Metanol er ikke i sig selv gift" skriver E~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-05 09:12

Og de uddyber at det omdannes til formalin og myresyre, som er gift

Jamen så er almindelig alkohol - og formalin - ikke gift, for det er først
når enzymer ændrer til syre at væv nedbrydes

Artiklen er om metanolvodka i Hamburg, som åbenbart drikkes meget og nogle
er døde.

Hvis det var vodka der havde erstattet CH3CH2OH med CH3OH så ville dette
fabrikat give så slemme tømmermænd at det ikke blev på markedet

Det må være vodka med fuselolie hvori et par % er træsprit

Men er ren sprit ikke så billig at få fra råolie-cracking at det ikke kan
svare sig at gære og destillere træ, eller?

Jeg har læst at kun fanatisk-skøre nordmænd er døde af træsprit i de sidste
100 år - hjemmebrændere der VILLE GØRE DET MEST FORBUDT OG VAR ULYKKESFUGLE
MED DØDSKURS

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 10-04-05 10:27

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i melding
> [...]
sidste
> 100 år - hjemmebrændere der VILLE GØRE DET MEST FORBUDT OG VAR

Dette var mye tøv på en gang.

For å ta det siste først: Du kan ikke lage metanol med vanlige
hjemmebrenningsteknikker.
Riktignok kan du få spor av metanol i hjembrenten dersom du har en sats med
forholdsvis
mange fruktsyrer, men ingen helsefarlig mengde.
Hjemmebrent er _ufarlig_ metanolweise.

Tresprit og metanol er er ikke nødvendigvis det samme.
Før i tiden ble metanol kalt tresprit, fordi metanolen ble fremstilt
på cellulosebasis.

Nå for tiden lages i Norge store mengder _etanol_ på rester fra
papirproduksjonen.
Teknisk er dette også "tresprit", og i Norge har vi gått bort fra å bruke
ordet "tresprit",
nettopp for å unngå sammenblanding mellom ettertraktet etanol og livsfarlig
metanol.

De seneste metanol-dødsfall i Norge kommer av at en hovedkilde til norsk
smuglersprit,
en nå stengt fabrikk i Spania, leverte sprit iblandet opp til 30% metanol.
Årsaken til dette var at det ga stor fortjeneste til fabrikkeieren, og
vedkommende
fabrikkeier, etter å ha blitt arrestert, hevdet hardnakket at metanol ikke
var helsefarlig.
Et tyvetall døde og varig skadde nordmenn viser noe annet.

Metanolsprit som finnes i sirkulasjon er antakelig allesteds eksempler på
det samme,
nemlig at uvitende forbrytere skaffer seg nok penger til å skaffe seg en
"lovlig" bedrift
som de så bruker til å skaffe seg ulovlige inntekter uten å overskue
konsekvensene
av sin triksing og miksing.

Metanol koster bare en brøkdel å produsere i forhold til etanol.

De norske metanolselgere har nå fått straffer fra 4 og opp til 12-14 år, og
den spanske
fabrikkeier imøteser en straff på et ti-år eller to.

Bjarte

Fra : Jørgen Hess

Dato : 10-04-05 13:19

"Bjarte Runderheim" <bruntabortder@c2i.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> den spanske
> fabrikkeier imøteser en straff på et ti-år eller to.

Jeg har aldrig prøvet at lave en klage over andre i denne eller andre
nyhedsgrupper.

Men hvis Bo Warming skriver om metanol på en måde så det lokker nogle til at
prøve det og dermed udsætter sig for LIVSFARE eller varig blindhed burde han for
tid og evighed udelukkes fra alle danske nyhedsgrupper.
Undskyld jeg skriver gennem dette indlæg, men Bo Warming er i mit kill-filter så
jeg ser kun hans skriverier når andre uforvarende citerer ham.

Jeg har ikke forkortet noget i det tidligere indlæg. Man er nød til at imødegå
ALT hvad Bo Wharming skriver, men når en imødegåelse som ovenstående ligefrem er
livsvigtig synes jeg grænsen for almindelig morskab er nået.
mvh
Jørgen Hess

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-04-05 13:35

I news:425919a8$0$23022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Jørgen Hess>
<joergen.h@ahvapost.dk> skrev:

> [...]
> til at prøve det og dermed udsætter sig for LIVSFARE eller varig
> blindhed burde han for tid og evighed udelukkes fra alle danske

Ganske enig.
Når det _skal_ være, er det heldigt at det sker i en videnskabsgruppe.
Man må formode at brugerne kan gennemskue sagen og ikke handler på
baggrund af Bo's udgydelser.

