Jensby renset
Fra : Tim

Dato : 03-05-05 12:34

Den tidligere forsvarsminister er blevet renset for mistanke om at have
lækket fortrolige oplysninger.

Alligevel lykkedes det for oppositionen at smudse ham til, med det resultat
at han "måtte gå af". Ikke mindst her i gruppen blev der opfundet en masse
ævl mod ham, af de sædvanlige sludderhoveder.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=571524/

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 03-05-05 12:33

Tim wrote:
> [...]
> at han "måtte gå af". Ikke mindst her i gruppen blev der opfundet en masse
> ævl mod ham, af de sædvanlige sludderhoveder.

Ja - det er sådan noget der sker som man så kan tage til efterretning.

Fra den modsatte fløj kunne man jo nævne Pia Gjellerup der blev tvunget
til at gå for så efterfølgende at blive renset.

Sludderhoveder kan jeg ikke se er begrænset til nogen fløj eller noget
parti.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 12:54

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Ja - det er sådan noget der sker som man så kan tage til efterretning.

Eller lade være med at tage til efterretning! Jeg tvivler stærkt på, at det
sker.

> Fra den modsatte fløj kunne man jo nævne Pia Gjellerup der blev tvunget
> til at gå for så efterfølgende at blive renset.

Enig.

> Sludderhoveder kan jeg ikke se er begrænset til nogen fløj eller noget
> parti.

Det har jeg heller ikke skrevet vel?

Hvis dem der føler sig truffet hovesagelig kommer fra "en bestemt" fløj, er
det vel ikke mit problem.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 03-05-05 13:21

On Tue, 03 May 2005 13:33:11 +0200, morten sorensen
> [...]

>til at gå for så efterfølgende at blive renset.
>
>Sludderhoveder kan jeg ikke se er begrænset til nogen fløj eller noget

Rent sludder var det jo ikke, og det kostede da også fjolset hovedet.

Det Tim ikke formår er at læse den tekst han linker til. At en dum
journalist bruger ordet frifindelse er juridisk set rent vrøvl, og
slet ikke indeholdt i den konklusion anklager giver.

citat:
- Vi mener ikke, at der er tale om nogen overtrædelse af straffeloven,
som vi vil kunne bevise til domfældelse, siger Michael Jørgensen om
grundlaget for ikke at rejse en sigtelse.
citat slut.

Altså kan du mellem linierne læse at det vil være svært at føre sagen
til domsfældelse, og desuden har det jo haft politiske konsekvenser
for Jensby.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 16:23

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Rent sludder var det jo ikke,

Jo.

> og det kostede da også fjolset hovedet.

Ja.

> Det Tim ikke formår er at læse den tekst han linker til.

Tjahh... Croc... nu har du lige udleveret dig selv som månedens fæ i tråden
"Dagens griner: Helle Thorning Schmidt i Fredericia", så mon ikke du skulle
holde lidt igen ))

Citat:
"Skriver du til dine lopper? Den du svarer har jo tydeligt fortalt han ikke
kan se dit svar. Mon ikke du skulle søge råd istedet for at give
dem, det ville vist være bedst for alle parter."

Mon Peter kan se mit svar nu??

LOOOOL, for en klovner. Du er forudsigelig som få

Selv Kim Larsen har mere mellem ørerne end dig.

> [...]

> Altså kan du mellem linierne læse at det vil være svært at føre sagen
> til domsfældelse, og desuden har det jo haft politiske konsekvenser

Jeg er sikker på, at _du_ læser en masse (altså = det du vil læse) mellem
linierne. Jeg læser det der står. Det er en af forskellene mellem os to.

I øvrigt følte du dig nok truffet af mit indlæg!?

Tim

Fra : Croc®

Dato : 03-05-05 17:19

On Tue, 3 May 2005 17:22:31 +0200, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

>Jo.

Nej

> [...]
>"Dagens griner: Helle Thorning Schmidt i Fredericia", så mon ikke du skulle

Du må da have slået hovedet nu, mon ikke du skulle tage din medicin da
din fantasiverden har taget helt over.

