/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Hvorfor der ikke laves choppere i Danmark
Fra : Lyrik


Dato : 02-05-05 09:34

Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene nærmest
multimillionforretning efter den anden på at lave custom-choppermotorcykler,
så undrer man sig over at det ikke sker i Danmark.

Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i forbuds-Danmark,-skal
den "Typegodkendes". Proceduren er at man beskriver hver eneste skrue i
maskinen og angiver dens tryk og brudstyrke.
Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som skiller den
ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!

Hilsen
Jens



 
 
Kim Larsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-05-05 09:55

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene nærmest
> multimillionforretning efter den anden på at lave
> custom-choppermotorcykler, så undrer man sig over at det ikke sker i
> Danmark.
>
> Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i forbuds-Danmark,-skal
> den "Typegodkendes". Proceduren er at man beskriver hver eneste skrue i
> maskinen og angiver dens tryk og brudstyrke.
> Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som skiller
> den ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
> Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!

Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket på
grund af konstruktionsfejl ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Kurt Harald Nedergaa~ (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Harald Nedergaa~


Dato : 02-05-05 10:46


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene nærmest
>> multimillionforretning efter den anden på at lave
>> custom-choppermotorcykler, så undrer man sig over at det ikke sker i
>> Danmark.
>>
>> Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i forbuds-Danmark,-skal
>> den "Typegodkendes". Proceduren er at man beskriver hver eneste skrue i
>> maskinen og angiver dens tryk og brudstyrke.
>> Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som skiller
>> den ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
>> Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
>> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
>> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!
>
> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket på
> grund af konstruktionsfejl ?
>
> --
> Kim Larsen
>
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>
> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Spørg Ralph Nader...
>
>



Lyrik (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 02-05-05 10:58


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...

> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket på
> grund af konstruktionsfejl ?
>
> --
> Kim Larsen
>
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
+++++++++++++++++++++++
Nej men du kan sikkert udvirke at der bliver ansat kontrollanter som kan
bekræfte dine bange anelser.
Det er folk som dig der forhindrer at der kan komme gang i forretningen i
Danmark.

Ved du hvorfor min mekaniker ikke antager en eneste svend?
Det er fordi regelknepperkontrollanterne straks forlanger et støvfilter i
friskluftindtaget til 250.000 kroner.

Danskerne er et folk som hele tiden spænder ben for sig selv!
Hvorfor må børn klatre i træer i Danmark?
De kan falde ned og få hovedet i klemme! Kom så igang regelkneppere!

Hilsen
Jens



Alucard (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 02-05-05 11:57

On Mon, 2 May 2005 11:58:17 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk>
wrote:

>> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket på
>> grund af konstruktionsfejl ?
>>
>> --
>> Kim Larsen
>>
>> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>+++++++++++++++++++++++
>Nej men du kan sikkert udvirke at der bliver ansat kontrollanter som kan
>bekræfte dine bange anelser.
>Det er folk som dig der forhindrer at der kan komme gang i forretningen i
>Danmark.

Der er da ingen grund til at svine Kim til, når han endelig stiller et
fornuftigt spørgsmål...

>Ved du hvorfor min mekaniker ikke antager en eneste svend?
>Det er fordi regelknepperkontrollanterne straks forlanger et støvfilter i
>friskluftindtaget til 250.000 kroner.

Det er godt nok dyre støvfiltre i har....

>Danskerne er et folk som hele tiden spænder ben for sig selv!
>Hvorfor må børn klatre i træer i Danmark?
>De kan falde ned og få hovedet i klemme! Kom så igang regelkneppere!

Gaaaaaaaab........

Jim (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 02-05-05 11:31

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene
>> nærmest multimillionforretning efter den anden på at lave
>> custom-choppermotorcykler, så undrer man sig over at det ikke sker i
>> Danmark.
>>
>> Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i
>> forbuds-Danmark,-skal den "Typegodkendes". Proceduren er at man
>> beskriver hver eneste skrue i maskinen og angiver dens tryk og
>> brudstyrke.
>> Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som
>> skiller den ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
>> Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
>> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti
>> og spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i
>> Danmark!
>
> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er
> forulykket på grund af konstruktionsfejl ?
>

På kværnen eller på føreren?

