Siemens 3010
Fra : Torben Leander

Dato : 27-05-01 16:11

Hej i NG !

Jeg har været ude og købe mig en Siemens Gigaset 3010 Micro telefon. Har
også en Doro dect 3055, men den har problemer med at den slukker når man har
den i lommen. Så derfor købte jeg mig en ny.

I menuen på min Siemens er jeg stødt på et menupunkt der hedder ISDN konfig,
og da jeg har ISDN er jeg selvfølgelig intereseret i at vide hvad det kan
bruges til.

Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe mig ?

Hilsen
Torben Leander Andersen
http://home13.inet.tele.dk/totter

Fra : ABL

Dato : 27-05-01 19:45

Hej
Man kan købe en a/b adcapter med 2 analog udgange samt at der kan tilmeldes
8 trådløse gigasæt eller gab kompatibel håndsæt
Allan

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 27-05-01 21:10

Man kan også købe en stationær Siemens ISDN tlf. (altid rart at have), som
også indeholder en base til trådløse telefoner (som 3010).

Jeg har selv en Gigaset 3030, som jeg er meget glad for.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Torben Leander

Dato : 28-05-01 06:37

> Man kan også købe en stationær Siemens ISDN tlf. (altid rart at have), som
> også indeholder en base til trådløse telefoner (som 3010).
>
> Jeg har selv en Gigaset 3030, som jeg er meget glad for.

Hej Kasper !

Er 3030 også et håndfrit sæt ?

Ved du hvad en sådan ISDN telefon koster ?
Er det i forbindelse med denne ISDN telefon, at man skal bruge det menupunkt
i min telefon der hedder ISDN konfig ?

Hilsen
Torben Leander Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-01 10:21

http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-kom/kom-tlfi/tlfsg3030isdn.html

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Torben Leander

Dato : 28-05-01 12:32

> http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-kom/kom-tlfi/tlfsg3030isdn.html

Hej igen !

Ja se det er jo en rigtig lækker telefon. Det kunne da godt være at jeg
skulle kigge lidt dybt i lommen inden så længe, for at se om der ikke skulle
være til sådan en.

Men hvad så. Skal jeg så tilmelde mit håndsæt til ISDN telefonen i stedet
for den base jeg bruger nu ?

Når man har en ISDN telefon tilsluttet, overtager den så en af kanalerne på
modemet. For ellers så har man jo pludselig mulighed for tre linier i stedet
for de to jeg bruger nu.
Det er et Lasat SPEED 2 modem jeg bruger.

Hilsen
Torben Leander Andersen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-01 13:15

> Men hvad så. Skal jeg så tilmelde mit håndsæt til ISDN telefonen i stedet
> for den base jeg bruger nu ?

Ja

> Når man har en ISDN telefon tilsluttet, overtager den så en af kanalerne

> modemet. For ellers så har man jo pludselig mulighed for tre linier i
stedet
> for de to jeg bruger nu.

Nej, der er 2 kanaler der tildeles dynamisk til de terminaler der beder om
dem

Fra : Torben Leander

Dato : 29-05-01 20:24

Hej igen !

Tak for info.

Jeg har et sidste spørgsmål. Hvis jeg nu køber en ISDN telefon, kan jeg
bruge den i forbindelse med at jeg på et tidspunkt kommer til at køre
bredbånd ?

Hilsen
Torben Leander Andersen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-05-01 20:37

Torben Leander skrev:

>Jeg har et sidste spørgsmål. Hvis jeg nu køber en ISDN telefon, kan jeg
>bruge den i forbindelse med at jeg på et tidspunkt kommer til at køre
>bredbånd ?

Du kan godt få bredbånd sammen med ISDN, ja.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.