Gær-fermentering.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-03-05 16:56

Hej..
Jeg var så heldig at nyde en Trappistes Rochefort nr.10 igår (en trappist
øl) *SLURP*

Desværre dykkede jeg lidt for dybt i glaset, og kom til at drikke en masse
gær.

Da jeg senere gik i seng, synes jeg nu, at der var godt gang i tarmen, men
henslyngede det med, at jeg har været ude at spise alle dagene i påsken.

Her i morges vågnede jeg så, og følte mig som en spæreballon?
Jeg begyndte med at svede, og følte, at min mave var ved at eksplodere den
ene eller anden vej :-/

Jeg måtte blive hjemme fra arbejde, og har det stadig ad h. til.
Dog er der ikke sket noget mht. tynd mave eller opkast.

Kan jeg virkelig have startet en fermentering i min mave?

Det føles sådan, men kan gæren godt leve i ens miljø i maven ?

Med oppustelig hilsen
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-03-05 17:34

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse news:d2btr1$2ns3$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg måtte blive hjemme fra arbejde, og har det stadig ad h. til.
> Dog er der ikke sket noget mht. tynd mave eller opkast.

Somatiserende fuldesyge?

Mvh
Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-03-05 12:29

> "Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en
> [...]

He He Normalt når jeg har tømremænd, så føler jeg ikke, at min mave er
pustet op til bristepunktet

Da min kone kom hjem senere på aftenen, sagde hun, at hele huset lugtede af
gær.

Så det er nok gæren der har gjordt mig syg - Om der ligefrem har været tale
om en gærfermentering i min mave/tarm system ved jeg ikke

Jeg drak kun 1 genstand af 33 cl.

Men nu ved jeg det til næste gang.

Er sygemeldt igen idag pga. mit renderi i nat.

Det er dælme gået hen og blevet en dyr øl.
Snakkede med en kolega idag, og produktionen i den virksomhed hvor jeg
arbejder er stoppet til jeg raskmelder mig :-/

Jeg får godtnok fuld løn under sygdom men afligevel.

De 3 jeg har tilbage bliver sq hældt forsigtigt op, og bundslatten kaseret

Hygge
MJ

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 12:54

> [...]
meddelelse news:d2btr1$2ns3$1@newsbin.cybercity.dk

> Desværre dykkede jeg lidt for dybt i glaset, og kom til at drikke en

Nej, du kom til at drikke gærrester, der retteligt burde have været drejet
ud i ølglasset, så du havde fået alle smagsnuancer med.

> Kan jeg virkelig have startet en fermentering i min mave?

Nej. Gæren er stendød i øllen. Omtalte type øl får lige et skvæt sukker,
inden flasken lukkes. Den eftergærer således på flasken, men distribueres
ikke til forbrugerne, før denne eftergæring for længst er overstået. Denne
eftergæring efterlader lidt bundfald, der bør fordeles i øllet, inden det
drikkes.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)

Fra : Sven Nielsen

Dato : 30-03-05 15:46

In article <424a937b$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> Nej, du kom til at drikke gærrester, der retteligt burde have været drejet
> ud i ølglasset, så du havde fået alle smagsnuancer med.

I Belgien hælder man belgisk øl op uden gærresterne. Dem nyder man så
særskilt fra et snapseglas. Det er åbenbart skik og brug. Det er ganske
ufarligt at drikke.

Om gæren er levende eller død er for så vidt underordnet. Det er næppe
det, Martin er blevet syg af. Jeg har før spist frisk, levende gær uden
problemer. Nogle mener endda, at det er sundt.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 16:54

"Sven Nielsen" <sven@NOSPAMscientist.DOnotSPAM.com> skrev i en
meddelelse news:MPG.1cb4da23d6854c63989680@news.sonofon.dk

> I Belgien hælder man belgisk øl op uden gærresterne. Dem nyder man så
> særskilt fra et snapseglas. Det er åbenbart skik og brug.

Er det ikke en tradition, der hører hjemme i Berlin?

> Det er
> ganske ufarligt at drikke.

Enig.