Høj af undskyldninger
Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 05-05-05 13:50

Med den seneste undskyldning for, at danske regeringsembedsmænd desværre kom
til at sende nogle jødiske flygtninge tilbage til Nazi-Tyskland og til den
visse død, er Anders Fogh Rasmussen ved at nå nye højder af
regerings-perfektion.

Hele Danmark bliver høj af at se, hvordan den nuværende danske regering
lægger luft til det langt lavere niveau af medmenneskelighed tidligere
danske regeringer måtte nøjes med.

Når vi engang er kommet ned på jorden igen, ville jeg gerne vide, om der er
andet at gøre ved regeringer, specielt de konkrete ansvarlige personer, der
med gustent overlæg har sendt mennesker i døden eller udsat dem for grov
tortur end beæret og benovet at modtage en efterfølgende regerings
undskyldning ?

Hvis der er, kunne jeg forestille mig, at man nok ikke skal vente 60 år med
det.

Steen Hjortsø

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 05-05-05 15:08

Steen Hjortsoe wrote:

> [...]
> undskyldning ?
>
> Hvis der er, kunne jeg forestille mig, at man nok ikke skal vente 60 år med

Nu er krigen så længe siden, og de som bestemte den gang var nok over
50år.
Så det er nok forsent.

Fra : G B

Dato : 05-05-05 15:39

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er krigen så længe siden, og de som bestemte den gang var nok over
> 50år.
> Så det er nok forsent.

Det er aldrig for sent at lære af historien.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen