Balsamering
Fra : Dan Andersen

Dato : 05-04-05 09:40

I forbindelse med Pavens balsamering har jeg lige et spørgsmål, som nogle
måske kan svare mig på:

Hvad sker der med øjnene? Erstatter man dem med gladsøjne eller gør man
noget specielt for at bevare dem originale?

Og havd med de indre organer?? Fx. hjertet? Balsameringsvæsken bevarer de
indre organer eller??

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
www.dbamott.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 05-04-05 11:56

"Dan Andersen" skrev:
> Og havd med de indre organer?? Fx. hjertet? Balsameringsvæsken bevarer de
> indre organer eller??

Hvis det foregår ligesom i Egypten i gammel tid, så fjerner man alle
organer. Efterlader evt. hjerte og hjerne (afhængig af tro) inden kroppen
fyldes med balsameringsstoffet (på den tid natron)

Organerne anbragte de i urner/krukker ved siden af.

--
/Lars

Se 2005 modellerne af DVD+HDD optagere på:
http://www.recordere.dk/2005

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-05 12:59

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> wrote in message

> [...]
> fyldes med balsameringsstoffet (på den tid natron)
>
> Organerne anbragte de i urner/krukker ved siden af.

De bedst kendte ægyptiske mumier havde fået hjerne trukket ud med lange
metalkroge der førtes ind i øjenhulerne.

Når organer lægges i sprit , ses de ofte uskrumpede - hvordan?

Min barndoms Heidelberg Eddike-flasker viste på etiketten en skrumpet
agurk, der IKKE havde været lagret i den særlig gode 3% eddikesyre-opløsning
fra fabrikken i Heidelberg - men den korrekt syltede var som vor tids
drueagurker fra discount-supermarkederne , der strutter som var de pumpet
op - hvad skaber udspændthed og hvad giver en hjerne som en grønært, via
tørrings-syltning?

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-04-05 19:21

DVS... så er øjnene taget ud? Og så må mumiet være uden øjne for
eftertiden?? Og her er det så mit spørgsmål gentages: Sætter man kunstige
øjne ind i PAven bagefter eller ska lhan ligge med lukkede øjne?

Fra : Pita

Dato : 05-04-05 19:43

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> DVS... så er øjnene taget ud? Og så må mumiet være uden øjne for
> eftertiden?? Og her er det så mit spørgsmål gentages: Sætter man kunstige
> øjne ind i PAven bagefter eller ska lhan ligge med lukkede øjne?

Det er sku da ulækkert at se på en død med åbne øjne...
håber da godt nok de lukker dem.

--
Pita

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-05 20:10

"Pita" <hjardemaal@email.dk> wrote in message
> "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er sku da ulækkert at se på en død med åbne øjne...
> håber da godt nok de lukker dem.

HVIS DET SKAL VÆRE LÆKKERT så har et tysk firma en
plastik-balsameringsmetode, hvor liget imprægneres med monomer og en flot
evighedsholdbar hård plaststatue er resulatet
Alle andre molekyler end vand er at finde i slutresultatet der har præcis
samme dimensioner og udseende som før. Det er da sjovere end en urne på
kaminhylden - at have sin mor hængende som et jagttrofæ og hejse hende ned i
øjenhøjde når man vil afreagere sine aggressioner

Jeg læste forresten at når drukkenbolde mødes på bænken visse steder i USA
har de en plastdukke af en skønhed med i kørestol. "Rigtige veninder" kan
købes for penge

Foto dækker mine behov men smag og behag er forskellig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-05 20:31

Pita skrev:

>Det er sku da ulækkert at se på en død med åbne øjne...

Ellers kan man jo slet ikke se ham.

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-04-05 20:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ellers kan man jo slet ikke se ham.

Som noget nyt på opfordring fra det katolske blindesamfund, vil paven være
tilgængelig i en braille udgave...

