Hurra for Søren Pind!
Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 00:04

Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
fængsel iflg. Radioavisen.

About fucking time!

Fra : G B

Dato : 07-05-05 00:17

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> About fucking time!

Nu indgår der jo diverse langtrukne processer, når idéer skal føres ud i
praksis.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-05 02:23

Jesper wrote:
> Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
> skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
> fængsel iflg. Radioavisen.
>
> About fucking time!

Nu ER det jo altså i imidlertid tilladt at gå i byen og i pincippet
drikke sig stangstiv, så længe man bare ikke er til direkte gene for
andre (ved enten at forstyrre trafikken, antaste folk eller opføre sig
støjende) så det vil nok hurtig blive lidt svært at skulle administrere
en lovgivning, som specifikt skulle dreje sig om den type "narkomaner"
(oftest blandingsmisbrugere som både drikker og indtager een eller anden
form for hårde stoffer og/eller receptpligtig medicin) så længe de
ellers opfører sig nogenlunde fredeligt.

Gør de ikke dèt, er det så vidt jeg ved allerede omfattet af
Politivedtægten.

Tænk nu hvis man som ellers lovlydig borger ikke kunne gå på gaden med
en lille skid på (til og fra værtshus eller fest), da det ville blive
forvekslet med misbrugeradfærd. Så ville det danske natteliv på f.eks.
Strøget eller Jomfru Ane Gade jo nok hurtigt blive en temmelig tam og
puritansk affære, ligesom vi næppe ville kunne opleve de mere festlige
polterabendselskaber eller hujende studenter i hestevogn, da det ville
kunne aspirere til tvungen gruppeterapi?

For det er jo allerede svært nok for de stakkels øldrikkende
fodboldtilhængere at se deres elskede kampe i fuldt dagslys, ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : JH

Dato : 07-05-05 02:44

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> [...]
>
> For det er jo allerede svært nok for de stakkels øldrikkende
> fodboldtilhængere at se deres elskede kampe i fuldt dagslys, ikke?

Alkohol skal forbydes. Drik eventuelt vand i stedet for!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-05 03:42

JH wrote:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Alkohol skal forbydes.

Jeg HÅBER virkelig at vi er ude i et udslag af - pardon the pun - tør
sarkasme og at du ikke er een af disse vanvittige puritanistfanatikere
som vil til at blande dig i, om voksne mennesker drikker og/eller ryger,
så længe det ikke er andre til direkte last. Vi kan alle blive enige om
at alkoholisme som smadrer familie- og arbejdsliv er noget rigtigt lort,
men der MÅ altså også være en grænse for den bonerte nærtagenhed og det
efterhånden overdimensionerede "samfundsansvar", når det kommer til at
folk går i byen og morer sig eller går på værtshus for at møde andre.

Hvis du alligevel skulle mene det alvorligt kan jeg anbefale dig et par
islamistiske lande at tage permanent ophold i, herunder Saudi Arabien og
Iran...

> Drik eventuelt vand i stedet for!

Som salig W.C. Fields blandt andet skal have sagt:

"I never drink water because of the disgusting things that fish do in it."

"I never drink water; that is the stuff that rusts pipes."

"I never drink water. I'm afraid it will become habit-forming."

"You can't trust water: Even a straight stick turns crooked in it. "

(Sakset fra http://www.brainyquote.com/quotes/authors/w/w_c_fields.html,
hvor der også er andre visdomsord af verdensklasse at forefinde, f.eks:

"I am free of all prejudices. I hate every one equally."

og

"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull.")

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 07-05-05 08:24

meddelelse news:427c2b05$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> og
>
> "If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull.")

Så er jeg nu nok mere til denne herres spydigheder.
http://www.brainyquote.com/quotes/authors/g/groucho_marx.html

J. ;0)

Fra : JH

Dato : 08-05-05 00:55

> [...]

> nærtagenhed og det efterhånden overdimensionerede "samfundsansvar",
> når det kommer til at folk går i byen og morer sig eller går på

Hvorfor møde andre?
Kan folk ikke more sig derhjemme uden alkohol og uden selskab?
Lad os endelig forbyde sex, alkohol, smøger, store forsamlinger og alt det
andet lort, som forpester verdenen og de unges moral idag!