> Undskyld jeg skriver gennem dette indlæg, men Bo Warming er i mit
> kill-filter så jeg ser kun hans skriverier når andre uforvarende
> citerer ham.

Samme her.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Ole Pagh

Dato : 10-04-05 17:35

Carsten Finn Rasmussen wrote:
> [...]
> Når det _skal_ være, er det heldigt at det sker i en videnskabsgruppe.
> Man må formode at brugerne kan gennemskue sagen og ikke handler på

Men mandens udgydelser er også sendt til 'dk.kultur.mad+drikke', så kunne en
eller anden med god forstand på slige kemiske sager så ikke gå ind og skrive
et par advarselsord i den gruppe ?.

--
hilsen Ole

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-05 16:06

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvapost.dk> wrote in message

> [...]
> imødegå ALT hvad Bo Wharming skriver, men når en imødegåelse som
> ovenstående ligefrem er livsvigtig synes jeg grænsen for almindelig

Jeg værdsætter at man imødegår alt.
Altså med logik og facts.
Endnu er intet modsagt sagligt.
Ingen normal person kan misforstå den af mig fra EKSTRABLADET citerede
overskrift,
som at jeg ikke respekterer opløsningsmidlets giftighed.
Citationstegn fritager mig ikke fra ansvar, men læs min loyale referering af
formiddagsavisens ræsonement, som jeg ikke forstår eller er enig i, og håber
at kompetente personer har en kommentar til.

Jeg mener at EB forvirrer ved at skelne mellem om noget er gift fra trin-1
eller omdannes af kroppens enzymer til gift lynhurtigt.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-04-05 17:19

I news:2hb6e.43708$9t5.19783@fe02.usenetserver.com <Bo Warming>
<bwng@bwng.dk> skrev:

- snip - alt.

Hej Bo.

Jeg respektere din ret til at skrive i alle danske nyhedsgrupper. Vil du
så ikke også respektere min ret til at vælge dig til og fra som jeg er i
humør til?
Hvis du kunne holde fast ved én mail-adresse, ville det være meget
nemmere.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-04-05 19:10

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse news:425951f0$0$688$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis du kunne holde fast ved én mail-adresse, ville det være meget
> nemmere.

Jeg ser du bruger Outlook Express. Da går du ind i
Funktioner|Meddelelsesregler|Nyheder...
Tryk på knappen Ny...
I første felt sætter du flueben ud for:
"Hvor linien Fra indeholder personer"
I felt 3 klikker du på:
"Indeholder personer"
I den boks der fremkommer skriver du: Bo Warming
Klik på knapperne: Tilføj og Ok.
I felt 2 sættes flueben ud for "Slet den"
Klik Ok og færdig.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-05 05:52

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message

> [...]
> humør til?
> Hvis du kunne holde fast ved én mail-adresse, ville det være meget

Blandt de utrolig mange lodrette løgne fra Ålborg Universitet imod mig
(Hans Hyttels OSS, se google)
er der, at jeg skulle have skrevet under pseudonym eller skiftet
emailadresse i et væk.

Hvormange mon har nøjedes med 4 adresseskift på ti år, som jeg?

(Ikke nogen med blot halvdelen af min internet-aktivitet -netbetjentchikane
har nødvendiggjort at jeg måtte skifte udbyder, da de fik politisk censur
til at virke, indtil jeg slæbte udbyder i landsretten).

Antag at jeg skiftede, så ofte som folk flest. Den håndfuld usenettere, der
går over åen efter vand og bruger killfilter i stedet for at gå udenom
uinteressante indlæg, SKAL SÅ HAVE BESVÆR MED ti tastetryk for hver skift
(ny indstilling af filter).
Hvor svært kan det være?

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-04-05 12:35

I news:7on6e.43974$9t5.41723@fe02.usenetserver.com <Bo Warming>
<bwng@bwng.dk> skrev:

> Hvor svært kan det være?

