Løbehjul med motor.
Fra : ThomasB

Dato : 17-03-05 13:05

Hej i gruppen.

Jeg har et lille projekt med naboens drenge.

Vi har et defekt el-løbehjul.
Ideen er nu at vi skal finde en motor, som vi monterer og forbinder med kæde
til baghjulet.

Spørgsmålet er nu:
Hvilken motor skal vi have fat?

Jeg har tænk på om en motorsavs motor ville være sagen. Den har både
kopling, den har vertikal udtag og har tandhjul som passer på tandhjulet på
baghjulet.

Spørgsmål:
En motorsav kører med mange omdrejninger. Vil den kunne trække igang ved
lave omdrejninger?

Vil koplingen holde?

Er det et projekt der er værd at arbejde videre med, mht motorsavsmotor?

Hvordan får vi fat i en gammel motorsavsmotor? (sjælland)

Andre bud på hvordan vi får knægtene ud og køre på bezin-motor-løbehjul?

Mvh Thomas

Fra : Kuruderu

Dato : 17-03-05 13:52

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi har et defekt el-løbehjul.
> Ideen er nu at vi skal finde en motor, som vi monterer og forbinder med
god ide

> Spørgsmålet er nu:
> Hvilken motor skal vi have fat?
Lille og effektiv...

> Jeg har tænk på om en motorsavs motor ville være sagen. Den har både
> kopling, den har vertikal udtag og har tandhjul som passer på tandhjulet

> baghjulet.
Godt valg

> Spørgsmål:
> En motorsav kører med mange omdrejninger. Vil den kunne trække igang ved
> lave omdrejninger?
Hvis den bliver gearet rigtigt så ja.

> Vil koplingen holde?
tja... Får vi mere sne i år?

> Er det et projekt der er værd at arbejde videre med, mht motorsavsmotor?
Ja da

> Hvordan får vi fat i en gammel motorsavsmotor? (sjælland)
Miljøstationer? Gartner firmaer?

> Andre bud på hvordan vi får knægtene ud og køre på bezin-motor-løbehjul?
>
> Mvh Thomas

Kuruderu

Fra : John Smith

Dato : 17-03-05 17:37

ThomasB wrote:

> Andre bud på hvordan vi får knægtene ud og køre på bezin-motor-løbehjul?

Dine ideer er sunde nok og vær at gå videre med.
Hvis du vil have mere inspiration så prøv at Google på "go ped".

Mvh
John Smith

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-05 18:52

On Thu, 17 Mar 2005 13:05:09 +0100
> [...]

> motorsavsmotor?
>
> Hvordan får vi fat i en gammel motorsavsmotor? (sjælland)
>
> Andre bud på hvordan vi får knægtene ud og køre på

Jeg erindrer da jeg var en 14-15 år og jeg sammen min kammerat og hans
far prøvede at sætte en (hvad jeg erindrer som) græsslåmaskine motor på
en pedal-gokart. Det var også kædetræk ned til bagaksen og det hele
virkede gennemtænkt og robust.

Men så første gang da vi startede den, så blev metal kæden flået over
og den hamrede en nummerplade over som sad bag på sædet samt plastsædet
blev splintret. Vi var noget glade for at ingen af os sad i det sæde.

Med andre ord: sørg for at du har tjek på at den motor du benytter ikke
er for kraftig og at den er gearet til at kunne trække noget af den vægt
som vil være på løbehjulet.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!