Hjælp til udledning butterworth, chebyshev~
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 22-03-05 17:43

Hej,

Jeg har nogle problemer med at finde de normerede filterkoefficienter til
nævnte aproksimationer. I butterworth og chebyshev tilfældet er problemet af
min opslagstabel (har kigget samtlige filter lærebøger jeg kunne opdrive
igennem) ikke understøtter det generator/belastning forhold (r værdi i
fleste bøger) jeg har i mit tilfælde. Tabellerne understøtter r=1/8, som det
mindste hvor jeg har brug for 1/24. Jeg har ikke lyst til at ændre mit
forhold da det går ud over den absolute dæmpning i filteret.

Ved Cauer er problemet k værdien som der er forhldet mellem stop og pas
frekvens

Nogen der kender til mere detaljerede tabeller eller måske en måde at
beregne/modificere koefficienterne, evt. en lille fix .m fil til MATLAB
eller noget. ?

PS: jeg har forsøgt at interpolere værdierne linært, men det gik som
forventet ikk så godt :-/

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-03-05 21:57

"Morten M. Jørgensen" <grinder213SPAM@HELL_NOhotmail.com> wrote in message
> [...]
> eller noget. ?
>
> PS: jeg har forsøgt at interpolere værdierne linært, men det gik som

Forsøk:
http://www.linear.com SWITCHCAD III (eller lignende. Er ikke sikker på om
jeg lastet ned hele pakken siste gangen.)

HM