Det onde politi
Fra : Tim

Dato : 29-04-05 14:37

Nu har politiet _IGEN_ været for hårde, mod sagesløse ofre. Det ligner da
heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

Tim

Fra : Lyrik

Dato : 29-04-05 14:52

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu har politiet _IGEN_ været for hårde, mod sagesløse ofre. Det ligner da
> heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
> undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

+++++++++++++++++++++++++
Politiets opførsel stikker efterhånden stærkt i øjnene som ren fascisme.
Overgrebene hober sig op.
Men med den justitsminister "Det blonde vilddyr" kan det ikke være
anderledes.
Der bliver til stadighed skreget på 0-tolerance-hårdere straffe-flere
regler-mere kontrol.

Opblødning er ikke i vente. Politilederen Larsen er hele tiden godt
tilfreds!
Godt tilfreds med stadig stigende bevillinger til politiet, samtidig med at
samfundet efterhånden lammes ved stadige nedskæringer.

Vi har nu et samfund af cement, i stedet for en by der er blød som en krop!

Vip fascisterne af pinden hurtigst muligt!

Hilsen
Jens

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 15:58

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> [...]
> krop!
>
> Vip fascisterne af pinden hurtigst muligt!

Jeg håber du er ironisk...

Hvis ikke, så går du ind for en by, der bliver hærget af lovløse svin, der
tramper i hovedet på sagesløse mennesker i deres vildskab... som det nu
skete for ikke så længe siden, efter kampen mellem FCK og Brøndby.

Velkommen til den kropsbløde by, hvor politiet ser til, mens mennesker og
materiel bliver smadret.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 16:48

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tramper i hovedet på sagesløse mennesker i deres vildskab... som det nu
> skete for ikke så længe siden, efter kampen mellem FCK og Brøndby.

hvordan i alverden kan du dog nå frem til den konklusion

> Velkommen til den kropsbløde by, hvor politiet ser til, mens mennesker og
> materiel bliver smadret.

Blot fordi du støtter umotiveret poitivold behøver andre jo ikke at gå ind
for en by, der bliver hærget af lovløse svin, der tramper i hovedet på
sagesløse mennesker i deres vildskab

Peter

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> hvordan i alverden kan du dog nå frem til den konklusion

Undskyld mig Peter, men prøv lige at læse hans indlæg, og forklar mig,
hvordsan du kommer frem til nogen anden konklusion!?!

> Blot fordi du støtter umotiveret poitivold

Som jeg har skrevet til dig i et andet indlæg (her i tråden), så har du
allerede taget fans'enes parti (selvom netop Malmö er berygtede for deres
voldelige adfærd). JA, i den her sag tror jeg på politiet! IKKE PÅ en flok
voldelige fulde svin, der ikke kan beherske sig!!!

Kald du det bare umotiveret!

> behøver andre jo ikke at gå ind for en by, der bliver hærget af lovløse
> svin, der tramper i hovedet på sagesløse mennesker i deres vildskab

Netop.... det var, hvad jeg forventede af dig: Sagesløse små fredelige
Malmö-holigans, der bliver overfaldet af det store slemme politi-monster.

Det _er ikke første gang Malmö-tilhængerne går amok_!!!!!

Get real!

Tim

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 30-04-05 02:09

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> +++++++++++++++++++++++++
> Politiets opførsel stikker efterhånden stærkt i øjnene som ren

Gør de nu også det? Hvordan/i forhold til hvad/hvorledes?

> [...]
> Godt tilfreds med stadig stigende bevillinger til politiet, samtidig
> med at samfundet efterhånden lammes ved stadige nedskæringer.

Har han virkelig sagt det?

> Vi har nu et samfund af cement, i stedet for en by der er blød som
> en krop!
?????????????????????

> Vip fascisterne af pinden hurtigst muligt!

Hvilke fascister?

Tror du ikke blot at du har spist for mange svampe, eller er der gået
"hare krishna" i det?
Er der mon mulighed for at du bliver seriøs når din (religiøse) rus
har fortaget sig bare lidt, eller er du konstant påvirket, således at
floskler og bibelcitater er det eneste du er i stand til at producere?

Jeg ser frem til din argumentation for politiets opførsel som _ren
fascisme_, men forventer ikke at den kommer!
Mvh
Kent.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:37

"Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ser frem til din argumentation for politiets opførsel som _ren
> fascisme_, men forventer ikke at den kommer!

Jeg begynder at forstå dit pseudonym Kent Rådbjerg - kent = en der er
kendt - det er du ikke - rådbjerg et slags kryptogram for rådvild - passer
det?

Naturligvis udviser politiet fascistiske træk - en stor del af politiet var
nazificeret under krigen, hvilket blev dokumenteret i en tv-udsendelse for
længe siden af blandt andet Hans Scherfig, kilder som man ikke kunne lide
hos politiet hvorfor man forlangte det erklæret ubeføjet ellers ville man
rejse en sag mod TV og forfatteren.

TV turde ikke at genudsende den del, og bad Scherfig om at man strøg de
udtalelser - han svarede at han naturligvis havde dokumentation for det og
hvis det var sådan at man ikke turde bringe sandheden, så kunne man lige så
godt tage hele interviewet af ham væk. Man valgte det sidste.

