En jumbo 747 indeholder så meget som 1,500~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 09:15

Jeg sidder og læser at kommercielle fly også bruger DU
, det kommer sku helt bag på mig.

Boeing has never used DU on either the 757 or the 767,
and we no longer use it on the 747," [ tak for det ]
Leslie M. Nichols, product spokesperson for Boeing's 767, told AFP.
http://portland.indymedia.org/en/2004/10/300788.shtml

"747 cargo plane crashes at Halifax Airport"
A 747 may contain as much as 1,500 kilograms of the material,
which is denser than lead and 60 per cent as radioactive as natural uranium
http://www.herald.ns.ca/plane1004/

Hmm, så var det måske ikke så underligt at redningsfolkene der skulle ryde op
efter den 747 der styrtede ned i Amsterdam brugte 'space suit-like protective gear'
eller hvad,,,,
http://www.washington-report.org/backissues/1298/9812019.html

Hvad er det næste , hvor bliver DU ellers brugt i dagligdagen ?

Jan Rasmussen

Fra : Christian

Dato : 01-05-05 09:40

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message

> Jeg sidder og læser at kommercielle fly også bruger DU
> , det kommer sku helt bag på mig.

som modvægte i vinge dele...eller i fosfater til gødning, eller i
fotokemikalier...

jeg vil da mene at nogle af de kemikalier man kan købe i matas er mere
farlige...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 10:04

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse news:427495d7$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> som modvægte i vinge dele...eller i fosfater til gødning, eller i fotokemikalier...
>

> jeg vil da mene at nogle af de kemikalier man kan købe i matas er mere farlige...

Jeg tror de flest er godt klar over hvad der vil ske hvis de drikker
en flaske Accetone,

Jeg tror det er de færeste brandfolk der er klar over
at bliver de kaldt ud til et brændende 747 vrag, så skal
de betragte det som en udbrændt Irakisk kamvogn ramt
af en panserbrydende DU missil.

Og jeg tror der er rigtig mange gulf war 1 vetaraner med
deformt afkom, der gerne ville have haft at vide at,
de ikke skulle kravle rundt på udbrændte kampvogne og
samle trofæer der fra.

Jan Rasmussen

Fra : Jim

Dato : 01-05-05 12:27

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse

> [...]
> at bliver de kaldt ud til et brændende 747 vrag, så skal
> de betragte det som en udbrændt Irakisk kamvogn ramt

Jo, brandfolk, som arbejder i lufthavne og på militære anlæg er yderst
veluddannede.
Jeg har selv en uddannelse som røgdykker og brandmand i forsvaret.
Halon var et af vore redskaber.
Tror du det er giftigt?
Det skal du regne med.
Og ja DU er også giftigt, men ikke mere radioaktivt end alm. uran, deraf
navnet Depleted Uranium, altså forarmet uran.

> Og jeg tror der er rigtig mange gulf war 1 vetaraner med
> deformt afkom, der gerne ville have haft at vide at,
> de ikke skulle kravle rundt på udbrændte kampvogne og
> samle trofæer der fra.

Det er vist også mange år siden, at man ikke var så oplysende over for
soldaterne.

Hvad jeg kunne bekymre mig mere om, er de beskidte bomber, man kan
fremstille af DU.
Og kommer det først i hænderne på en flok rettroende muhamedanere, så
kan du vinke din røv farvel i en tilstand af sygdomsramt halvt skelet
halvt blødende substans fra alle kropsåbninger.

Så lad nu være med at blæse den smule op til en verdenskrig.

J.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 13:29

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse news:4274bd01$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er vist også mange år siden, at man ikke var så oplysende over for soldaterne.

Du mener alle gode gange 3, også skulle det være slut,
Atomic Soldiers - Agent Orange - DU
Det ser ud til at 'Soldaten' altid er 10 år bagefter.

> Så lad nu være med at blæse den smule op til en verdenskrig.

