DSL hastigheder
Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 27-05-01 13:32

Nogen der ved noget om, om der snart kommer større hastighed på
dsl-forbindelserne herhjemme i lille DK ?

Mvh
Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-05-01 19:48

> Nogen der ved noget om, om der snart kommer større hastighed på
> dsl-forbindelserne herhjemme i lille DK ?

Du mener, at 2 mbit/s er for lidt?

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Rune Klausen

Dato : 27-05-01 21:00

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> wrote in message

> Du mener, at 2 mbit/s er for lidt?

Ja!
Vi vil have 10Mbit!!
og det skal være gratis !!

kan i så forstår det TDC ?

De kunne da godt sætte hasitgheden op, så længe trafikken var inden for
landetes grænser.
8Mbit i danmark og 2 Mbit til resten af verden...

Hvad med g.HDSL bliver det til noget ?

-Rune

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-05-01 21:29

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@Paradis.dk> wrote in message

> De kunne da godt sætte hasitgheden op, så længe trafikken var inden for
> landetes grænser.
> 8Mbit i danmark og 2 Mbit til resten af verden...

mjøø.. hvordan ville du lige styre det?

Hygge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-05-01 21:53

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@Paradis.dk> skrev i en meddelelse
> 8Mbit i danmark og 2 Mbit til resten af verden...

Der er også lige forstyrrelser af nabo-par at tage hensyn til.

> Hvad med g.HDSL bliver det til noget ?

Måske, men det har max på 2.3 mbit og bliver næppe brugt til produkter
større end 2 mbit.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Tim Christensen

Dato : 27-05-01 22:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Måske, men det har max på 2.3 mbit og bliver næppe brugt til produkter
> større end 2 mbit.

Så må vi have noget VDSL (jeg bor ikke ret langt fra centralen .

Mvh

Tim

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-05-01 12:16

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Rune Klausen" <Rune.Klausen@Paradis.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der er også lige forstyrrelser af nabo-par at tage hensyn til.

Hensyn, ha, mine naboer er mget fleksible :)

> Måske, men det har max på 2.3 mbit og bliver næppe brugt til produkter
> større end 2 mbit.

Jeg er ligeglad, bare jeg kan sende med 2mbit til mine venner, så er jeg
glad :)

2048/2048 er jo også ret tiltalende...

det ville jeg nok godt give 1500 for hver md.

-Rune

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-01 21:54

On Sun, 27 May 2001 22:00:01 +0200, "Rune Klausen"
<Rune.Klausen@Paradis.dk> wrote:

>De kunne da godt sætte hasitgheden op, så længe trafikken var inden for
>landetes grænser.
>8Mbit i danmark og 2 Mbit til resten af verden...

Hvad ville pointen være i det?
Grunden til 2Mbit grænsen er svjv. pga forventet støj. Støjen ville vel
ikke være mindre af kun at have hastigheden i Danmark?

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-05-01 12:18

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> wrote in message

> Hvad ville pointen være i det?
> Grunden til 2Mbit grænsen er svjv. pga forventet støj. Støjen ville vel
> ikke være mindre af kun at have hastigheden i Danmark?

Men der ville være nogle som kunne få 5mbit, eller noget i den retning.

Det ville også være god reklame...

bestil en 256 linie, og få (sandsynligvis) en hurtigere dansmarks trafik :)

-Rune

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-05-01 13:01

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@Paradis.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> bestil en 256 linie, og få (sandsynligvis) en hurtigere
> dansmarks trafik :)

Hvor findes den dansemark?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 00:52

Jeps.... det er hvad jeg mener.

Mvh
Jesper G. Jensen

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 27-05-01 21:02

"Jesper G, Jensen" <zorcerer@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Nogen der ved noget om, om der snart kommer større hastighed på
> dsl-forbindelserne herhjemme i lille DK ?

Det er svjv Telestyrelsen der bestemmer hvor hurtige hastigheder der er
"tilladt".