Politiet rejste aldrig nogen sag mod forfatteren - for han havde orden i
sine ting og det vidste politiet.

Da nazisme = fascisme + racisme - så er der altså belæg for Peter K.s
udtalelser.

Jeg er ikke i tvivl om at der i politiet findes en hel del brådne kar, der
på grund af en mærkværdig korpsånd: os mod dem-mentalitet, stadig kan
fortsætte med at sætte det øvrige politis renommé over styr, og det er til
skade for politiet selv at de accepterer disse ting i stedet for at gøre
kort proces med dem.

Det er uhørt at man kan opleve at et par politimænd er anklaget for grove
voldsforbrydelser, medens der på tilhørerpladserne sidder uniformerede
betjente for at støtte kollegaen, hvis skyld ellers er hævet over enhver
tvivl.
Den episode blev da for en gangs skyld håndteret professionelt ved at
politidirektøren nedlagde forbud mod den slags pression.

Politiets opgaver er at tjene befolkningen, ikke at tjene sig selv, når det
gør i nælderne. Politets handlinger skal være ulastelige og dem, der begår
grove fejl skal naturligvis straffes for det - hvis man skal have tillid til
politiet overhovedet. Desværre er der meget der tyder på at det kniber det
gevaldtigt med (altså tilliden til ordensmagten) og af den grund bliver man
nødt til at kalde dem ved deres rette navn, nemlig det, som Peter K. også
anvender i disse sammenhænge.
--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:37

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> Da nazisme = fascisme + racisme - så er der altså belæg for Peter K.s
> udtalelser.

Undskyld, men jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg mener at
politiet er fa/nazistisk.

Jeg må på detkraftigste tage afstand fra den udlægning - faktisk har jeg
stadig ret stor tiltro til vores politikorps

> [...]
> skade for politiet selv at de accepterer disse ting i stedet for at gøre

tilgengæld kan jeg erklære mig enig i ovenstående, hvis du sletter ordene
"en hel del"

> [...]
> grund bliver man nødt til at kalde dem ved deres rette navn, nemlig det,
> som Peter K. også anvender i disse sammenhænge.

Igen må jeg tage afstand for at jeg har kaldt politiet noget som helst.

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 13:45

> [...]
>
> Jeg må på detkraftigste tage afstand fra den udlægning - faktisk har jeg
> stadig ret stor tiltro til vores politikorps

Hmmm... selv dine venner læser det sådan Peter!?!

Måske er det _alligevel_ dig der har et problem med sproget?

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:49

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hmmm... selv dine venner læser det sådan Peter!?!
>
> Måske er det _alligevel_ dig der har et problem med sproget?

prøv nu liiiige at vente og se AHW kommentar til mit indlæg inden du gør dig
mere til grin end du er i forvejen

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 15:33

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> prøv nu liiiige at vente og se AHW kommentar til mit indlæg inden du gør
> dig mere til grin end du er i forvejen

Ja, ja Peter... stik du bare halen mellem benene igen

Manner...selv når det står der direkte, skal de prøve at sniksnakke sig uden
om. Jammerligt

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 15:50

> Ja, ja Peter... stik du bare halen mellem benene igen

det jeg er allermest spændt på er om du, når du har set hvad der er sket for
Arne (du evner jo helt klart ikke selv at se det) kan få dig selv til at
skrive et eneste indlæg undernavnet Tim

> Manner...selv når det står der direkte, skal de prøve at sniksnakke sig
> uden om. Jammerligt

Jeg mener det ærligt. Lad nu være med at gøre dig selv mere til grin end
allerhøjest nødvendigt. det er ved at blive ret så pinligt synes jeg

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 16:06

> [...]
>
> Jeg mener det ærligt. Lad nu være med at gøre dig selv mere til grin end
> allerhøjest nødvendigt. det er ved at blive ret så pinligt synes jeg

Det er (helt ærligt) ikke mig der er pinlig her.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 30-04-05 16:28

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det er (helt ærligt) ikke mig der er pinlig her.

Jo, du kan bare ikke hverken se det, eller læse dig frem til det, dertil
mangler du totalt evnerne.

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 17:09

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, du kan bare ikke hverken se det, eller læse dig frem til det, dertil
> mangler du totalt evnerne.

Sååhh..., hvordan vil du så forklare følgende:

Hvis du mener AHW ikke forstod Peters indlæg ligesom jeg, hvorfor er Peter
så nødt til
at korrigere ham?:

Citat fra Peter til AHW:
"
[...]

Lad nu hellere være med at hoppe over på Peters synkende skude. Du blamerer
dig fint alene.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 30-04-05 19:14

> [...]
>>

> Sååhh..., hvordan vil du så forklare følgende:
>
> Hvis du mener AHW ikke forstod Peters indlæg ligesom jeg, hvorfor er Peter

Nok fordi at han ikke havde læst Peters indlæg ordentligt, kunne være fordi
at AHW's øjne havde skimmet dine dumme, tomme og savlende smileys i for stor
mængde, det vil få enhver begavet mand til at se om det er briller han har
brug for, da dine skriv er umulige.