Jeg må så vedligeholde mit killfilter. Det er ikke svært, blot
irriterende.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-12-05 01:00

On Mon, 11 Apr 2005 06:52:18 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message

>Blandt de utrolig mange lodrette løgne fra Ålborg Universitet imod mig
>(Hans Hyttels OSS

det er korekt at :
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html
er mangel fuld
f.eks :
http://www.cs.auc.dk/%7Ehans/bo-warming-citater-2003.html
Der er der taget ( formoder jeg ) dele af den specifikke postning
der er godt nok angivet dato men hvis siden skulle være saglig så
skulle der være messg id + hvilekn gruppen den var postet i.
Skulle den være helt optimal så skulle der være et link til Google
news , hvor man kunne gå ind og læse indlæget i hele sin længde samt
den tråd den figurerede i.

Når det så er sagt , hvis man absolut vil lave en hade side om Bo
Warming så er det jo ikke det sværeste i verden.
manden har agumenteret for døds straf - masse mord i x jugoslavien -
seksuelt samværd med børn + lange og udførlige beskrivelser af hvordan
han eksperimentere med sin afføring.

jeg har såmænd selv tænkt på at lave en sådan side :) jeg skal bare
lige finde en der gider kode den - for det kan jeg sgu ikke finde ud
af - men jeg forestiller mig noget i retning af en levende web side
hvor til folk kunne poste derres favorit BW indlæg ... nu for vi at
se.

>, se google)
>er der, at jeg skulle have skrevet under pseudonym eller skiftet
>emailadresse i et væk.

nej det har du faktisk ikke !

>Hvormange mon har nøjedes med 4 adresseskift på ti år, som jeg?

få selv den jeg bruger dur ikke mere.

>(Ikke nogen med blot halvdelen af min internet-aktivitet -netbetjentchikane
>har nødvendiggjort at jeg måtte skifte udbyder, da de fik politisk censur
>til at virke, indtil jeg slæbte udbyder i landsretten).

ja helt effektivt har dte jo ikke været efter som du ikke har mulighed
for at poste igenem en enste Dansk news udbyders service men må betale
dig fra at bruge usenetserver.com

>Antag at jeg skiftede, så ofte som folk flest. Den håndfuld usenettere, der
>går over åen efter vand og bruger killfilter i stedet for at gå udenom

det kan være lidt svært når du starter en debat i 4 forskelige nyhedes
grupper hvor de kun har en meget lille topick værdi i 3 ud af 4 og som
der kommer liv i tråden så dør topick værdien totalt ....

>uinteressante indlæg, SKAL SÅ HAVE BESVÆR MED ti tastetryk for hver skift
>(ny indstilling af filter).
>Hvor svært kan det være?

jeg synes jo som jeg skrev tidliger at du er lysene pade hat i usnet
samenhæng - der er ingen tvil om at du vækker en del foragelse og det
fra tid til anden med rette når du skriver om nazisternes fortrinelige
gemyt om hvor skønt det er med seksuelle overgreb i mod børn osv.

fut : dk.snak.off-topic

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-05 15:13

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> On Mon, 11 Apr 2005 06:52:18 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk>
> wrote:

> jeg synes jo som jeg skrev tidliger at du er lysene pade hat i usnet

Paddehat - er det abombe-mushroom-cloud eller hva?

> [...]
> fortrinelige
> gemyt om hvor skønt det er med seksuelle overgreb i mod børn osv.

En fjer bliver til 5 høns

Gid nogen ville copypaste at jeg skulle have rost nazierne eller de
pædofile

Ydmygt og alsidigt påpeger jeg at "Vi er alle sammen tossede" og
incestforældre er ikke værre end mine højt elskede forældre der fik
hele søskende flokken til at stamme - og nazigrusomhed/folkemord var
ikke værre end hvad de allierede bedrev. Krig er krig.

Fra : Tim Christensen

Dato : 11-04-05 11:40

Jørgen Hess wrote:

> [...]
> Undskyld jeg skriver gennem dette indlæg, men Bo Warming er i mit kill-filter så
> jeg ser kun hans skriverier når andre uforvarende citerer ham.

Nu er der jo heldigvis ingen normale mennesker der lytter til BW, derfor
er det reelt ikke det store problem når han kommer med absurde påstande
som fx. at det er god ide at slukke brændende olie med vand eller lignende.