> [...]
>
>Mon Peter kan se mit svar nu??
>
>LOOOOL, for en klovner. Du er forudsigelig som få
>
>Selv Kim Larsen har mere mellem ørerne end dig.

Jeg ved ikke hvad Kim har mellem ørerne. Det er dig der er
mindrebemidlet, hvad Kim skal indblandes i det for er en gåde.

>Jeg er sikker på, at _du_ læser en masse (altså = det du vil læse) mellem
>linierne. Jeg læser det der står. Det er en af forskellene mellem os to.

Du læste jo netop ikke det der stod, men kun overskriften som er helt
forkert. Enhver med bare en smule mere omløb i hovedet end dig, ville
straks se at det ikke drejer sig om end frifindelse. Du må dog finde
en anden pædagog til at forklere dig sammenhængen, da jeg har opgivet
håbet om at du kan forstå nogetsomhelst.

>I øvrigt følte du dig nok truffet af mit indlæg!?

Nu var det jo altså Morten jeg skrev indlægget til, men det er jo for
meget forlangende, at du skulle have opdaget det.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 17:29

> Nej

> Du må da have slået hovedet nu, mon ikke du skulle tage din medicin da
> din fantasiverden har taget helt over.

Tjahh... det var jo dig der gav mig mulighed for, at Peter kunne se mit
indlæg dit fæ )

> Jeg ved ikke hvad Kim har mellem ørerne.

Mere end dig (og Allan Riise, for den sags skyld).

Det kan godt være, at Kim Larsen smider om sig med teenage-gloser (og
humor), men han lader sig sgu' ikke så nemt fange i banal stupiditet, som I
gør. I er i særklasse, hvad det angår

> Det er dig der er
> mindrebemidlet, hvad Kim skal indblandes i det for er en gåde.

Tjahh... det var jo dig der gav mig mulighed for, at Peter kunne se mit
indlæg, samtidig med at du "mindede mig om", at det kunne han ikke. Det er
vist månedes griner ))

Jeg er godt klar over, at du ikke kan regne ud hvad jeg mener.

Som sagt, så står I simpelthen i kø for at dumme jer

> [...]
> en anden pædagog til at forklere dig sammenhængen, da jeg har opgivet
> håbet om at du kan forstå nogetsomhelst.

LOL

[snip resten af udenomsnakken]

Tim

Fra : Croc®

Dato : 03-05-05 17:45

On Tue, 3 May 2005 18:28:54 +0200, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

>Tjahh... det var jo dig der gav mig mulighed for, at Peter kunne se mit
>indlæg dit fæ )

Læs lige den sætning igen, du kan måske få din bedre halvdel til at
hjælpe dig, da det er vrøvl fra ende til anden.

>Mere end dig (og Allan Riise, for den sags skyld).

Tja så længe det kommer fra dig, er der ingen grund til at tage det
tungt. Det ville være værre den dag, du mente vi to var af samme
slags.

> [...]
>indlæg, samtidig med at du "mindede mig om", at det kunne han ikke. Det er

Du må leve et yderst kedeligt liv, hvis du finder morskab i dine egne
dumheder. Men fordelen er selvfølgelig, at du har fundet en
uudtømmelig kilde til morskab.

>LOL

Sagde pauseklovnen uden politisk indhold.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 19:03

> [...]
> slags.

> Du må leve et yderst kedeligt liv, hvis du finder morskab i dine egne

Så ville jeg jo ikke ha' ret meget at grine af.... nej det er derimod bl.a.
dine dumheder der er en nærmest uudtømmelig kilde til morskab

> Men fordelen er selvfølgelig, at du har fundet en uudtømmelig kilde til
> morskab.

Ja tak, Croc, for din never ending række af dummerter

> Sagde pauseklovnen uden politisk indhold.

Ha, ha... selv når du bliver taget sort på hvidt, træder du fortsat dig selv
i hovedet

Du _er_ rent til grin Croc.

