Sønderjysk retsopgør særlig lorted
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-05 13:51

Politiken p 2 dd fortæller at for 60 år siden spærredes næsten alle
tysksindede mænd inde, også selvom de ikke havde gjort andet end at pløje,
så og høste hele krigen. At sparke på tabere, der ligger ned, er hvad
dansken er særlig god til.
Nej, vi kunne aldrig have angrebet kommunist-Rusland - det havde jo krævet
mod.

Tyske skoler lukkedes indtil HC Hansen og Adenauer fandt aftale - i 1955.!

I lyset af dansk-patrioters værre-end-nazi grovheder i et helt årti efter
besættelsens ophør, bør alle kunne se at vidneudsagn om holocaust og
retskendelser fra den tid, er generelt med en sandhedsværdi på plan med
bodegasnak.

" Godt og ondt er i os alle" har meget få fattet, selvom Camus, Arendt,
Nietzsche, PH, Glistrup, Brandes, Solsjenitzin, osv osv osv har sagt det og
dokumenteret det med klarhed og talent
Kun god-ond-forenklingerne sælger aviser, og TV er værre end pressen til at
lade folk føle sig som "indianerhelt i egen cowboyfilm". Forfængeligheden
hos farisæeren der jublede "Tak Gud at jeg ikke er som synderen og tolderen
og luderen" er ikke et fænomen der er blevet mindre almindeligt idag - kun
har vi flerdoblet ordforråd til at skjule sandheden

" Mennesket bruger tankerne til at retfærdiggøre sine slette gerninger,
og talen til at skjule sine tanker." Voltaire (1694-1778)

Fra : Andrew

Dato : 06-05-05 17:22

Hvordan føles det at tale for døve øre, Bo?

/Anders

Fra : Tim

Dato : 06-05-05 18:02

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message

> Hvordan føles det at tale for døve øre, Bo?

Han fik da åbenbart svar af dig!?

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-05 18:52

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message

Det er ikke interessant at sammenligne tysk lynchnings RESULTATER og se at
de var værre end danskernes - man må¨se på vor adfærds mobningsofre I
FORHOLD TIL VOR LILLE STØRRELSE

At man i krig sparker på en overvunden fjende der ligger ned er i
overensstemmelse med Haag-konventioner om kollektiv straf og von Clausewitz.

Men der er ingen undskyldning for dansk retsopgør fx internering af
titusindvis af uskyldige landmænd i Sønderjylland i efterkrigstiden.

Det skete i *fredstid* og bør klart for alle at vor etik er på
Himmlerniveau - mindst.

Hannah Arendts ord om at VI ER ALLE SKYLDIGE rammer plet

"Vi undrede os over, hvor krigen kom fra, og hvad der gjorde den så
modbydelig. Og nu ved vi det, den er inden i os selv.Albert Camus (1913-60)
(Fordi krige begynder i menneskers sind, er det i menneskers sind, forsvaret
for fred skal opbygges. UNESCO)

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-05-05 14:22

Andrew wrote:
> Hvordan føles det at tale for døve øre, Bo?

Det er da positivt, at 4 af de seneste indlæg fra Bo Warmluft stadig er
ubesvarede. Opmærksomhed øger blot strømmen af indlæg.

Bjarne

Fra : Alucard

Dato : 08-05-05 15:41

On Sun, 08 May 2005 14:22:06 +0100, "Bjarne Nielsen (Mozilla)"
<netmolotow@varmpost.com> wrote:

>Det er da positivt, at 4 af de seneste indlæg fra Bo Warmluft stadig er
>ubesvarede. Opmærksomhed øger blot strømmen af indlæg.

Jeg havde lyst til at svare, men bed mig i armen og lod være )))))

Fra : Trunte

Dato : 09-05-05 21:12

..... så får man kun Wammens indlæg, når der er nogen der bider på krogen....
gudskelov mere og mere sjældent.
Trunte

Fra : JH

Dato : 09-05-05 23:17

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in

> .... så får man kun Wammens indlæg, når der er nogen der bider på
> krogen.... gudskelov mere og mere sjældent.
> Trunte

Det er kun tøsedrenge og øh...tøsepiger som bruger killfilter!