Mvh

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-05 12:20

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message

> [...]
> er det reelt ikke det store problem når han kommer med absurde påstande
> som fx. at det er god ide at slukke brændende olie med vand eller

Det er det i visse udvalgte specificerede tilfælde.
Og jeg har knivskarpt kun talt om dem.

Ligesom jeg i trådstart har udtrykt væsentlige sandheder og intet "tøv" vedr
metanolforgiftninger

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-05 15:44

"Bjarte Runderheim" <bruntabortder@c2i.net> wrote in message

> Dette var mye tøv på en gang.

Jeg skriver i DANSK nyhedsgruppe og på vort sprog er træsprit og metanol,
CH3OH, synonymer, i enhver henseende.
Etanol er gift i store mængder og metanol er giftigere men ikke noget der
kan bruges til giftmord a la cyankalium, arsenik, strykning, thalliumsalt
osv. Ikke engang så kronisk let-giftigt som tungmetaller - udskillelse sker
her hurtigt.

Min søn i Oslo er læge og oplyser mig at tøv = forkert

Der er intet forkert i min trådstart

JEg har tidligere på disse ng bragt link til Läkartidningen og det norske
Ugeskrift for læger, om de triste norske sager med alkoholikere der pga
norsk kontraproduktiv, puritansk, uigennemtænkt forbudspolitik
- via ulovlig metanolholdig beruselsesmiddel har fået har fået
synsnedsættelse. Ingen er vist døde af dette?

Min artikel er her om Hamborg-forhold, som jeg ikke forstår.

Intet kan tolkes som farlig tilrådning til det ildesmagende væske som er
næsten umulig at få fat i i DK, og som vistnok aldrig har skadet nogen der
ikke gradvis vænnede sig til det pga extrem alkohol-tilvænning
og -afhængighed.

Kan nogen hjælpe mig til at forstå hvad jeg har skrevet som kan tolkes som
farlige råd?

> Riktignok kan du få spor av metanol i hjembrenten dersom du har en sats
> med
> forholdsvis
> mange fruktsyrer, men ingen helsefarlig mengde.

Da jeg var gymnasielærer og lod mine elever gære vin og destillere den til
cognac, lærte jeg dem hvad stod i min universitetslærebog, at fuselolier er
propanoler, butanoler og pentanoler og ikke særlige farlige(altid under en
promille) , men hovedpine-fremkaldende og dårligt-smagende. Frugtsyrer er
vist ikke væsentlige - er det ved særlige celluloseaffaldsmetoder i Norge,
eller?

> Metanol koster bare en brøkdel å produsere i forhold til etanol.

Hvorfor? Næsten alle sådanne opløsningsmidler laves idag ved cracking på
pyrolyseværker dvs råolie er råstof og ens udgift for begge alkoholer,
næsten.

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 10-04-05 20:59

> [...]
> - via ulovlig metanolholdig beruselsesmiddel har fået har fået
> synsnedsættelse. Ingen er vist døde af dette?

Aftenposten, Oslo
Publisert: 01. desember 2004
"Minst 17 er omkommet og et ukjent antall mennesker skadet."

Dette gjelder en enkelt spritsmuglingssak, hvor det i disse dager står
5 forskjellige personer for retten i to forskjellige rettssaker.
Den ene tiltalte er tiltalt for drap på 9 personer.

Dersom din sønn, legen, ikke kjenner virkningene av metanol,
bør han kanskje innlevere sin legelisens?

> [...]
> næsten umulig at få fat i i DK, og som vistnok aldrig har skadet nogen der
> ikke gradvis vænnede sig til det pga extrem alkohol-tilvænning

Industrielt fremstilt metanol, som er hva som er i omløp nå for tiden,
er smak- og luktfri. Blandet i vanlige alkoholdrikker er den helt
umulig å spore for vanlige mennesker.

Den er dødelig i mengder som er forenlige med vanlige menneskers
drikkemønster.

Bjarte

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-05 05:27

> [...]
> umulig å spore for vanlige mennesker.
>
> Den er dødelig i mengder som er forenlige med vanlige menneskers

Ja , udi metanol-vodkaens mysterier er vi danskere analfabeter og du skal
have tak for din opdatering fra Forbuds-Norges
forbudenfrugtsmagerbedst-selvsving. You are the experts.