Balsameringen er ikke så omfattende som de klassiske mumier, han er svjh kun
blevet "overfladebehandlet".. om det er sket på samme måde som man gør med
appelsiner, og om det er nemmere at vaske fedtfingre væk bagefter ved jeg
ikke :)

Fra : pm

Dato : 07-04-05 10:59

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Som noget nyt på opfordring fra det katolske blindesamfund, vil paven være
> tilgængelig i en braille udgave...
>
> Det findes altså, billeder i braille.....men hvordan det ka føles ved jeg
ikke
http://www.google.dk/search?hl=da&q=braille&meta=

PM

Fra : N. Foldager

Dato : 05-04-05 21:13

Dan Andersen:

> DVS... så er øjnene taget ud? Og så må mumiet være uden øjne for
> eftertiden?? Og her er det så mit spørgsmål gentages: Sætter man kunstige
> øjne ind i PAven bagefter eller ska lhan ligge med lukkede øjne?

Hvor har du fra, at øjnene tages ud??

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 05-04-05 17:34

Dan Andersen:

> [...]
>
> Hvad sker der med øjnene? Erstatter man dem med gladsøjne eller gør man
> noget specielt for at bevare dem originale?

Nu skal de formentlig forblive lukkede, så jeg tror ikke, man
foretager sig noget specielt med dem.

> Og havd med de indre organer?? Fx. hjertet? Balsameringsvæsken bevarer de
> indre organer eller??

Jeg ved ikke, hvilken teknik, man anvender i det aktuelle tilfælde.

Men de indre organer kan bevares, hvis man, som det bruges i nogen
tilfælde, pumper balsameringsvæske (evt. formalin) ind under tryk via
f.eks. lårarterien og i en mængde, som er flere gange større end
blodvolumenet. Så fordeles væsken effektivt i hele kroppen.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Is

Dato : 05-04-05 18:35

Pavens balsamering ???

Erik Isager

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-05 19:01

> Pavens balsamering ???

Jah, han er død du ved?

De gør jo nok et eller andet med liget så det ikke går i forrådnelse inden
fredag?

Brian

Fra : Is

Dato : 05-04-05 21:05

> Jah, han er død du ved?
>
> De gør jo nok et eller andet med liget så det ikke går i forrådnelse inden
> fredag?
---

Jeg synes ellers at jeg har hørt at der intet er gjort i den retning ! den
sidste olie bliver vel ikke brugt til det

pt kan jeg ikke finde på skrift om han er eller ikke er !

Erik Isager

Fra : Jes Hansen

Dato : 05-04-05 22:10

> Jeg synes ellers at jeg har hørt at der intet er gjort i den retning !
> den
> sidste olie bliver vel ikke brugt til det
>
> pt kan jeg ikke finde på skrift om han er eller ikke er !

http://www.vatican.va/phome_en.htm

Det Apostolske Sæde er tomt, så jo, han *er* død!

Jes

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 06:55

"Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> ---
>
> Jeg synes ellers at jeg har hørt at der intet er gjort i den retning !
> den
> sidste olie bliver vel ikke brugt til det

At salve med olie - på Jesu tid olivenolie brugt som hud-lotion - er TEGN PÅ
ÆRBØDIGHED og det er også den overfladiske balsamering p.t.

En parmaskinke der tørrer i løbet af et halvt år, bliver ved at have levende
celler med hvilestofskifte dybt inde i musklen, indtil salt trænger ind
eller udtøring nedsætter vand-aktiviteten. Hvis vi var i hvad vikingerne
kaldte "ormemåneden" = juli, så ville det krible i kadaverets fugtigste dele
på få dage, hvis ikke sminkøserne var igang. Spyfluemaddiker smager
forresten OK, i små doser, ved jeg.

Frode Fredegod bar man rundt til danske landsdele i mange år og selvom de
næppe havde plastik/glas perfektion til øjeefterligning, så har de nok kunne
holde stank nede og skabe lighed med en levende konge på afstand - måske
ægypteres og inkaers mumie-traditioner har rod i sådanne bedrag.

Indvandrere og flygtninge i DK p.t. gribes ofte i at skjule dødsfald i
måneder for at blive ved at hæve overføringsindkomsten der indgår til den
gamles bankkonto, som de har fuldmagt til. Salt på bedstefar er da så
makabert som Lundin, og "Jaguaren" 's parteringer. Men får de samme
tilsvining som Lundin?

De får en advarsel .....
Det gentager sig jo næppe....
Var der risiko for at nazitopfolkene gentog deres forbrydelser da de hængtes
i Nyrnberg?