Hvad skal du med mere end 2mbit?

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 00:54

Mere hastighed er ikke noget at rynke på næsen af hvis du spørge mig....

Fra : Morten Boysen

Dato : 28-05-01 01:06

> Mere hastighed er ikke noget at rynke på næsen af hvis du spørge
mig....

Det kan du også få. Køb en fast linie.

--
Morten Boysen

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 01:11

Sandt ja.
Nogen som så har nogle sider til det enme, med eventuele priser m.v.?

mvh
Jesper

Fra : Flemming Riis

Dato : 28-05-01 01:09

> Nogen som så har nogle sider til det enme, med eventuele priser m.v.?

Hvis man sprøger vil man ikke betale prisen

Men ring til udbyderens erhvervs afdeling så får du nok en brugbar pris ,
tvivler på der ligger
mange 2mb+ priser online for dødeligt uden af have ramt en sales critter
først

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 01:18

LOL

Jamen jeg takker... det vil jeg så prøve i morgen.
Takker mange gange.

mvh
Jesper

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 28-05-01 02:40

"Jesper G, Jensen" <zorcerer@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Mere hastighed er ikke noget at rynke på næsen af hvis du spørge mig....

Tjaeh, hvis du downloader med fuld hastighed, uden overhead på din 2mbit
ville du få følgende ned i løbet af et døgn:

2mbit/s
Svarer til 256Kb/s
Svarer til 1Mb på 4 sekunder
Svarer til 15MB i minuttet
Svarer til 900MB i timen
Svarer til 21600MB i døgnet

Du skal godtnok have gang i nogen cdbrændere for at følge med. Kan din
brænder brænde med 12x skal den brænde uafbrudt i knap 8,5 døgn for blot at
have brændt det du har downloaded på én dag ud.

Hvis du gerne vil gemme det på harddiske i stedet for at brænde ud, skal du
bruge cirka 2000 kroner hver 3. dag for at kunne følge med.

Hvad skal du bruge den ekstra kapacitet til?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-01 09:47

> Hvad skal du bruge den ekstra kapacitet til?

Ja godt spørgsmål!

Men erhvervsmæssigt måske? Måske vil han starte et webhotel
eller lignende. Måske vil han sætte kameraer op i hans lejlighed
og lade hele verden følge med. Jeg har hørt det kan tage en del
båndbredde (Forudsat at han får besøg af piger og at der er
kameraer i baddet

Fra : Rasmus Bang

Dato : 28-05-01 09:49

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote:
> [...]
at
> have brændt det du har downloaded på én dag ud.

Det er liiige overdrevet nok ;) 21600 MB ~21,6 GB ~ 30* 700 MB
en 12x brænder laver en cd på ca 10 minutter MAX
30* 10 minutter = 5 timer så deeeeeeeeeet ;)

/Rasmus Bang

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-05-01 10:10

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> "Jesper G, Jensen" <zorcerer@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Tjaeh, hvis du downloader med fuld hastighed, uden overhead på din 2mbit
> ville du få følgende ned i løbet af et døgn:
>
> 2mbit/s
[KLIP...]
> [...]
> brænder brænde med 12x skal den brænde uafbrudt i knap 8,5 døgn for
> blot at have brændt det du har downloaded på én dag ud.

Med 1800kB/sec? (1x speed = 150kilobyte/sec)
Det giver 151.875MB/døgn eller omkring 148,3GB/døgn hvis man ikke regner
skift af skiver med. Hvis ikke jeg har lavet helt ged i mine beregninger,
vil det sige at én dags download med 2Mbit kan brændes ud på CD i løbet af
3½ time eller en uges download på ét døgn.

> Hvad skal du bruge den ekstra kapacitet til?

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk rynker på næsen over lysten til den
ekstra båndbredde. Især upstream-hastigheden er alt for langsom IMO.
F.eks. et webcam, der sender billeder på nettet hvert andet sekund á
15-20kB pr. styk, snupper 60-80kbit/sec i gennemsnit. Dvs. 6-8 webcams
æder en hel 512kbit linie alene. Nu er det nok heller ikke helt normalt at
have så mange webcams, men det er et tænkt eksempel, der giver et billede
af hvor lidt 512kbit egentlig er.

Hvis man besidder lysten til at hente en masse programmer og spil fra
diverse FTP-servere med ratio, er det ikke unormalt at støde ind i en 1/2
ratio. Derved sænkes den gennemsnitlige downstream hastighed til 1Mbit, da
man kun kan downloade dobbelt så meget som man uploader. Et par webcams
ved siden af sænker hastigheden yderligere 2-300kbit for ikke at tale om
at sende email...

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 11:31

Tjaa... nu har jeg temmelig meget harddisk, og jeg har mere end en
brænder....
pluds det de andre siger... det med at sætte webcamps op... hente fra
diverse FTP's.... man kan osse lave en dump-site, hvor de ikke ville gøre
noget med både hurtig upstream og downstream... der er massere af
muligheder... og jeg har mine grunde.

mvh
Jesper

Fra : Jens

Dato : 28-05-01 19:19

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du bruge den ekstra kapacitet til?

Jeg ville f.eks. kunne arbejde hjemmefra, uden at skulle benytte mig af
løsninger som Windows Terminal Services/Citrix Metaframe (Intet ondt imod
Terminal/Citrix løsninger, de fungerer godt).

Jens

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-05-01 22:38

It seems Anders Ebbesen wrote:
> [...]
> bruge cirka 2000 kroner hver 3. dag for at kunne følge med.
>
> Hvad skal du bruge den ekstra kapacitet til?

Komfortfaktoren er i min bog den vigtigste når vi snakke om højere
båndbredder til enkelt personer. Der findes faktisk en del brugere som
henter en endelig mængde data om måneden og som ikke vælger dsl abo.
efter hastigheden på deres cd-brænder men blot vælger mere bw for at
det de skal hente kommer hurtigere i hus. Jeg er klar over at dette
faktum muligvis kan skræmme warez-d00ds fra vid og sans...

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 30-05-01 20:47

On Tue, 29 May 2001 21:37:37 +0000 (UTC), nntpspam1@in-addr.dk (Kasper
Mejlgaard) wrote:

> [...]
>efter hastigheden på deres cd-brænder men blot vælger mere bw for at
>det de skal hente kommer hurtigere i hus. Jeg er klar over at dette

Bingo. Jeg opgraderede for et par måneder siden en 512 Kbit til 2
Mbit, men mit forbrug er fuldstændig det samme, som før jeg
opgraderede. Helt klart komforten der afgjorde kapaciteten.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Fra : WebLock

Dato : 28-05-01 11:45

Du kan få op til 8mbit i downstream og 960 kbit i upstream - det er blot
teledk der ikke udbyder det på nuværende tidspunkt. De kunne kører 8mbit ud
til min gamle bopæl der er ca. 1.5 km fra centralen, hvis de ellers havde
udbudt det (fik en til at teste min linie)

WebLock

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 12:00

Okai Webby....
Ja ja... man må vel vente til de finder ud af at vi gerne vil ha' mere
hastighed... =)

Zorcerer

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-05-01 13:05

> [...]
> til min gamle bopæl der er ca. 1.5 km fra centralen, hvis de ellers havde
> udbudt det (fik en til at teste min linie)

ikke 960 i uptream, det kan tekonologien ikke klare.

men omkring 600 for ISDN og 800 for POTS

-Rune

Fra : Hanzen

Dato : 29-05-01 10:36

> [...]
> Nogen der ved noget om, om der snart kommer større hastighed på
> dsl-forbindelserne herhjemme i lille DK ?

du kunne jo lige kigge her.
det er vel hurtigt nok

http://www.bitconomy.dk/go.asp?nyhed=0115742248

hilzen