> Hvis du alligevel skulle mene det alvorligt kan jeg anbefale dig et
> par islamistiske lande at tage permanent ophold i, herunder Saudi
> Arabien og Iran...

Ellers tak.

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 08:10

> [...]

> For det er jo allerede svært nok for de stakkels øldrikkende
> fodboldtilhængere at se deres elskede kampe i fuldt dagslys, ikke?

Nu er der den lille diskrete forskel at alkohol er lovlig, det er narko
ikke. Hvis du antastes i beruset tilstand i KSA eller UAE så bliver du
idømt støkkeprygl, uanset om du kan "bære" din brandert eller ej.

Iøvrigt ville det da være en fin idé om lovens lange arm kaste en lasso
over de højrøstede, ethanolforgiftede elementer på f.eks. Jomfru Ane
Gade og efterfølgende, hvis samme arm tilfældigvis så hvilket
etablissement elementet forlod, gik ind og gav etablissementets ejer en
bøde eller i gentagelsestilfælde indrog beværterbevillingen, thi det er
forbudt at udskænke for berusede personer!

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 07:59

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
> skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
> fængsel iflg. Radioavisen.
>
> About fucking time!

Lad os nu se. Sidste gang Søren Pind kom med nogle gode idéer (10 af
slagsen) blev han og idéerne jo haglet ned med det samme.

Allan Knaap

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 08:50

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> [...]
>

> Lad os nu se. Sidste gang Søren Pind kom med nogle gode idéer (10 af
> slagsen) blev han og idéerne jo haglet ned med det samme.

Hvem kan dog være uenig med ham i den idé?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 09:36

> [...]

> Lad os nu se. Sidste gang Søren Pind kom med nogle gode idéer (10 af
> slagsen) blev han og idéerne jo haglet ned med det samme.

Ja, og tænk på hvad det ville koste i ekstra fængselspladser, hvis alle
narkomaner skulle bures inde for livstid. Allerede nu har vi jo
problemer med Sandholmlejren, som bliver brugt til danske kriminelle i
stedet for til asylansøgere, der har fået afslag.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 10:32

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> problemer med Sandholmlejren, som bliver brugt til danske kriminelle i
> stedet for til asylansøgere, der har fået afslag.

Jeg gætter på at næsten alle vil tage imod et tilbud om behandling i
stedet. Sverige har fremragende resultater med tvangsbehandling af
narkomaner: 85% fortsætter friilligt i behandling efter en 6 mds
tvangsbehandling.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 13:15

> [...]
> stedet. Sverige har fremragende resultater med tvangsbehandling af
> narkomaner: 85% fortsætter friilligt i behandling efter en 6 mds

Jeg tvivler ganske simpelt på at det svenske tvangs-samfund har så store
successer, som de påstår.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 14:24

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jeg tvivler ganske simpelt på at det svenske tvangs-samfund har så store
> successer, som de påstår.

Jeg vil foretrække at kalde det for et konsekvenssamfund: Når noget er
forbudt har det en eller anden konsekvens at overtræde loven.

Svsnskerne har regnet ud at de skulle have 3000 ekstra dødsfald om året
hvis de skulle have et ligeså stort alkoholforbrug som danskerne.

Der er klart færre misbrugere i Sverige end i Danmark, fordi der tager
man hånd om den i kraft af deres konsekvenspolitik på området.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 16:32

> Svsnskerne har regnet ud at de skulle have 3000 ekstra dødsfald om året
> hvis de skulle have et ligeså stort alkoholforbrug som danskerne.

Ja, det er de jo nødt til at få som resultat, hvis de skulle forsvare
deres restriktive politik. Men en stor del af det svenske forbrug
registreres i Danmark {Helsingør, Kastrup, Frederikshavn}, eller
registreres slet ikke {hjemmebrændt, kaldet »Rembrandt«}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 18:10

> [...]

