Farum fester, Værløse betaler regningen
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-05-05 19:14

Peter Brixtofte var en charlatan, og I (Farum-borgere) fulgte ham, ligesom
folk engang fulgte Hitler og kom til at betale prisen herfor !

Nu må I høste, hvad I har sået:

Betal *selv* for festen, Tak !

(Det hedder vist nok tømmermænd på dansk)

-

Eller ... Hva' bli'r det næste:

Sku' vi ik' sælge Danmark til Sverige og så snolde for pengene ?

Hmm ... Tja ... Mon ik' vi ka' få EU til at betale regningen ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-05-05 21:13

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>
> Nu må I høste, hvad I har sået:
>
> Betal *selv* for festen, Tak !
>
> (Det hedder vist nok tømmermænd på dansk)

Jeg er som "indfødt Værløse-borger" totalt og aldeles enig med dig.

Det dumme, arrogante svin til Lars Løkke-Rasmussen forsøger på denne
måde at redde sig ud af sin egen pinlige rævekage, som han har sat sig i
ved umiddelbart at rose Brixtoftes Farum FØR BT's afsløringer af det
systematiske fuskeri.

Så for at hjælpe sine kære korrupte venner i Farum tørrer han bekvemt en
gæld på over 3 milliarder kroner af på Værløse, blandt andet ved at lade
sine embedsmænd skrive falske notater om Værløses påståede "vilje til
sammenlægning".

Dertil skal det skam siges at vor egen borgmester - som desværre også er
Venstremand - har gjort stort set alt, hvad der overhovedet KAN gøres
forkert, forkert.

Hans modstand er ALT for lidt og ALT for sent. Han er nok ræd for
partitoppens interne kadaverdisciplin og lader derfor hellere Værløse
Kommune blive tvangssammenlagt end han tør at gøre seriøs modstand mod
Lars Løkke. Han skulle jo nødig kunne beskyldes for at svække Anders
Fogh, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-05-05 22:30

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

> [...]
> måde at redde sig ud af sin egen pinlige rævekage, som han har sat sig i
> ved umiddelbart at rose Brixtoftes Farum FØR BT's afsløringer af det

Længe leve ytringsfriheden ...

> [...]
>
> Dertil skal det skam siges at vor egen borgmester - som desværre også er
> Venstremand - har gjort stort set alt, hvad der overhovedet KAN gøres

Han er vist nok blot en uerfaren politiker, desværre for Jer i Værløse
Kommune...

> [...]
> Kommune blive tvangssammenlagt end han tør at gøre seriøs modstand mod
> Lars Løkke. Han skulle jo nødig kunne beskyldes for at svække Anders

Matt.4,9 ? ...

Giver de venstre-orienterede partier i Folketinget nærmest deres stiltiende
accept, eller hva' ?

Eller er det bare blevet "normalt" at stjæle fra folk ?

Indenfor jura findes der (vist nok) love, der automatisk *annullerer*
urimelige indgåede aftaler.

Og den danske stat må vel kunne drages til ansvar, eller hva' ?

-

Intern kommunikation:

Jeg kender - for øvrigt - en domstol, der ... nå, det venter vi med til i
morgen eller en anden dag ... og dog:

Ønsker du at fortsætte "spillet" ?

Enter 'yes' or 'no'.

No answer means, that the "game" perhaps will continue ...
3162 news:fqnid.62319$Vf.3049977@news000.worldonline.dk

> News:
> (2004-11-03, CET around 14:00)
> Danish fireworks-factory blow up (Kolding)
> (fire still on)

PS.
Jeg *hader* løgn, og jeg *hader* tyveri !

OUTPUT, DAD ?

DADDY:
(2005-05-03, CET 23:24)
- "Den må du selv om."

Går *Du* nu også ind for tyveri, Far ?

23:24
- "Nej."

And ... ?

Ivar Hansen bedrev muligvis hor, Far !

23:28
- "... (classified) ..."

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4179

Fra : Per Rønne

Dato : 04-05-05 04:47

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> gæld på over 3 milliarder kroner af på Værløse, blandt andet ved at lade
> sine embedsmænd skrive falske notater om Værløses påståede "vilje til

Måske skulle du lige tænke på, at der er et bredt flertal bag
beslutningen om Furesø kommune. Bestående af regeringen, DF,
Socialdemokratiet og De Radikale. Jeg tvivler på at vælgerne i Værløse,
med en Venstreborgmester, ved kommunevalget til september i protest
stemmer på SF, så Furesø kan få Helene Lind som første borgmester.

