TV2: "PET overvåger Hizb-ut-Tahrir"
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-05-05 19:53

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2310281&forside

PET overvåger Hizb-ut-Tahrir

03-05-05: 18:20 | opd. 03-05-05: 19:33 | af: pmol
Hizb ut-Tahrirs talsmand under et møde i den yderligtgående muslimske
foreningFoto: TV 2 | NYHEDERNE

Den fundamentalistiske muslimske gruppe Hizb-ut-Tahrir er så langt ude i
sin retorik, at Politiets Efterret­ningstjeneste (PET) finder det
nødven­digt at overvåge gruppen for at se, om den er på vej til at begå
ulovligheder.

Samtidig har PET taget initiativ til, at politikredsene over hele landet
får en bedre kontakt med lokale moskéer og klubber, hvor muslimer mødes.

En dialog kan forhindre, at muslimer hverves til ekstremistiske formål,
forklarer chefkriminalinspektør Hans Jørgen Bonnichsen.

Hizb-ut-Tahrir (HUT) er en lovlig organisation, og rigsadvokaten har
ikke fundet grundlag for at skride ind med en forbudssag.

"Vi respekterer selvfølgelig, at HUT er en lovlig organisation, men ikke
desto mindre må vi nok erkende, at de i deres forhold til vold spadserer
lige på kanten af det tilladelige," siger Hans Jørgen Bonnichsen.

***********************

Min første reaktion: "Ja, SELVFØLGELIG overvåger PET da forhåbentligt
H.U.T! Det er jo for H****** dén slags de er sat til!"

Min næste reaktion: "Nå, skal dèt så forestille at være en nyhed? Hvem
vil i givet fald blive overrasket? Skal vi virkelig til at debattere
hvorvidt H.U.T. overhovedet MÅ overvåges? Der skal jo sikkert nok være
nogle masochistiske Halal-apologeter til at forsvare dem imod
"racistiske PET"!"

Hvor skingrende naivt er det ikke at høre Bonnichsens påtvungne
politisk-korrekte ævl om at "dialog" skulle forhindre hvervning af i
forvejen fanatiske muslimer til terror og at manden generalt er bundet
på hænder og fødder af en Rigsadvokat, som er politisk ræd for at tage
en konfrontation med disse fanatiske muslimer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Malene P

Dato : 03-05-05 21:16

meddelelse news:4277c88b$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Min første reaktion: "Ja, SELVFØLGELIG overvåger PET da forhåbentligt
> H.U.T! Det er jo for H****** dén slags de er sat til!"

Naaarh -nogle vil nok hellere have, at PET brugte alle deres ressourcer på
at overvåge Jonni og hans venner i Greve.

> [...]
> hvorvidt H.U.T. overhovedet MÅ overvåges? Der skal jo sikkert nok være
> nogle masochistiske Halal-apologeter til at forsvare dem imod

Nu skal vi jo ikke overreagere, fordi der af og til ryger en finke af panden
i de muntre ekstremistiske islamiske miljøer. Måske kunne man endda finde
frem til en eller anden konvention, der forbyder de søde små at præke had og
sværge død og ulykke over alle andre end de selv.

> [...]
> på hænder og fødder af en Rigsadvokat, som er politisk ræd for at tage
> en konfrontation med disse fanatiske muslimer...

Mon ikke fyren har en anden holdning hjemme i stuen, hvor tv og aviser
dagligt minder ham om, hvilket samfund hans børn og børnebørn skal vokse op
i?

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 21:41

Malene P wrote:
> [...]
>

> Naaarh -nogle vil nok hellere have, at PET brugte alle deres ressourcer på
> at overvåge Jonni og hans venner i Greve.

Kan du nævne een person der synes HuT ikke skal overvåges?

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 22:06

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Kan du nævne een person der synes HuT ikke skal overvåges?

Hvis du spørger folk fra Enhedslisten vil du sikkert høre, at PET end ikke
bør eksistere.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 22:03

Tim wrote:
> [...]
> bør eksistere.

Kan du nævne een person der synes HuT ikke skal overvåges?

Og kan du dokumentere ovenstående?

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 22:12

> Kan du nævne een person der synes HuT ikke skal overvåges?

Nej.

> Og kan du dokumentere ovenstående?

Nej. Med ordet "sikkert" indikerer jeg også at det er et gæt.

Tim

Fra : Malene P

Dato : 03-05-05 22:10

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne een person der synes HuT ikke skal overvåges?

Jeg kan nævne en masse, der mener, at de latterlige nynazister udgør en
fare, mens man er forbløffende tilbageholdende med at "synge" eller kræve
HUT -svinene ud af landet.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 22:15

Malene P wrote:

> Jeg kan nævne en masse, der mener, at de latterlige nynazister udgør en
> fare, mens man er forbløffende tilbageholdende med at "synge" eller kræve
> HUT -svinene ud af landet.

Hvem?

--

morten sorensen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 03-05-05 22:36

morten sorensen skrev i meddelelsen ...

>Hvem?

Jabba the Hut ?

Pizza the Hut ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 22:32

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> Jabba the Hut ?
>
> Pizza the Hut ?

Hut ankh Amon ?

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 03-05-05 22:42

> [...]

Tænk selv. Udover de kendte, stod det halve af Nørre Sundby jo feks
fakkelvagt ved et hus, som nynazisterne angiveligt skulle have arvet i et
års tid for nogle år siden. Jeg ser ikke fakkeltog, taler eller optræden af
pampere -den ene federe end den anden- kunstnere, medier eller opreklamerede
sportsfolk stå frem mod de svin, der nu er ved VIRKELIG at udgøre en fare
for vores fremtid. Jeg hørte heller ikke politimestre og politikere snakke
om "dialog", da det gjaldt huset i Nørre Sundby

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 22:47

Malene P wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> kræve

> Tænk selv.

Jeg vælger at forstå det således at du tror de mener HuT ikke skal
overvåges. Reelt aner du næppe hvad de mener.

> Udover de kendte, stod det halve af Nørre Sundby jo feks
> fakkelvagt ved et hus, som nynazisterne angiveligt skulle have arvet i et
> års tid for nogle år siden.

Ja - og? Det var et lokalt problem. Har de ikke lov til at aktionere
lokalt uden at de osse samtidigt udsender pressemeddelelser om alt andet
de osse synes er galt i hele verden?

> [...]
> for vores fremtid. Jeg hørte heller ikke politimestre og politikere snakke
> om "dialog", da det gjaldt huset i Nørre Sundby

Det er imho en meget tynd baggrund for at konkludere at de accepterer HuT.

Hvad har du konkret gjort mod HuT? Gået i fakkeltog? Demonstreret?
Skrevet indlæg her?

I givet fald du har gjort noget, har du da gjort det same ift
nazisterne? Hvis ikke, kan jeg da opfatte det som stiltiende støtte?

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 03-05-05 23:24

> Ja - og? Det var et lokalt problem.

Nu har vi så et nationalt problem -hvor er tilkendegivelserne fra den
befolkning, der er truet i en helt anden grad, end hvad "nynazisterne"
formår.

> Det er imho en meget tynd baggrund for at konkludere at de accepterer HuT.

Gør jeg da det?

> Hvad har du konkret gjort mod HuT? Gået i fakkeltog?

Nej

> Demonstreret?

Nej

> Skrevet indlæg her?

Ja

> I givet fald du har gjort noget, har du da gjort det same ift
> nazisterne?

Har jeg ikke lov til at skrive indlæg her i gruppen mod HUT uden også at
skulle sende pressemeddelser ud om alt andet jeg osse synes er galt i
verden?

> Hvis ikke, kan jeg da opfatte det som stiltiende støtte?

Nå.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 04-05-05 07:33

Malene P wrote:
> [...]
>

> Nu har vi så et nationalt problem -hvor er tilkendegivelserne fra den
> befolkning, der er truet i en helt anden grad, end hvad "nynazisterne"

Nazisterne var i Ålborg - de var synlige for folkene deroppe. Det
hjælper altid når man vil mobilisere at faren er 'åbenlys'.

HuT opererer (svjv) i Københavnog på Vestegnen. Det er svært at forlange
at de skal være present i ålborgenseres sind.

> opreklamerede

> fare

> snakke

> Gør jeg da det?

Så må jeg have misforstået dig. Det virkede på mig som om du insinuerede
at de er imod nazister, men ikke HuT. Du brugte dem jo selv som et
eksempel på folk der ikke mener PET skal overvåge HuT.

> Har jeg ikke lov til at skrive indlæg her i gruppen mod HUT uden også at
> skulle sende pressemeddelser ud om alt andet jeg osse synes er galt i
> verden?

Jo - det er præcis det du har lov til! Ligesom folkene i Ålborg må have
deres anti-nazi-syngerier uden at skulle få skudt i skoene at de nok
ikke er lige så negative overfor HuT som nazierne.

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 04-05-05 11:54

> [...]
>
> HuT opererer (svjv) i Københavnog på Vestegnen. Det er svært at forlange
> at de skal være present i ålborgenseres sind.

Jeg tænker naturligvis ikke kun på Nørre Sundby -borgerne, men mere på den
danske befolkning generelt. Men konkret vil jeg da gerne fremhæve de pampere
og andet "godtfolk", der kom til fra København for at synge med.

HuT.

> Så må jeg have misforstået dig. Det virkede på mig som om du insinuerede
> at de er imod nazister, men ikke HuT.

Nej -kun at jeg savner en folkelig entusiase mod en trussel, der nu er langt
større end de 10-12 nazister bag et grimt plankeværk udgjorde.

Læs ovenfor.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 04-05-05 12:10

Malene P wrote:

> Nej -kun at jeg savner en folkelig entusiase mod en trussel, der nu er langt
> større end de 10-12 nazister bag et grimt plankeværk udgjorde.

Det kunne også være at nogle af de syngende reelt var bange for
rockerkrig og andre at deres grundpriser ville falde.

Nazister er synlige - ikke så meget ved deres march, men via deres
plankeværk.

HuT er ret fordækte og kommer kun til overfladen en gang imellem i
Nørrebrohallen. Der er ikke rigtigt et sted man kan gå hen og
demonstrere - ej heller et sted man kan skrive til, da de jo helt
ignorerer det danske samfund.

Det forhold at HuT nok mest opfattes som en snakkeklub spiller nok også
ind. Vel har de sendt en løbeseddel ud - men den blev der jo også
reageret på.

Det svært at se hvad man konkret kunne gøre ved HuT som privatperson,
mens det er noget lettere mht nazister.

--

morten sorensen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-05-05 16:11

morten sorensen wrote:

> Det kunne også være at nogle af de syngende reelt var bange for
> rockerkrig

ROCKERKRIG?

(Gudfaderpålokum! Mener du nu at nynazister og rockere er "det samme"?)

> og andre at deres grundpriser ville falde.

Oh, hvilket ædelt, "humanistisk" motiv!

Nå, ikke?

> Nazister er synlige - ikke så meget ved deres march, men via deres
> plankeværk.

Det er fundamentalistiske muslimer skam også på deres let genkendelige
tørklæder og klædedragter, hvis du tager en tur ned ad Nørrebrogade
eller færdes i disse besatte områder, der i daglig tale kaldes "ghettoer"...

> [...]
>
> Det forhold at HuT nok mest opfattes som en snakkeklub spiller nok også
> ind. Vel har de sendt en løbeseddel ud - men den blev der jo også

Lad os bare vente og se. De skal desværre nok snart tage konsekvensen af
deres egen åbenlyst militante jihad-retorik og begå terror indenfor en
overskuelig årrække.

Ellers riskerer de at miste troværdighed i fanatikermiljøet og derved
blive overhalet indenom af endnu mere fanatiske grupper...

> Det svært at se hvad man konkret kunne gøre ved HuT som privatperson,
> mens det er noget lettere mht nazister.

Jeg kender sjovt nok ikke mange, der som ENKELTPERSONER har gjort noget
ved nazismen: Anti-nazister synes nemlig sjovt nok også at dyrke
fællesskabsfølelse gennem udstødelse...

