Køb af beryllium pulver
Fra : John Doe

Dato : 24-02-05 00:49

Hvor kan man købe Beryllium i pulver form?. Det har CAS nummer 7440-41-7.
Jeg skal bruge det til et forsøg i kemi.

John

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-02-05 08:29

John Doe wrote:
> Hvor kan man købe Beryllium i pulver form?. Det har CAS nummer 7440-41-7.
> Jeg skal bruge det til et forsøg i kemi.
>
> John

Jeg kan se at aldrich fører det (www.aldrich.com)

/sk

Fra : Steen

Dato : 24-02-05 09:37

John Doe wrote:

> Hvor kan man købe Beryllium i pulver form?. Det har CAS nummer
> 7440-41-7. Jeg skal bruge det til et forsøg i kemi.

Det lyder farligt. Især i pulverform. Berylliums giftighed er
veldokumenteret:
http://risk.lsd.ornl.gov/tox/profiles/beryllium.shtml#te

/steen

Fra : John Doe

Dato : 24-02-05 21:47

Det skal behandles med omhyg, det er jeg klar over. Men tak alligevel

http://www.sigmaaldrich.com/cgi-bin/hsrun/Suite7/Suite/Suite.hjx;start=Suite.HsViewHierarchy.run?Detail=Product&ProductNumber=ALDRICH-378135&VersionSequence=1

John