Skibe til ophugning i Indien
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 17:41

Hvad er lige firmaernes interesser i at købe færger til over 20 mio. kr for
derefter at skrotte dem?

Kan nogen forklare mig det?

Mvh.
Bjarne

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-05-05 17:56

"Bjarne" == Bjarne Knudsen <bjarne.knudsen"at"mobilixnet.dk> writes:

> Hvad er lige firmaernes interesser i at købe færger til over 20 mio. kr for
> derefter at skrotte dem?

> Kan nogen forklare mig det?

Skrotjern kan sælges for 1000+ kr pr ton.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Ingolf

Dato : 03-05-05 19:43

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Skrotjern kan sælges for 1000+ kr pr ton.
>
> --

Sikke da en forretning... hvilken færge vejer 20 millioner ton? ;)

Skal færgen skrottes herhjemme, med overholdelse af alle miljø- og
sikkerhedsregler, frokost, pauser osv, kommer skrotprisen langt over et par
millioner kr. Men 'sælges' den til et u-land kan man få fattige mennesker og
endda børn til at skrotte den med håndkraft for et par hundred tusind.. og
så kan man jo altid give ulandet skylden for ikke at overholde miljøregler
sikkerhed eller menneskerettigheder. .. de er jo bindegale alle dem syd for
ækvator..

/Ironi OFF

Fra : Alucard

Dato : 03-05-05 20:52

On Tue, 3 May 2005 20:42:30 +0200, "Ingolf"
<Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

>Sikke da en forretning... hvilken færge vejer 20 millioner ton? ;)

Øhh. Justér lige din kugleramme

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-05-05 20:57

"Ingolf" == Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Sikke da en forretning... hvilken færge vejer 20 millioner ton? ;)

Mon ikke også en færge på 20.000 ton kunne gøre det?

> [...]
> for ikke at overholde miljøregler sikkerhed eller
> menneskerettigheder. .. de er jo bindegale alle dem syd for

Der er tale om en færge der er *solgt* til højeste bud. Ikke indkøb
af en tjenesteydelse til laveste bud.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-05-05 09:16

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> [...]
> sikkerhed eller menneskerettigheder. .. de er jo bindegale alle dem syd

Jah - Men Problemet er i virkeligheden at alternativet til at skære skibe i
stykker under livsfarlige forhold måske er at rode føden ud af den lokale
losseplads, eller slet ikke at få mad.

Hvis man skulle gøre noget ved det, skal man have Inderne til det - og det
kan vi slet ikke fordi det ville gå ud over exporten af Feta-Ost.

Forargelsen er til gengæld Gratis. Så må vi jo nøjes med det.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-05-05 10:14

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote:

> Jah - Men Problemet er i virkeligheden at alternativet til at skære skibe i
> stykker under livsfarlige forhold måske er at rode føden ud af den lokale
> losseplads, eller slet ikke at få mad.

Jeg så i {vistnok} går, der en halv million indere der er beskæftiget
med skibsophugning det pågældende sted i Indien. De bliver nok
begejstrede over at miste deres arbejde, så de slipper for at hugge
vestlige skibe op.
--
Per Erik Rønne