Teateret Katapult og den liflige duft af d~
Fra : Rune

Dato : 06-05-05 12:59

Det Århusianske teater Katapult, der sidste efterår stod bag stykket "Dom
over skrig" (http://www.cafeteatret.dk/0405/domoverskrig/dom_over_skrig.htm)
der havde til hensigt at trivialisere massevoldtægt og insinuere pigerne
bare var liderlige og selv ville eller på anden måde selv var ude om det,
har nu sat et andet stykke på plakaten; "Underværket - The Re-Mohammed-Ty
Show" af Christian Lollike
(http://www.katapult.dk/site/skabeloner/default.asp?id=126 &
http://www.katapult.dk/filer/UV-materiale%20Underv%C3%A6rket.doc) :

Her er et par citater fra deres præsentation og medfølgende materiale:

"Flyene der ramte World Trade Center d. 11. september 2001 er det største og
mest ultimative kunstværk nogensinde."

"Men da de to tårne styrtede, blev jeg virkelig GREBET. Ikke kun af frygt,
men også af fryd. Nu sker der noget. Endelig. Noget rigtigt."

"Jeg vil ikke sige, at død og ødelæggelse glæder mig, slet ikke, nej, og så
alligevel."

"Et menneske for hvem den terroristiske handling ikke så meget bunder i en
given trosretning som i en dyb frustration over de kapitalstærke landes
selvfølgelige udbytning af den 3. verden, deres selvudnævnte ret til, som
vor tids imperialister, at intervenere i andre lande og deres urokkelige tro
på, at netop deres variant af demokratiet er den universelt gyldige."

....og mere til. Meget mere.

Ja, en mere afskyelige afstumpet ligegyldighed - fryd ligefrem - ved
menneskelig død og ødelæggelse skal man lede længe efter. En stor
pærevælling af åbenlyst idioti, terrorist romantik og venstrefløjs bavl om
den onde kapitalisme og alt deres bavl om udbytning og hvad ved jeg - alt
sammen godt pebret til med venstrefløjens gamle leflen for revolution &
terror & generel tilbedelse af krig og drab. Og at dømme fra Katapults
hjemmeside er vi alle med til at støtte dem og deres forskruede menneskesyn
gennem vores skattekroner og kulturministeriets provinspulje. Derudover
giver Jyllands Posten (www.jp.dk), Ceres bryggerierne
(www.ceres.dk/webportal/ceres/dk/bghome.nsf/web/checkage.html), web-firmaet
Inet-Design (www.inet-design.dk) og kommunikationsbureauet Aparte
(www.aparte.dk) økonomisk støtte. Jeg kan kun opfordre alle der ikke blev
grebet af fryd ved at se 3000 mennesker dø ved terrorangrebne den 9/11 om at
kontakte de forskellige sponsorere og gøre opmærksom på sin stærke
misbilligelse og for Jyllands Postens og Ceres vedkomne mulig boykot af
deres produkter. Det er på tide vi i Danmark begyndte at bruge vores
kapitalistiske demokratiske stemme.

Jyllands Posten kan kontaktes her: jpSPAM@jp.dk
Ceres her: salgmarketingSPAM@bryggerigruppen.dk
Inet-Design kan kontaktes her: mailSPAM@inet-design.dk
Aparte kan kontaktes her: nymannSPAM@aparte.dk, leneSPAM@aparte.dk
Kulturministeren kan kontaktes her: minSPAM@kum.dk

(Fjern "SPAM" fra alle adresser)

/Rune

Fra : Mogens L

Dato : 06-05-05 17:08

> Det er på tide vi i Danmark begyndte at bruge vores kapitalistiske
> demokratiske stemme.

Præcis som teatret Katapult gør......

Jeg er ikke nødvendigvis enig i de ting der bliver sagt, men jeg mener at
det er vigtigt at de bliver sagt.

At opfordre til censur (som jeg mener du gør), mener jeg er meget værre end
alt hvad der kan siges i en teaterforestilling. Hvis der er noget der er
udemokratisk, så er det da at censurere.

Det er vigtigt at have en debat, som viser begge sider af problemet. Måske
gør det at vi ikke glemmer at amerikanerne har slået væsentligt flere 3000
irakere ihjel, i deres mellemøstelige korstog.

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Alucard

Dato : 06-05-05 19:21

On Fri, 6 May 2005 18:08:00 +0200, "Mogens L"
<teaterlyd@fJerNNmighotmail.com> wrote:

> [...]
>alt hvad der kan siges i en teaterforestilling. Hvis der er noget der er
>udemokratisk, så er det da at censurere.

Det har da intet med censur at gøre.... De kan da sige hvad de har
lyst til, men at give statsstøtte til sådan noget lort er da lige i
overkanten.... At private firmaer giver penge til det, går jo kun ud
over firmaerne selv (dårlig omtale).....