Jeg blæser ikke noget op, jeg var bare ikke klar over at radioaktivt
affald blev brugt i flyvemaskiner for 20 år siden.

og det er selvom jeg har set Discovery Channel's dokumentar
om "collision of two Boeing 747s at Tenerife Airport in 1977"
2-3 gange , jeg husker ikke at der i denne udsendelse bliver
nævnt DU og 3000kg 'up in smoke' på noget tidspunkt.

Jan Rasmussen

Fra : Jim

Dato : 01-05-05 13:42

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener alle gode gange 3, også skulle det være slut,
> Atomic Soldiers - Agent Orange - DU
> Det ser ud til at 'Soldaten' altid er 10 år bagefter.

Måske var det bedst for soldaten ikke at vide noget på det tidspunkt.
Krig er krig.
Og måske skulle man have anvendt en a-bombe i Vietnam også.
Måske skulle man have anvendt en giftgas til vietcong.
Vi kan altid være bagkloge her 30 år efter.

> Jeg blæser ikke noget op, jeg var bare ikke klar over at radioaktivt
> affald blev brugt i flyvemaskiner for 20 år siden.

Nok fordi det ikke er noget at hidse sig op over.

> [...]
> 2-3 gange , jeg husker ikke at der i denne udsendelse bliver
> nævnt DU og 3000kg 'up in smoke' på noget tidspunkt.

Igen, nok fordi det ikke er noget at hidse sig op over.

Du bør være mere bekymret om faren for islamisk terrorisme.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 13:07

Jim skrev den 01-05-2005 14:42:
> "Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse

> Måske var det bedst for soldaten ikke at vide noget på det tidspunkt.

Sikke en holdning til dine medmennesker.

Derudover er viden jo altså nøglen til at overleve i krig. Når man ved
hvilke farer der lurer, så kan man tage sin forholdsregler.

> Krig er krig.

Og så findes der krig og krig.

> Vi kan altid være bagkloge her 30 år efter.

Det tør da vidst siges, at du er.

> Du bør være mere bekymret om faren for islamisk terrorisme.

Man bør vist snart opfinde en slags "godwins law" overfor den type
argumenter.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jim

Dato : 04-05-05 14:31

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Sikke en holdning til dine medmennesker.

Ja, og? Den er der da intet galt med.

> Derudover er viden jo altså nøglen til at overleve i krig. Når man
> ved hvilke farer der lurer, så kan man tage sin forholdsregler.

> Og så findes der krig og krig.

Der findes kun én foruden den kolde.
I det øjeblik du ifører dig kongens klæ´r, skal du være indstillet på at
dø for konge/dronning og fædreland.
Tør man ikke det, må man stikke halen mellem benene som en anden køter
og løbe hjem til sin mor.

> Det tør da vidst siges, at du er.

Du holder dig endelig ikke tilbage.

> Man bør vist snart opfinde en slags "godwins law" overfor den type
> argumenter.

Og hvordan skal den så forstås?
At du ikke kan argumentere for din holdninger til relevante farer i
samfundet?

J.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 15:45

Jim skrev den 04-05-2005 15:31:

> Ja, og? Den er der da intet galt med.

Tilbageholdelse af informationer? Det du der er fortaler for er, at
staten tilbageholder yderst relevante informationer for deres
medarbejdere omkring de farer som er på det arbejdsfelt som
medarbejderne beskæftiger sig med.

gad vide hvordan du vil have det, når din arbejdsgiver indsætter
"fristduftere" på din arbejdsplads uden at fortælle dig om risikoen for
allergier og andre uheldige bivirkninger.

> Der findes kun én foruden den kolde.
> I det øjeblik du ifører dig kongens klæ´r, skal du være indstillet på at
> dø for konge/dronning og fædreland.

Skal man det?
Skal man ikke informeres om de farer som man udsættes for?

Krudt og kugler er jo de åbenlyse farer. Dem kan man tage sine
forholdsregler til.
Der er jeg enig med dig, at når man ikke har forstået den essentielle
del af jobbet. Så har man nok valgt forkert.