Tim

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 19:31

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Rent sludder var det jo ikke, og det kostede da også fjolset hovedet.
>
> Det Tim ikke formår er at læse den tekst han linker til.

Her er et link mere, der stater det samme:

Citat:
"Jensby renset for mistanke".
http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=251814

.... og et mere:

Citat:
"Den tidligere forsvarsminister Svend Aage Jensby (V) er blevet renset for
mistanke om at have overtrådt tavshedspligten i Folketingets kontroludvalg
for efterretningstjenesterne."
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=376490

> At en dum
> journalist

Det er vist dig, der er dum.

Det kan man også se af følgende skriv fra dig Croc, hvor du fortæller mig at
Peter ikke kan se mit indlæg, eftersom han har plonket mig:

Croc skriver:

Fra : Croc®

Dato : 03-05-05 20:02

On Tue, 3 May 2005 20:31:27 +0200, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mistanke om at have overtrådt tavshedspligten i Folketingets kontroludvalg

Du kan komme med tredive citater uden det hjælper. Det du ikke fatter
er at det er juridisk vrøvl, men det formår jeg ikke at proppe ind i
hovedet på dig, der er ganske enkelt ikke tilstrækkelig fart i
omdrejningerne på øverste etage hos dig.

>Det er vist dig, der er dum.

Nope desværre, påstanden er helt valid.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 20:14

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
newsif7191421fgaob20ogsak2q9pp51eio5@4ax.com...

> Du kan komme med tredive citater uden det hjælper. Det du ikke fatter
> er at det er juridisk vrøvl,

Det er du nok den eneste der synes. Hele pressen (og jeg) er uenig med dig

> men det formår jeg ikke at proppe ind i hovedet på dig,

Ikke med dine "argumenter", nej.

> der er ganske enkelt ikke tilstrækkelig fart i
> omdrejningerne på øverste etage hos dig.

Åbenbart fart nok til at fange dig i månedens dummert.

> Nope desværre, påstanden er helt valid.

Det synes resten af den danske presse åbenbart ikke. (Og dog... du vil nok
kunne finde noget på Attac's eller Arbejderpartiet Kommunisterne's
hjemmesider, der støtter dig)

Derudover står du kummerligt alene med din påstand.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 03-05-05 22:01

On Tue, 3 May 2005 21:13:34 +0200, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

>Det synes resten af den danske presse åbenbart ikke. (Og dog... du vil nok
>kunne finde noget på Attac's eller Arbejderpartiet Kommunisterne's
>hjemmesider, der støtter dig)

Du har aldrig nogensinde set mig linke til useriøse kilder, så at
skyde mig det i skoene fortæller jo mest om dig.

>Derudover står du kummerligt alene med din påstand.

Jeg har da kun set dig indtil nu, og din mening, dit generelle niveau
taget i betragtning, betyder mindre.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 03-05-05 22:10

> Du har aldrig nogensinde set mig linke til useriøse kilder, så at skyde
> mig det i skoene fortæller jo mest om dig.

Det skrev jeg faktisk heller ikke at du havde. Jeg skrev blot, at du nok
ville kunne finde nogen tågehoveder dér, der var enige med dig.

> Jeg har da kun set dig indtil nu,

+ hele pressen naturligvis.

> og din mening, dit generelle niveau taget i betragtning, betyder mindre.

.... for faktaresistente.

Tim

Fra : jodem

Dato : 03-05-05 14:04

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den tidligere forsvarsminister er blevet renset for mistanke om at have
> lækket fortrolige oplysninger.

Du ved ikke ret meget om pol'tek, hva?

Fra : Tim

Dato : 04-05-05 08:13

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Du ved ikke ret meget om pol'tek, hva?

Har du noget at tilføje da?

Tim

Fra : jodem

Dato : 04-05-05 10:20

> Har du noget at tilføje da?
>
> Tim

Ja, du ved heller ikke ret meget om efterforskning

Fra : Tim

Dato : 04-05-05 11:07

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, du ved heller ikke ret meget om efterforskning

Well... enlighten me... fortæl mig hvad du ved af relevant om politik og
efterforskning i forhold til indlægget.