Hvis du mener der var fejl (tøv) i min trådstart, så præciser - og min
lægesøn oplysninger er heller ikke modsagt, men jo mere viden der fremkommer
i brainstorming-dialog, jo bedre falder brikkerne på plads.

Dine indsigter supplerer de Ekstrablads-oplysninger, jeg spurgte om i
trådstarten, så jeg nu har tjæk på disse forfærdelige forgiftninger, som vi
danskere troede hørte 1800-tallet til men "Kom til Norge" som fjeldaberne
stolt siger.

Ved du om teorien holder, at man skal være ulykkesfugl - oveni
alkoholismen - for at blive langvarigt tiltrukket af så infamt et
rusmiddel. - tømmermænd er jo slemme nok med etanol = normal alkohol?

Hovedpointen var, at metanol ER i sig selv gift, og EB-overskriften (som var
min subjekt line) er uundskyldelig, når den kun ser methylaldehyden og
metansyren som giftene.

Links jeg fik fra norsk lægetidsskrift var om blindhed - og var nogle år
gamle. Jeg spørger og slutter med spørgsmålstegn vedr om _dødsfald_ - som du
nu dokumenterer. Ordet "vist" betyderr på dansk at jeg formoder. Var disse
utrolig mange ny dødsfald i Hamborg eller i Norge? (du har cuttet del af
Aftenpostens artikel væk)

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 11-04-05 16:03

> Hovedpointen var, at metanol ER i sig selv gift, og EB-overskriften (som
var
> min subjekt line) er uundskyldelig, når den kun ser methylaldehyden og
> metansyren som giftene.

Jeg kan ikke forstå noenslags debatt som går på giftighetsgraden av metanol.
Om mennesket dør av selve metanolen eller av de sekundært produserte
maursyre og formalin, så er det i alle tilfelle inntaket av metanol som
forårsaker eventuell skade og død.

> [...]
> utrolig mange ny dødsfald i Hamborg eller i Norge? (du har cuttet del af

Disse 17 dødsfall som Aftenposten nevner er alle skjedd som følge av
omsetning av spansk eller portugisisk sprit, hvor spriten med hensikt av
økonomisk vinning er oppblandet med store mengder metanol.
Alle disse dødsfallene er skjedd i de siste 2 år, og knyttes til en bestemt
smuglerring som er forsynt fra samme kilde.

I tillegg til disse 17 dødsfallene er det flere titalls mennesker som har
fått alvorlige og varige skader, og et ukjent antall med mindre
og midlertidige skader. (Jeg ser ellers av nyere avisoppslag, at
dødstallet nå skal være 18).

Du er således ikke alene om villfarelse med hensyn til farligheten
av dette stoffet.

Bjarte

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-05 18:00

> [...]
> Om mennesket dør av selve metanolen eller av de sekundært produserte
> maursyre og formalin, så er det i alle tilfelle inntaket av metanol som

Det er netop hvad jeg skrev i trådstarten.

> [...]
> dødstallet nå skal være 18).
>
> Du er således ikke alene om villfarelse med hensyn til farligheten

TAk for yderligere oplysninger.
Der var ingen vildfarelser i nogen af mine indlæg i tråden.
Var der nordmænd, der døde? Eller fra Spanien/Portugal/Tyskland? Var de
alkoholikere?

Tror du det er korrekt, som min søn vurderer, at norsk forbudspolitik har
ansvaret for blindhed pga metanol i Norge?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 11-04-05 20:02

On Mon, 11 Apr 2005 18:59:46 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>TAk for yderligere oplysninger.
>Der var ingen vildfarelser i nogen af mine indlæg i tråden.

Jo, du trode jo at det var med vilje at de drak metanol. Er det noget
"din søn" har fortalt dig, eller brainstormlyver du bare igen, skizo?

--

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-05 05:10

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jo, du trode jo at det var med vilje at de drak metanol. Er det noget
> "din søn" har fortalt dig, eller brainstormlyver du bare igen, skizo?

Ingen har mig bekendt fået metanol tvunget i sig, som en Strassbourggås
fodres til fois gras. End ikke i nogen kz-lejr.
Hvad mon Mikkel mener med at at nogen skulle have betvivlet, at det giftige
sprut har folk drukket MED VILJE?

