hjælp til matlab.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-03-05 01:18

Hej NG.

Jeg har noget matlab-kode (termisk modellering) som simulerer en 1-D
model og jeg vil gerne sætte det hele ind i en for-løkke således at
simuleringen sker med forskellige ind-data og fuldstændigt automatisk
(pga. at det godt kan tage laaang tid at beregne, indimellem).

I starten af programmet har jeg derfor:

clear all;
for (j = 1:8)

..... bla. bla. bla... beregninger laves.

end

Undervejs i programmet indlæses der i øjeblikket kun én datafil:

inddata = fopen('data1.dat')

Jeg vil gerne på en eller anden måde have lavet programmet sådan at når
j stiger fordi for-løkken er færdig/gennemløbet, så skal næste datafil
åbnes. Denne skal så hedde "data2.dat". Næste hedder igen: "data3.dat",
data4.dat osv. osv., afhængigt af j's værdi...

Jeg har overvejet om ikke man kan lave noget string-manipulation på en
eller anden kløgtig måde, dvs:

filnavn = 'data' + j +'.dat'
inddata = fopen(filnavn)

Men hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : none

Dato : 20-03-05 04:51

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg har overvejet om ikke man kan lave noget string-manipulation på en
> eller anden kløgtig måde, dvs:
>
> filnavn = 'data' + j +'.dat'sprintf('%s%d%s','fname',j,'.dat')
> inddata = fopen(filnavn)
>

> Men hvordan gør jeg det?
inddata=fopen(sprintf('%s%d%s','data',j,'.dat'));

Med venlig hilsn
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-03-05 12:26

none wrote:

> inddata=fopen(sprintf('%s%d%s','data',j,'.dat'));
>
> Med venlig hilsn
> Jørn Hedegaard Povlsen

Genialt, tusind tak. Jeg har ikke forsøgt det endnu, men regner med at
det virker (jeg er på vej ud af døren i øjeblikket)...

Fra : TA

Dato : 20-03-05 16:18

"none" <""jhp\"@(none)"> wrote in message

> inddata=fopen(sprintf('%s%d%s','data',j,'.dat'));

eller blot:

filnavn = ['data' num2str(j) '.dat']
inddata = fopen(filnavn)

--