> registreres i Danmark {Helsingør, Kastrup, Frederikshavn}, eller
> registreres slet ikke {hjemmebrændt, kaldet »Rembrandt«}.

Det er ikke noget der officielt registreres men det kan man godt anslå
alligevel...

Ja, da min lillebror arbejde i Sveg i Sverige startede alle fester med
et glas »hembrent«.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 18:41

> Det er ikke noget der officielt registreres men det kan man godt anslå
> alligevel...

Og man kan også godt finde ud af at anslå det på et »passende«
niveau.

> Ja, da min lillebror arbejde i Sveg i Sverige startede alle fester med
> et glas »hembrent«.

Kun "startede"?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 20:41

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Og man kan også godt finde ud af at anslå det på et »passende«
> niveau.

> Kun "startede"?

Ja, det var det man varmede op på. Selvfølgelig fortsatte finnerne med
»hembrendt« men danskere og svenskere gik over til mere almindelige våde
varer!

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 04:16

> Ja, det var det man varmede op på. Selvfølgelig fortsatte finnerne med
> »hembrendt« men danskere og svenskere gik over til mere almindelige våde
> varer!

Efter hvad jeg har hørt fra kommunalpolitikere med svensk venskabsby, og
fra deres besøg der, så foregår hele den officielle del af
arrangementerne alkoholfrit. Så snart den del er overstået komme det
hjemmebrændte frem - og den holder man sig så til.

Selv politibetjente serverer hjemmebrændt på deres kontor, fortæller min
gamle klassekammerat, som er blevet læge med arbejde nord for Stockholm,
og jævnligt får et glas på den lokale politistation over for hospitalet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:29

> Svsnskerne har regnet ud at de skulle have 3000 ekstra
> dødsfald om året hvis de skulle have et ligeså stort
> alkoholforbrug som danskerne.

Hahaha! Nok en teoretiker der ikke har har besøgt fx Helsingør en
fredag aften.

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Stop snyderi på nettet: <http://plattenslager.com>

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 20:41

Bjørn Løndahl <news@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i

> Hahaha! Nok en teoretiker der ikke har har besøgt fx Helsingør en
> fredag aften.

Det er meget enkelt: Statistisk set skulle Sverige have 3000 ekstra
alkoholdødsfald om året for at samme dødshyppighed pga alkohol som
Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 04:16

> Det er meget enkelt: Statistisk set skulle Sverige have 3000 ekstra
> alkoholdødsfald om året for at samme dødshyppighed pga alkohol som
> Danmark.

Jamen, det kræver vel at man kan stole på statistikken. Om
grundregistreringen eksempelvis er i orden. I øvrigt vil mange dødsfald
blandt misbrugere have mere end én grund; de fleste alkoholikere ryger
vel også cigaretter, og får for lidt motion.
--
Per Erik Rønne

Fra : G B

Dato : 09-05-05 00:17

"Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> skrev i meddelelsen news:427cfae2
$1@news.securix.dk:

> Hahaha! Nok en teoretiker der ikke har har besøgt fx Helsingør en
> fredag aften.

Hå do wot i Hobrow?

Fra : Rune

Dato : 07-05-05 10:40

> Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
> skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
> fængsel iflg. Radioavisen.
>
> About fucking time!

Virker ikke synderlig liberalt for mig. Har han mistet hovedet? Så længe vi
snakker om voksne mennesker, er det vel deres egen sag om de vil være
stofmisbrugere eller ej. Hvad faen' er det for et overformynderisk kontrol
pædagog mentalitet der gennemsyrer selv de mest liberale tænkere her til
lands?! Afskyeligt!

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 11:16

Rune <rune@slambam.dk> wrote:

> [...]
> pædagog mentalitet der gennemsyrer selv de mest liberale tænkere her til

Vi taler om ULOVLIGE stoffer! Der er ikke frihed til at indtage ulovlige
narkotiske stoffer. Og nej, det er ikke en privat sag: Narkomanerne er
ikke i stand til at varetage et arbejde og dermed forsørge dem selv, de
lever af offentlig forsørgelse og så stjæler de med arme og ben! Hertil
kommer at de er til offentlig gene og fare.