Tim

Fra : jodem

Dato : 04-05-05 14:04

> [...]
> have

> Well... enlighten me... fortæl mig hvad du ved af relevant om politik og

Du ku jo overveje, hvorfor Jensby gik så prompte og længe inden valget.
Du ku overveje, hvorfor han ikke lægger sag an for bagvaskelse.
Du ku overveje, hvordan man fører en sag til doms, hvor alle har
tavshedspligt.
Du ku overveje, hvorfor efterforskningen, har bestået i gennemlæsning af
avisreferater.
Du ku overveje, hvorfor der ikke er foretaget afhøringer i sagen.
Du ku overveje, om der er nogen, som har interesse i at se Jensby straffet,
nu, hvor han er ude af dansk politik

Fra : Tim

Dato : 04-05-05 14:28

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ku jo overveje, hvorfor Jensby gik så prompte og længe inden valget.

Det var først efter at sagen havde verseret i nogle måneder. Prompte vil jeg
nu ikke ligefrem kalde det.

> Du ku overveje, hvorfor han ikke lægger sag an for bagvaskelse.

Mod hvem? Hele venstrefløjen?

> Du ku overveje, hvordan man fører en sag til doms, hvor alle har
> tavshedspligt.

Bag lukkede døre. Selv ministre med tavshedspligt kan blive pålagt at udtale
sig.

> Du ku overveje, hvorfor efterforskningen, har bestået i gennemlæsning af
> avisreferater.

Har den kun det da?

Det ville jeg gerne se nogle beviser for.

> Du ku overveje, hvorfor der ikke er foretaget afhøringer i sagen.

Hvis det havde været nødvendigt, var der blevet foretaget afhøringer i
sagen. Selvfølgelig... hvad ellers Jodem?

> Du ku overveje, om der er nogen, som har interesse i at se Jensby
> straffet, nu, hvor han er ude af dansk politik

Hvis manden har begået noget ulovligt, har det da intet at gøre med, om han
stadig er minister eller ej, om han retsforfølges.

Tim

Fra : jodem

Dato : 04-05-05 14:44

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis manden har begået noget ulovligt, har det da intet at gøre med, om
> han stadig er minister eller ej, om han retsforfølges.

Jamen så er vi vist tilbage ved udgangspunktet.

Fra : Tim

Dato : 04-05-05 16:33

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så er vi vist tilbage ved udgangspunktet.

Jep. Hele pressekorpset og jeg forstår ingenting.

Tim

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 03-05-05 17:32

"Tim" wrote

Det er jeg da glad for.

- Jensby

Fra : Trunte

Dato : 03-05-05 21:27

> [...]
> at han "måtte gå af". Ikke mindst her i gruppen blev der opfundet en masse
> ævl mod ham, af de sædvanlige sludderhoveder.

....selvom sludrehovederne herinde er vældig betydningsfulde, men at være
årsag til ministerafgang næppe.
Han er muligvis blevet renset.. men han fandt det selv smartest at smutte...
et er at være renset noget andet er at være ??
Trunte

Fra : Tim

Dato : 04-05-05 08:12

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ...selvom sludrehovederne herinde er vældig betydningsfulde, men at være
> årsag til ministerafgang næppe.

Det var de såmænd heller ikke, de opfandt blot en masse sludder om ham.

> Han er muligvis blevet renset..

Hvorfor "muligvis"????

Skal man tro den samlede seriøse del af pressen (DR, TV2, Politiken,
Berlingske, JP), så er det ikke kun "muligvis", men faktisk.

> men han fandt det selv smartest at smutte... et er at være renset noget
andet er at være ??

I den situation han befandt sig i, ville de fleste nok være smuttet for
længst. Det var en slagen mand der gik p.g.a., hvad der nu viser sig at være
ingenting.

Desuden var en del af grunden til at han forlod posten vel, at han indså at
han skadede regeringen med al den dårlige omtale han fik.

Tim