Månelandingen..nu er det snart slut med ko~
Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-03-05 13:56

http://www.usatoday.com/tech/science/space/2005-03-04-moon-landing-snoop_x.htm

citat fra ekstrabladet:
"Det europæiske rumfartsagentur (ESA) har sat deres SMART-1-sonde til at
fotografere landingsstederne for de seks bemandede månelandinger, NASA
gennemførte i årene 1969 til 1972 som led i deres Apollo-rumprogram."

Det må da lukke munden på de fleste -eller afsløre om det var fusk...

...med mindre smart-1 sonden faktisk aldrig har været rundt om månen, jeg
synes skyggerne på de billeder jeg har set af sonden peger den forkerte
vej... :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-03-05 14:31

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse news:422c4f2c$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

> Det må da lukke munden på de fleste -eller afsløre om det var fusk...

Mon ikke det er nemt for NASA at projicere et lille billede
op på månens overflade. Eller de kunne lægge falske signaler
ind i SMART-I 's radiokommunikation. Eller også er de
simpelthen sammensvorne med ESA.

Mvh
Martin

Fra : Jan Nielsen

Dato : 07-03-05 14:31

On Mon, 7 Mar 2005 13:55:45 +0100, "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk>
wrote:

> [...]
>gennemførte i årene 1969 til 1972 som led i deres Apollo-rumprogram."
>
>Det må da lukke munden på de fleste -eller afsløre om det var fusk...

Desværre! Hardcore konspirationstilhænger vil blot påstå at billederne er
forfalskede. Man vil sandsynligvis ydeligere hævde at ESA nu også er med i
komplottet. <g>
--
- JN -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-05 14:32

Sune Storgaard skrev:

>Det må da lukke munden på de fleste

Du har vist ikke forstået konspirationsteoriernes natur. De
omfatter kun fakta i det omfang disse støtter teorien. Alle andre
fakta bortforklares som led i konspirationen.

--
Bertel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:12

Det er da for blåøjet, det her. Hvorfor mon den hedder SMART?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-03-05 15:37

Preben Riis Sørensen wrote:
> Det er da for blåøjet, det her. Hvorfor mon den hedder SMART?

Officielt står det for:
"Small Missions for Advanced Research in Technology" :)

Jeg glæder mig mig faktisk til der kommer resultater -af 2 årsager:

A) Bliver spændende at se om tingene står "som nyt" som det jo burde, med
mindre det er ramt af en meteorit eller lignende. Måske har de glemt at
pavabehandle den så er rustet lidt.. :)

B) Hvilke bortforklaringer diverse folk nu kommer med. Undrer mig faktisk
over at Elvis er involveret i så få af teorierne, men det kan være det
kommer nu..

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-03-05 15:26

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> Apollo-rumprogram."
>
> Det må da lukke munden på de fleste -eller afsløre om det var fusk...

Der er ingen videnskabelige beviser på en konspiration, men masser af
videnskabelige beviser på at månelandingerne rent faktisk fandt sted.
Hvordan skulle endnu et videnskabeligt bevis på månelandingerne kunne
overbevise disse fakta-resistente tåber?

Det være sagt, så glæder jeg mig da til at se billederne, ud fra ganske
almindelig nysgerrighed.

--
PeKaJe

He looked at me as if I were a side dish he hadn't ordered.
      -- Ring Lardner

Fra : Aage Andersen

Dato : 07-03-05 15:56

"Sune Storgaard"

> [...]
> fotografere landingsstederne for de seks bemandede månelandinger, NASA
> gennemførte i årene 1969 til 1972 som led i deres Apollo-rumprogram."

Hvad er formaalet? Hvis det er for at fastslaa ægtheden af landingerne og
ikke andet, er det utroligt naivt.

Aage

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-03-05 16:21

Aage Andersen wrote:

> Hvad er formaalet? Hvis det er for at fastslaa ægtheden af
> landingerne og ikke andet, er det utroligt naivt.

Læs artiklen på usatoday, så vil du se at det ikke er dens eneste formål,
bare en lille bi-opgave.