Sort SKRUTRÆKR heksekunst: lakridsbitter
Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 07:35

Sort SKRUTRÆKR heksekunst: lakridsbitter

Flemming Jensen smager på ordene, når han reklamerer for MILD
rynkeby-orangemost. Men at denne juice er blandt de bedste på markedet
skyldes tilsætning af orangeolie, presset af det yderste af appelsinskallen,
og det har jo intet med saftevand at gøre.

Det skarpe pift fra skallen kan brænde smukt, hvis du i den søde juletid
drejer skallen så den siffoner imod julelysets flamme - og får du lidt i
øjet, ætser det ondt. Selvfølgelig har Rynkeby tilsat det skarpe kemikalie,
der kendes fra Fanta. Og screwdiver-cocktail uden sådan hidsig orangejuice
oven i vodkaen er så sløv, så man får lyst at bruge gin.

Min jazzorkester-fortid (som sax- og klarinet-ist) fik jeg genoplivet i
Politiken læserbrev her til morgen, hvor et B-stykke med normal harmonigang
kaldtes "HC Andersen" dvs kedeligt - og så kom jeg til at tænke på, at mine
antiracistiske medspillere i bandet, der næsten altid foretrak sorte
swingere for hvide, de ækledes ved Benny Goodmann's "lakridsstang"
(klarinet), der selvføglelig ikke har samme saft og kraft som Louis
Armstrongs trompet endsige stemme.

Lakrids er for børn - og latterliggøres. Derfor bør nobelpris i madkemi gå
til producenten af NORDSØBITTER, der har lakridsrod/engelsklakridt som
næsten eneste smagsstof foruden vand, sukker og etanol, C2H3OH = fedende
fedtstof for os dovne epikuræere.

Alle de fornemme tyske og italienske bittere, der er forlæg for dansk
klamphuggeri i branchen (Gl Dansk, Fishermanshot, Små sorte vodkashot med
salmiak NH4Cl, osv)

Men Nordsøbitter "glider ned som olie" for lakrids er for voksne, der ikke
er bange for at blive kaldt barnlige (hvad præsten i kirken på min vej
kaldte alle DF-tilhængere!).

Danskere har eet fortrin fremfor Der Land des Dichter und Denker, som vore
vikinger lærte ALT MINUS 1% af, da de blev civiliserede i middelalderen. Vi
er mindre autoritetstro, og derfor turde vi nobelrprisværdigt sende denne
skønne lakridslikør på markedet - men hvorfor anbefales den nedkølet? Jo,
når iskold glemmer du, at den slår hårdt (35%). Så drikker du mere og
firmaet sælger mere. Men smagen er bedst når lunken (evt radiatorvarm.)

Min bredspektrede vifte af ny cocktails idag kan navngives ultrakort "EU".

Man tager Nordsøbitter, for lakridskoncentratets skyld.

Man tilsætter lige dele tysk eller polsk discountvodka for holdbarhedens
skyld(bland en måneds forbrug ad gangen)

Man tilsætter bitter/boonekamp med munkelikør-guddomelighed fx Underberg,
Arnbitter, Fernetbranca, Fernetmentha eller Karat Boonekamp.

1:1:1 er fint forhold - men afhængig af pengepung og hvor hurtigt du vil
være fuld , kan du variere.

TV2sMeyerherim og Frøkjær lyver her til morgen, at hospitalssprit ikke
beruser pga tilstæningsmiddel. Denatureringsmidlerne var engang pyridin
C5H5N(som let fjernes med kulpulver) og er nu andre(som kan fryses ud) men
intet ændrer på - intet kan stoppe rus-virkning kun smag. Rus er altid
forgiftning omend vi har trænet os mod OH-forbindelsen mod to carbon-atomer.
Den ene forgiftning stopper ikke den anden.

Et godt morgenbord kræver
bitter+bitterlikør+appelsinsaft+vodka-til-en-lille-spids-at-vågne-på..

Husk at kaffen skal være superstærk og hed, og vand nær kogepunktet skal stå
på bordet, til de, der ikke hælder vodkaen i kaffen, men hælder den i
juicen eller kvalitetsbitteren.

Fra : Martin Bak

Dato : 14-03-05 14:39

> Men Nordsøbitter "glider ned som olie" for lakrids er for voksne, der ikke
> er bange for at blive kaldt barnlige (hvad præsten i kirken på min vej
> kaldte alle DF-tilhængere!).

-Ja det forstår man jo ikke, -vel?

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 16:16

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> wrote in message

> -Ja det forstår man jo ikke, -vel?

Hvis præster anede hvad etik var, ville de ikke angribe halvdelen af deres
menighed med gerningsretfærdig hadefuld farisæiske aggressioner, i stil med
dengang biskop Jan Lindhardt antydede at folk der stemte på Pia Kjærsgaard
kommer ikke i himlen.