J.



Kim Larsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-05-05 12:55

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:42760153$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene
>>> nærmest multimillionforretning efter den anden på at lave
>>> custom-choppermotorcykler, så undrer man sig over at det ikke sker i
>>> Danmark.
>>>
>>> Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i
>>> forbuds-Danmark,-skal den "Typegodkendes". Proceduren er at man
>>> beskriver hver eneste skrue i maskinen og angiver dens tryk og
>>> brudstyrke.
>>> Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som skiller
>>> den ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
>>> Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
>>> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
>>> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!
>>
>> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket
>> på grund af konstruktionsfejl ?
>>
>
> På kværnen eller på føreren?

På føreren ? he-he... Nej det var nu kværnen jeg tænkte på. Hvis der
ikke er mange dårlige erfaringer med konstruktionssjusk, virker det da lidt
vildt, det som Lyrik beskriver. Når man tænker på hvilke skrotkasser som
kører rundt til fare for alt og alle, kan det undre at man er så emsige med
at godkende et customdesignet produkt i hoved og røv. Det som være det
vigtige er at bærende konstruktioner, inklusive diverse ophæng samt bremser
er i overensstemmelse med hvad der påkræves af den pågældende maskine (jeg
har ikke medtaget alle andre let konstaterbare ting). Det skulle man da tro
at et udvidet syn som førstegangssyn med nødvendige konstruktionsmæssige
oplysninger skulle kunne klare.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Alucard (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 02-05-05 13:41

On Mon, 2 May 2005 13:54:54 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>På føreren ? he-he... Nej det var nu kværnen jeg tænkte på. Hvis der
>ikke er mange dårlige erfaringer med konstruktionssjusk, virker det da lidt
>vildt, det som Lyrik beskriver. Når man tænker på hvilke skrotkasser som
>kører rundt til fare for alt og alle, kan det undre at man er så emsige med
>at godkende et customdesignet produkt i hoved og røv. Det som være det
>vigtige er at bærende konstruktioner, inklusive diverse ophæng samt bremser
>er i overensstemmelse med hvad der påkræves af den pågældende maskine (jeg
>har ikke medtaget alle andre let konstaterbare ting). Det skulle man da tro
>at et udvidet syn som førstegangssyn med nødvendige konstruktionsmæssige
>oplysninger skulle kunne klare.

Det må jeg for en gangs skyld give dig fuldstændig ret i....

3W (03-05-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 03-05-05 03:23

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
> Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket på
> grund af konstruktionsfejl ?

Kim, jeg ville ellers tro, at du gerne ville støtte den lille custom-bike
bygger, som ikke har råd til at betale de vanvittige godkendelsesprocedurer,
overfor de store multinationale kapitalistiske (og onde)
motorcykelfabrikanter.



Kim Larsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-05-05 05:35

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
news:SoqdnWmJ6IbtfevfRVn-vg@adelphia.com...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:4275eaff$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
> > Findes der nogen tal på hvor mange Custom-bikes i USA der er forulykket

> > grund af konstruktionsfejl ?
>
> Kim, jeg ville ellers tro, at du gerne ville støtte den lille custom-bike
> bygger, som ikke har råd til at betale de vanvittige
godkendelsesprocedurer,
> overfor de store multinationale kapitalistiske (og onde)
> motorcykelfabrikanter.

Godt gættet, he-he, for det vil jeg også. Selvfølgelig skal der være styr på
hvordan en Custombike er skruet sammen og på hvilket grundlag at den får lov
til at trille ud på vejene men det må ikke gå hen og blive til et urimeligt
administrativt og økonomisk tyranni. Hvis det er rigtigt det som Lyrik
skriver, så ER det et tyranni og det vil jeg ikke være med til at bilige.
Jeg har i øvrigt kommenteret det andetsteds i tråden også.