> [...]
> "
>
> Lad nu hellere være med at hoppe over på Peters synkende skude. Du

Suk, du *er* altså helt ude af pædagogisk rækkevidde, især når du er nød til
at bruge et AHW skriv for at retfærdiggøre dit eget.
Tænk lidt over det Tim!..

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 19:38

> [...]
> for stor mængde, det vil få enhver begavet mand til at se om det er
> briller han har brug for, da dine skriv er umulige.

Sure sure Allan

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 19:38

> [...]
>
> Suk, du *er* altså helt ude af pædagogisk rækkevidde, især når du er nød
> til at bruge et AHW skriv for at retfærdiggøre dit eget.

Lad nu fjolset værre. Det enste vi opnår er at gøre ham mere til grin end
han er i forvejen.

Og der findes mennesker man ikke BØR gøre til grin - hvis du forstår

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 19:47

> [...]
> han er i forvejen.
>
> Og der findes mennesker man ikke BØR gøre til grin - hvis du forstår

Tjahh... og folk som dig, klarer det helt alene og er faktisk næsten ikke
til at stoppe. Du har desuden stadig ikke kunnet forklare hvordan det kan
være, at du ikke gjorde AHW opmærksom på, at det ikke var Lyrik, men dig han
svarede!?!

Du brugte tværtimod et helt indlæg på at fortælle ham, hvor forkert hans syn
på dig var... istedet for bare at fortælle ham det??

Du er en simpel løgner og fuld af lort Peter

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 16:29

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det er (helt ærligt) ikke mig der er pinlig her.

Nej???

Ok - AHW svarer tilstyneladende ikke på mit indlæg, så lad mig give dig et
lille hint, og lad os så se hvad du magter.

Prøv at læse denne tråd, og søg på google, og fortæl mig så: kan du findet
et eneste indlæg hvor jeg bruger ordet facisme eller ordet nazisme i en
kontekst der kan tolkes som om at jeg har den holdning at politiet er
facistisk eller nazistisk

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 17:07

> [...]
> et eneste indlæg hvor jeg bruger ordet facisme eller ordet nazisme i en
> kontekst der kan tolkes som om at jeg har den holdning at politiet er

Næh, og det er heller ikke det vi diskuterer her, men derimod, hvad du skrev
i dit indlæg. Du skrev efterfølgende, at jeg åbenbart ikke kunne læse og
forstå ditten og datten, men det lader til, at jeg så ikke var den eneste,
eftersom AHW også forstod det på den måde.

Så mon ikke det var dig der skrev det på den måde?

Indrøm det nu bare, og kom videre.

Tim

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:24

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Nej???
>
> Ok - AHW svarer tilstyneladende ikke på mit indlæg, så lad mig give dig et
> lille hint, og lad os så se hvad du magter.

Jeg havde ikke set dit svar og da jeg så det, fik jeg ikke svaret på det
hele. Det er som nævnt tidligere en skimningsfejl - jeg er klar over at du
ikke mener at politiet er fascistisk-nazistisk -jeg mener dog at der er
fascistoide elementer i det korps, men det er naturligvis ikke sådan at jeg
på nogen måde er enig med Tim - og jeg kan love dig for at skulle Tim sige
noget fornuftigt -hvilket i så fald skulle gå over min forstand (som jo er
meget stor ) - så vil jeg antage at det må være en anden end Tim,der har
skrevet det.

At være enig med Tim om noget som helst, vil være et alvorligt nederlag, som
jeg straks måtte tage op til revision.

I øvrigt kan man let læse forkert, eftersom jeg ikke mere kan læse Tims
udgydelser - dem har jeg blokeret forlængst - han bragte mig kun i dårligt
humør.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 16:14

> [...]
>
> Jeg mener det ærligt. Lad nu være med at gøre dig selv mere til grin end
> allerhøjest nødvendigt. det er ved at blive ret så pinligt synes jeg

Hvis du mener han ikke har læst dit indlæg sådan, hvorfor er du så nødt til
at korrigere ham?:

Citat fra Peter til AHW:
"
[...]

Så Peter... hold nu op, mens du bare har _lidt_ troværdighed tilbage... ups,
allerede for sent.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 17:14

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvis du mener han ikke har læst dit indlæg sådan, hvorfor er du så nødt
> til at korrigere ham?:

Nå du evnede det ikke. Det var jeg fordi det står tydeligt for enhver
UNDTAGEn dig at han forveksler mit indlæg med at indlæg skrevet af Lyrik
> "
>
> Så Peter... hold nu op, mens du bare har _lidt_ troværdighed tilbage...
> ups, allerede for sent.

Nar. Enten er du simpelthen for dum, eller også prøver du bevidst mod bedre
vidende at tillægge folk en holdning du udmærket godt ved de ikke har. Du
kan selv vælge

Og så gider jeg i øvrigt ikke spilde mere tid på dig. Så skriv bare et
indlæg mere så du kan få det sidste ord.