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 12:22

> [...]
> lever af offentlig forsørgelse og så stjæler de med arme og ben! Hertil
> kommer at de er til offentlig gene og fare.

Min liberale tankegang bygger på retten til at stå inde for egne handlinger.
Hvorvidt disse narkotiske stoffer er ulovlige eller ej er ikke relevant. Det
burde være op til en selv at bestemme om man vil forpeste sin krop med
narkotiske stoffer. Man kan så selv have sin mening om det og tænke at man
da må være totalt debil for at ville skade ens krop. Det er stadig ikke op
til en at bestemme hvad der bedst for en anden. Den ret tilkommer ingen.

Men, hvis man er til gene for andre, begår kriminalitet for at få penge til
deres stoffer eller er uarbejdsdygtig og derfor lever af offenlig
forsøgelse, burde der skrides ind. Narkomanen burde skulle tage et valg.
Enten tager man sig sammen eller også er det behandling.

Allan Knaap

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 14:24

> [...]

> forsøgelse, burde der skrides ind. Narkomanen burde skulle tage et valg.
> Enten tager man sig sammen eller også er det behandling.

Jamen narkomaner har også retten til at flytte, de kan sætte sig på
deres flade røv i Katmandu eller Goa og tage de stoffer de har lyst til,
her i landet går den bare ikke.

Problemet med din liberale tankegang er at du *tror* at folk kan styre
deres forbrug at narkotiske stoffer og det viser sig i praksis at det
kan de ikke.

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 15:18

> Jamen narkomaner har også retten til at flytte, de kan sætte sig på
> deres flade røv i Katmandu eller Goa og tage de stoffer de har lyst til,
> her i landet går den bare ikke.

Næh, ikke sålænge vi har den lovgivning vi har i dag.

> Problemet med din liberale tankegang er at du *tror* at folk kan styre
> deres forbrug at narkotiske stoffer og det viser sig i praksis at det
> kan de ikke.

Jeg hverken *tror* eller ikke *tror" om folk kan styre det eller ikke. Hvis
de kan, fint med mig.

Sålænge de ikke generer andre eller begår kriminalitet for at få deres
stoffer må de dope sig fra nu til juleaften.

Hvis "Brian" vil kyle steroider i kroppen for at blive den danske Arnold på
trods af at han ved han bliver impotent skal han være inderligt velkommen.
Hvis kontorchefen velvidende om konsekvensen sniffer cocain fra morgen til
aften for at nå akkorden er det hans valg, så er jeg i den grad
græsk-katolsk.

Det er når de begår kriminalitet eller generer folk på gaden at jeg mener de
går over stregen. Når det sker skal der være en konsekvens, og den må være
behandling.

Ganz einfach :)

Allan Knaap

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 16:32

> [...]

> Hvis kontorchefen velvidende om konsekvensen sniffer cocain fra morgen til
> aften for at nå akkorden er det hans valg, så er jeg i den grad

Så er vi altså uenige. Narkomanerne bliver jo i realiteten gjort til
slaver af deres pushere, og det kan samfundet ganske simpelt ikke leve
med.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 19:15

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Så er vi altså uenige. Narkomanerne bliver jo i realiteten gjort til
> slaver af deres pushere, og det kan samfundet ganske simpelt ikke leve
> med.

Hvorfor jeg også mener pusherne skal sættes ud af spillet.

En pusher er en ussel undskyldning for et menneske og burde behandles som
det udskud det er. De er også resultatet af en lovgivning. En lovgivning som
gør det muligt for dem at trives. Fjern grundlaget for deres eksistens.

Allan Knaap

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 20:41

> [...]

> gør det muligt for dem at trives. Fjern grundlaget for deres eksistens.

Ja det er gadepusherne der er nemmest at sætte ud af spillet, hvis loven
spiler med!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-05 12:36

Jesper wrote:

> [...]
> lever af offentlig forsørgelse og så stjæler de med arme og ben! Hertil
> kommer at de er til offentlig gene og fare.