--
Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Jesper (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-05-05 14:57

Lyrik <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> Når man ser hvordan en småtumpet mekaniker i USA kan lave den ene nærmest
> multimillionforretning efter den anden på at lave custom-choppermotorcykler,
> så undrer man sig over at det ikke sker i Danmark.
>
> Men det har sine forklaringer. Laver man en sådan i forbuds-Danmark,-skal
> den "Typegodkendes". Proceduren er at man beskriver hver eneste skrue i
> maskinen og angiver dens tryk og brudstyrke.
> Efter denne ulidelige procedure sendes den ind til "nævnet" som skiller den
> ad i alle dens smådele. Det koster 150.000 kroner.
> Derpå varer det halvandet år inden de er færdige med "papirarbejdet".
> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!
>
> Hilsen
> Jens

Af flere grunde:

Custum bikes vil pga skatterne og arbejdslønningerne ikke være til at
komme i nærheden af, Danmark har ikke det store vejnet med flere
hundrede øde kilometrer at boltrer sig på. Og så grænserne for hvad man
må gøre mht costumization begrænset i Danmark af skrappere
sikkerhedsregler og krav om omregistrering hvis kværnen ændres alt for
meget.
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Olesen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-05-05 16:51


"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...


> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!

Heldigvis.
Mage til ligegyldige desigh-stykker skal man lede længe efter, i danmark.



Jim (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 02-05-05 17:17

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:42764ca4$0$63611$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
>> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i
>> Danmark!
>
> Heldigvis.
> Mage til ligegyldige desigh-stykker skal man lede længe efter, i
> danmark.

Ligegyldige?
Jeg synes nu nok, at en evt. produktion af mc´ere i Dk har større
berettigelse end tilstedeværelsen af gamle skodaer og andre design- og
kvalitetsmæssige fiaskoer på de danske veje.

At man skal have store økonomiske og tidsmæssige vanskeligheder ved at
få typegodkendt et 2-hjulet køretøj i Danmark, er for mig hovedløs
finans- og beskæftigelsespolitik.
Vi ved, at svenskere og andre udefrakommende på mc´ere med trailer frit
kan bevæge sig rundt i Danmark. Men danske mc´ister kan ikke køre med
trailer i Danmark. Det er et spørgsmål om typegodkendelse. Ligeså, hvis
man importerer en US-bil, som ikke før er blevet indregistreret på
danske plader, så skal den godkendes, hvilket tager en krig og sikkert
også en masse penge. Bare noget så simpelt som et blinklys implementeret
i baglygten, som altså så blinker rødt, kan medvirke til en total
afvisning af hele bilen. Så skal man eftermontere andre godkendte
blinklys, og efterfølgende nyt syn til godkendelse.

Vi kunne sagtens have en produktion af køretøjer i Danmark. Det er kun
et spørgsmål om skatter og afgifter.

J.



Lyrik (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 02-05-05 19:17


"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:42764ca4$0$63611$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
>> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!
>
> Heldigvis.
> Mage til ligegyldige desigh-stykker skal man lede længe efter, i danmark.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Tænk på den flere hundrede millioner kroners eksport Danmark går glip af på
grund af regelidioti!


Hilsen
Jens



G B (02-05-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 02-05-05 19:58

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i meddelelsen
news:42766e61$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Tænk på den flere hundrede millioner kroners eksport Danmark går glip
> af på grund af regelidioti!

Ja! Vi vil have Nimbus tilbage!

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
GB

Frithiof Andreas Jen~ (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 03-05-05 09:49


"Olesen" <na@na.dk> wrote in message
news:42764ca4$0$63611$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
> > spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!
>
> Heldigvis.
> Mage til ligegyldige desigh-stykker skal man lede længe efter, i danmark.

AhHem:

Hvis folk vælger at bruge de sidste af deres surt tjente og nådesløst
beskattede penge på pjat og ligegyldighed skal det da være dem vel undt.