Men det kan da godt være at Farum får sin egen, ekstra høje
udskrivningsprocent, hvilket vel kunne være rimeligt nok. Og da ingen
med fornuften i behold vil købe de byggegrunde, Farum drømmer om at
sælge {på den gamle Farum kaserne, med et ukendt forureningsproblem},
skal den nok ligge høj, mindst 25%. Hvilket jo i sig selv påvirker
ejendomspriserne i negativ retning.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-05 09:51

Per Rønne wrote:
> [...]

> Måske skulle du lige tænke på, at der er et bredt flertal bag
> beslutningen om Furesø kommune. Bestående af regeringen, DF,

Det gør det OVERHOVEDET ikke bedre! Det er totalitaristisk demokratur og
en grov mishandling af en kommune, der modsat Farum faktisk har haft
orden på sin økonomi.

Det er rablende grotesk at borgerlige partier i dette kan gå ind for den
slags stalinistiske tvangsmetoder, når vi i Værløse altså nu skal
"kollektivstraffes" for, hvad Brixtofte har gjort ved sin kommune,
endskønt vi altid har haft møjsommelig tjek på vores kommunes økonomi.

Al snak om "liberal frihed" og "borgerligt ansvar" klinger så meget
desto mere så rystende hult i Lars Løkke-Rasmussens og hans
medsammensvornes mund. Det er ikke bare "tvangsægteskab" (gad vide hvor
man mon har fået inspiration til dèn slags?), men derimod åbenlys
voldtægt af Værløse og Værløses borgere, de er i gang med.

> Jeg tvivler på at vælgerne i Værløse,
> med en Venstreborgmester, ved kommunevalget til september i protest
> stemmer på SF, så Furesø kan få Helene Lind som første borgmester.

Nej, Gudfaderbevares! Så ville vi jo bare få endnu højere skatter og
masser af indvandrere...

Men der er allerede borgerlige protestlister herude at stemme på, når
alle de etablerede borgerlige partier åbenbart er blevet så væmmeligt
fede og magelige...

> Men det kan da godt være at Farum får sin egen, ekstra høje
> udskrivningsprocent, hvilket vel kunne være rimeligt nok.

Tror du virkelig selv på at man vil kunne have to forskellige
skatteprocenter i een kommune?

Er du så naiv at du slet ikke fatter, at Lars Løkkes "fine" ævl om at
"Værløse ikke i URIMELIG grad skal undgælde for Farums eventyr" bare er
een stor gang politisk varm luft, da det jo dermed alligevel er op til
denne arrogante smagsdommer ovenfra at diktere, hvad der er "rimeligt"
for Værløse? (Hvilket han jo altså mener at tvangssammenlægning er!)

> [...]
> sælge {på den gamle Farum kaserne, med et ukendt forureningsproblem},
> skal den nok ligge høj, mindst 25%. Hvilket jo i sig selv påvirker

Vi er allerede begyndt at se faldende huspriser her: Selvfølgelig er der
da ingen der kunne drømme om at købe hus i en kommune, hvor en ellers i
forvejen høj skatteprocent (hvilket vi jo ALTID har haft) nu ser ud til
at stige yderlige, fordi Farumborgerne i mange år har festet med meget
billigere kommuneskat finansieret af Brixtoftes udsalg af kommunal
ejendom. Er det ikke vidunderligt?

Værløse skal altså dobbeltstraffes fordi fallenterne i Farum stadig skal
forkæles: Vi har det åbenbart for godt i Værløse siden vores
velfungerende kommune skal smadres?

Der savnes virkelig en nogenlunde almindelig borgerlig
retfærdighedsopfattelse hos de borgerlige partier i Danmark. De ter sig
jo efterhånden bare som andre korrupte pampere i datidens Sovjetrusland...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-05-05 11:08

> [...]

> Det gør det OVERHOVEDET ikke bedre! Det er totalitaristisk demokratur og
> en grov mishandling af en kommune, der modsat Farum faktisk har haft

Det er under alle omstændigheder folketinget der bestemmer, og
demokratur? Det kan der under alle omstændigheder ikke være tale om. Vi
kan ikke have at den enkelte kommune har vetoret i forbindelse med en
kommunalreform.

