Ikon - favicon.ico
Fra : Kim Gøtche Christens~

Dato : 27-05-01 12:56

Jeg har gjort følgende. Taget en BMP fil og gemt denne i 16 x 16 pixels og
256 farver. Konverteret dette i til en ICO-fil. Gemt denne fil i
root-biblioteket med navnet FAVICON.ICO på hjemmesiden hvorefter det fra
pålidelig kilde skulle virke således at dette ICO-ikon lægger sig op ved
siden af linket under MINE FAVORIT SIDER... Men det virker ikke. Jeg
anvender Explorer 5,5.

Hvad er der galt... og kan nogle hjælpe...?

Kim.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-01 14:15

Sun, 27 May 2001 13:55:52 +0200, skrev "Kim Gøtche Christensen"
<kim.goetche@email.dk>:

>Jeg har gjort følgende. Taget en BMP fil og gemt denne i 16 x 16 pixels og
>256 farver. Konverteret dette i til en ICO-fil

Det skal laves i en rigtig ikoneditor.
En omdøbt *.bmp vil ikke virke, som du har konstateret.

Kan evt. laves på http://www.favicon.com

Hvis du har brugt en ikoneditor (åbnet *.bmp i denne og så gemt den
som *.ico), så prøv at give os adressen på siden, så vi andre kan se
om vi kan se den.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Torben Olsen

Dato : 27-05-01 14:09

> Hvad er der galt... og kan nogle hjælpe...?

Det virker først når websiden bliver tilføjet til fortrukne.

Med venlig hilsen,

Torben Olsen
HvadSkerHvor