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 17:24

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Nå du evnede det ikke. Det var jeg fordi det står tydeligt for enhver
> UNDTAGEn dig at han forveksler mit indlæg med at indlæg skrevet af Lyrik

[snip]

Ha, ha, ha... nu har jeg hørt den med )

Men ok... så burde jeg vel kunne finde et sted i dit svar til AHW, at han
har taget fejl af Lyrik og dig.... et øjebliik.... læser, læser... nope...
det gør du ham faktisk ikke opmærksom på. Alt i alt, virker det faktisk
temmelig meget som om du også selv mener, at AHW har svaret på dit indlæg.
Her er alt hvad du skriver:

[...]

.... og ...

[...]

.... såæhhh... den må du sgu' længere ud på landet med Peter

LOL

Tim

Fra : Lyrik

Dato : 30-04-05 13:33

> [...]
> Jeg ser frem til din argumentation for politiets opførsel som _ren
> fascisme_, men forventer ikke at den kommer!
+++++++++++++++++++++++
Der har lige været manden som på vej hjem fra arbejde blev hevet ud af bilen
og hvis ansigt blev skrubbet hen ad asfalten og derefter efterladt blødende
på vejen.
Da han klagede blev han anklaget for vold imod politiet.

Der var den unge dame som på grund af et spørgsmål blev smidt på ansigtet
med hænderne bagbundet mens en politihund gnavede løs på hende. Det var også
i forbindelse med en fodboldkamp som i det nyeste tilfælde.
Hun klagede og fik en anklage imod sig.

Der er advokaternes udsagn om at klager over politiet bliver behandlet
af -politiet!

Hvis ikke det er fascisme, hvad er det så?

Hilsen
Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-05 11:38

> [...]
blødende
> på vejen.
> Da han klagede blev han anklaget for vold imod politiet.

Link ?
Kilde ?

> [...]
også
> i forbindelse med en fodboldkamp som i det nyeste tilfælde.

mvh / regards

Christian

Fra : morten sorensen

Dato : 29-04-05 16:10

Tim wrote:
> Nu har politiet _IGEN_ været for hårde, mod sagesløse ofre. Det ligner da
> heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
> undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

Nu har politiet før dummet sig med netop fodboldtilskuere, så jeg ville
vente og se hvad klagen konkret går på...

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:39

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Nu har politiet før dummet sig med netop fodboldtilskuere, så jeg ville
> vente og se hvad klagen konkret går på...

Undskyld sarkasmen, men nu har fodboldtilskuere før dummet sig med netop
politiet, så jeg ville vente og se hvad klagen konkret går på...

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 29-04-05 21:08

Tim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Undskyld sarkasmen, men nu har fodboldtilskuere før dummet sig med netop
> politiet, så jeg ville vente og se hvad klagen konkret går på...

Det gjorde du vist ikke; du antog med det samme at der ikke var noget i
klagen.

Jeg mener at politiet skal have vide rammer - og de skal også have lov
til at fejle straffrit - men deres brug af magt skal kontrolleres af
andre end dem selv, da der desværre er eksempler på total unødvendig
brug af overdreven vold.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 22:15

> [...]
> at fejle straffrit - men deres brug af magt skal kontrolleres af andre end
> dem selv, da der desværre er eksempler på total unødvendig brug af

.... hvilket der ikke er spor af tale om her!!! (altså selv-undersøgelse).

Hele pressen svirrer omkring en episode, hvor nogle personer (der
_beviseligt_ normalt opfører sig voldeligt) bliver "overfaldet" af politiet.

Her skal der ikke lægges mange to+to'er sammen.

Hvis politiet bliver anklaget af mængden skal det naturligvis undersøges,
men ja, jeg er ikke meget i tvivl om, at politiet har handlet korrekt.
Desuden, hvilket er meget vigitigere, er det _forståeligt_ at politiet
reagerer som de gør. De har _erfaringer_ med den slags hjernedøde pissefulde
voldspersoner (der er __kendte__ (!!!) som sådan).

Vi skulle nødigt have tilstande som i England.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 02-05-05 08:07

Tim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> ... hvilket der ikke er spor af tale om her!!! (altså selv-undersøgelse).

Politiet undersøger jo normalt sig selv fordi det er 'praktisk' og de
har eksperticen....

> Hele pressen svirrer omkring en episode, hvor nogle personer (der
> _beviseligt_ normalt opfører sig voldeligt) bliver "overfaldet" af politiet.

Mener du fodboldtilskuere som helhed, eller Malmø FF tilskuere som helhed+

> Her skal der ikke lægges mange to+to'er sammen.

Jo - det skal der. Mit 2+2 siger at politiet igen skaber problemer - og
hvorfor skulle mit regnstykke være dårligere end dit?

Jeg vil hellere vente og høre klagen - men afvise den på forhånd vil jeg
ikke.

> Hvis politiet bliver anklaget af mængden skal det naturligvis undersøges,
> men ja, jeg er ikke meget i tvivl om, at politiet har handlet korrekt.

Det er jeg, da jeg flere gange har set politiet håndtere
fodboldtilskuere åndssvagt.

> Desuden, hvilket er meget vigitigere, er det _forståeligt_ at politiet
> reagerer som de gør. De har _erfaringer_ med den slags hjernedøde pissefulde
> voldspersoner (der er __kendte__ (!!!) som sådan).