Jeg må gi' Rune ret: Eet eller andet sted lyder det sgu' snarere som det
berygtede sovjetkommunistiske eller kinesiske menneskesyn, hvor et
menneske udelukkende besidder værdighed i kraft af sin
samfundsproduktivitet, dvs. hvor meget arbejdskraft staten kan suge ud
af vedkommende.

Denne ugudelige marxistiske "Man er, hvad man producerer"-
materialisme, hvor mennesket altså opfattes som en robot, hvis højeste
formål i livet er yde maksimal produktion mod kun at nyde opfyldelse af
de alleremest basale materielle mindstebehov så længe man altså er
arbejdsduelig...

(Når man tænker på Venstres oprindelige ophav, så tvivler jeg ganske
enkelt på at en go' gammeldags dansk bondemand - fra tiden før den
"upersonlige" industrialiserede stordrift - kunne finde på at betragte
sine husdyr blot halvt så kynisk...)

Problemet med denne opfattelse er jo at ikke-arbejdsduelige slet ikke
har nogen som helst menneskeværdighed ifølge denne forskruede "kun
samfundsproduktive har rettigheder"-opfattelse, som desværre er blevet
så populær blandt borgerlige danskere, endskønt at det jo minder tilpas
meget om både forgangen "kun ariere har rettigheder"-Nazisme og nutidig
"kun rettroende muslimer har rettigheder"-Islamisme.

Selvfølgelig er det meningsløst at man har rettigheder uden modsvarende
basale samfundsforpligtelser (såsom ikke at være kriminel ved siden af
at man forsørges af samfundet, hvilket p.t. er det store problem med
mange unge indvandrere) og selvfølgelig skal narkomaner da have hjælp,
men du kan altså ikke afvænne folk, der ikke vil afvænnes, uanset hvor
meget tvang du så i pincippet bruger...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 14:24

> [...]

> mange unge indvandrere) og selvfølgelig skal narkomaner da have hjælp,
> men du kan altså ikke afvænne folk, der ikke vil afvænnes, uanset hvor

Du går på fortove betalt via skatterne, du dør ikke af sult hvis du
bliver arbejdsløs, det sørger det offentlige for. Og hvis du bliver syg,
så står de offentlige klar med sygekasselæger, vagtlæger og hospitaler.
Men hvis du ikke vil yde noget, hvis du bare vil tage stoffer og snylte
på samfundet, så er du ikke en produktiv samfundsborger. Du bidrager
ikke til det samfund du nasser på, dag ud og dag ind.

Svenskernes prakiske erfaring viser at man kommer langt af tvangens vej
og alle erfaringer viser at man kommer ingen vegne af frivillighedens
vej, fordi den eneste vilje en narkoman har er aben på skulderen der
skriger på flere stoffer.

Hvis ikke man skulle kunne tvangsafvænne narkomaner, så skulle man kunne
landsforvise dem for usolidarisk opførsel og så kunne de pågældene slå
sig ned i Holland, Indien eller Nepal eller et andet sted hvor den slags
snytedyr er velkommende!

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 13:15

> Narkomanerne er ikke i stand til at varetage et arbejde og dermed forsørge
> dem selv, de lever af offentlig forsørgelse og så stjæler de med arme og
> ben!

Ikke alle sammen. Dem der er unge og smukke nok lever af at trække, både
drenge og piger. Dvs, de får til husleje, mad mv af kommunen, og så
trækker de til stofferne.

Først når den ikke går længere går de i gang med indbrudstyverierne. Det
skal man også lige tænke på, når nogle snakker om at ville kriminalisere
kunderne {mærkværdigvis dog kun kunder til kvindelige prostituerede;
kunder til trækkerdrenge og gigoloer skal i følge nogle slippe}. I det
omfang det vil dæmpe prostitutionen, stiger antallet af indbrudstyverier
og røverier, så de stadig kan få deres stoffer.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:33

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i

> Vi taler om ULOVLIGE stoffer!

Åh nej!! Sæt militæret og brandvæsnet ind!