Men når man opfinder sjove våben, der laver sjove børn (eller hvad de
forskellige våben nu har af bivirkninger) samtidig med at man fortæller
at tingene er uskadelige.
Og man ikke har informeret soldaterne omkring den fare som kommer fra
disse våben.
Sorry, så skal man altså betale en godtgørelse for som bare siger
RoyalFlush for sin manglende informationsvillighed.

> Og hvordan skal den så forstås?

Kender du Godwins Law?

> At du ikke kan argumentere for din holdninger til relevante farer i
> samfundet?

relevante farer for samfundet?????? Hvad tror du selv trusselsbilledet
er fra den front du kommer ind på?
Der er vist ingen sagkyndige der kan tages seriøst på terrorområdet der
tager den trussel alvorlig her i Danmark.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-05-05 09:49

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in

> "747 cargo plane crashes at Halifax Airport"
> A 747 may contain as much as 1,500 kilograms of the material,
> which is denser than lead and 60 per cent as radioactive as natural
> uranium http://www.herald.ns.ca/plane1004/

"May contain" står der. De sidste 20 år har man brugt andre materialer end
DU.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 10:10

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse news:Xns96496E15C6C14ifup@212.242.40.162...
> "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in

> "May contain" står der.

>De sidste 20 år har man brugt andre materialer end DU.

"we switched to tungsten, because it is heavier, more readily available and more cost effective."

Hvor fra ved du at det er 20 år siden man stoppede med at bruge det ?

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 01-05-05 10:50

Jan Rasmussen <1@1.1> wrote:

> "we switched to tungsten, because it is heavier, more readily available
> and more cost effective."
>
> Hvor fra ved du at det er 20 år siden man stoppede med at bruge det ?
>

> Jan Rasmussen

http://en.wikipedia.org/wiki/Depleted_uranium

Aircraft may also contain depleted uranium counterweights (a Boeing 747
may contain 400–1,500kg). However there is some controversy about its
use in this application because of concern about the uranium entering
the environment should the aircraft crash, particularly as the metal is
pyrophoric. This was highlighted by the collision of two Boeing 747s at
Tenerife Airport in 1977 when the resulting fire consumed 3000kg of the
material. Consequently its use has been phased out in many newer
aircraft, for example both Boeing and McDonnell-Douglas discontinued
using DU counterweights in the 1980s.

Depleted uranium and Gulf War Syndrome

See also: Gulf war syndrome

Although most experts believe there is no connection, some disputes
exist about the role, if any, played by depleted uranium in Gulf War
Syndrome. Those who claim there are no effects point to the absence of
confirmed medical evidence supporting the link and the large body of
pathological studies showing no statistically significant effect. Those
who believe there are effects point to medical statistics and
investigations which they claim have been swept under the carpet.

Critics have attempted to attribute an alleged increase in the rate of
birth defects in the children of Gulf War veterans and in Iraqis to
depleted uranium. A report written by an Irish petrochemical engineer
stated that in Iraq, death rates per 1000 Iraqi children under 5 years
of age increased from 2.3 in 1989 to 16.6 in 1993 and cases of leukaemia
have more than quadrupled in areas where DU was present. Dr Richard
Guthrie, an expert in chemical warfare at Sussex University, argues that
due to the fact that no pathological evidence exists linking depleted
uranium to birth defects, a more likely cause for this increase in birth
defects was the Iraqi Army's use of mustard agents during its war with
Iran. Sulphur mustard is also know to cause cancers, leukaemias and
birth defects, even for relatively low exposures levels. The children of
the residents of Halabja as well as those of Iranian veterans of the
Iran Iraq war have developed cancers and birth defects. Neither groups
had been exposed to depleted uranium, but both groups had been exposed
to sulfur mustard agents.

Further studies by the New England Journal of Medicine analyzing 34,000
babies of Gulf War veterans [5]
(http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/336/23/1650), as well as
by the Department of Veterans Affairs [6]
(http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/docs/990503-du.htm) found no
evidence of an increase in the risk of birth defects among the children
of Gulf War veterans.

