homeip.net/frinkdocs/>

Der gives en ret underholdende præsentation i denne video:

<http://web.mit.edu/webcast/csail/mit-csail-lwl-04dec2004-afternoon2-80k.ram>

Der er et andet oplæg først, Frink-præsentation starter 33 1/2 minut inde.

--
Jens Axel Søgaard