> [...]
> "kollektivstraffes" for, hvad Brixtofte har gjort ved sin kommune,
> endskønt vi altid har haft møjsommelig tjek på vores kommunes økonomi.

Du har vist en ret virkelighedsfjern og idealistisk forestilling om hvad
et »borgerligt« parti er for en størrelse.

> [...]
> man mon har fået inspiration til dèn slags?), men derimod åbenlys
> voldtægt af Værløse og Værløses borgere, de er i gang med.

Vås. Det værste der kan ske med jer deroppe i Whiskeybæltet er da at I
solidarisk kommer til at dele gælden efter jeres partifælles fest -
personligt må man i øvrigt regne med at den kommer til at stå ham i 12
års fængsel à la Kurt Thorsen.

> [...]

> Men der er allerede borgerlige protestlister herude at stemme på, når
> alle de etablerede borgerlige partier åbenbart er blevet så væmmeligt

Lige meget hjælper det. Fusionen er besluttet, og står ikke til at ændre
- politikerne har truffet den med åbne øjne.

> Tror du virkelig selv på at man vil kunne have to forskellige
> skatteprocenter i een kommune?

Og hvorfor mener du ikke at man skulle kunne gøre det? Man må bare
isolere Farums ekstragæld, herunder udgifterne til tilbagekøb af de
kommunale institutioner som skal købes tilbage. Og lade den betale af
dem der bor i Farum - med modregning for de grunde på Farum Kaserne det
måtte lykkes at sælge {de skal jo nok være fyldt af giftdepoter}. Med
moderne edb-teknik burde det da ikke volde synderlige probler.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-05 15:48

Per Rønne wrote:

> Det er under alle omstændigheder folketinget der bestemmer, og
> demokratur? Det kan der under alle omstændigheder ikke være tale om.

Det ER der jo så tydeligt tale om!

Herunder også i dén "flertallet på Christiansborg har uhindret ret til
at trampe på Værløses borgere"-holdning, du selv lægger for dagen!

Vi Værløseborgere er med et snuptag blevet frataget AL
selvbestemmelsesret over vor egen kommune!

Hvis du opfatter dèn slags som "demokrati", så er der eddermageme noget
galt i din demokratiopfattelse, min kære ven: "Flertallet bestemmer" er
IKKE demokrati, men bare "almindelig", brutal Junglelov: Demokrati går
derimod ud på at mindretallet OGSÅ har visse mindsterettigheder!

> Vi
> kan ikke have at den enkelte kommune har vetoret i forbindelse med en
> kommunalreform.

Såeh? Her oplever man på den ene side en Peter Brixtofte, der fører sin
sag på principper om "kommunal selvbestemmelse", altimens det er vores
kommune, der skal knægtes sin helt basale eksistens som fri og uafhængig
kommune ovenfra?

Nej, det hænger sgu' ikke sammen!

> Du har vist en ret virkelighedsfjern og idealistisk forestilling om hvad
> et »borgerligt« parti er for en størrelse.

Siden hvornår er noget menneske i dette land blevet politisk påtvunget
fællesøkonomi med sin fallitramte nabo?

Forestil dig at du har en nabo, som trods alle advarsler lever over
evne, delvis ved at forrente sit hus til op over skorstenen og ved at
fuske med sin skat. Mens den får med dyr rødvin, luksusmiddage, rejser
og store biler inde ved siden af, betaler du i al stilfærdighed din skat
og dine afdrag på dit hus, altimens du nøjes med en mellemklassebil og
spiser din hakkebøf. Pludselig en dag ryger din nabo på røven og i RKI,
og SÅ kommer kreditorerne ellers og forlanger at DU skal hæfte for din
nabos forgangne luksusforbrug!

Det er sådan vi har det i Værløse!

Er det virkeligt så svært for dig at forstå, hvorfor vi er en del
mennesker herude som er godt og grundigt rasende på Lars Løkke og
diverse andre Christiansborgpampere, som prøver at tørre Farums gæld af
på os og derved feje problemet ind under gulvtæppet, fordi de ikke
længere vil kendes ved det lort, de ellers selv åbenlyst har hyldet
gennem mange år?