Firs Procent er jo allerede tvangsallokeret til "nyttige formål"



Frithiof Andreas Jen~ (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 03-05-05 09:45


"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message
news:4275e5f5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Naturligvis gider intet fornuftigt menneske at gennemgå denne idioti og
> spild af egne penge, så derfor laves der ingen Custom-bikes i Danmark!

Men det er jo desværre *i sidste ende* Danskerne *selv*, der forlanger at
blive pakket ind i vat og reguleret i hoved og røv; store partier går
ligefrem til valg på at sikre at Staten sætter alle de på plads, der kan
mere eller har mere end os selv!

Men -

Hver Eneste Gang Noget går galt farer en masse idioter øjeblikkeligt ud på
TeVe og forlanger at Staten og Politikerne skal "gøre noget". Heldigvis
overlever de fleste "initiativer" ikke mere end de ca. to uger som medierne
kan fedte historier sammen om dem - men over tiden har *mange* åbenbart
klaret det til Lovgivning.

Hver eneste, evige, gang Politikerne/EU fremtvinger en forenkling af
arbejdgangene (fordi bureaukratiet gør jo absolut intet udaf eget initiativ)
er der en hylen og skrigen om de allerforfærdeligste konsekvenser "for
samfundet" af alle mulige støvede "experter" som griber den første og eneste
gang i deres liv nogen gider høre på dem til at tale så meget som muligt
mens berømmelsen varer. Vi så det med Spritusskatterne, Hastighedsgrænserne,
DEMKO-Mærket, o.s.v. o.s.v.

I Virkeligheden sker der naturligvis ikke ret meget fordi Danskerne -
hyklere som de jo også er - helt selvfølgeligt omgår ethvert system, der
genererer dem i dagligdagen. (Selvom de påstår det er et gode for alle andre
som jo, naturligvis, ikke kan styre det ligesom vi selv kan.)

Det er derfor de nye hastighedsgrænser ikke betyder noget på
ulykkesstatestikken: Alle og Enhver kørte 130-140 i forvejen, i årevis
forinden. (Og alle kørte naturligvis mere ansvarligt en De Andre - som havde
brug for lave hastighedsgrænser).


JO, selvfølgeligt kunne man da gøre som andre lande og lave custom biler,
motorcykler, o.s.v. forudsat at man stoler på at folk er kompetente og at
synsmyndigheden er kompetent - det er sådan det sker i England, sikkert også
USA.

Man bygger simpelthen en Bil/Motorcykel og får den "special-synet" ved
indregistreringen - det koster lidt penge for det tager en dag. Hvis den går
igennem overholder den lovgivningen og er ligesom en almindelig
bil/motorcykel. Hvis ikke, må man jo fixe manglerne og prøve igen.

M.A.O - man stoler sipelthen på at eens eget system fungerer.



PS -

Kompleks Lovgivning og Overdreven Kontrol er efter min mening så absolut det
allerstørste problem i Danmark - det er een ting at skulle betale verdens
højeste skat - det er en hån oveni og direkte dræbende for ethvert initiativ
at det skal være så kompliceret at man skal betale en revisor for at kunne
gøre det korrekt.



Jim (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 03-05-05 10:14

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d57dda$otr$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>
>
> Hver eneste, evige, gang Politikerne/EU fremtvinger en forenkling af
> arbejdgangene (fordi bureaukratiet gør jo absolut intet udaf eget
> initiativ)
> er der en hylen og skrigen om de allerforfærdeligste konsekvenser "for
> samfundet" af alle mulige støvede "experter" som griber den første og
> eneste
> gang i deres liv nogen gider høre på dem til at tale så meget som
> muligt
> mens berømmelsen varer.

Skal jeg forstå det således, at du tilskriver EU æren for at forenkle
reglerne på alle eller nogle områder?

Mvh.



Lyrik (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 03-05-05 10:29


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:42774175$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Skal jeg forstå det således, at du tilskriver EU æren for at forenkle
> reglerne på alle eller nogle områder?
>
> Mvh.
++++++++++++++++++++++++++++++
Rent faktisk er det jo sådan!
Hvis Danmark bare rettede sig efter EU-reglerne når de ophæver kontrol og
regler.
Men det gør Danmark ikke! Intet kan skille en dansker fra hans regler!

