|
| BROENS OVERVÅGNINGSCENTER SVIGTEDE Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 09:20 |
|
BROENS OVERVÅGNINGSCENTER SVIGTEDE
Det var menneskelige fejl hos Søværnets Operative Kommandos
radarovervågning,
der var skyld i, at »Karen Danielsen« torsdag bragede ind i Storebæltsbroen.
Men
også teknikken har i årevis stået for skud - først nu moderniseres det.
læs mere: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=548266
BW: Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.
Ingen aner om styrmænd er berusede eller sovende
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 12:49 |
|
> : Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
> stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.
>
> Ingen aner om styrmænd er berusede eller sovende
-- En sløv vagt ved radarskærmene var snart slut --
Skibsførere overvåger på radarskærme al trafik på Storebælt. Ulykken torsdag
aften skete, kort før en 12-timers vagt ved skærmene sluttede.
http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2927014
BW: Selvfølgelig kan man ikke stoe på mennesker men kun på robotter
| |
bl (05-03-2005)
| Kommentar Fra : bl |
Dato : 05-03-05 21:07 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:E0hWd.23474$DG.9379@fe13.usenetserver.com...
> > : Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
> > stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.
> >
>
>
> -- En sløv vagt ved radarskærmene var snart slut --
> Skibsførere overvåger på radarskærme al trafik på Storebælt. Ulykken
torsdag
> aften skete, kort før en 12-timers vagt ved skærmene sluttede.
> det bør have konsekvenser for disse "overvågere" - hvad lavede de i disse
minutter før kollisionen, er man blevet sløve og svigter overvågningen fordi
der indtil nu intet er sket.
Vi må have en forklaring fra SOK , - disse folk skal jo sammenlignes med
flyveledere.
husk tragedien fra Schweitz, hvor en uopmærksom overvågning kostede mange
russiske børns liv.
Folketingsmedlemmer fra området ved storebælt bør følge sagen op ,så den
ikke kommer under gulvtæppet....
>
>
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 21:24 |
|
"bl" <rentzmann@privat.dk> wrote in message
news:422a1161$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:E0hWd.23474$DG.9379@fe13.usenetserver.com...
> Vi må have en forklaring fra SOK , - disse folk skal jo sammenlignes med
> flyveledere.
> husk tragedien fra Schweitz, hvor en uopmærksom overvågning kostede mange
> russiske børns liv.
Svejts-kollisionen må have været planlagt - at to flys bane skærer OG fly
når skæringspunkt samtidig har sandsynlighed på mindre end een ud af en
milliard
Opmærksomhed er problem , på Storebælt, men ikke ved den flykollision
Robot altså autopilot er vejen frem. Pilot må godt sove hele vejen, men
alarmeres hvis fejl i elektronikken eller noget uventet der kræver intuition
o lign
| |
n (07-03-2005)
| Kommentar Fra : n |
Dato : 07-03-05 18:11 |
|
> Svejts-kollisionen må have været planlagt - at to flys bane skærer OG fly
> når skæringspunkt samtidig har sandsynlighed på mindre end een ud af en
> milliard
Når kollisioner planlægges er spørgsmålet om teknik er godt nok.
Hvis teknologien laves til det - så er det ofte.
Men normalt er teknik ikke terrorsikker. Og det kan endog være svært at komme igennem med,
for det vil altid være nogen som søger at forhindre det - enten ved at fjerne pengene til at
sikre det for, eller på anden måde sikre, at det er et "hul" så de kan komme igennem og f.eks.
få fly til at støde sammen. Måske kan du bare tage en kedeldragt på, og gå hen og klippe
udstyret ned, og hvis nogen henvender sig så sige, at det er din opgave. Og du må forstå, at
det er nødvendig.
>
> Opmærksomhed er problem , på Storebælt, men ikke ved den flykollision
>
> Robot altså autopilot er vejen frem. Pilot må godt sove hele vejen, men
> alarmeres hvis fejl i elektronikken eller noget uventet der kræver intuition
> o lign
>
Igen er robotter vejen frem - men, kun hvis man er opmærksom på problemerne som kan være.
Fejl kan medføre uheld - men fejl kan man normalt tage højde for teknisk. Normalt vil
ofte gås på kompromiss og se på sandsynlighed. Tilbage er hullerne, til fri benyttelse.
Hullerne kan rammes pga. tilfældet, eller bevidst gjort af terrorister, og hemmelige klubber.
Naturen har tendens til (både mennesker og dyr), at søge efter "huller". Det er naturlig, og
derfor er sandsynligheden for det går galt større, end man tror. Nogen opdager hullet - og
hopper i.
| |
n (05-03-2005)
| Kommentar Fra : n |
Dato : 05-03-05 16:34 |
|
> BW: Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
> stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.
Et system, ligesom det der styrer togene burde være på sin plads.
Her er togsammenstød totalt umulig.
Og det kan umuligt være fejl i teknikken, uden det opdages af teknikken selv.
Intet kan være mere sikkert.
| |
Herluf Holdt, 3140 (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 05-03-05 17:13 |
|
n skrev:
> Et system, ligesom det der styrer togene burde være på sin
> plads.
> Her er togsammenstød totalt umulig.
> Og det kan umuligt være fejl i teknikken, uden det opdages
> af teknikken selv.
> Intet kan være mere sikkert.
Øøhh... Nu har jeg læst med i dk.fritid.jernbaner i ca. 4 år, og
dér er man en lille smule mere forbeholdne og forsigtige med
at bruge ord som "totalt umulig" i forbindelse med togkontrol-
systemer, som fx ATC (Automatic Train Control).
