Hvor meget trækker en fisk?
Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 20-02-05 10:47

Hej så forleden en fiskefilm, hvor de fangede en rimelig stor fisk på
vel ca 20-25 kg. Under fighten på ca 45 min kunne den trække båden rundt
ikke hurtigt men alligevel godt klaret af fisken. Båden var vel ca 6 meter
og med 4 personer, så den har vel vejet lidt over 1 ton.
Fisken var en tun lignende type.

Hvad så med de så sejlene en persons gummibåd/runde dæk, hvor man står op i
den, nede i vandet, som man kan købe til at fiske fra. Hvis man så får en
stor laks på, på ca 10 kg, så kan den da godt trække afsted med en?

Kan man sige noget om hvor meget fisk trækker eller yder i HK afhængig af
vægt og hvilken art det er, fra nogle sløve fisk fx torsk til nogle rigtige
muskelbundter som fx tun og hajer?

MVH

Torben

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 02-03-05 09:21

"Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man sige noget om hvor meget fisk trækker eller yder i HK afhængig af
> vægt og hvilken art det er, fra nogle sløve fisk fx torsk til nogle

Måske 10 W pr kilo fisk?

Altså 100 W for en fisk på 10 kg.