> [...]
> arbejde og dermed forsørge dem selv, de lever af offentlig
> forsørgelse og så stjæler de med arme og ben! Hertil kommer at

Mig bekendt er det ikke ulovligt at fylde sig med narko - kun at
være i besiddelse af det. Herudover tager masser af mennesker
"lovlig" narko (lægeordineret i en eller anden form)....

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:31

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i

> [...]
> faen' er det for et overformynderisk kontrol pædagog
> mentalitet der gennemsyrer selv de mest liberale tænkere her

Kalder du nu Søren Vatpind for "tænker"?

Kalder du også et muldyr for en "hest"?

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-05-05 00:00

Rune skrev i meddelelsen <427c8d0e$0$79454$14726298@news.sunsite.dk>...

>Virker ikke synderlig liberalt for mig. Har han mistet hovedet? Så længe vi

Man kan da ikke umidelbart kalde det mindre liberalt, at prioritere retten
til at være fri for narkomaner højere end retten til at være narkoman, end
det modsatte.

Der vil altid opstå konflikter mellem rettigheder og det er IKKE uliberalt
at at afgøre hvem som har mest ret i disse konflikter.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-05 13:40

Jesper skrev den 07-05-2005 01:03:
> Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
> skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
> fængsel iflg. Radioavisen.

Mon han har et behandlingssystem på plads eller hvad med pladserne i
fængslet?

et forslag kan jo ikke bruges til så frygtelig meget, når han ikke har
baglandet på plads.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 14:24

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Mon han har et behandlingssystem på plads eller hvad med pladserne i
> fængslet?
>
> et forslag kan jo ikke bruges til så frygtelig meget, når han ikke har
> baglandet på plads.

Baglandet? Der er masser af tomme flygtningelejre der kan bruges til
formålet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-05 14:38

Jesper skrev den 07-05-2005 15:23:

> Baglandet? Der er masser af tomme flygtningelejre der kan bruges til
> formålet.

Reality tjek: tror du, at det er gratis at behandle narkomaner?

Det er altså ikke nok med bygninger. Der skal også mennesker til at tage
sig af behandlingsdelen. Disse mennesker skal have løn!
Og flygtningelejrene er ikke fængsler med de flugtbegrænsere som
fængsler nu skal have. Og selv til fængsler kræves der personale, som
skal have løn.

Et forslag som ikke følges op med en "pose" ressourcer. Er ren luft. Og
bør behandles som sådan!

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 15:31

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Reality tjek: tror du, at det er gratis at behandle narkomaner?

Det er langt, langt billigere end at lade dem fortsætte som narkomaner,
stol på det.

> [...]
> Og flygtningelejrene er ikke fængsler med de flugtbegrænsere som
> fængsler nu skal have. Og selv til fængsler kræves der personale, som

Smid et par ruller natohegn omkring og ansæt et passende personale.

> Et forslag som ikke følges op med en "pose" ressourcer. Er ren luft. Og
> bør behandles som sådan!

På kort sigt bliver man nødt til at kaste nogle penge efter det, på lang
sigt er det endda en fantastisk god forretning.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-05 16:24

Jesper skrev den 07-05-2005 16:31:

> Det er langt, langt billigere end at lade dem fortsætte som narkomaner,
> stol på det.

Dokumentation hjælper for det meste.

> Smid et par ruller natohegn omkring og ansæt et passende personale.

Hvis det virkelig var så let, mon ikke at forlængst var blevet gennemført?

Og hvor skal personalet få løn fra? Tror du, at pengene vokser på buske
eller træer?

> På kort sigt bliver man nødt til at kaste nogle penge efter det, på lang
> sigt er det endda en fantastisk god forretning.

Ja, for behandlerne.

For der vil altid være nye narkomaner,
der vil altid være tilbagefald i et eller andet omfang.

Nogen kommer "på den anden side" og kan holde sig clean. Tillykke med
det, men tilbagefalds-risikoen (enten til det oprindelige misbrug eller
til alternativ misbrug) er stor og vil altid være stor.

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 16:57

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Dokumentation hjælper for det meste.

> Hvis det virkelig var så let, mon ikke at forlængst var blevet gennemført?

