Hurra så er jeg i gang
Fra : Ivan Vejsgård Nielse~

Dato : 27-05-01 12:54

Hej igen

Så er mit akvarium (128 l) oppe at køre. Modsat jeres anbefalinger,
valgte jeg at prøve med skaller (rutilus rutilus) da de er meget
hårdføre og kan klare et meget store temperaturinteval (størrelser 3-6
cm). Derudover har jeg i akvariet en dansk ferskvandssnegl (ukendt art),
som jeg fandt da jeg hentede planter (hornbladet vandaks) i en lokal
branddam.

Altså har jeg indtil videre et naturligt dansk miljø i akvariet, og da
sneglene allerede har lagt æg! må jeg formode at de har det fint.

Det eneste jeg mangler er en krebs til at "holde lidt styr" på bunden.
Jeg er udmærket klar over at den sandsynligvis vil reducere bestanden af
skaller og snegle, men det ser jeg som en naturlig ting og glæder mig
faktisk til at se krebsen på jagt.

Eneste spørgsmål er: om der skulle være nogen der havde kendskab til om
jeg kan få fat i en dansk krebs? (for ligesom at følge stilen).

mvh ivan

Fra : DJ Hupi

Dato : 27-05-01 14:54

Prøv koien.dk det kan være han har dem

Hilsen Rasmus Hurup
http://www.akvarie-galleri.dk

Fra : Silverflame

Dato : 27-05-01 21:26

> Eneste spørgsmål er: om der skulle være nogen der havde kendskab til om
> jeg kan få fat i en dansk krebs? (for ligesom at følge stilen).

Jeg vil med det samme slå fast at jeg ikke har nogen anelse om hvorvidt det
er lovligt at indsamle og 'opbevare' krebs.... Men da jeg var mindre,
fangede jeg tit krebs i en å i nærheden af hvor jeg bor. Det er i
virkeligheden ret simpelt. Vad rundt ude i åen og løft i tangbuskene eller
rod i dem med en pind! Så skal krebsene nok komme myldrende ud... hvis de er
der. Alternativt kan du kigge i sprækker og huler i betonfundamentet under
gamle broer. Under vandlinien, naturligvis... Med en pind kan det lade sig
gøre at få dem raget ud. Det er en (indlysende) fordel at det er en
lavvandet å, du forsøger dig i...
MVH SF

Fra : Niels Thrane

Dato : 27-05-01 23:25

Man kan flere steder købe sættekrebs hvis man fx selv vil avle dem.

Se fx her:

http://www.elnegaard.com/

--
Mvh.