Sort påske
Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-05 03:27

Lørdag er butikkerne åbne så du kan muliggøre årets drink

Nordsøbitter+FernetBranca+Vodka (og evt is)

Rige svin kan spare vodkaen, eller hvis man har travlt, men faktisk er
smagsstofferne ved at falde over hinandens ben i Fernetbrancabitteren så at
få dem distanceret fra hinanden betyder at erfare nuancer, der ellers går
tabt.

VEDR COGNAC hvor en begejstret Kvickly-Normandi-bruger på denne ng i julen
bakkede ud af væddemål, så er Aldis altså meget tæt ved Remy Martin - køb
ikke Napoleon i Føtex - den er dyrere og smager sprittet. Men De Luze er på
tilbud, og den behøver man ikke være frankofilsnob for at værdsætte..

BACK TO BASICS - at købe Zaranoff Vodkaen i Aldi betyder at du er en
TV2-agtig "Rigtige mænd gider ikke mere snak" integritet -
Hvem drikker vodka ren? - og så er det jo meningsløst med Nettos polske
urter eller Bols/Smirnoffs hysteriske tre-gange-destillation

Gid Hitler havde vundet, så vi havde kunne købe tysk korn - hvis man vil en
sjælden gang vil nyde vodka ren, så er Echt Nordkreuzer Dobbeltkorn værd at
fylde rygsækken op med , hvis syd for grænsen - samt koffeintabletter som
danske apoteker end ikke sælger på recept, fordi de vil forkæle Red Bull
fabrikanter og andre energi softdrinks

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-03-05 07:34

> [...]
> danske apoteker end ikke sælger på recept, fordi de vil forkæle Red Bull

Koffeintabletter, dem køber vi da bare i Skåne i stedet. Hvem talte om
Forbuds-Sverige?
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-05 07:56

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Koffeintabletter, dem køber vi da bare i Skåne i stedet. Hvem talte om
> Forbuds-Sverige?

I min barndom var skattetrykket ca 1% højere i det rige Sverige end i
Danmark
Nu er det omvandt.
Du har ret i at Forbuds-Danmark har ikke meget at lade Nordens Preussen at
høre for.
Dog har de smadret velfærdstrivsel værre end os ved muhamedanerimport.

Hvor er de reelt mere ufri end os i Nordens Paris? - udover hellig krig
onderne for de unge, der ikke har bil, og derfor knivstikkes på gaden?

Fra : kjaer

Dato : 27-03-05 10:01

> Lørdag er butikkerne åbne så du kan muliggøre årets drink
>
> Nordsøbitter+FernetBranca+Vodka (og evt is)

Hvad er forskellen på snaps og vodka?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-05 16:51

"kjaer" <villykn@greennet.gl> wrote in message

> Hvad er forskellen på snaps og vodka?

Snaps har flere krydderurter, bl.a. kommen
Det giver snaps en olieagtig smag - vodka og korn er næsten så letflydende
som finsprit

Gin har enebær og lignende ikke-olieagtige krydderurter - og tequila har
kaktus-ekstrakt som krydderurt.
Cognac/brandy har smagsstoffer fra druerne og er ofte karamelliseret og
derfor brun
Whisky har rester af kornsorter

Så er vi næsten færdig med spirituosa, bortset fra likører der er flydende
slik.

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-03-05 13:00

[snip]
> Nordsøbitter+FernetBranca+Vodka (og evt is)
Smager det virkeligt godt? nå men det må prøves.

> BACK TO BASICS - at købe Zaranoff Vodkaen i Aldi betyder at du er en
> TV2-agtig "Rigtige mænd gider ikke mere snak" integritet -
> Hvem drikker vodka ren?

Jeg drikker vodka ren, og som netop hjemvendt fra Polen kan jeg også
fortælle at polakkerne drikker vodka rent i stor stil. Dog er deres
vodka ofte som vores krydder snapse og ikke bare sprit med eftersmag.

- og så er det jo meningsløst med Nettos
> polske urter eller Bols/Smirnoffs hysteriske tre-gange-destillation

De polske urter er netop hvad gør deres vodka så fantastisk. Smirnoff,
Bols osv. er bare reklame stunts der sælger et ringe og smagløst
produkt. Det er nøjagtig samme metode som f.eks. Duracell batterier som
er nogen af markedets mest solgte og samtidigt nogen af de ringeste.
Reklamer har så meget magt over os at det kan være skræmmende.

> Gid Hitler havde vundet, så vi havde kunne købe tysk korn

Du havde sgu ikke fået lov at overleve i en nazistisk styret verden. Du
stikker alt for meget udenfor og stiller for mange spørgsmål.

>- hvis man
> vil en sjælden gang vil nyde vodka ren, så er Echt Nordkreuzer
> Dobbeltkorn værd at fylde rygsækken op med , hvis syd for grænsen -

Ja den smager fint, men det kan nu også købes i Danmark i perioder.

> samt koffeintabletter som danske apoteker end ikke sælger på recept,
> fordi de vil forkæle Red Bull fabrikanter og andre energi softdrinks

drik noget kaffe i stedet! En koffein tablet indeholder 100mg
koffein hvilket svarer til et lille krus sort kaffe eller en espresso.
Instant kaffe indeholder lidt mindre (60-100mg) og te typisk 30-60mg.
En Red Bull indeholder ca 60mg pr dåse (I hvert fald dem jeg har set
til salg i danmark - 80mg på det tyske marked vist) og de er blevet
nedreguleret specielt til det danske marked. Det tilsvarende produkt
Jolt nægtede at nedregulere og er derfor ikke at finde på det danske
marked mere. De havde 125mg pr 0.25l.
Til sammenligning har en almindelig coca cola ce 25mg koffein pr 0.25l

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!