Næ..Christiania burde være ryddet for 35 år siden og der er ikke sket en
skid!

> Og hvor skal personalet få løn fra? Tror du, at pengene vokser på buske
> eller træer?

Jeg er sikker på at man kan finde pengene på statsbudgettet og så er det
en investering: Den betaler sig mangefold hjem.

> Ja, for behandlerne.
>
> For der vil altid være nye narkomaner,
> der vil altid være tilbagefald i et eller andet omfang.

Og der gælder det om at holde tilbagefaldet så lille som muligt, det gør
man bl.a. ved regelmæssigt at teste de gamle narkomaner for at sikre at
de ikke får lyst til at genoplive de gamle dage og ved implantation af
naltrexonestav under huden, effektiv i 8-10 uger, der kan narkomanen
ikke tage stoffer.

> Nogen kommer "på den anden side" og kan holde sig clean. Tillykke med
> det, men tilbagefalds-risikoen (enten til det oprindelige misbrug eller
> til alternativ misbrug) er stor og vil altid være stor.

Ikke hvis man holder dem i kort snor!

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-05 19:17

Jesper skrev den 07-05-2005 17:56:

> Næ..Christiania burde være ryddet for 35 år siden og der er ikke sket en
> skid!

Og rydningen man foretog sidste år har gjort narkoproblemet mindre i
København?

Nej vel, det er bare blevet flyttet ud til der hvor såkaldte almindelige
mennesker bor.

> Jeg er sikker på at man kan finde pengene på statsbudgettet og så er det
> en investering: Den betaler sig mangefold hjem.

Så skal du såmend lige overbevise 90 Folketingsmedlemmer, så er den
investering hjemme

> [...]
> de ikke får lyst til at genoplive de gamle dage og ved implantation af
> naltrexonestav under huden, effektiv i 8-10 uger, der kan narkomanen

Hvad hvis man ikke går med til de foranstaltninger?

Fængsel? Husk lige at lave de par fængselspladser ekstra. Der skal jo
gerne være plads til dem.

> Ikke hvis man holder dem i kort snor!

Igen, så skal du have kapacitet det sted du vil sende dem hen i tilfælde
af, at "snoren brister". Den kapacitet skal du have ledig hele tiden,
da du jo ikke ved hvornår den brister. Tror du selv, at fængselsvæsnet
har ressourcer til det?

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 20:41

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Og rydningen man foretog sidste år har gjort narkoproblemet mindre i
> København?
>
> Nej vel, det er bare blevet flyttet ud til der hvor såkaldte almindelige
> mennesker bor.

Politet oplyser at efter rydningen af Pusher Street er hashhandlen i
København blevet væsentligt formindsket.

> Så skal du såmend lige overbevise 90 Folketingsmedlemmer, så er den
> investering hjemme

Så enkelt er det jo ikke, partier i alliance tager hensyn til hinandens
synspunkter, det er derfor vi stadig har en lukkelov selvom der findes
mere end 90 folketingsmedlemmer går ind for dens ophævelse.

> Hvad hvis man ikke går med til de foranstaltninger?
>
> Fængsel? Husk lige at lave de par fængselspladser ekstra. Der skal jo
> gerne være plads til dem.

Mit gæt er at mere end 90% vælger at gå i behandling!

> [...]
> af, at "snoren brister". Den kapacitet skal du have ledig hele tiden,
> da du jo ikke ved hvornår den brister. Tror du selv, at fængselsvæsnet

Igen, med en lille naltrexonestav er det ingen problem at holde dem
stoffri!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:38

> Smid et par ruller natohegn omkring og ansæt et passende
> personale.

Idiot!

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-05-05 19:35

"Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i

> Idiot!

Hvad er det der gør at visse blot skriver deres navn uden at kommentere
noget som helst ?

Allan Knaap

Fra : Jesper

Dato : 07-05-05 20:41

Bjørn Løndahl <news@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i

> Idiot!

Og så venter vi på at Herr. Løndahl uddyber sin dybsindige
3-stavelsesord.