Anders Peter Johnsen

Fra : morten sorensen

Dato : 04-05-05 18:10

Anders Peter Johnsen wrote:

> ROCKERKRIG?
>
> (Gudfaderpålokum! Mener du nu at nynazister og rockere er "det samme"?)

Hehe - der slog lige et lyn ned i mig der

Jeg fabler..... sorry

> Oh, hvilket ædelt, "humanistisk" motiv!
>
> Nå, ikke?

Jeg siger ikke det er et humanistisk motiv, men gætter på hvorfor
borgere har noget imod nazierne.

> [...]
> tørklæder og klædedragter, hvis du tager en tur ned ad Nørrebrogade
> eller færdes i disse besatte områder, der i daglig tale kaldes

Har fornyligt arbejdet ved Nbg - så jeg ved udmærket hvordan der ser ud.
Nu gik snakken på HuT - og der vil jeg fastholde at der ikke er et sted
man kan gå hen og demonstrere mod dem. Læserbreve mod dem har heller
ingen umiddelbar effekt.

> Lad os bare vente og se. De skal desværre nok snart tage konsekvensen af
> deres egen åbenlyst militante jihad-retorik og begå terror indenfor en
> overskuelig årrække.

Det kan osse være de er som den yderste danske venstrefløj fra 70erne
var - bare en masse snak og fraktionering og heldigvis meget lidt action.

> Ellers riskerer de at miste troværdighed i fanatikermiljøet og derved
> blive overhalet indenom af endnu mere fanatiske grupper...

Det er jo netop det der sker; efterhånden som verdensrevolutionen ikke
kommer, bliver de blot mere ortodokse - for det er jo naturligvis det
der er årsagen til at revolutionen ikke er kommet.

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-05-05 18:39

> Det kan osse være de er som den yderste danske venstrefløj fra 70erne
> var - bare en masse snak og fraktionering og heldigvis meget lidt action.

Men der var dog Blekingegadebanden, som jo forøvrigt også arbejdede for
arabiske terrorister og var jødehadere.

> Det er jo netop det der sker; efterhånden som verdensrevolutionen ikke
> kommer, bliver de blot mere ortodokse - for det er jo naturligvis det der
> er årsagen til at revolutionen ikke er kommet.

Eller de melder sig hos dem der har de materielle midler til at ændre på
tingene. Det der iøvrigt er DKs bedste chance er at vores militante miljøer
ikke er så store som i de større europæiske lande, det er sværere at gemme
sig her.

Fra : morten sorensen

Dato : 04-05-05 18:48

Knud Larsen wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Men der var dog Blekingegadebanden, som jo forøvrigt også arbejdede for
> arabiske terrorister og var jødehadere.

Det er rigtigt. Såvidt jeg forstår var de dog ret usædvanlige.

> [...]
> ikke er så store som i de større europæiske lande, det er sværere at gemme

Jeg tror heller ikke fremmede har det helt så ringe (materielt) her som
mange andre steder; det besværliggør osse HuTs arbejde.

På den anden side tiltrækker de jo de mest rabiate konvertitter. Det
skulle ikke undre mig at den første terrorgerning i DK bliver begået af
en sådan, og ikke en fremmed.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-05-05 21:42

> Det er rigtigt. Såvidt jeg forstår var de dog ret usædvanlige.

Ja, heldigvis da.

> Jeg tror heller ikke fremmede har det helt så ringe (materielt) her som
> mange andre steder; det besværliggør osse HuTs arbejde.

De fleste terrorister har været middelklasse og veluddannede, så det er ikke
fattigdom der driver værket.

> På den anden side tiltrækker de jo de mest rabiate konvertitter. Det
> skulle ikke undre mig at den første terrorgerning i DK bliver begået af en
> sådan, og ikke en fremmed.

