Mens vi venter........
Fra : Joakim von And

Dato : 06-05-05 17:00

Jaja Fogh's undskyldning på DK's vegne for udleveringen af uskyldige til
Nazityskland er da meget fin og alt det der, men man savner at ordene bliver
bakket op med en økonomisk kompensation i millionklassen til de berørte.

Se så at komme til lommerne kære politikere hvis i mener det alvorligt med
undskyldningen og det kan ikke gå stærkt nok.

Joakim.

Fra : Jesper

Dato : 06-05-05 17:47

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Se så at komme til lommerne kære politikere hvis i mener det alvorligt med
> undskyldningen og det kan ikke gå stærkt nok.

....fordi "there is no business like shoah biz!"

Fra : Joakim von And

Dato : 06-05-05 19:57

> ...fordi "there is no business like shoah biz!"

Den, der er erstatningsansvarlig for en andens død, (her den danske stat),
skal efter erstatningsansvarslovens § 12 bl.a. betale erstatning til den,
der ved dødsfaldet har mistet en forsørger.

Som bekendt er der endvidere ingen forældelsesfrist for mord i dansk
straffelov.

Lad mig se en gang - med en 60 årig kapitalfremskrivning, (renters rente,
som er skattefri naturligvis), løber det meget hurtigt op og forpligter til
at yde en økonomisk kompensation af en anseelig størrelsesorden.

No more no less.

Joakim

Fra : Jesper

Dato : 06-05-05 20:32

> [...]

> som er skattefri naturligvis), løber det meget hurtigt op og forpligter til
> at yde en økonomisk kompensation af en anseelig størrelsesorden.

Nu er der lige det ved det at det var lovligt nok det den danske
regering gjorde, da den sendte tyske jøder og sigøjnere hjem til
Tyskland, der var hjemmel til det i loven, derfor ingen
erstatningsansvar!

Fra : Joakim von And

Dato : 06-05-05 20:32

> [...]
> regering gjorde, da den sendte tyske jøder og sigøjnere hjem til
> Tyskland, der var hjemmel til det i loven, derfor ingen

Hvorfor så undskylde?

Fra : Jesper

Dato : 06-05-05 20:54

> Hvorfor så undskylde?

Det at noget er lovligt er ikke det samme som at det er moralsk korrekt!

Fra : Joakim von And

Dato : 08-05-05 10:18

> Det at noget er lovligt er ikke det samme som at det er moralsk korrekt!

Jamen så burde politikerne jo vise sig fra deres gode side og og udbetale en
klækkelig sum med udgangspunkt i det moralske aspekt. Jeg tør godt love dig
at de berørte er indifferente om betalingen finder sted med hjemmel i dansk
lovgivning i 40'erne eller ud fra en moralsk og etisk betragtning i 2005 -
hovedsagen er at den danske stat og Familien Danmark yder en passende
økonomiske kompensation for forgængernes og fortidens synder.

Lige et tillægsspørgsmål her på falderebet.

Hvis DK vil påberåbe sig gældende lovgivning på daværende tidspunkt som
afvisningsgrundlag for erstatning til de skadeslidte, hvad forhindrede andre
europæiske lande i at gøre det samme gældende?

Joakim

Fra : Jesper

Dato : 09-05-05 05:42

> [...]

> hovedsagen er at den danske stat og Familien Danmark yder en passende
> økonomiske kompensation for forgængernes og fortidens synder.

Det er jeg ikke, enten er der lovgrundlag for det ellers er der ikke!

> [...]
> afvisningsgrundlag for erstatning til de skadeslidte, hvad forhindrede andre
> europæiske lande i at gøre det samme gældende?

Intet!

Fra : Spangkuk

Dato : 06-05-05 18:32

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i

> Se så at komme til lommerne kære politikere hvis i mener det alvorligt med
> undskyldningen og det kan ikke gå stærkt nok.

Hehe...ja, der er fanme mange Judas-dollars og Euro i omløb i disse
år.

Hvorfor er det blevet så populært at betale erstatning. Arvesynden
og skærsilden (aflad) ER sq da afskaffet for mange år siden....

Spang

Fra : Alucard

Dato : 06-05-05 19:38

On Fri, 6 May 2005 18:00:03 +0200, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bakket op med en økonomisk kompensation i millionklassen til de berørte.

Hvorfor det ??? Jeg tror at de berørte er mere interesseret i
undskyldningen end i penge (Det er altså ikke alting der kan gøres op
i penge)....

>Se så at komme til lommerne kære politikere hvis i mener det alvorligt med
>undskyldningen og det kan ikke gå stærkt nok.

Vrøvl...

Fra : Joakim von And

Dato : 06-05-05 20:02

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det ??? Jeg tror at de berørte er mere interesseret i
> undskyldningen end i penge (Det er altså ikke alting der kan gøres op
> i penge)....

Årrrhh lad dog vær med at være så skinhellig, det er jo næsten til at ynke
over.

> Vrøvl...

Joakim

Fra : Alucard

Dato : 07-05-05 00:20

"Skinhellig" ??? Forklar hvorfor...

Fra : Joakim von And

Dato : 08-05-05 10:19

> "Skinhellig" ??? Forklar hvorfor...

Nu lyder du næsten lidt ligesom Bo.

En undskyldning er da fin nok, men slet slet ikke dækkende for den
forbrydelse den danske stat påførte uskyldige fra guds eget folk, danske
modstandsfolk, kommunister, sigøjnere etc. Det kan en økonomisk
kompensation - uanset størrelsesbeløb - naturligvis heller ikke opveje, men
det varmer altsammen lidt i en kold tid.

Joakim

Fra : Alucard

Dato : 08-05-05 15:04

On Sun, 8 May 2005 11:18:37 +0200, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>ynke

>Nu lyder du næsten lidt ligesom Bo.

Lige knap

> [...]
>modstandsfolk, kommunister, sigøjnere etc. Det kan en økonomisk
>kompensation - uanset størrelsesbeløb - naturligvis heller ikke opveje,

Det var jo præcis det jeg sagde, så hvad er dit problem..?

> men det varmer altsammen lidt i en kold tid.

Det jeg sagde var at jeg troede at ofrene var mere interesseret i
annerkendelse end i penge.....

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 06-05-05 22:39

Joakim von And skrev i meddelelsen
<427b9505$0$79462$14726298@news.sunsite.dk>...
>Jaja Fogh's undskyldning på DK's vegne for udleveringen af uskyldige til

Hvem i alverden siger de var uskyldige ?

SHJV drejede det sig om kominternagenter, som jo ganske afgjort var den
danske stats fjender uanset om de var jøder eler ej.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Joakim von And

Dato : 08-05-05 10:19

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Joakim von And skrev i meddelelsen
> <427b9505$0$79462$14726298@news.sunsite.dk>...
>
> Hvem i alverden siger de var uskyldige ?

Kan en bold hoppe?

> SHJV drejede det sig om kominternagenter, som jo ganske afgjort var den
> danske stats fjender uanset om de var jøder eler ej.

Så husker du vidst forkert.

Joakim