Google og find det norske ugeskrift for lægers artikel om blindhed pga
metanol-fylderi. Det er min ældste søns indirekte leverance til
debatten.Vedr Ekstrabladets fejlagtige artikel, som var grund til min
trådstart, har han desuden oplyst hvad også en anden nordmand har oplyst, om
den helt ny farlige smuglersprit fra SydEuropa - som vist aldrig har kunne
sælges til vore danske kvalitetsbevidste alkoholikere.
("Skitzo" er vist en bedre stavemåde - men har du overvejet at variere
dig?)

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 12-04-05 20:33

On Tue, 12 Apr 2005 06:09:36 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>Ingen har mig bekendt fået metanol tvunget i sig, som en Strassbourggås
>fodres til fois gras. End ikke i nogen kz-lejr.

Men du tror jo at der er nogle der er "tiltrukket" af det:

"Ved du om teorien holder, at man skal være ulykkesfugl - oveni
alkoholismen - for at blive langvarigt tiltrukket af så infamt et
rusmiddel. - tømmermænd er jo slemme nok med etanol = normal alkohol?"

Alle ved at ingen drikker metonal med vilje. Alle altså undtagen
skizo.

--

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-05 21:02

> [...]
> rusmiddel. - tømmermænd er jo slemme nok med etanol = normal alkohol?"
>
> Alle ved at ingen drikker metonal med vilje. Alle altså undtagen

Du mener at den hårdt ramte alkoholiker er så slemt presset af abstinenser,
at han NÆSTEN ikke drikker med vilje?

Jeg havde som lejer en narkoman, der tilbød mig noget meget billig vodka,
som havde dårlig bismag. Men han var så fattig, at han tog til takke. Jeg
mener han med vilje var på ulykkesfuglkurs og derfor fortrængte at smagen
var dårlig.
Heldigvis kom han ud af kursen. Måske pga min ærlighed og gode
indflydelse

Hvis man vil skabe sig et univers, med kun gode og onde mennesker, så er
smuglersprit-sælgerne skurke, og narkomaner der drikker sig blinde i
sprøjtet, er gode og uskyldige. Jeg tror vi hænger sammen, og der er godt og
skidt i alle.
Det er forenkling at sige, at nogle ikke har en fri vilje og ikke kan gøre
for, at de lokkes til at købe ultra-billigt giftigt sprøjt.
Både liberalistiske og overbeskyttende lovgivere kan man give medskyld,
afhængig af hvordan man ser på det

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 12-04-05 21:03

On Tue, 12 Apr 2005 22:02:12 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>Du mener at den hårdt ramte alkoholiker er så slemt presset af abstinenser,
>at han NÆSTEN ikke drikker med vilje?

Du tror stadigt at de bevist drak metanol, skizo? Forklar please.

--

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 12-04-05 21:18

> On Tue, 12 Apr 2005 22:02:12 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
>
> (-)

> Du tror stadigt at de bevist drak metanol, skizo? Forklar please.

Om de var BEVIDSTE om at vodkaen var "metanlol-beriget" ?
Det har jeg ikke udtalt mig om.
Jeg er sikker på at de ikke stod på flasken og det kan næppe smages uden
videre.

Men er man fattig og på social deroute få fortrænger man at smagen ikke er
helt normal

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 12-04-05 21:36

On Tue, 12 Apr 2005 22:18:07 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>Om de var BEVIDSTE om at vodkaen var "metanlol-beriget" ?
>Det har jeg ikke udtalt mig om.

Men du skrev da at de følte sig "tiltrukket" af det. Altså at de måtte
kunne skelne dette fra ethanol.

(-)
> [...]
>videre.
>
>Men er man fattig og på social deroute få fortrænger man at smagen ikke er

Men du begriber stadigt ikke at "ulykkesfugl" bare er noget du finder
på, og at folk faktisk bliver syge eller dør af brand, methanol,
ulykker e.t.c. uden at ville det? Din indre verden må være meget sær,
skizo. Der er så mange ting der må gå over hovedet på dig.

--

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-05 04:30

> On Tue, 12 Apr 2005 22:18:07 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> Men du skrev da at de følte sig "tiltrukket" af det. Altså at de måtte
> kunne skelne dette fra ethanol.