Jeg vil håbe at der er grundlag for at tage den op i Europarådet, for
det er jo fuldstændig grotesk at man kan begå den slags overgreb imod en
kommune, der faktisk opfylder betingelserne for at fortsætte som
selvstændig.

> Vås. Det værste der kan ske med jer deroppe i Whiskeybæltet

Ah, fornemmer jeg det snigende Jantelovsressentiment?

At vi "heroppe i Whiskeybæltet" - dvs. ca. 18.500 Værløseborgere -
ligefrem fortjener at få tørret nabokommunens gæld på TRE MILLIARDER
KRONER af på os, fordi vi er så tabubelagt "rige"?

Nu kan jeg så fortælle dig, at Værløse er een af de kommuner her i
landet, der betaler allermest i kommunal udligning til andre kommuner.
Så det er sgu' ikke fordi vi ikke allerede i forvejen ER temmelig
solidariske!

Takken for dét er så at folk lige bliver frarøvet et par hundrede
tusinde af deres faste ejendom på grund af faldende huspriser OG at vil
skal til at betale højere kommuneskat til fallitboet Farum!

> er da at I
> solidarisk kommer til at dele gælden efter jeres partifælles fest

Det er ligesom ikke VORES kommune, der hverken har forgældet os eller
nydt godt af det, så længe festen varede!

Og hvor mange af dine partifæller, er det nu lige at du hæfter
solidarisk med i privatøkonomiske spørgsmål?

Din retorik er for tynd!

> personligt må man i øvrigt regne med at den kommer til at stå ham i 12
> års fængsel à la Kurt Thorsen.

Det er mig totalt og aldeles irrelevant: Hans gæld skal bare ikke smøres
af på os!

> Lige meget hjælper det. Fusionen er besluttet, og står ikke til at ændre
> - politikerne har truffet den med åbne øjne.

For NOGEN skal jo sidde tilbage med sorteper, når de er sådan nogle
forpulede krystere, ikke?

> Og hvorfor mener du ikke at man skulle kunne gøre det?

Det vil ikke kunne lade sig gøre at administrere. Især ikke hvis folk
flytter rundt indenfor kommunen.

> [...]
> måtte lykkes at sælge {de skal jo nok være fyldt af giftdepoter}. Med
> moderne edb-teknik burde det da ikke volde synderlige probler.

Altså, på een gang prædiker du "Whiskeybælte-parti-solidaritet" og på
den anden side mener du at vi skal forskelsbehandle inden for _den samme
kommune_?

Hvordan synes du selv lige, det hænger sammen?

Jeg er noget så sindssygt skuffet over de borgerlige partier her: Een
ting er at Venstre generelt er totalt inhabile til at se det gale i
deres "snedige problemløsning" af deres eget lort og at de konservative
tilsyneladende ikke tør forsvare Værløse (som ellers for få år siden var
en kernekonservativ kommune, indtil den nuværende uduelige
Venstreborgmester begik sit fatale kup herude), men når DF uden
samvittighedskvaler kan være med til behandle Værløse på nøjagtig samme
arrogante, suverænitetskrænkende måde, som Danmark frygtes udsat for i
international sammenhæng gennem EU og FN, så stinker det for alvor...

Hvornår Helvede får vi et ORDENTLIGT borgerligt parti, der hylder
princippet om at ansvar og rettigheder hænger sammen, i dette land?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-05-05 17:25

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Det ER der jo så tydeligt tale om!

Næh. Ordbogen skriver at demokratur er det samme som skindemokrati. Er
der tale om et skindemokrati her? Har folketinget ikke et folkeligt
mandat til at vedtage det det har gjort? I øvrigt har vi her at
klokkeklart eksempel på hvad der sker, når man vil ændre på
demokratibegrebet. Pludselig er det udemokratisk, hvis folketinget
overhører en enkelt kommunes indsigelser mod en kommunesammenlægning, og
alligevel gennemfører den. Sådan spille klaveret altså ikke.

> [...]

> IKKE demokrati, men bare "almindelig", brutal Junglelov: Demokrati går
> derimod ud på at mindretallet OGSÅ har visse mindsterettigheder!

