Lægernes "miljøprojekt" i Indien
Fra : Malene P

Dato : 08-05-05 20:14

En gruppe danske læger vil nu bruge den famøse skotningsstrand i Indien som
et opreklameret "miljøprojekt", der skal strække sig over flere år.
Æeeh -helt ærligt. For det første mener jeg bestemt, at de danske læger er
savnet i Danmark og nok burde rette deres opmærksomhed mod syge landsmænd.
For det andet er ophugningen af et par danske færger ganske ubetydeligt i
forhold til Indiens stigende miljøproblemer -som følge af den voldsomme
befolkningstilvækst. Og for det tredje må det altså være Indiens ansvar at
sikre et anstændigt miljø og arbejdsmiljø -IKKE danskernes.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-05 21:01

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> befolkningstilvækst. Og for det tredje må det altså være Indiens ansvar at
> sikre et anstændigt miljø og arbejdsmiljø -IKKE danskernes.

Ja - det var skønt at høre Indiens ambassadør i København irettesætte vort
TV's nævenyttige akademikerfjolser med ordene

"Indien er faktisk et selvstændigt land idag"

Med andre ord godhedsindustriens hetz er ondeste og mest racistiske
kolonialisme.

Vi er totalt inkompetente til at gøre gavn i disse kulturer, vi ikke
forstår.

Vi er egoister af værste slags - de uintelligente, uinformerede..

Politiken skriver at medicinalfabrikkerne der var ret ligeglad med ulande
hidtil, nu skal samarbejde med græsrods-frivillige (ngo).

Ulandshjælp var skadelig i halvfjerdserne da jeg var med, og alt er blevet
værre siden.

Muslimer ser vore akademiker som overmennesker vi kan lære af - men indere
der siger nej til tsunami-hjælp bliver lagt for had - vi vil kun se positivt
på dem der foregiver at være hjælptrængende.

Fra : G B

Dato : 08-05-05 23:57

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og for det tredje må det altså være Indiens ansvar at sikre et
> anstændigt miljø og arbejdsmiljø -IKKE danskernes.

Tag det fra en gammel Indiensfarer - det har foregået i 30-40 år, uden at
nogen som helst har været interesseret.

Og hvis vi først skal til at bedømme Indien efter vore standarder, kan vi
lige så godt glemme alt om Danmarks problemer, for i så fald skulle alle
ressourcer gå til at korrekse den indiske infrastruktur.

Om.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 09-05-05 01:51

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En gruppe danske læger vil nu bruge den famøse skotningsstrand i Indien
som
> et opreklameret "miljøprojekt", der skal strække sig over flere år.

Ja, hvad skal det ikke ende med . Vi er efterhånden ved at gøre os
fuldstændig til grin i hele verden . Først bliver der talt om at købe
færgerne tilbage til overpris, og så kommer denne gruppe eventyrlystne læger
rendende her med en smart ide. De kan i stedet lave en indsamling til
åndedrædsværn, svejsebriller og sikkerhedsstøvler til arbejderne, så de var
bedre beskyttet.

BO