Og du ved at tilskuerne var problemet? Du har aaldrig set kontrollører
hjulpet af politi der får en lille situation til at eskalere? Det sker
igen og igen. Til tider er politiets gefühl forbavsende ringe.

> Vi skulle nødigt have tilstande som i England.

Enig.

--

morten sorensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-05-05 13:59

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Politiet undersøger jo normalt sig selv fordi det er 'praktisk' og de har
> eksperticen....

Nåh du mener at politiet er bedst til at frikende sig selv ? Ja det har du
ret i. Det er blot lidt trist for borgerne som render rundt i den illusion
at vi har ordentlige retstilstande i Danmark, altså lige indtil at de
oplever politiet på slap line.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x?et)

Fra : morten sorensen

Dato : 02-05-05 15:14

Kim Larsen wrote:

> Nåh du mener at politiet er bedst til at frikende sig selv ?

Nej - det skulle gerne fremgå hvis du læser hele mit indlæg og mine
andre i tråden.

Måske står det ikke 100% klart - men jeg anser politiets undersøgelse af
sig selv for at være et ganske alvorligt demokratisk problem, som jeg
ikke begriber flere finder helt uacceptabelt.

--

morten sorensen

Fra : Trunte

Dato : 02-05-05 16:48

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Politiet undersøger jo normalt sig selv fordi det er 'praktisk' og de har
> eksperticen....

Praktisk.. sikkert men for hvem??
Trunte

Fra : morten sorensen

Dato : 02-05-05 17:09

Trunte wrote:

> Praktisk.. sikkert men for hvem??

Politiet - ikke befolkningen.

--

morten sorensen

Fra : Trunte

Dato : 02-05-05 22:53

> Politiet - ikke befolkningen.

Præcis
Trunte

Fra : John Doe

Dato : 29-04-05 16:43

> [...]
> heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
> undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

Nå da, så ryger Danmark ned ad rangstigen på Zekis liste.

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 16:50

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå da, så ryger Danmark ned ad rangstigen på Zekis liste.

også på min rangliste - - - under forudsætning af at politikkens version
"holder vand". Det har jeg så til gengæld svært ved at tro, og vil derfor
lade tvivlen komme politiet til gode indtil andet er bevist

Peter

Fra : John Doe

Dato : 29-04-05 17:02

> [...]

> "holder vand". Det har jeg så til gengæld svært ved at tro, og vil derfor
> lade tvivlen komme politiet til gode indtil andet er bevist

Nå, ja, dig havde jeg helt glemt.

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:41

> [...]
> "holder vand". Det har jeg så til gengæld svært ved at tro, og vil derfor
> lade tvivlen komme politiet til gode indtil andet er bevist

Så du har allerede taget parti mod politiet.... altså, under forudsætning
af, at Politikens historie holder vand!?

Selvom du har svært ved at tro det, så er Danmark allerede røget et par
point ned på din rangliste.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 19:58

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Så du har allerede taget parti mod politiet.... altså, under forudsætning
> af, at Politikens historie holder vand!?

Jeg tror det er i 4. klasse i den danske folkeskole at man lærer at læse og
forstå en sammenhængende tekst

> Selvom du har svært ved at tro det, så er Danmark allerede røget et par
> point ned på din rangliste.

men da du ikke behersker det danske sprog på 4. klasses niveau, skal jeg da
gerne citere sidste halvdel af teksten i håb om at du så forstår lidt bedre

citat
Det har jeg så til gengæld svært ved at tro, og vil derfor
> lade tvivlen komme politiet til gode indtil andet er bevist
citat slut

Det betyder med andre ord. at HVIS avis artiklen er sand - JA så er det
noget skidt. MEN at jeg har større tillid til den danske politistyrke end
til politikken, så derfor vælger jeg at lade tvivlen komme politiet til
gode.

Kan du forstå det nu??

Peter

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 20:53

> [...]
>
> men da du ikke behersker det danske sprog på 4. klasses niveau, skal jeg
> da gerne citere sidste halvdel af teksten i håb om at du så forstår lidt

Peter. Lad nu heller være. Man skal faktisk lede med lys og lygte for at
finde et af dine indlæg, hvor du ikke laver 3. klasses stavefejl, så hold nu
bare kæft om det. OK?

Eller skal vi tage turen dit fjols??

> [...]
>
> Det betyder med andre ord. at HVIS avis artiklen er sand - JA så er det
> noget skidt. MEN at jeg har større tillid til den danske politistyrke end

Eftersom du lige har kritiseret mit dansk, føler jeg mig presset til at
informere dig om, at "politikken" staves som følger:

Politiken.

Bemærk det store P, samt kun ét 'k'.

LOL, hvor er I nemme manner

Havde du ikke lige skrevet "JA" med store bogstaver, ville jeg have gættet
på, at dit tastatur manglede Caps Lock og Shift tasterne.

> så derfor vælger jeg at lade tvivlen komme politiet til gode.
>
> Kan du forstå det nu??

Ja. Det betyder, at du er forudindtaget. Sniksnak du bare udenom, alt det du
lyster, men alle dine indlæg peger i den retning jeg lige har skrevet, så
hold nu op med dit hyleri.

