[Gym-reform] Fysiktekster til "almen studi~
Fra : Philip Barlowe

Dato : 07-03-05 18:28

   Hej,

er der nogen, der har nogle gode forslag til fysiktekster til
gymnasiet, der med udbytte også kunne anvendes i dansktimerne,
historietimerne, etc. etc.? Et eksempel kunne være "Mr. Thomkins i
drømmeland" af Gamow, som kan læses med lige stor fornøjelse i
fysiktimerne som i dansk (engelsk)-timerne.

Mvh
Phil

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-03-05 21:00

Philip Barlowe <fadge@glissam.com> writes:

> [...]
> drømmeland" af Gamow, som kan læses med lige stor fornøjelse i
> fysiktimerne som i dansk (engelsk)-timerne.

Jeg kan anbefale den her

http://www.larrygonick.com/html/pub/books/sci5.html

Hans bog om genetik var meget brugt som supplement på første år i min
studietid.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/