Danmark i tal
Fra : Filip

Dato : 06-04-05 19:39

Hej NG

Lidt OT, men hvilken dansk by er den femte største?

Filip

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-04-05 19:50

Filip wrote:
> Hej NG
>
> Lidt OT, men hvilken dansk by er den femte største?

Esbjerg

Mvh

Tim

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-04-05 20:25

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Lidt OT, men hvilken dansk by er den femte største?
>
> Filip

CPH
AAR
ODE
AAL
EBJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-05 23:48

Filip skrev:

>Lidt OT, men hvilken dansk by er den femte største?

Det er skam ikke OT. Du har fået svaret, men her er flere byer:

http://www.citypopulation.de/Daenemark.html

--
Bertel

Fra : Filip

Dato : 07-04-05 06:48

> Det er skam ikke OT. Du har fået svaret, men her er flere byer:
>
> http://www.citypopulation.de/Daenemark.html

Hmm. I har sagt Esbjerg, men ifølge dit link er det Frederiksberg???

Filip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-05 07:50

Filip skrev:

>Hmm. I har sagt Esbjerg, men ifølge dit link er det Frederiksberg???

Jeg ville se bort fra både Frederiksberg, Gentofte og Gladsaxe i
den oversigt. De er dele af København.

--
Bertel

Fra : Peter Weis

Dato : 07-04-05 18:08

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg ville se bort fra både Frederiksberg, Gentofte og Gladsaxe i
> den oversigt. De er dele af København.

Du læner dig alvorligt op ad et PLONK.

mvh
Peter (født på Frederiksberg)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-04-05 19:34

Peter Weis skrev:

> Du læner dig alvorligt op ad et PLONK.

Hvad er det egentlig du snakker om?

Der blev spurgt om *byer*. Hvorfor vil du pludselig
snakke om *kommuner* i København?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- frederiksberger i ½ menneskealder.

Fra : Peter Weis

Dato : 08-04-05 15:47

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Hvad er det egentlig du snakker om?

At gøre Frederiksberg til en del af København tangerer en forbrydelse.

> Der blev spurgt om *byer*. Hvorfor vil du pludselig
> snakke om *kommuner* i København?

Det vil jeg heller ikke. Der er ingen kommuner i København andre end
Københavns kommune. Hvis talen går på stor-København eller
hovedstadsområdet, så er snakken en anden.

mvh
Peter

PS. Hvis jeg havde skrevet til andre end Bertel, ville jeg have anbragt
en smiley et passende sted. Men det bryder han sig jo ikke om.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-04-05 16:44

Peter Weis skrev:

> PS. Hvis jeg havde skrevet til andre end Bertel, ville jeg have
> anbragt en smiley et passende sted. Men det bryder han sig
> jo ikke om.

Jeg kan godt se problemet.

Faktisk tror jeg ikke at Bertel er så sart, at vi ikke kan placere
en smiley i ny og næ. Det tager pokkers lang tid at konstruere
sig til en formulering uden en lille smiley, som *ikke* giver anledning
til misforståelser. Men det er da en god øvelse at prøve. :·)

--
'rluf :·)
Hvorfor går du med sådan nogen slæbende skridt?

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-04-05 23:26

Scripsit Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>

> Det vil jeg heller ikke. Der er ingen kommuner i København andre end
> Københavns kommune.

At definere ordet "København" udenfor offentligt-adminsitrative
sammenhænge som refererende snævert til kommunen ved det navn, er så
fjollet og meningsløst at det tangerer en forbrydelse.

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Peter Weis

Dato : 10-04-05 13:46

Henning Makholm wrote:
> [...]
> sammenhænge som refererende snævert til kommunen ved det navn, er så
> fjollet og meningsløst at det tangerer en forbrydelse.

Jo, men sådan bruges sproget.

Nogle jyder mener at hele Sjælland nærmest er synonymt med København.
Da jeg voksede op på Frederiksberg, var man ganske bevidst om at man
ikke var en del af København.
Så vidt jeg kan se er det udelukkende et spørgsmål om synsvinkel.

mvh
Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-04-05 23:18

Scripsit Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>

> Jo, men sådan bruges sproget.

Nej.

--
Henning Makholm "It was intended to compile from some approximation to
the M-notation, but the M-notation was never fully defined,