Det kunne nok tænkes, de nye skal jo bevise at de er ekstra religiøse.
De allerfarligste er dem der er såkaldte "takfir", dvs medlem af en
ultramilitant gruppe hvor man tillader enhver bøjninng af de religiøse
regler for at kunne ramme vantro, - som også ofte inkluderer almindelig
muslimer. Man tillader fx spisning af svinekød, og drikning af alkohol,
hvadsomhelst der kan narre fjenden. Som man kan se i Irak bomber de rabiate
jo også løs på andre muslimer, især på shiaerne, som er erklæret for
apostates, frafaldne.

Fra : Malene P

Dato : 04-05-05 16:24

> Det svært at se hvad man konkret kunne gøre ved HuT som privatperson,
> mens det er noget lettere mht nazister.

Mon ikke også det spiller ind, at man ikke føler sig bange for den
latterlige og i bund og grund ganske ufarlige miniklub af nazister, mens HUT
(og den kultur, de tilhører) udviser en stigende grad af farlighed, omfang
og kynisme? Eller at det er lettere og mere pragmatisk at synge med i koret
hos de frelste mediepersoner og pampere -end at ytre sig bare den mindste
smule kritisk overfor de fremmede, som disse gloriepudsere mærkværdigvis har
kastet deres kærlighed på?

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 04-05-05 18:14

Malene P wrote:
> [...]
> (og den kultur, de tilhører) udviser en stigende grad af farlighed, omfang

Jo - nazierne *har* tabt; det gjorde de i 1945. Det er ret 'let' at
stille op over for dem.

HuT er en ukendt størrelse; tænk hvis de har bånd til AQ.... så er det
sgu ikke rart at der blev taget billede af en til en demonstration imod
dem....

> Eller at det er lettere og mere pragmatisk at synge med i koret
> hos de frelste mediepersoner og pampere

Det er klart lettere.

> -end at ytre sig bare den mindste
> smule kritisk overfor de fremmede, som disse gloriepudsere mærkværdigvis har
> kastet deres kærlighed på?

Jeg skal ikke kunne udtale mig om anti-nazi-sangernes holdning til HuT.

--

morten sorensen

Fra : Malene P

Dato : 05-05-05 07:41

> Jeg skal ikke kunne udtale mig om anti-nazi-sangernes holdning til HuT.

Heller ikke jeg -undrer mig bare over hvor de bliver af over for denne nye
og ganske anderledes trussel.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 05-05-05 07:51

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Det kunne også være at nogle af de syngende reelt var bange for
> rockerkrig og andre at deres grundpriser ville falde.

Ja, jeg mener faktisk at kunne huske et TV-klip fra et møde hos sangkoret,
hvor en af sangerne netop nævnte risikoen for faldende grundpriser. Det tror
jeg dog ikke var den generelle motivation -ihvertfald ikke for de
tilstrømmende forsangere fra København.

Malene P

Fra : morten sorensen

Dato : 05-05-05 08:18

Malene P wrote:
> [...]
>

> Ja, jeg mener faktisk at kunne huske et TV-klip fra et møde hos sangkoret,
> hvor en af sangerne netop nævnte risikoen for faldende grundpriser.

Hehe - ja, mere idealistiske er nogle folk ikke..... det anede mig.

Tænk at nævne det i et interview. Hvor dum kan man være?

> Det tror
> jeg dog ikke var den generelle motivation

Enig. Det ville være ret sørgeligt hvis det var tilfældet.

> -ihvertfald ikke for de
> tilstrømmende forsangere fra København.

Alene det at ting kommer i TV tiltrækker osse folk.

--

morten sorensen

Fra : NoTrabajo

Dato : 04-05-05 05:54

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tænk selv. ...

Nej, Malene. Sådan noget må du ikke kræve. Folk er ikke forpligtet udover
deres evner.
--
NoTrabajo

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-05-05 09:52

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Hvem?