Vær dog en mand, og indrøm det i stedet. Har du ikke nogen holdninger
menneske???

Hvor herre bevares, sikke en tøsedreng du er.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 21:37

> Peter. Lad nu heller være. Man skal faktisk lede med lys og lygte for at
> finde et af dine indlæg, hvor du ikke laver 3. klasses stavefejl, så hold
> nu bare kæft om det. OK?

Ja jeg laver masser af stavefejl. og hvis du googler lidt så vil du se at de
er begyndt at optræde efter den 23 September 2003. Det er følgen af et
trafikuheld som går at jeg ikke længere kan bruge alle 10 fingre til at
skrive med og det giver en del slå fejl. Heriblandt nogle meget mærkelige
nogle, da jeg stadig forsøger at lære mig selv et nyt blindskriftsystem. Det
vi taler om er at forstå en tekst og jeg skulle mene at der i det jeg skrev
ikke var nogle meningsforstyrrende stavefejl.

> Eller skal vi tage turen dit fjols??

ja gør du bare det. hvis du ikke evner at forholde dig til det faktum at du
ikke magtede at læse en forholdsvis kort tekst

> Eftersom du lige har kritiseret mit dansk, føler jeg mig presset til at
> informere dig om, at "politikken" staves som følger:

> [...]

Nej det er dig der er for dum

> [...]
> du lyster, men alle dine indlæg peger i den retning jeg lige har skrevet,

Ja men så må jeg jo opgive og blot konstatere at det ikke var en smutter fra
din side, men at du vitterligt ikke evner at læse og forstå en dansk tekst.
Det forklarer jo så en hel del af dit skriveri

> Vær dog en mand, og indrøm det i stedet. Har du ikke nogen holdninger
> menneske???

Jo og den har jeg lige givet udtryk for. men jeg orker ikke at skære det
mere ud i pap for dig. Det må du henvende dig til din folkeskole lærer om

> Hvor herre bevares, sikke en tøsedreng du er.

ja det regner i nordnorge lige nu

Peter

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 22:29

> [...]
> trafikuheld som går at jeg ikke længere kan bruge alle 10 fingre til at
> skrive med og det giver en del slå fejl.

Så lad være med at bashe andre for at lave fejl, hvis du ikke selv kan
skrive ordentligt.

> [...]
>
> ja gør du bare det. hvis du ikke evner at forholde dig til det faktum at
> du ikke magtede at læse en forholdsvis kort tekst

Med dit dansk, kan det være svært for selv den bedste.

Jeg har lagt mærke til, at du altid starter sætninger med små bogstaver, men
når du bliver ophidset, er du ikke for doven til at bruge shift-tasten.

Hvis du vil kommentere folks skrive/læse-evner, så fej dog for egen dør
først.

> Nej det er dig der er for dum

.... ok... hvordan staver man så til "politikken" Peter???

> Ja men så må jeg jo opgive og blot konstatere at det ikke var en smutter
> fra din side, men at du vitterligt ikke evner at læse og forstå en dansk
> tekst.

Desværre for dig (åbenbart er du en tøsedreng ud over alle grænser???)
forstår jeg alt for vel. Du skriver det ene efter det andet indlæg, hvor du
(mere eller midre subtilt) tager "de svages parti" (muslimerne,
fodboldfans'ene, demonstranterne) mod "de dumme svin" (amerikanerne,
politiet, regeringen), og tør ikke engang indrømme dine holdninger, når du
bliver presset (eller spurgt direkte).

Så tag dig dog sammen "mand".

> Det forklarer jo så en hel del af dit skriveri

> Jo og den har jeg lige givet udtryk for.

Ja, men du tør sgu' ikke stå ved dem. Altid.... "njahhh...", "men jeg mener
jo ikke..."... "det var jo ikke det jeg sagde...".... "min syge oldemor...".

Svagpisseri.

> men jeg orker ikke at skære det mere ud i pap for dig. Det må du henvende
> dig til din folkeskole lærer om

Du har tydeligvis mere brug for ham, end jeg. Måske skulle du ta' en tur ind
til forsvaret med det samme... (og ikke ind til KAR, som Allan Riise. Det er
der alle de langhårede hash-bong-hår kommer ind, fordi de ikke passer ind
andre steder i samfundet)

Bagefter praler de med at have været i militæret.

På den måde fungerer forsvaret også som en slags daginstitution.

> ja det regner i nordnorge lige nu

Tvivler ærlig talt på, at der kun er svagpissere deroppe.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 23:04

> Så lad være med at bashe andre for at lave fejl, hvis du ikke selv kan
> skrive ordentligt.

Du har aldrig hverken før eller efter mit uheld set mig bashe nogen for at
lave en stave eller slåfejl.

