MySQL statements
Fra : Thomas P

Dato : 27-05-01 14:04

Jeg har efterhånden brug for at kunne ændre nogle oplysninger fra et table
og søger desperat efter vedledning til, hvordan man bruger statements som
UPDATE og REPLACE. Kort og godt, skal jeg simpelthen bare finde en bruger
med et bestemt brugernavn og så ændre et par oplysninger om ham. Hvordan gør
jeg det med en mysql_query ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-05-01 14:24

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med et bestemt brugernavn og så ændre et par oplysninger om ham. Hvordan

UPDATE brugere SET girafpatter='nej' WHERE bruger_id=2

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Thomas P

Dato : 27-05-01 14:42

> UPDATE brugere SET girafpatter='nej' WHERE bruger_id=2

Jeg takker ! Nu vi er ved det, kunne jeg godt tænke mig at afsende to
forespørgsler mere (I er jo ret flinke til at svare herinde!)...

1. Hvordan kan jeg sætte fx 3 værdier i den samme query ?

2. Er der nogen der har et link til hvor jeg kan læse mere om de forskellige
statements, altså hvad der står i myqsl_query's ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 27-05-01 14:41

http://www.mysql.com/doc/U/P/UPDATE.html

http://www.mysql.com/

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Thomas P

Dato : 27-05-01 14:54

> http://www.mysql.com/doc/U/P/UPDATE.html

Og jeg, som fejlagtigt troede alt om MySQL stod i min php manual

Well.. tak for hjælpen, begge to !

--
- Thomas
~~~~~~~~