Hvis et motorkøretøj er godkendt et sted i EU så er det godkendt i hele EU!
Sådan er reglen for at man ikke skal bekoste godkendelser i hvert eneste
land!
Men Danmark retter sig ikke efter det, skønt de kunne straffe i en retssal!

De forlanger dumstædigt en fornyet godkendelse af ethvert køretøj!
Hvilket tager cirka halvandet år! Og koster en masse penge!

Det skulle være den bedste grund til at stemme ja til forfatningen i
EU-nemlig at vi kan afvikle os selv!
Det er snart ulideligt at leve med alle de begrænsninger!

Hilsen
Jens



Jim (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 03-05-05 10:52

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:4277444b$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> news:42774175$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Skal jeg forstå det således, at du tilskriver EU æren for at forenkle
>> reglerne på alle eller nogle områder?
>>
>> Mvh.
> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Rent faktisk er det jo sådan!
> Hvis Danmark bare rettede sig efter EU-reglerne når de ophæver kontrol
> og regler.
> Men det gør Danmark ikke! Intet kan skille en dansker fra hans
> regler!
>
> Hvis et motorkøretøj er godkendt et sted i EU så er det godkendt i
> hele EU!
> Sådan er reglen for at man ikke skal bekoste godkendelser i hvert
> eneste land!
> Men Danmark retter sig ikke efter det, skønt de kunne straffe i en
> retssal!
>
> De forlanger dumstædigt en fornyet godkendelse af ethvert køretøj!
> Hvilket tager cirka halvandet år! Og koster en masse penge!
>
> Det skulle være den bedste grund til at stemme ja til forfatningen i
> EU-nemlig at vi kan afvikle os selv!
> Det er snart ulideligt at leve med alle de begrænsninger!
>
Tja, man kan vælge at se på den såkaldte forenkling, som det passer en.
Jeg deltog tilbage i 1994 i MC-Karavanen, som var en protestkørsel mod
EU´s direktiver for MC-ister.
Et af de forslag, som lå på bordet i EU, var et direktiv, som handlede
om, at alle MC-ister i EU skulle køre i samme beklædning og som skulle
være beklædt fra top til tå med neonfarver.
Vi var flere tusinde MC-ister, som parkerede foran Chr.borg.
Og hvis nogen havde svært ved at se os i trafikken, så var det deres
egen skyld.
Og så er handler EU jo lige pludselig om direktiver.
Så jeg vil ikke have Danmark yderligere ind i EU´s regelmaskineri, hvor
det er mere til skade end gavn.

J.



Frithiof Andreas Jen~ (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 03-05-05 14:47


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
news:42774175$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Skal jeg forstå det således, at du tilskriver EU æren for at forenkle
> reglerne på alle eller nogle områder?

Ja, helt klart - generelt har EU's indre marked betydet *meget mindre*
bureaukrati. Og generelt er Danskerne rituelt IMOD enhver forandring.

EU-Bureaukratiet selv er endda, målt i forhold til de Nationale
Bureaukratier, en extremt lille og effektiv organisation - og er derfor
frygtet og hadet af de nationale organistationer.


Derfor propagandaen -

Dengang DEMKO røg skulle man tro vi alle ville brænde op så snart vi satte
vores nye Italiensk sengelampe til.

Dengang Spirtusafgifterne blev presset ned på grund af ophævelsen af den
danske toldmur ville vi allesammen blive alkoholikere - ligesom
Sønderjyderne, der jo har handlet i "mutter pøtz" i 30 år. hehe.

Nu har vi så Servicedirektivet, som hvis man skulle tro på hvineriet, vil
medføre massedød af stakkels sultende arbejdere ... men I Virkeligheden vil
gøre det meget lettere for Danske virksomheder at komme ind på de Tyske og
Franske markeder som qua bizar lovgivning stort set er hermetisk lukkede for
udlændinge.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste