Appellmöten av Kommittén Rädda Barsebäck i~
Fra : Rolf Martens

Dato : 06-05-05 21:10

TEMA: "Stäng inte Barsebäck 2!"

TID OCH PLATS:

lö 7 maj kl 11-11.30 S. Skolgatan-Smedjegatan-Bergsgatan
lö 7 maj kl 12-12.30 Korsningen Södergatan-Skomakaregatan

lö 14 maj kl 11-11.30 S. Skolgatan-Smedjegatan-Bergsgatan
lö 14 maj kl 12-12.30 Korsningen Södergatan-Skomakaregatan

(lö 21 maj kl 12-13.30 OPINIONSMÖTE ihop med andra org.)

lö 28 maj kl 11-11.30 S. Skolgatan-Smedjegatan-Bergsgatan
lö 28 maj kl 12-12.30 Stortorget

Kommittén har hemsida www.save-nukeplant-barsebaeck.com,
e-adress kommitten@hotmail.com

_________________________

Detta meddelande sänt av:
Rolf Martens (samman-
kallande medlem i KRB)
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
_________________________

Fra : bitchig

Dato : 06-05-05 21:13

Rolf Martens (<qaQee.136620$dP1.481815@newsc.telia.net>) skrev :
> [...]
>
> (lö 21 maj kl 12-13.30 OPINIONSMÖTE ihop med andra org.)
>
> lö 28 maj kl 11-11.30 S. Skolgatan-Smedjegatan-Bergsgatan

Men tråkis! Kan man knulla i barsebäck? I såna fall ska det vara kvar.

Fra : Rolf Martens

Dato : 06-05-05 21:21

Fra : bitchig

Dato : 06-05-05 21:24

Rolf Martens (<PkQee.136622$dP1.481829@newsc.telia.net>) skrev :
> In article <mn.35357d55f14f6f73.30812@bitchig.net>, suss@bitchig.net
> says...

> För dig kortsiktis kan jag berätta vad Brigitte Bardot
> (nå, hon var väl före din tid men i alla fall):
> "Alla sätt är bra utom de tråkiga". Hon menade nog platser
> också.

Det tror jag också. Betyder det ja till Barsebäck?
Ahh just det, nu läste jag inlägget :)

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 06-05-05 21:23

Det är inte fullständigt utrett vad "bitchig" syftade på i
news:<mn.35357d55f14f6f73.30812@bitchig.net> som postades Fri, 06 May 2005
22:13:28 +0200 i gruppen swnet.diverse men texten i fråga återges här:

>Men tråkis! Kan man knulla i barsebäck? I såna fall ska det vara kvar.

Den främsta anledningen till att behålla Barsebäck är att dess existens retar
dansKKKarna. Sen att kärnkraft är rent, säkert och billigt spelar mindre roll.

--
This row is intentionally left blank.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 07-05-05 01:35

"K.W. Persson v4.06"
<svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com>
skrev i melding news:kgkn715i5v9nd5bifmucjrefo9oghjbp3b@4ax.kom...

> Den främsta anledningen till att behålla Barsebäck är att dess existens
> retar
> dansKKKarna. Sen att kärnkraft är rent, säkert och billigt spelar mindre
> roll.

Her i Norge har vi en utmerket øy som heter Jan Mayen. Jeg foreslår at dere
flytter både Bajsebäck og alle dansker som stemte på Pia Kjærsgaard ved
siste valg dit.

Geir Hongrø

Fra : Per Rønne

Dato : 07-05-05 09:30

Geir Hongrø <geirhong@online.no> wrote:

> "K.W. Persson v4.06"
> <svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefg
> hijk.com> skrev i melding

Nu er det altså ikke alle danskere der lider af en fobi mod kernekraft.
Men jeg forstår at I svensKKKere har et flertal i rigsdagen mod
kernekraft?

> Her i Norge har vi en utmerket øy som heter Jan Mayen. Jeg foreslår at dere
> flytter både Bajsebäck og alle dansker som stemte på Pia Kjærsgaard ved
> siste valg dit.

Bortset fra at du her tydeligt viser dig som racist, så er det faktisk
kun ganske få der stemte på Pia Kjærsgaard sidst. Kun 38.347 - men det
er nu fordi kun vælgere bosat i Københavns amt kunne stemme på hende:

Men partiet fik på landsplan 13,3% af stemmerne, og har som ny mærkesag
fået en forhøjelse af førtidspensionen, for dem der ikke får den højeste
førtidspension.

--
Per Erik Rønne