Fra : G B

Dato : 06-05-05 19:33

"Mogens L" <teaterlyd@fJerNNmighotmail.com> skrev i meddelelsen

> At opfordre til censur (som jeg mener du gør), mener jeg er meget

Nej, han (og jeg) protesterer mod, at de får offentlige tilskud. Det har
intet med censur at gøre.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Mogens L

Dato : 06-05-05 21:43

Manden opfordrer folk til at boykotte div. medier osv., med det formål at de
ikke skal støtte/trykke noget der har med Teatret Katapult at gøre.

Det vil jeg kalde at opfordre til censur..

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Alucard

Dato : 07-05-05 00:15

On Fri, 6 May 2005 22:43:28 +0200, "Mogens L"
> [...]

>ikke skal støtte/trykke noget der har med Teatret Katapult at gøre.
>
>Det vil jeg kalde at opfordre til censur..

Det har da ikke en hujende fis med censur at gøre.... Hvis folk ikke
gider at følge hans opfordring til boykot, kan de da bare lade være og
Katapult kan da opføre alle de tåbelige forestillinger de har lyst
til....

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-05 03:00

Mogens L wrote:
> Manden opfordrer folk til at boykotte div. medier osv., med det formål at de
> ikke skal støtte/trykke noget der har med Teatret Katapult at gøre.
>
> Det vil jeg kalde at opfordre til censur..

Jeg bliver så træt af disse evige devalueringer af oprindelige begreber,
for det har stadig intet med censur at gøre: Censur fungerer gennem
_direkte forbud_ (fra statens side), ikke gennem at man privat undlader
at støtte.

Her handler det for mig at se om at gøre de pågældende sponsorer klart,
at de altså støder folk ved at støtte teaterforestillinger, der hylder
massevoldtægter eller ondsindede terrormassemord og dermed prøver at
tjene penge og prestige på at degradere rigtige menneskers alt for
virkelige lidelser til abstraheret "kunst", så andre såkaldte
"humanister" kan sidde og spille langhårede og pseudomedfølende med
gerningsmændene over cafelatterne på de hippe københavnske cafeer...

Det ER Gudskelov forundt os forbrugere at være politisk bevidste. Fordi
vi lever i en kapitalistisk markedsøkonomi, hvor vi kan "stemme" med
pengepungen...

Anders Peter Johnsen.

Fra : Henri Gath

Dato : 10-05-05 21:34

"Mogens L" <teaterlyd@fJerNNmighotmail.com> skrev i en meddelelse
> Manden opfordrer folk til at boykotte div. medier osv., med det formål at
> de ikke skal støtte/trykke noget der har med Teatret Katapult at gøre.
>
> Det vil jeg kalde at opfordre til censur..

Din hjerne er vist også censureret

Fra : G B

Dato : 06-05-05 21:56

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Første kommentar - så glæder jeg mig til at se de andre impliceredes
kommentarer. De vil blive postet efterhånden som jeg modtager dem:

<quote>
Hej Georg,

Tak for dine kommentarer - eders venstre hånd ved godt, hvad eders højre
hånd gør! Du kender intet til vores samarbejde med Katapult ej heller om
det indbefatter økonomisk hjælp, så undgå venligst at kommentere og
generalisere på dette. Vi er glade for vores samarbejde med Katapult og
er ligeledes glade for, at de er med til præge teaterverdenen til ikke
kun at være pæn, afpudset stiliseret og strømlinet. Vi blander os ikke i,
hvad Katapult ønsker at opsætte af forestillinger, ej heller hvordan de
gør det. Det er de i deres gode ret til selv at beslutte. Dette omfatter
også, at de opfører stykker af Christian Lollike. Jeg går ligeledes ud
fra, at du har set stykkerne og ikke blot tager udgangspunkt i skriftlige
uddrag fra replikkerne, når du kritiserer deres indhold. Ellers synes
kritikken meningsløs! Ønsker du at få udtalelser om stykkernes udformning
og deres betydning må du kontakte Katapult eller Christian Lollike - det
vedrører ikke os.

Med venlig hilsen
Lars Pedersen

INET-DESIGN ApS
Guldsmedgade 23, Baghuset, st. tv.
8000 Århus C.

Tlf.: 86 12 22 40
Fax: 86 12 22 40
Mobil: 23 66 48 32
</quote>

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-05 03:06

G B wrote:
> [...]
> hånd gør! Du kender intet til vores samarbejde med Katapult ej heller om
> det indbefatter økonomisk hjælp, så undgå venligst at kommentere og

Tsk...

Manden firma står ellers tydeligt opført under "sponsorer og
samarbejdspartnere".

Men man kunne nok snarere tro at det er hans firma, som enten gratis
eller mod betaling fra Katapult har lavet hjemmesiden?

Anders Peter Johnsen