Kommunalt smagsdommeri
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-05 10:21

Borgmesteren (Pind) svarede mig i lokalavisen, at det er godt for udlandets
respekt for København æstetik, at hans folk (læs:kontrollerende
skrankepaver) håndhæver forbud mod stormønstrede parasoller. Sikke noget
snobberi. Godt at sådant centraliseret smagsdommer-vælde ikke herskede ,
dengang Nyhavn groede naturligt op, drevet af forbrugernes smag og ikke
topstyring. Spontanitetens udbud og efterspørgsel skaber charmerende miljø.

Se blot det legesyge Christiania - der desværre er tyvegods og derfor bør
privatiseres. Og hvis kvaliteter vi på kun delvis skylder christianitterne .
1800-tallet og tiden før skabte den basis for hygge og trivsel som nuværende
uretmæssige beboere nasser på.
Hvem kan vi takke Nørrebros charme for? Boligspekulanterne.

Hvis nogen vil søge at "konkurere på kulørte parasoller" , sådan som
kommunen nu fordrejer mit friheds-synspunkt, så LAD DEM DOG. Hvor slemt kan
det være? Jeg tror, at erhvervslivet i frihed vil skabe dynamisk og god
smag, der vil overgå rådhus-bureaukraternes i enhver henseende. Giv det fri
marked en chance.

Minimalstat, som ingen dør af ellere såres af, bliver alle stærkere og
klogere af.

Bo Warming, Bjelkes alle 46, Nørrebro
FORKORT OM NØDVENDIGT, fx af midten