Fra : Trunte

Dato : 09-05-05 23:58

"JH" <nobody@home.no> skrev i en meddelelse
> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in

> Det er kun tøsedrenge og øh...tøsepiger som bruger killfilter!

...har det fortrinligt med at være " øh.....en tøsepige"
Trunte

Fra : Alucard

Dato : 10-05-05 13:21

On 09 May 2005 22:17:18 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Det er kun tøsedrenge og øh...tøsepiger som bruger killfilter!

Øv... Det er mit udtryk...))

Fra : Jensen

Dato : 10-05-05 13:32

--
Hej fra Børge.
Se min hjemmeside

Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-05 15:54

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Det er da positivt, at 4 af de seneste indlæg fra Bo Warmluft stadig er
> ubesvarede. Opmærksomhed øger blot strømmen af indlæg.

Her taler en debatør, der går efter manden, hellere end efter bolden.

Tvivlen var stor hos Bjarne "Mozilla" da han oplystes, at jeg er den mindst
racistiske usenetter, for så vidt som alle andre har deres do-good i munden,
kun, -
- men jeg har brugt 2+2 år af mit liv på af mindske sult og sygdom i Zambia
hhv Afghanistan - og har giftet mig med asiat.

Selvfølgelig bør det være ligegyldigt, hvem der skriver,
og alt afgørende hvad der skrives.

Når man giver mig modspil, så det bliver endegyldigt og mur-og-nagelfast
bevist, at naziernes "ausrotten Judentum" var om
_udvisning, ikke udryddelse_,
og at 6 mio tallet vedr holocaust vedr Danmark kun omfatter 1500 ,
_der rejste gennem Danmark_, så står det stærkere når "Mozilla" og "Snuden"
m.fl. har vist stærk modsigelse, og har måtte krybe til korset.
(Måske 95% af de 6 mio holocaustjøder er *ikke-døde*, men har kunne sniges
ind i dødsstatistik via fusk.)

Utroligt at folk kan være så overfladiske, at de tror man har nazisympatier,
fordi man er nazi-apologet. Usenet er brainstormings-tidsfordriv og
historieforsknings-skakspil.
Ikke en jøde genoplives eller skades af vor smalltalk.

Det var snævertsynet af Hitler-folkene at udvise - og det er samme etik, når
man søger at udstøde de debatører af debatten, som man er særlig uenig med.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-05-05 16:28

Bo Warming wrote:

> Her taler en debatør, der går efter manden, hellere end efter bolden.

Nej jeg går ikke efter nogen mand.
Men hvis man lader en hoppebold være, ender den med at falde til ro.

> Tvivlen var stor hos Bjarne "Mozilla" da han oplystes, at jeg er den
> mindst racistiske usenetter, for så vidt som alle andre har deres
> do-good i munden, kun, -
Øhm - mindst racistiske - det var vist ikke lige det rigtige udtryk...

> - men jeg har brugt 2+2 år af mit liv på af mindske sult og sygdom i
> Zambia hhv Afghanistan - og har giftet mig med asiat.

Det er der mange der har, men hvad fik asiaten til at gifte sig med dig?

> Selvfølgelig bør det være ligegyldigt, hvem der skriver,
> og alt afgørende hvad der skrives.

Det er ret væsentligt.

> [...]
> "Snuden" m.fl. har vist stærk modsigelse, og har måtte krybe til korset.
> (Måske 95% af de 6 mio holocaustjøder er *ikke-døde*, men har kunne

Jvf tidligere indlæg, så er de formentlig i al hemmelighed blevet
germaniseret og indsluset i det tyske samfund eller havnet i Danmark
camoufleret som muslimer.
Jeg er næsten sikker på, at du er efterkommer af en af dem.

> [...]
> brainstormings-tidsfordriv og historieforsknings-skakspil.
> Ikke en jøde genoplives eller skades af vor smalltalk.
Næh, du kan faktisk kun komme til at krænke de efterladte.

> Det var snævertsynet af Hitler-folkene at udvise - og det er samme etik,
> når man søger at udstøde de debatører af debatten, som man er særlig
> uenig med.

Jeg er sikker på, at Hitler ville give dig ret i det sidste, men han
ville nok blive ret skuffet over at du kaldte ham snævertsynet.
Mener du virkelig det?

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-05 01:15

> Nej jeg går ikke efter nogen mand.

Og du mener ikke , at jeg gik efter manden, hvis min argumentation imod dine
ideer betød i lutter "Bjarne Varmluft" børnehaveskældsord??

> Øhm - mindst racistiske - det var vist ikke lige det rigtige udtryk...

Racisme betyder racekritik, altså bioracisme.

" Rascisme er dogmet,at en etnisk gruppe af naturen er dømt
til medfødt underlegenhed og en anden gruppe er bestemt til medfødt
overlegenhed . "Ruth Fulton Benedict
(antrololog)

Hunderacer er ikke om trænede kontra uopdragne hunde, men om et biologisk og
gennem årtusinder indarbejdet racebegreb. Om bioarv og genotype - ikke om
miljø og vaner.

Man er stupid hvis man pøbellynch-medløberisk hepper på Højesterets helt ny
definition af et veldefinderet videnskabeligt ord racisme=bioracisme til
orwell-nysprog racisme=kulturracisme, der intet har med racer at gøre. Det
svarer til, når Information karikerede homosexuelles vrede over, at ikke
alle værdsætter at bolle med samme køn, som "heteroerne er snævertsynede
altså racister".

> Det er der mange der har, men hvad fik asiaten til at gifte sig med dig?

> Det er ret væsentligt.

Usenets ide er, at man når til større indsigt ved at debattere emnet fra
flere sider.
Din snævertsynede person-angrebsstil er dårligst tænkelige netikette, i
fagsprog kaldet "ad hominem"

> [...]
> camoufleret som muslimer.
> Jeg er næsten sikker på, at du er efterkommer af en af dem.

Hvorfor spilder du debat-resourcer på noget så totalt OFF-TOPIC , som hvem
jeg er efterkommer af?

> Næh, du kan faktisk kun komme til at krænke de efterladte.

"Lad de døde begrave de døde", siger Jesus
"De levende skylder man respekt, men de døde skylder man kun sandheden"
siger Voltaire.
Selvhøjtidelige efterladte er noget medierne har opfundet - selv hvis de
eksisterede i stort tal i virkelighedens verden, ville det være en hån mod
demokrati (og holocaustofrene), hvis efterladtes ønske om censur skulle
vinde,

> Jeg er sikker på, at Hitler ville give dig ret i det sidste, men han ville
> nok blive ret skuffet over at du kaldte ham snævertsynet.
> Mener du virkelig det?

Blindt adlydende Versailles-fredens fædre satte Hitler alt ind på tysk
revanchekrig.
Derfor samlede han folket via snævertsyn om dolkestødslegende og biologisk
underlegenhed hos jøder - og udviste folk, der i snese af generationer
havde været gode tyske samfundsborgere., med lav kriminalitet og offervilje
for deres tyske fædreland.

Der er intet overlap her med Glistrups ønske om at udvise muhamedanere fra
Danmark - de har været her kortvarigt , er overkriminelle og er anti-danske
..
Islam foragter danskere og ønsker magtovertagelse her. Imam Abu Laban sagde
i 1991 til Ekstrabladet at "Danmark er modent til Islam".
Gad vide, om du har læst een sætning fra Glistrup. Gennemsnitsdanskeren
kender kun journalisternes forvrængninger.
Da Glistrup havde scholarship et år i Alabama, valgte han til alles
overraskelse at bo hos en sort familie på universitetet, Der findes ikke
racisme hos ham eller mig. Kun god-ond forenklere (a la Goebbels) kan
afspore debatten som du gør. Læs fundatsen www.usenet.dk. Og lad og lægge
mudderkast bag os og fokusere på sandhedssøgende diskussion.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-05-05 03:46

Bo Warming wrote:
> Racisme betyder racekritik, altså bioracisme.

Og vrøvl betyder intelligent diskussion...

> Usenets ide er, at man når til større indsigt ved at debattere emnet
> fra flere sider.
> Din snævertsynede person-angrebsstil er dårligst tænkelige netikette, i
> fagsprog kaldet "ad hominem"

Ih altså, det er dig selv, som gerne vil fortælle alverden, at du har
giftet dig med en asiat, så må man vil have lovat spørge, hvad der fik
asiaten til at gifte sig med dig?
Du behøver til gengæld ikke at svare.

> Hvorfor spilder du debat-resourcer på noget så totalt OFF-TOPIC , som
> hvem jeg er efterkommer af?