Demokrati betyder folkestyre, i dansk sammenhæng repræsentativt
folkestyre. Mindretal har retten til at blive hørt, ikke til at der
under alle omstændigheder skal tages hensyn til dem. Det ligger slet
ikke i demokratibegrebet - selv en Christian R. Larsen må kunne se
skråplanet, når man begynder at pille ved dets indhold.

> [...]
> sag på principper om "kommunal selvbestemmelse", altimens det er vores
> kommune, der skal knægtes sin helt basale eksistens som fri og uafhængig

Inden for loven har den enkelte kommune naturligvis selvbestemmelse.
Cand.polit. Peter Brixtofte har i øvrigt holdt den kommunale lovgivning
så godt, at han har udsigt til 12 års fængsel, i praksis 8 år, da han
vil blive løsladt efter 2/3 af straffen - for god opførsel.

> Siden hvornår er noget menneske i dette land blevet politisk påtvunget
> fællesøkonomi med sin fallitramte nabo?

Du forveksler vist enkeltmennesker, og offentlige entiteter som kommuner
og amter.

> [...]
> det er jo fuldstændig grotesk at man kan begå den slags overgreb imod en
> kommune, der faktisk opfylder betingelserne for at fortsætte som

Det skal du nu ikke regne med at der er.

> Ah, fornemmer jeg det snigende Jantelovsressentiment?

Næh, snarere en vis ironi.

> For NOGEN skal jo sidde tilbage med sorteper, når de er sådan nogle
> forpulede krystere, ikke?

Hvem er dog nogle krystere?

> Det vil ikke kunne lade sig gøre at administrere. Især ikke hvis folk
> flytter rundt indenfor kommunen.

Naturligvis kan det lade sig administrere; man har jo folks adresse i
registeret. Og naturligvis skal skatteprocenten ikke følge med når man
flytter; det svarer jo fuldt ud til at flytte til en anden kommune. I
forvejen er den højere skatteprocent jo kapitaliseret i lavere
ejendomsværdier i Farum ...

> [...]
> kommune_?

> Hvordan synes du selv lige, det hænger sammen?

Jeg nævner jo selv ordet ironi ovenfor.

> [...]

> Hvornår Helvede får vi et ORDENTLIGT borgerligt parti, der hylder
> princippet om at ansvar og rettigheder hænger sammen, i dette land?

Så stem da på Enhedslisten i stedet for; de er jo ikke med i forliget.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-05-05 10:03

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med en Venstreborgmester, ved kommunevalget til september i protest
> stemmer på SF, så Furesø kan få Helene Lind som første borgmester.

Det er hykleri, Per. Og DU bakker op om dette hykleri.

BÅDE Farum og Værløse Kommune er meget tæt på at opfylde kravet om CIRKA
20.000 indbyggere. Jeg mener at en retssag mod staten burde sættes i gang.
Der er formentlig ikke nogen lovmedholdelighed i den tvangssammenlægning da
kravet er formuleret ikke som et fast tal min et cirka-tal. Om få år vil
kommunerne formentlig begge nå over 20.000 indbyggere.

Nu til påstanden om hykleriet:

Hvorfor kan Værløse Kommune ikke få lov til at være i fred når Vallensbæk
Kommune på sølle 6-7.000 indbyggere kan få lov til det ? Det er stærkt
kritisabelt det som staten har gang i, grænsende til det uvederhæftige. Rent
hykleri !

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 04-05-05 10:47

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er hykleri, Per. Og DU bakker op om dette hykleri.

Jeg gør bare opmærksom på fakta: det er folketinget der bestemmer her,
og her står et bredt flertal bag aftalen.

> [...]
> kravet er formuleret ikke som et fast tal min et cirka-tal. Om få år vil
> kommunerne formentlig begge nå over 20.000 indbyggere.

Måltallet har faktisk fra starten været 30.000 indbyggere.

> [...]
> kritisabelt det som staten har gang i, grænsende til det uvederhæftige. Rent

Fordi Vallensbæk har indgået en aftale med Ishøj, som gør at det kan
lade sig gøre. Værløse har ikke kunnet indgå en tilsvarende aftale med
Farum, da Farum ønsker en fusion.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-05-05 11:09

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message

> Sku' vi ik' sælge Danmark til Sverige og så snolde for pengene ?

Det kommer vi såmænd til,

PS:

Det hedder ikke "at snolde", det hedder "at udbygge velfærden".