planeten Merkur i vest lige efter solnedga~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-03-05 12:31

Hej alle

Fik nogen set planeten Merkur på vesthimlen lige efter
solnedgang i går eller forgårs (lige under måneseglet)?

Desværre var det overskyet her. Men jeg håber på klar
sigt i aften.

Link til Merkur:
http://www.tycho.dk/article/view/2813/1/32

Herluf Holdt
3140 Ålsgårde

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-03-05 17:18

> Fik nogen set planeten Merkur på vesthimlen lige efter
> solnedgang i går eller forgårs (lige under måneseglet)?

Ja, jeg saa den to aftener i træk fra min altan. Flot syn
Det er femte gang jeg saa den, Copernicus saa den aldrig.

Aage

Fra : Aage Andersen

Dato : 14-03-05 18:41

> Fik nogen set planeten Merkur på vesthimlen lige efter
> solnedgang i går eller forgårs (lige under måneseglet)?

Har lige set den 14 marts kl 18:40

Aage

Fra : Lars

Dato : 26-03-05 21:15

In article <42342480$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, herlufholdtFJERN@privat.dk says...
> Hej alle
>
> Fik nogen set planeten Merkur på vesthimlen lige efter
> solnedgang i går eller forgårs (lige under måneseglet)?

Hej, såfremt det måtte interessere jer kan I følge Merkur's bevægelser henover stjernehimlen
fra et vilkårligt sted på jorden, med freeware programmet Celestia:

http://www.shatters.net/celestia/

--
Best regards

Lars
science is 10% new data and 90% confirmation!!
religion is 100% superstition and 0% confirmation!!