Men jeg vil til enhver tid bashe folk der udtaler sig skråsikkert om andres
meninger, når deres udtalelser viser at de ikke forstår en simpel tekst
skrevet på dansk

> Med dit dansk, kan det være svært for selv den bedste.

så må de mennesker jeg skriver til i det daglige være ualmindelig dygtige

> [...]
> shift-tasten.
>
> Hvis du vil kommentere folks skrive/læse-evner, så fej dog for egen dør

jeg har ikke kommenteret nogens skrive/læseevner, men deres evne til at
forstå............nå men det evner du jo ikke at se forskellen på

> ... ok... hvordan staver man så til "politikken" Peter???

det er ikke mig der forsøger at dreje diskussionen over på stavefejl

men alle dine indlæg peger i den retning jeg lige har skrevet,

hvem hyler? - udover dig??

> [...]
>
> På den måde fungerer forsvaret også som en slags daginstitution.

> Tvivler ærlig talt på, at der kun er svagpissere deroppe.

Hvis du nu istedet brugte alle de kræfter du bruger på at være vred på mig
fordi du ikke evner at forstå en dansk tekst, brugte de samme kræfter på at
lære at forstå selv simple tekster med lav lixværdi, så ville du måske en
dag kunne bidrage til dette samfund

Peter

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 23:18

> [...]
>
> Men jeg vil til enhver tid bashe folk der udtaler sig skråsikkert om
> andres meninger, når deres udtalelser viser at de ikke forstår en simpel

Ok. Her har vi en simpel tekst:

Steen skriver:
"
Nå da, så ryger Danmark ned ad rangstigen på Zekis liste.

Hilsen Sten
"

Peter skriver:

"også på min rangliste"

(og den fortsætter, men vi tager lige denne del først)

Så Peter: Hvorfor ryger Danmark også ned ad din rangliste?

" - - - under forudsætning af at politikkens version
"holder vand"."

Ja, under "forudsætning af at politikkens version "holder vand", ´MEN:

Hvis du virkelig tvivler på, hvad Politiken skriver, hvorfor så egentlig
starte med: "også på min rangliste"???

Hvis DU faktisk forstår at læse en sætning på dansk, ja så betyder følgende,
at du _er_ forudindtaget, _selvom_ du i sætningen også siger, at du
naturligvis (storslået som du er), vil vente på en udredning, og lader din
tvivl komme "politiet til gode".

"også på min rangliste - - - under forudsætning af at politikkens version
"holder vand". Det har jeg så til gengæld svært ved at tro, og vil derfor
lade tvivlen komme politiet til gode indtil andet er bevist"

Der er sgu' for meget politikerudenomsnak i dig.

Så sig det dog istedet ligeud.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 23:51

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Der er sgu' for meget politikerudenomsnak i dig.
>
> Så sig det dog istedet ligeud.

jeg er ked af det.

Jeg KAN ikke komme ned på så lav en lixværdi at slev du kan være med

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 00:03

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> jeg er ked af det.
>
> Jeg KAN ikke komme ned på så lav en lixværdi at slev du kan være med

Du KAN ikke forklare dig udenom, hvorfor du da også klipper det meste af mit
indlæg væk.

Tøsedreng.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 00:09

> [...]
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Du KAN ikke forklare dig udenom, hvorfor du da også klipper det meste af

hold nu en pause klovn

Peter

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 00:16

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> hold nu en pause klovn

Yeah, yeah... udenomsnak som sædvanlig. Når man tager jer for, hvad i
_faktisk_ siger, så ender det altid med "klovn", "idiot" o.l.

I stedet for, at du for en gangs skyld turde sige din mening lige ud. Ikke
alt det pakken ind i tvetydig uldimund.

Tim

Fra : Glen Madsen

Dato : 30-04-05 09:16

> [...]
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Du KAN ikke forklare dig udenom, hvorfor du da også klipper det meste af

Ordet tøsedreng lyder så skægt når det kommer fra en, der løber skrigende
gennem byen hver gang han ser en indvandrer der er over 8 år, og nu fandt
jeg ud af at du, tilsyneladende også er hunderæd hver gang du ser nogle med
et halstørklæde der signalerer tilhørsforhold til en fodboldklub.
Jeg føler med dig, kan ikke være sjovt at ville opretholde et 'toughguy'
image på internettet, og så skulle krybe langs husmurene ude i den virkelige
verden. Et par links der måske kan hjælpe dig.
www.sofahelt.dk
www.fobi-for-alt.dk

Glen

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 13:37

"Glen Madsen" <faetterfjerndette@brnet.dk> wrote in message

> [...]
>>
> Ordet tøsedreng lyder så skægt når det kommer fra en, der løber skrigende
> gennem byen hver gang han ser en indvandrer der er over 8 år,

Ja, det gør det sikkert

> og nu fandt
> jeg ud af at du, tilsyneladende også er hunderæd hver gang du ser nogle
> med
> et halstørklæde

Ikke synderligt

> der signalerer tilhørsforhold til en fodboldklub.

Heller ikke den slags, nej

> Jeg føler med dig,

Det var da pænt af dig, men jeg er ikke socialist

> kan ikke være sjovt at ville opretholde et 'toughguy'
> image på internettet,

Næppe, men der er vel nogen der har brug for det. Don't know

> og så skulle krybe langs husmurene ude i den virkelige
> verden.

Det er ikke dig selv du snakker om vel?? Hvis det er, så trænger du til
hjælp. (Ment alvorligt).

