Flåtsæson
Fra : Martin Larsen

Dato : 18-04-05 15:36

Så er skovflåtsæsonen igen startet.
Der er nogle ret ubehagelige infektioner man kan få, hvis
man er uheldig.
Der er både Borrelia, Ehrlichia og TBE (Tick Borne Encephalitis).
Hidtil troede man at det kun var bornholmerne der risikerede
TBE, men prøver fra rådyrene i 22 af 25 statsskove havde
antistoffer mod TBE.

Bør man ikke gøre noget mere for at advare/oplyse befolkningen?
I Sverige, Tyskland og Østrig vaccineres millioner af mennesker.
Hvad sker i puslingelandet DK?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-05 16:10

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bør man ikke gøre noget mere for at advare/oplyse befolkningen?
> I Sverige, Tyskland og Østrig vaccineres millioner af mennesker.

Nudisme er god problemløsning. Hvis du efter tur i det grønne lader ven
inspicere dit nøgne legeme og flåt på udden pilles ud med beskidte negle ,
eller rene, så NUL PROBLEM

Læger dur kun til at gå over åen efter vand. Tænk selv.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-04-05 18:13

Bo Warming wrote:

> Læger dur kun til at gå over åen efter vand. Tænk selv.

Jeg husker en gang, jeg var syg og dårlig, og havde ondt i maven. Det
blev kun værre, så jeg tænkte, det kunne være min blindtarm. Jeg skar så
dunken op og så efter (det trak lidt i musklerne, men smerte er blot
en svaghed, som er ved at forlade kroppen, og under alle omstændigheder
kun et misfoster af vores fantasi - kan smerte være et resultat at
godhedsindustriens manipulation af den vestlige verdens mennesker?). Det
viste sig at blindtarmen havde en noget anden farve end resten, så jeg
skar den ud, og syede det hele sammen igen. Jeg tænkte selv, og undgik
godhedsindustrien værre-end-Mengele-læger.

Tarmen kastede jeg forøvrigt over til min hund, som lystigt slubrede den
i sig, men efter kort tid kom den op igen - hvorfor mon?

Mvh.
Anders

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-05 18:32

"Anders Henriksen" <nospam@no.uz> wrote in message

> Jeg husker en gang, jeg var syg og dårlig, og havde ondt i maven. Det blev
> kun værre, så jeg tænkte, det kunne være min blindtarm. Jeg skar så dunken
> op og så efter

Der er faktisk kvinder, der har udført vellykket kejsersnit på sig selv

Og talrige kvaksalverlæger har foregivet at være kirurger og har været
fremragende til det, trods nul lærlingetid på kirurgisk afdeling

"Lægekunsten består i at underholde patienten, mens naturen klarer
sygdommen. Voltaire

Lægens job er: Altid trøste, - ofte lindre - sjældent
helbrede. Hippokrates, lægekunstens far

- Læger er ikke en stand, det er en sammensværgelse.
Voltaire

Men de er gode til at skrive attester - og recepttvang gør dem nødvendige,
hvis man som jeg har hovedpine og så meget selvhad at jeg ikke kan klare det
pr selvsuggestion

Døden skal have en årsag. Danske Ordsprog

- En af de mest udbredte sygdomme er diagnosen. Karl Kraus

En doktor og en bonde vide mere, end en doktor aldene.
Danske Ordsprog

-- En gunstig fejldiagnose har altid været mere virksom end den bedste
medicin. Markus M. Ronner

kvinder er interessantere end læger, mener jeg -

" Den bedste læge er den, der evner at indgyde håb.
Samuel Taylor Coleridge

Den, som har universitetet bag sig, ved intent om kunsten at læge.
Er han et selvstændigt hovede, så bygger han sig sin egen lægekunst efter
sit eget hovede. Schweninger, Bismarcks huslæge

Det at være læge er selv at ville lide.
Søren Kierkegård

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 19-04-05 08:36

In <4263c532$0$79455$14726298@news.sunsite.dk> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> [...]

>Bør man ikke gøre noget mere for at advare/oplyse befolkningen?
>I Sverige, Tyskland og Østrig vaccineres millioner af mennesker.

Det er heller ikke risikofrit at vaccinere folk, så indtil videre
anbefaler man kun vaccination af folk, der færdes meget i skovene
udenfor stierne, dvs typisk skovarbejdere. Jeg mener også at
det kun gælder Bornholm, men hvis der begynder at dukke TBE op i
større stil udenfor Bornholm, bliver det sikkert ændret.

Jeg har selv får og kat, så jeg er ikke i tvivl om at der er skovflåt
i området, hvor jeg bor - og jeg finder også typisk et par stykker på
mig selv i løbet af sæsonen, så jeg følger lidt med i hvor risikoen
er. Jeg har det helt fint med den måde, der bliver informeret om
det her i puslingelandet

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)