Jeg forærede dig helt gratis en yderligere konspirationsteori, og troede
du vilel blive glad for den

> [...]
> eksisterede i stort tal i virkelighedens verden, ville det være en hån
> mod demokrati (og holocaustofrene), hvis efterladtes ønske om censur

Du er sgu lige så god som den nazistiske presseminister, der sagde på
partikongressen, at der ikke var censur i Tyskland, men krævede bare, at
journalisterne fortalte sandheden.

> [...]
> generationer havde været gode tyske samfundsborgere., med lav
> kriminalitet og offervilje for deres tyske fædreland.

Var Himmler så gså snævertsynet? Er der slt ingen i det tredje rige, som
du har respekt for?

> Der er intet overlap her med Glistrups ønske om at udvise muhamedanere
> fra Danmark - de har været her kortvarigt , er overkriminelle og er
> anti-danske .
Jeg kender nogle "muhammedanere", som opfører sig bedre end de fleste
danskere. Skal de også smides ud?

> [...]
> Gad vide, om du har læst een sætning fra Glistrup. Gennemsnitsdanskeren
> kender kun journalisternes forvrængninger.
Som Glistrup har styret genialt.

> [...]
> kan afspore debatten som du gør. Læs fundatsen www.usenet.dk. Og lad og
> lægge mudderkast bag os og fokusere på sandhedssøgende diskussion.

Er det et løfte om noget du vil begynde på fra i dag?

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-05 04:41

> Og vrøvl betyder intelligent diskussion...

Definer racisme. Forklar hvori modvilje mod fremmede racer kan læses ind i
noget jeg eller Glistrup har skrevet.

> Ih altså, det er dig selv, som gerne vil fortælle alverden, at du har
> giftet dig med en asiat, så må man vil have lovat spørge, hvad der fik
> asiaten til at gifte sig med dig?
> Du behøver til gengæld ikke at svare.

Jeg sætter en ære i ikke at have hemmeligheder. Selvom Norikos og min
kærlighed er OT her, så lad mig kort sige at Japans ultralave skilsmisse%
skyldes at de ikke forelsker sig og så laver par, men omvendt. Af
fornufts-forhold opstår bæredygtigt venskab. Skitzofreni-agtig vestlig
forelskelse slår derimod ofte om i had

"Forelskelse udspringer af depression - af desperatiion over hverdagens
kedsomhed Anderledes bæredygtig er venskab Alberto
Alberoni

> Jeg forærede dig helt gratis en yderligere konspirationsteori, og troede
> du vilel blive glad for den

Du _vil_ ikke læse og forstå hvad jeg skriver, men søger dig blot et
fjendebillede, der ikke har med virkeligheden at gøre - ellers ville du vide
at kun saglige konspirationsteorier interesserer mig.

> Du er sgu lige så god som den nazistiske presseminister, der sagde på
> partikongressen, at der ikke var censur i Tyskland, men krævede bare, at
> journalisterne fortalte sandheden.

Der var censur i alle lande og løgneundskyldning om at Polen startede
krigsudbrud 1939 er ikke værre end USA-manipulationen bag SAMTLIGE DERES
KRIGES START 1776-2004

> Var Himmler så gså snævertsynet? Er der slt ingen i det tredje rige, som
> du har respekt for?

Men respekt for Best som en højtbegavet idealist har jeg ofte dokumenteret.
Himmler var sekterisk vedr germaner-forherligelse og snævertsynet
antisemit - uden dog at stile efter masseaflivninger, så vidt vides - og en
dygtig administrator. Der er godt og skidt i alle. Også i krigsliderlige
Churchill

Eichmann ser jeg ned på som overdrevent pligtopfyldende, ukreativt
kontormenneske. Læs Hannah Arendt forsvar for ham som type for "Ondskabens
banalitet".
Som retorisk kunstner og skaber af TV-mediets rutinerer Hitler et geni , men
han satsede uklogt så¨han ligner et monster.
Med vor tidsånd må man se ned på