> Et par links der måske kan hjælpe dig.
> www.sofahelt.dk
> www.fobi-for-alt.dk

Gem dem hellere til din venner

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:38

> [...]
> virkelige
> verden. Et par links der måske kan hjælpe dig.

ROTFL

"Dagens indlæg"

Peter

Fra : Kent Jensen

Dato : 30-04-05 01:01

> [...]
at
> lære at forstå selv simple tekster med lav lixværdi, så ville du måske en

Så så bette børn , ka` I så enes . - Hvor kom vi fra ? - Jo, det var
politiet og de fordrukne fodboldbøller .- Tim du fotsætter hvor vi slap , og
Peter , ikke mere udenomsnak , næste gang er det uden for døren !

KJ

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 01:22

"Kent Jensen" <kent@jensen.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> og
> Peter , ikke mere udenomsnak , næste gang er det uden for døren !

LOL )

Tim

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:25

"Kent Jensen" <kent@jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
b >
> [...]
> og
> Peter , ikke mere udenomsnak , næste gang er det uden for døren !

Som lærer må jeg indrømme at jeg ikke forstår sidste sætning: man kommer da
ikke uden for døren, hvis man snakker udenom, men fordi man ikke vil høre
efter.
Sådan som jeg ser det forsøger Peter K. Nielsen da efter bedste evne at
forklare den uvorne skoledreng, Tim, hvordan man forstår at læse Anders
And-niveauet - det skal han da roses for, ikke dadles.

Unger som Tim har jeg da fra tid til anden, og de kommer netop uden for
døren fordi de ikke hører efter, men blot fremturer med urimelige
provokationer for at skjule hvor dårlige de er til at fatte de mest simple
beskeder.

Jeg har elever i 8.klasse, der er mere begavede og mere vidende end Tim -
men det skal der nu heller ikke så meget til, desværre.

--
ahw

Fra : Kent Jensen

Dato : 30-04-05 13:37

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forklare den uvorne skoledreng, Tim, hvordan man forstår at læse Anders
> And-niveauet - det skal han da roses for, ikke dadles.

Jamen så undskyld da , hvis mit indlæg var lidt useriøst .

KJ

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:39

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> Jeg har elever i 8.klasse, der er mere begavede og mere vidende end Tim -
> men det skal der nu heller ikke så meget til, desværre.

Grunden hertil må så være at du ikke underviser på lavere klassetrin end 8.

Peter

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 15:44

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> Grunden hertil må så være at du ikke underviser på lavere klassetrin end
> 8.

Jeg har fornylig haft en vikartime i 5.klasse - her var det ofte
Tim-lignende udtalelser, der lød her - i hvert fald var de næsten nede på
samme niveau som hans.

--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-04-05 23:59

> [...]
>
> Jeg har fornylig haft en vikartime i 5.klasse - her var det ofte
> Tim-lignende udtalelser, der lød her - i hvert fald var de næsten nede på

Jeg synes du skal omtale dine elever i 5 klasse ordentligt, selv om du kun
var vikar for dem: De fortjener ikke at blive sammenlignet med Tim på nogen
måde hverken i åndelig såvel som intellektuel udvikling, skam dig

Fra : Kims go'e gamle ven

Dato : 01-05-05 02:54

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> var vikar for dem: De fortjener ikke at blive sammenlignet med Tim på nogen
> måde hverken i åndelig såvel som intellektuel udvikling, skam dig

Det skulle komme fra en åndsamøbe som dig Kim? Hva'ba'

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:20

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> kun var vikar for dem: De fortjener ikke at blive sammenlignet med Tim på
> nogen måde hverken i åndelig såvel som intellektuel udvikling, skam dig

Du har helt ret - jeg må indrømme at jeg har været grov mod den klasse - det
skal ikke gentage sig

--
ahw

Fra : Konrad

Dato : 02-05-05 08:31

> [...]
> heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
> undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

Ja - og reaktionen er jo i grunden ret bemærkelsesværdig. Medens vi danskere
er blevet vænnet til at politiet rutinemæssigt kan begå overgreb og
overdreven unødvendig magtanvendelse, og slippe afsted med det, fordi
systemet dækker over sig selv helt op til justitsministerens kontor, ser det
åbenbart anderledes ud for svenskerne, som bestemt ikke vil lade denne sag
gå upåagtet hen. God vind til de mange svenske MMF-fans, som prøver at få
oprejsning, fordi de tilfældigvis stod i vejen da nogle uroere skulle have
afløb for deres indestængte aggressioner.

Fra : Erling Hansen

Dato : 02-05-05 17:28

Tim <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

> [...]
> heller ikke noget, at en flok fredelige demonstranter .... OHHH...
> undskyld... fodboldfans skal have knippelsuppe:

Du føler åbenbart ikke nogen uro ved den kendsgerning, at vores politi
efterhånden opfører sig som ordensmagten i en bananrepublik, fordi der
konstant er folk som dig, der bakker dem op, uanset hvad de foretager
sig - og de fleste politikere støtter dem også i deres ulovligheder,
fordi det selvfølgelig i givet fald er politiet, der skal beskytte
politikerne.

Mvh
Erling