Fra : Kent Jensen

Dato : 07-05-05 14:25

> Søren Pind foreslår nu at narkomaner der antræffes påvirket på gaden
> skal anholdes og så have valget mellem at gå i behandling eller at gå i
> fængsel iflg. Radioavisen.

Han har sikkert haft en ordentlig kæp i øret , ham Søren Pind .

KJ

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-05-05 18:25

> [...]

> gaden skal anholdes og så have valget mellem at gå i
> behandling eller at gå i fængsel iflg. Radioavisen.

Jeps - det næste bliver løstgående dumme politikere, og så ryge
Pind selv i sin fascist-fælde.

Fra : Jim

Dato : 07-05-05 18:34

"Bjørn Løndahl" <news@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i

> Jeps - det næste bliver løstgående dumme politikere, og så ryge
> Pind selv i sin fascist-fælde.

- hvor du sidder og venter..? da du allerede er faldet iden..
Er du da narkoman?

Du har ikke prøvet at finde narkomaners brugte kanyler i en sandkasse.
Det er længe siden du har taget en tur forbi området bag Hovedbanegården
i Kbh.

Jeg tror faktisk, at mange narkomaner ønsker at blive skudt et kugle for
panden, frem for at leve det usle liv, de nu engang lever.
Og pusherne burde vi skyde på stedet, når vi fanger dem.
Vi burde fatisk have samme politik på det område, som man praktiserer i
Thailand.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-05-05 00:07

Jim wrote:

> [...]
> Og pusherne burde vi skyde på stedet, når vi fanger dem.
> Vi burde fatisk have samme politik på det område, som man praktiserer i

Du minder mig seriøst sagt ganske ubehageligt meget om en vis lyseblå
flodhest...

http://www.dr.dk/wulffmorgenthaler/default.asp

http://www.dr.dk/wulffmorgenthaler/ompersonerne.asp#

Problemet er bare at denne ultra-militant-fascistoide flodhest heldigvis
er en opdigtet satirefigur i et humoristisk tv-program, mens du åbenbart
forlanger at blive taget alvorligt?

Er du egentlig overhovedet rigtig klog, når du åbenbart spekulerer i
"medlidenhedsdrab" af narkomaner (hvilket i øvrigt ligger GANSKE langt
fra Søren Pinds udgangspunkt!) og voldsselvtægt mod kriminelle?

Prøv nu lige at skrue lidt ned for din pinlige "Dirty Harry"-psykose og
fat at du ikke lever i eet eller andet forpulet mellemøstligt
stammesamfund, men derimod i en moderne retsstat, hvor det følgelig er
op til lovgivere at give love, dommere at dømme og politifolk at udøve magt!

Anders Peter Johnsen

Fra : Trunte

Dato : 09-05-05 21:18

meddelelse news:427e984a$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> til lovgivere at give love, dommere at dømme og politifolk at udøve magt!

Enig... da jeg læste Jims indlæg viste jeg ikke om jeg skulle grine eller
græde - men ovenstående reaktion er da den eneste rigtige.
Skål på det.
Trunte

Fra : G B

Dato : 09-05-05 22:32

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Enig... da jeg læste Jims indlæg viste jeg ikke om jeg skulle grine
> eller græde - men ovenstående reaktion er da den eneste rigtige.
> Skål på det.

Du skal da med til vores årlige komsammen, skal du ikke? Plejer at ligge i
September, tæt på den 11.? Vi går i byen og spiser og diskuterer videre et
andet sted. Det plejer at være smadderhyggeligt.

Fra : Georgs bedste ven

Dato : 10-05-05 23:43

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> September, tæt på den 11.? Vi går i byen og spiser og diskuterer videre et
> andet sted. Det plejer at være smadderhyggeligt.

Og når festen er ved at nå sin afslutning (og højdepunkt) og frøken Georg er
ved at være godt pløret er der en god chance for at han lover alle på
værtshuset som skulle tillade sig at være venstreorienteret på røvfuld -
joeeeh Trunte, du skal endelig tage med, der er god chance for underholdning
fra den aller yderste aggressive højrefløj.

--
Georgs bedste ven