The Uranium Medical Research Centre in Canada and the United States
published a study of 27 Gulf War veterans [7]
(http://www.umrc.net/pdf/quantitative_analysis.pdf) displaying typical
symptoms of Gulf War Syndrome. Of the 27, only those who had DU
fragments lodged in their bodies showed any sign of DU in their urine.
The Department of Veterans Affairs study had found that in a sample of
veterans who did have DU fragments in their body, all showed normal
reproductive health and kidney function.
[edit]

Fra : Alucard

Dato : 01-05-05 10:26

On Sun, 1 May 2005 10:14:45 +0200, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>http://portland.indymedia.org/en/2004/10/300788.shtml

Åhhh nej... Ikke dem igen ("Alle lyver og 9/11 var CIA's værk")

>"747 cargo plane crashes at Halifax Airport"
>A 747 may contain as much as 1,500 kilograms of the material,
>which is denser than lead and 60 per cent as radioactive as natural uranium

Du mangler lige fortsættelsen..

Fowler said "there is no threat or concern" about exposure to those
working on the wreckage.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 12:48

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c0897152r7l3m99n9j08209bhe4s2gi5fi@4ax.com...

> Du mangler lige fortsættelsen..
>
> Fowler said "there is no threat or concern" about exposure to those
> working on the wreckage.

Der gør du også.

Fowler said: "there is no threat or concern" about DU exposure to those working on the wreckage.

"That's baloney," Marion Fulk, a retired staff scientist from Lawrence Livermore National Lab,
told American Free Press. Fulk, 83, is currently researching how low-level ionizing radiation
causes cancer, birth defects and a host of other health problems. Burning depleted uranium
creates a "whole mess of oxides," Fulk said, "which is what makes it so wicked biologically."

In 1988, American physicist Robert L. Parker wrote that in the worst-case scenario,
the crash of a Boeing 747 could affect the health of 250,000 people through exposure
to uranium oxide particles. "Extended tests by the Navy and NASA showed that the
temperature of the fireball in a plane crash can reach 1,200 degrees Celsius. Such
temperatures are high enough to cause very rapid oxidation of depleted uranium,"

he wrote.
"Large pieces of uranium will oxidize rapidly and will sustain slow combustion
when heated in air to temperatures of about 500 degrees Celsius,"
Paul Lowenstein, technical director and vice-president of Nuclear Metals Inc.,
the company that has supplied DU to Boeing, wrote in a 1993 article.

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 01-05-05 14:03

On Sun, 1 May 2005 13:47:52 +0200, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>Der gør du også.

Nej... For det er den sidste sætning på siden....

Fra : Daniel Vandfryd

Dato : 01-05-05 10:56

Hvis ikke der er uran nok til at give energi til selve flyveturen, så
må det da blive et problem

Hvis ikke der er energi nok falder flyet jo ned. -Også selvom det er
et af de nye som flyver på Uran.

Var det ikke A380, som tilbydes i en ny A-KRAFT model?

Det mener jeg da at, jeg læste i Ekstra-Bladet.

(:>)
_____________________
Time 2 Smile: (FUNny LINK)
http://www.BowsIT.net/SMile
http://SMile.BowsIT.net (2)
The 'Junk-BoX' is WorKing

Î<- Tilmeld jer her (:>)

Fra : peterchristensen@lyc~

Dato : 01-05-05 13:06

Som jeg sagde før: !!!!

hvis der ikke erenergi nok, så falder FLYET NED.

Så vi håber da, atderer uran nok, for vi håberda IKKE at flyet
falder ned på hgrund af energi-mangel !!

Eller det gør I måske?

PC

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 13:36

<peterchristensen@lycos.com> skrev i en meddelelse news:1114949167.504694.308910@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Som jeg sagde før: !!!!

> [...]
>
>Så vi håber da, atderer uran nok, for vi håberda IKKE at flyet
>falder ned på hgrund af energi-mangel !!

Så er det sku lige før at Jesus-loves-you med hans memory input shit giver mere mening.

Jan Rasmussen