Skatteminister vil stoppe fusk med grænseh~
Fra : Tim

Dato : 07-05-05 12:31

"Køb varen i Danmark, hent den i Tyskland og spar ni procent i moms.
Trafikken er velkendt, men skatteminister vil nu stoppe proformasalg"

Well... så sæt momsen og afgifterne ned, og lad være med at hyle... så
enkelt er det!!

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=360022/

Tim

Fra : Rune

Dato : 07-05-05 12:44

Lemfældig omgang med det dansk sprog fra skatteministerens side. Der er jo
ikke tale om "fusk" i det det er fuldstændig lovligt.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-05-05 14:29

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote in message
> Lemfældig omgang med det dansk sprog fra skatteministerens side. Der er jo
> ikke tale om "fusk" i det det er fuldstændig lovligt.

ja det er ham VUeren der i onsdags løb rundt inde på Christiansbor iført et
liverpool halstørklæde, fordi han havde været i liverpool og se fodbold

Flot det giver virkeligt et skær af seriøsitet over vores parlament, og
sender et godt signal om hvad der var det vigtigste for ham i onsdags

Peter

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 13:53

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Trafikken er velkendt, men skatteminister vil nu stoppe proformasalg"
>
> Well... så sæt momsen og afgifterne ned, og lad være med at hyle... så

Lad os håbe det kommer på bordet når vi en dag vi får en ægte borgelig
regering.

Allan Knaap

Fra : Tim

Dato : 07-05-05 15:32

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Lad os håbe det kommer på bordet når vi en dag vi får en ægte borgelig
> regering.

That'll be the day )

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 16:42

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> Lad os håbe det kommer på bordet når vi en dag vi får en ægte borgelig
> regering.

Altså når Fremskridtspartiet kommer til at danne flertalsregering? Med
Mogens Glistrup som statsminister?
--
Per Erik Rønne

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-05-05 17:40

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Altså når Fremskridtspartiet kommer til at danne flertalsregering? Med
> Mogens Glistrup som statsminister?
> --
> Per Erik Rønne

Hvorfor ikke? Tinget *er* så gu blevet ke-de-ligt efter at det ikke mere
rummer folk som Kresten Poulsgaard, der kan fremføre børnerim fra
talerstolen!

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 18:37

Frithiof Andreas Jensen
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

> Hvorfor ikke? Tinget *er* så gu blevet ke-de-ligt efter at det ikke mere
> rummer folk som Kresten Poulsgaard, der kan fremføre børnerim fra

Nu skal parlamenter vel ikke ligne en forestilling i Comedie
Française.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 22:52

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Frithiof Andreas Jensen

> Nu skal parlamenter vel ikke ligne en forestilling i Comedie
> Française.

Det gør de da mange steder med håndgemæng, råben, piften,
filibustertaler, så set i det lys er det danske folketing en kedsommelig
affære!

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 09-05-05 11:25

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Nu skal parlamenter vel ikke ligne en forestilling i Comedie
> Française.

Vi kan jo ligesågodt få sandheden på banen

Folketinget er et Freakshow der skal aflede befolkningens opmærksomhed fra
at deres tilværelse skal bruges til at tjene Staten og Statens interesser.

Nåmen, Lad os da få den Ægte Vare i stedet for de kedelige papirnussere vi
har nu.

Fra : Alucard

Dato : 07-05-05 21:57

On Sat, 7 May 2005 17:41:49 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Altså når Fremskridtspartiet kommer til at danne flertalsregering? Med
>Mogens Glistrup som statsminister?

De vil være i mindretal selv når de lægger kabaler )

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:22

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i

> Lad os håbe det kommer på bordet når vi en dag vi får en ægte
> borgelig regering.

Nåeh... Gucci-Helle!

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Stop snyderi på nettet: <http://plattenslager.com>

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 19:04

"Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i

> Nåeh... Gucci-Helle!

Den socialdemokratiske klon af Anders ?....Andersine :)....Tak, men nej
tak:)

Det skal være en der kan sætte alvor bag de 10 teser.

Allan Knaap

Fra : Tim

Dato : 07-05-05 19:48

"Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i

> Nåeh... Gucci-Helle!

Ha, ha ha

Ganske underholdende med alle de misundelige drengerøve, der kalder hende
Gucci-Helle

Tim

Fra : G B

Dato : 09-05-05 00:15

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> Ganske underholdende med alle de misundelige drengerøve, der kalder
> hende Gucci-Helle

Bjørn Løndahl? Misundelig drengerøv? Hvor har du dog det fra??

--
I never forget a face, but in your case, I'll make an exception.
Med venlig hilsen

Fra : Allan Riise

Dato : 11-05-05 12:08

Tim wrote:

> [...]
> Trafikken er velkendt, men skatteminister vil nu stoppe proformasalg"
>
> Well... så sæt momsen og afgifterne ned, og lad være med at hyle... så

Og de 50+ Mia. hvor skal de komme fra?

Fra : Tim

Dato : 12-05-05 08:24

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Og de 50+ Mia. hvor skal de komme fra?

Tjahh... siden den danske stat hyler over, at de taber en masse penge på
grænsehandelen, kan det vel forventes, at der kommer en del af kagen derfra,
når det ikke længere er attraktivt at handle i Tyskland. Men det er
naturligvis ikke nok.

Når momsen og afgifterne bliver sat ned giver det også et gevaldigt boost i
omsætningen herhjemme. Ikke kun blandt de mennesker der normalt handler i
Tyskland, men generelt. Folk vil jo have en tilsvarende større købekraft.

Større omsætning = større produktion = flere arbejdspladser = færre der skal
forsørges af staten etc.

Det er der knaster i.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 12-05-05 09:27

Tim wrote:

> [...]
> købekraft.
>
> Større omsætning = større produktion = flere arbejdspladser = færre der

Ikke nok, hvilket vores skatteminister også har set lyset af, hvilket han
gjorde helt klart i folketinget i Tirsdags, hvor han sagde at en udjævning
af momsen til f.eks. Tysk niveau = et fald på 9%, ikke ville kunne lade sig
gøre over en kort periode, men ville skulle ske over en længere årrække.

Og så glemmer du, at uagtet der er grænsehandel, så er der stadig et + i
Danmarks favør, når vi taler om likviditets vandringen over grænserne!

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 12-05-05 10:09

> [...]
sig
> gøre over en kort periode, men ville skulle ske over en længere årrække.

Det ville dog langt fra være samtlige 50+ mia. der skulle financieres
særskildt, for lige at slå det fast.

Desuden ville det være langt at foretrække, frem for en nedsættelse af
skatten. Det her er noget _alle_ ville kunne mærke. Også hr og fru
ikke-direktører.

Desuden synes jeg _slet_ ikke, at man skal undervurdere betydningen af en
større omsætning og større produktion. Alene positiviteten i markedet (og
flere i arbejde), er noget der er meget svært at vurdere på.

Følgevirkningerne af det endnu sværere.

> Og så glemmer du, at uagtet der er grænsehandel, så er der stadig et + i
> Danmarks favør, når vi taler om likviditets vandringen over grænserne!

Nej, jeg ved det, og glemmer det ikke, men jeg kan egentlig ikke se, hvad
det har med diskussionen at gøre?

Tim