Alle systemer kan svigte af flere årsager. Men selvfølgelig skal
man benytte, udvikle og forbedre sådanne systemer. Også til
skibe og biler.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
| |
BJ (05-03-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-03-05 17:18 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4229da86$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Alle systemer kan svigte af flere årsager. Men selvfølgelig skal
> man benytte, udvikle og forbedre sådanne systemer. Også til
> skibe og biler.
Da BW ikke har tillid til GPS og andre elektroniske overvågningsmetoder,
skal man vist i denne ånd placere mennesker i ro-både i Lillebælt og
mennesker uden robåde på jernbanenettet med 200 meter afstand.
Man må så håbe på, de kan råbe højt nok.
--
Bjørn J.
| |
holger (05-03-2005)
| Kommentar Fra : holger |
Dato : 05-03-05 17:41 |
|
kender i ikke MYRPHYS lov
hvis noget kan gå galt går det galt på et eller andet tidspunkt.!!!?
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 19:13 |
|
"holger" <dont@spam.com> wrote in message
news:4229e0e0$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> kender i ikke MYRPHYS lov
> hvis noget kan gå galt går det galt på et eller andet tidspunkt.!!!?
>
mUrphys lov er noget plat slangagtig bodegavits
Parkinsons lov har indhold a la naturlove
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 19:05 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:4229dbc6$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4229da86$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Alle systemer kan svigte af flere årsager. Men selvfølgelig skal
>> man benytte, udvikle og forbedre sådanne systemer. Også til
>> skibe og biler.
>
> Da BW ikke har tillid til GPS og andre elektroniske overvågningsmetoder,
> skal man vist i denne ånd placere mennesker i ro-både i Lillebælt og
> mennesker uden robåde på jernbanenettet med 200 meter afstand.
Intet jeg har skrevet kan tolkes som at jeg ikke har tillid til Rømers og
von Brauns (m.fl.) fine GPS-teknologi
Glistrup var den første der i Danmark foreslog elektronisk fodlænke -
fremskridtsfolk er på forkant med elektronisk overvågning og anden
højteknologi DER GØR GAVN FOR SKATTEYDERNES PENGE
| |
BJ (05-03-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-03-05 19:24 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:BxmWd.2700$Kn3.1656@fe11.usenetserver.com...
KLIP
> DER GØR GAVN FOR SKATTEYDERNES PENGE
Jeg begejstres altid af din nøje overvejede brug af store bogstaver.
--
Bjørn J.
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 19:54 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:4229f931$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:BxmWd.2700$Kn3.1656@fe11.usenetserver.com...
>
> KLIP
>
>> DER GØR GAVN FOR SKATTEYDERNES PENGE
>
> Jeg begejstres altid af din nøje overvejede brug af store bogstaver.
Det er altid nøje gennemtænkt, men desuden
FORANDRING FRYDER - uniformering og ensartethed for antiindividualismens
skyld er ikke mig
| |
BJ (05-03-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-03-05 19:59 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:afnWd.2$St2.0@fe33.usenetserver.com...
KLIP
> FORANDRING FRYDER - uniformering og ensartethed for antiindividualismens
> skyld er ikke mig
Man kan måske endda gå så vidt og betegne dig som en særling.
--
Bjørn J.
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 20:33 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:422a018e$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:afnWd.2$St2.0@fe33.usenetserver.com...
>
> KLIP
>
>> FORANDRING FRYDER - uniformering og ensartethed for antiindividualismens
>> skyld er ikke mig
>
> Man kan måske endda gå så vidt og betegne dig som en særling.
Ville verden ikke være et bedre sted hvis alle realiserede deres eget
specielle potential og ikke efterlignede andre, men alle var særlinge på
hver sin måde - kun hæmmet af 3 af de 10 bud, ikke stjæle, ikke lyve, ikke
legemsbeskadige?
Hvis man har det bedst med at være sig selv, mener du så der er grund til at
ændre på det?
Reklame og stat kan lide uniformering, men mange fremskridt er netop skabt
at særlinge. Glistrup, Grundtvig, Struensee, Georg Brandes var/er særlinge.
| |
BJ (05-03-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-03-05 20:48 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:4QnWd.4$St2.0@fe33.usenetserver.com...
KLIP
> Hvis man har det bedst med at være sig selv, mener du så der er grund til
> at ændre på det?
Jeg ser ingen grund til du ændrer dig.
Du skal jo leve med dig selv.
--
Bjørn J.
| |
Bo Warming (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 05-03-05 21:28 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:422a0d0b$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:4QnWd.4$St2.0@fe33.usenetserver.com...
> Jeg ser ingen grund til du ændrer dig.
Jøderstjerningsmentalitet ligger bag de der ævler om psykiatri når man ikke
er som folk flest
At ingen har påvist fejl i logik eller fakta i mine indlæg, peger mod at jeg
har pointer, der er stærke.
Måske ikke gennemarbejdede, men det er jo et intelligent publikum på denne
ng, så det er vel et spørgsmål om tid og forbedret dialog.
| |
n (07-03-2005)
| Kommentar Fra : n |
Dato : 07-03-05 17:21 |
|
GPS er ikke sikker uden det verificeres at fungere.
Ved broen, skal være en GPS verifikation, hvis det skal fungere.
Ellers kan indvandrer og andet gøgl, nemt blæse GPS med vinden til rusland.
| |
n (07-03-2005)
| Kommentar Fra : n |
Dato : 07-03-05 17:28 |
|
On Mon, 07 Mar 2005 17:20:40 +0100, n <n@nopost.dk> wrote:
> GPS er ikke sikker uden det verificeres at fungere.
>
> Ved broen, skal være en GPS verifikation, hvis det skal fungere.
>
> Ellers kan indvandrer og andet gøgl, nemt blæse GPS med vinden til rusland.
>
Jeg tænker på bølger, som vandre ind.
| |
|
|