Alkoholikere på extrem social deroute og dødskurs opsøger ethvert organisk
opløsningsmiddel, der ikke er vand. Hvis man er masochist og tømmermænd er
livets indhold, så skelnes ikke mellem CH3CH2OH og CH3OH og ulykkesfuglen
der opnår blindhed(via CH3OH) og dermed omsorg, har skoret en triumf. Læs
"Kontinuumbegrebet" af Liedloff om hvordan folk i rullestol ofte ser ulykken
som et positivt vendepunkt i deres liv.

> Men du begriber stadigt ikke at "ulykkesfugl" bare er noget du finder
> på, og at folk faktisk bliver syge eller dør af brand, methanol,
> ulykker e.t.c. uden at ville det?

Alle mennesker i et moderne samfund er - som Hegel og Marx skrev -
"fremmedgjorte". Vi gør hinanden skitzosplittede på talrige måder. Marcel
Proust skrev at "vi ville ikke kunne tænke, hvis ikke vi var sindsyge".
For dem der _særlig åbenlyst_ smadrer sig, er "ulykkesfugl"-begrebet
relevant, og Alf Ross populariserede i DK "victimologi" altså falske
tilståelser og anden bevidst ofren sig. Tingene bliver mere og mere
komplicerede.

"Når er træ er blæst omkuld, viser det sig, at grenene er større end
rødderne. Kinesisk Ordsprog

" Vi sidder for det meste mellem to stole med vores følelser.
Kurt Tucholsky

"Hele begrebet synd er afledt af frygt for noget i en selv og er udtryk for
konflikten mellem ønsker og fornuft Betrand Russell

"Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme overens med
begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.
Goethe

Formel for min lykke: et ja, et nej, en lige linje, et mål ...
Nietzsche

Gud, give mig tålmodighed til at affinde mig med de ting, jeg ikke kan
ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan ændre - og klogskab til at skelne
det ene fra det andet " Christoph F. Oettinger

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 13-04-05 15:55

On Wed, 13 Apr 2005 05:29:32 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>Alkoholikere på extrem social deroute og dødskurs opsøger ethvert organisk
>opløsningsmiddel, der ikke er vand.

Men intet tyder på at det var "Alkoholikere på extrem social deroute
og dødskurs". Det er bare en brainstorm-løgn du finder på, skizo.

(-)

>Alle mennesker i et moderne samfund er - som Hegel og Marx skrev -
>"fremmedgjorte".

Mon ikke du alene taler for dig selv? "Ulykkesfugle" findes ikke. Det
er bare noget du finder på. mange mennesker dør ved ulykker uden at
have døds- eller ulykkesdrift. Det kan du åbenbart bare ikke rumme.

--

Mikkel

Fra : ThomasB

Dato : 13-04-05 16:40

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke du alene taler for dig selv? "Ulykkesfugle" findes ikke. Det
> er bare noget du finder på. mange mennesker dør ved ulykker uden at
> have døds- eller ulykkesdrift. Det kan du åbenbart bare ikke rumme.

Ulykkesfugle findes skam.

http://www.psykisk-institut.dk/psykologi/diagnose/uh.php#ulykkesfugl

http://www.illustreretvidenskab.dk/polopoly.jsp?d=144&a=189

Det er vel egentligt nært beslægtet med "Freudian slip".

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 12-04-05 07:25

> Det er netop hvad jeg skrev i trådstarten.

Så er vi enige der.

> [...]
>
> Tror du det er korrekt, som min søn vurderer, at norsk forbudspolitik har
> ansvaret for blindhed pga metanol i Norge?

Det var, så vidt jeg vet, etniske nordmenn som døde.
Hva er en alkoholiker? Kan slike ufeilbarlig identifiseres ved hjelp av
avisene i Danmark?
Vi kan vel rolig gå ut fra at de alle har hatt et visst alkoholforbruk.

Jeg tror ikke det først og fremst er _norsk_ alkoholpolitikk som har
ansvaret for blindhet og død i Norge. Produsenter og selgere av smuglersprit
som de _vet_ er iblandet metanol er de skyldige.
Smugling av sprit foregår i _alle_ land hvor det er økonomi i det,
også i Danmark.
Norsk alkoholpolitikk gjøre smuglingen bare desto mer lønnsom for utøverne.

Bjarte