Jeg mener at Hizb-ut Tahrir udgør en fare og bør overvåges. Det er en
ekstrem organisation hvis demokratiske sindelag er hurtigt overset. De har
holdninger som jeg mener er en trussel for samfundet, så det er ikke noget
at spøge med. Jeg går klart ind for at Hizb-ut Tahrir bliver opløst ved dom
som organisation da jeg ikke kan acceptere dødstrusler mod grupper af
mennesker de ikke bryder sig om. Jeg mener at de klart opfylder grundlovens
betingelser for sådan en dom. Måske burde man have Nazierne under
overvejelse også i den forbindelse.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x?et)

Fra : morten sorensen

Dato : 05-05-05 10:05

Kim Larsen wrote:

> [...]
> holdninger som jeg mener er en trussel for samfundet, så det er ikke noget

Deres holdninger er totalt uacceptable set fra et sekulært synspunkt,
men jeg mener de er klart lovlige.

At forbyde en politisk forening mener jeg der skal mere til en eet
flyveblad; der må skulle påvises at foreningen gentagne gange overtræder
straffeloven helt bevidst for at opnå sit nål.

> Jeg går klart ind for at Hizb-ut Tahrir bliver opløst ved dom
> som organisation da jeg ikke kan acceptere dødstrusler mod grupper af
> mennesker de ikke bryder sig om.

Spørgsmålet er om det er at 'virke ved vold eller en lignende strafbar
påvirkning af andre' (paragraffen 78.2 er lidt længere).

Hvis man ikke kan gøre noget ved rockerne, der for mig at se klart
virker ved vold, tror jeg chancerne ift HuT er ringe.

> Jeg mener at de klart opfylder grundlovens
> betingelser for sådan en dom. Måske burde man have Nazierne under
> overvejelse også i den forbindelse.

Jeg vurderer at begge foreninger ville få flere medlemmer og virke langt
mere i det skjulte end det er tilfældet nu.

Ved at ulovliggøre noget fjerner man jo ikke problemet. Det svarer lidt
til når en fodboldsupporterklub udelukker folk der har lavet ballade;
det bliver personerne jo ikke dydsmønstre af. Problemet findes stadig,
faktisk vil jeg hævde at det potentielt er forværret. Men klubben har
'renset' sig.

HuT og Nazi ville jeg lade være i fred - men rockerne ville jeg gerne
forbyde. Hvis paragraffen reelt kræver at rockerne (HA, Bandidos) har
formulerede vedtægter hvori dummebøder direkte specificeres som et
redskab, er den værdiløs. Det må kunne godtgøres at rockernes
virkemidler er 'strafbare påvirkninger af andre'. Der er heller ikke
tale om folk der blot har en anden opfattelse af samfundsindretning (for
det er tilladt), men af decideret voldskriminelle.

--

morten sorensen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 05-05-05 12:05

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<9b0da$4279deb4$3e3d8cd9$3251@news.arrownet.dk>...

>at spøge med. Jeg går klart ind for at Hizb-ut Tahrir bliver opløst ved dom

Det var dog en mystisk holdning til hvordan et retssystem skal indrettes.
En domstol skal 100 % dømme ud fra loven og ikke ud fra hvorledes
antidemokrater som dig mener de bør dømme.

> [...]
>mennesker de ikke bryder sig om. Jeg mener at de klart opfylder grundlovens
>betingelser for sådan en dom. Måske burde man have Nazierne under

Og hvad vil du så opnå ved det ? Andet en forfælgelse af personer du ikke
bryder dig om ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-05-05 01:05

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En domstol skal 100 % dømme ud fra loven og ikke ud fra hvorledes
> antidemokrater som dig mener de bør dømme.

Det er altså sådan tingene fungerer i Danmark. Foreninger kan ikke forbydes
ved lov men opløses ved dom. Det er ikke mig som har fundet på den detalje,
så lad være med at skælde mig ud for den fremgangsmåde, der skal du have fat
i grundloven.

I øvrigt er jeg ikke anti-demokratisk, jeg tværtimod superdemokratisk, ja
jeg kan næsten ikke få demokrati nok og sådan er moderne socialister bare

> Og hvad vil du så opnå ved det ? Andet en forfælgelse af personer du ikke
> bryder dig om ?

At vi ikke skal se organisationer true nogen som helst personer nogensinde
mere - håber det var tydeligt nok.

Fra : Trunte

Dato : 07-05-05 19:40