Hvis man virkelig gerne vil have noget nyt, hjælper det ikke med de gode.
Lad mig få folk omkring mig, som er notoriske svindlere. De onde, der har
noget på samvittigheden, er tjenstvillige, hurtige til at opfange trusler,
fordi de ved, hvordan det foregår, og går ind for at fået bytte. Man kan
tilbyde dem ting, fordi de vil tage imod dem. Fordi de ingen betænkeligheder
har. Men kan hænge dem, hvis de træder ved siden af. Lad mig få folk omkring
mig, som virkelige er skurke - forudsat at jeg har magten, den absolutte
magt, over liv og død. Hermann Göring

Men at sådant fik magt skyldes især Versaillesfredens fædre, mere end ham
selv. Revanchekrig var ALT i sidste del af trediveårskrigen 1914-45

Ser du ned på den jødiske historieprofessor Hannah Arendt for at hun før og
efter WW2 var forelsket i nazifilosoffen Martin Heidegger?

> Jeg kender nogle "muhammedanere", som opfører sig bedre end de fleste
> danskere. Skal de også smides ud?

De er ikke børn af familien Danmark, så det bliver næppe sikkert at alle
ukriminelle og skattebetalende kan få dispensation.

> Som Glistrup har styret genialt.

Mht at bevare partiets magt har han ikke været effektiv, men hans mål var
nok især at flytte folks tanker og skabe grobund for DF og meget andet godt.

> Er det et løfte om noget du vil begynde på fra i dag?

Giv eksempel på at jeg har mudderkastet mod nogen, nogensinde?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-05-05 19:23

On Mon, 9 May 2005 02:15:08 +0200, Bo Warming wrote:

> Racisme betyder racekritik, altså bioracisme.

Ordbogen har en /noget/ anden udlægning:

racisme substantiv <en; -n, ingen pluralis>

NB . I en retsag har Højesteret i juni 2003 fastslået, at det i Danmark ikke
er strafbart at kalde et andet menneske racist, omtale vedkommende som
racistisk eller beskylde vedkommende for racisme. I dommen henvises til en
udtalelse fra Dansk Sprognævn, der fastslår, at racist i dag ikke blot
bruges om en racehader, dvs. en person, der tror på visse racers
overlegenhed. Racist, racistisk og racisme bruges også mere upræcist om en
person, der demonstrerer ringeagt over for andre grupper af mennesker. Denne
ordbog kan bekræfte, at en sådan brug findes. Den anføres dog ikke som egen
betydning, da vi ikke vil opfordre til en sådan sprogbrug. Vi anfører heller
ikke som egen betydning under luder, at dette ord nu ikke bare bruges om
prostituerede, men helt generelt som et nedsættende udtryk om kvinder, især
unge piger. Det er klart, at sproget forandrer sig. Det er lige så klart, at
en ordbog må følge med sprogets udvikling. Vi mener dog, at det store
flertal af sprogbrugere i Danmark stadig forstår udtrykkene racist,
racistisk og racisme som betegnelser for racehadere. De vil derfor af dette
store flertal blive opfattet som stærkt fornærmende.

Og linket er her:
http://www.dendanskenetordbog.dk/netdob/FMPro?-Db=NetDOB.fp5&-Lay=Artikel&-Format=/netdob/searchresult.html&-Error=error.html&-Op=equals&SearchField=racisme&-Max=5&-Sortfield=Lemma&-Sortfield=HomIDX&-Sortfield=PolIDX&-SortOrder=ascend&-Find

--

Bruno Christensen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-05 03:19

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> wrote in message

> Ordbogen har en /noget/ anden udlægning:

NEJ ORD-BOGEN HAR IKKE EN UDLÆGNING. Den opremser talrige ordbetydninger, og
hvad taler for at de kan opleves som acceptable. Den anbefaler ikke at man
følger i anti-DF-hadernes fodspor og forvrænger det danske sprog.Siden
Cicero har der været advaret mod begrebs-flydning som et af de ondeste trick
i demagogi.

> [...]
> http://www.dendanskenetordbog.dk/netdob/FMPro?-Db=NetDOB.fp5&-Lay=Artikel&-Format=/netdob/searchresult.html&-Error=error.html&-Op=equals&SearchField=racisme&-Max=5&-Sortfield=Lemma&-Sortfield=HomIDX&-Sortfield=PolIDX&-SortOrder=ascend&-Find

Bekæmp fascistiske ordbøgers og højesteretters orwellske nysprog.

At noget ikke er strafbar injurie, betyder ikke, at det er normalsprog -
endnu.