Øh -hvad forventede de?
Fra : Malene P

Dato : 29-04-05 18:56

I Aalborg er et såkaldt "integrationsprojekt" faldet på jorden med et stort
plask. Med 2.5 mio EU-kroner i støtte, har man gennemført et projektforløb,
hvor fremmede har kunnet etablere sig med diverse "virksomheder", hvorfra de
har kunnet sælge diverse varer og tjenesteydelser. Nu har de så nægtet at
betale husleje for deres stand og udlejeren har smidt dem ud. Øeeh -havde de
fremmede virkelig forventet, at det danske samfund skulle forære dem lokaler
til deres forretninger? Ved i noget om, hvad aftalen gik ud på? Indrømmet,
jeg gør ikke -men det lugter lidt af, at nogen har troet på den evindelige
forkælelse af de fremmede. I aftes hørte vi jo i "Debatten", at vi ligefrem
forærer mobiltelefoner til de fremmede, så man kan ringe dem op og høre,
hvorfor de udebliver fra kurser og tildelt arbejde.

Malene P

Fra : Jesper

Dato : 29-04-05 19:01

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> [...]
> forærer mobiltelefoner til de fremmede, så man kan ringe dem op og høre,
> hvorfor de udebliver fra kurser og tildelt arbejde.

Vi burde forære de utaknemmelige skarn 5 kolde tæer i røven!

Fra : Malene P

Dato : 29-04-05 20:38

Øeeh -havde de
Indrømmet,

> Vi burde forære de utaknemmelige skarn 5 kolde tæer i røven!

Det var også mit umiddelbare indtryk -især da jeg så et klip med en af dem,
der klynkede løs om "diskrimination". Men ret beset findes der jo masser af
såkaldt "beskæftigelsesprojekter" og "aktivering", der stikker de
"aktiverede" blår i øjnene og kun gavne de firmaer, der har møvet sig ind på
"Arbejdsformidlingens" område. Var dette kuldsejlede projekt mon et af
disse? Derfor finder jeg det relevant at starte tråden her i gruppen i
stedet for i dpi.

Malene P

Fra : Martin Kristensen

Dato : 29-04-05 20:38

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> I Aalborg er et såkaldt "integrationsprojekt" faldet på jorden med et
stort
> plask.

Jeg tror efterhånden vi må indse, at alle de mange penge vi giver ud til
integration er spildt. Men det varer nok lang tid før det politiske
system kommer til den erkendelse. Pia Kjærsgaard udtalte forleden, at
alle partier er enige om at de fremmede skal integreres, og det er nok
desværre rigtigt.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Malene P

Dato : 29-04-05 21:53

"Martin Kristensen" <b@h.bah> skrev i en meddelelse

> [...]
> system kommer til den erkendelse. Pia Kjærsgaard udtalte forleden, at
> alle partier er enige om at de fremmede skal integreres, og det er nok

Det er ihvertfald tydeligt, at visse grupper af de fremmede IKKE er
interesseret i at "integrere" sig -OG at visse grupper af femmedelskere IKKE
er interesseret i at erkende, at det forholder sig sådan.

Malene P

Fra : Martin Kristensen

Dato : 30-04-05 09:48

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> Det er ihvertfald tydeligt, at visse grupper af de fremmede IKKE er
> interesseret i at "integrere" sig

Jeg tror det gælder begge veje. Generelt set er de fremmede nok ikke
særligt interesserede i at blive integreret i det danske samfund, og
danskerne er nok heller ikke specielt interesserede i at få en masse
fremmede integreret i deres samfund. Det har lige fra starten været et
unaturligt projekt, der blev trukket ned over hovedet på folk.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Malene P

Dato : 30-04-05 10:15

> [...]
> fremmede integreret i deres samfund. Det har lige fra starten været et
> unaturligt projekt, der blev trukket ned over hovedet på folk.

Ja, nu du siger det -der har været bemærkelsesværdigt lidt fokus på, hvad
den menige dansker dybest set føler omkring tilstrømningen af de fremmede,
der ikke ligner os selv særligt meget. Mit gæt er, at de fleste har travlt
med at ride med på bølgetoppen og ihvertfald ikke skal have noget klinket
ved at komme med "ukorrekte" ytringer. En anden årsag er naturligvis
mediernes behandling af udlændingedebatten, hvor skeptikere overfor
fremmedtilstrømningen = Dansk Folkeparti -og tilhængere = det underlige
sammenrend af frelste politikere og den opreklamerede "kulturelite". Jeg
bebrejder ikke de fremmede, at de holder fast ved deres "kultur" og
vaner/uvaner og henter deres koner i hjemlandet. Men jeg bebrejder fandeme
de, der lader det ske. Politikere, såvel som de danskere, der holder bøtte
eller pragmatisk/fejt/grådigt fremstiller sig som "gode" selv om de måske
mener noget helt andet.

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 02-05-05 08:26

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forærer mobiltelefoner til de fremmede, så man kan ringe dem op og høre,
> hvorfor de udebliver fra kurser og tildelt arbejde.

Nej - det hørte vi ikke. Vi erfarede, at politiet i svjh Helsingør ift
belastede unge i nogle tilfælde havde anvendt denne "mobiltelefonmetode" i
ganske få uger, indtil den enkelte unge havde lært at stå op om morgenen. En
glimrende ide, hvis det blot er det som skal til - alternativet, at være
ligeglad og ellers betale regningen for at parkere selvsamme individ årevis
i forskellige fængsler tror jeg ganske enkelt ikke på du finder mere
attraktiv.