Rusland bør sige undskyld for Sovietunione~
Fra : Tim

Dato : 29-04-05 13:43

Fra Politiken's leder (som bl.a. omhandler en konference i København i disse
dage):

Citater:

"Det var Sovjetunionen, som var den skyldige part, ikke dagens Rusland, men
det ser sig på andre måder som arvtager efter Sovjetimperiet. Rusland må
påtage sig sin del af ansvaret og simpelthen sige undskyld, som Tyskland
gjorde det efter nazismen. Netop derfor er Tyskland i dag et fuldt
troværdigt demokratisk land."

" For ingen kan jo være blind for, at historieforfalskning undergraver
demokrati "

.... vel Arne?

Tim

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:26

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42722bd3$0$73720$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> " For ingen kan jo være blind for, at historieforfalskning undergraver demokrati "

Lidt for de 'langhåret',,,

"And now at last this band of extraordinary personalities from
the underworld of the great cities of Europe and America have
gripped the Russian people by the hair of their heads and have
become practically the undisputed masters of that enormous empire."
Winston S. Churchill.
http://www.fpp.co.uk/bookchapters/WSC/WSCwrote1920.html

"The first world war was to be fought so as to enable
the Illuminati to destroy Czarism in Russia, as vowed
by Rothschild after the Czar had torpedoed his scheme
at the Congress in Vienna, and to transform Russia into
a stronghold of atheistic-communism. The differences
stirred up by agents of the Illuminati between the British
and German Empires were to be used to foment this war.
After the war would be ended; communism was to be built
up and used to destroy other governments and weaken religions."

"Then suddenly Trotsky vanished and so did approximately 300 of his trained hoodlums.
Actually they were on the high seas in a Schiff-chartered ship bound for a rendezvous
with Lenin and his gang in Switzerland. And also on that ship was $20,000,000 in gold;
the $20,000,000 was provided to finance the Bolsheviks takeover of Russia.
In anticipation of Trotsky's arrival; Lenin prepared to throw a party in his Switzerland
hideaway. Men of the very highest places in the world were to be guests at that party.
Among them were the mysterious Colonel Edward Mandell House, Woodrow Wilson's
mentor and palsy-walsy, and more important; Schiff's special and confidential messenger.
Another of the expected guests was Warburg of the Warburg Banking Clan in Germany,
who was financing the Kaiser and whom the Kaiser had rewarded by making him chief
of the Secret Police of Germany. In addition; there were the Rothschilds of London and
Paris also Lithenoth, Kakonavich, and Stalin
(who was then the head of a train and bank robbing gang of bandits).
He was known as the "Jesse James of the Urals."
Myron C. Fagan
http://www.the7thfire.com/new_world_order/myron_fagan.htm

blame who, what, where, when

Jan Rasmussen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 29-04-05 17:16

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg kan kun sige her, at Tims indlæg ikke interesserer mig en døjt - men han
ved tydeligvis ikke at han ligger i mit filter, så kun ved at andre citerer
ham, får jeg mulighed for at se hans normalt kvalmende indlæg

Men lad os da se på sagen: Letland indgik en aftale i 1939 med
Sovjetunionen om at de sovjetiske tropper kunne gå ind i landet og oprette
baser - og i 1940 anmodede Letland om at blive optaget i Sovjetunionen. En
suveræn stat har altså handlet på suveræn måde - det kan man ikke forlange
en undskyldning for.

Stalin gjorde sin indflydelse gældende over for Estland i 1940 og der blev
afholdt valg, hvor både det land og Litauen anmodede om medlemsskab i
Sovjetunionen.

Måde Stalin gjorde det på, kan naturligvis kritiseres og er blevet det - men
der var tale om en krigssituation, hvor Tyskland var agressoren og
daTysklands offensiv mod Sovjetunionen indledtes i 1941, invaderede de tyske
tropper også Estland og indførte et terrorregime.Det lykkedes først USSR at
tilbageerobre de baltiske lande i 1944 - så jeg kan ikke helt se, hvad det
er for nogle forbrydelser, der skal undskyldes.
Desuden har man allerede taget skarpt afstand fra Stalin og hans metoder
tidligere - så dette mediestunt kan de godt pakke sammen og glemme.
I modsat fald burde Frankrig og England undskylde hinanden for de krige de
har påført deres modparter, Danmark undskylde over for England at man
besatte landet i sin tid, og i det hele taget: hvor langt skal vi gå
tilbage? Hvad med at USA undskylder forbrydelserne de har begået i Iraq
under Kuwaitkrisen, forbrydelserne de har begået og begår i Afghanistan og i
Iraq? Nej, lad os nu holde inde med denne tomme retorik med undskyldninger
her og hisset - vi må konstatere at Nordens lande, de europæiske lande som
helhed, har meget at undskylde - men der må sættes en grænse et sted.

Jeg mener ikke at USSR begik forbrydelser i de baltiske lande når man ser
bort fra de fejltagelser og tåbeligheder der naturligvis er risikoen i en
krig.
USSR gik ikke eksplicit efter særlige befolkningsgrupper i Østersøregionen
således som Hitler gjorde - deri ligger en væsentlig forskel -

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:50

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> [...]
> han ved tydeligvis ikke at han ligger i mit filter, så kun ved at andre
> citerer ham, får jeg mulighed for at se hans normalt kvalmende indlæg

Det forstår sig... du lukker al fornuft ude.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 29-04-05 16:12

Tim wrote:
> [...]
> påtage sig sin del af ansvaret og simpelthen sige undskyld, som Tyskland
> gjorde det efter nazismen. Netop derfor er Tyskland i dag et fuldt

Er der ikke også en del andre krige og begivenheder der mangler at blive
sagt undskyld for?

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:48

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Er der ikke også en del andre krige og begivenheder der mangler at blive
> sagt undskyld for?

Absolut.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 21:09

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Er der ikke også en del andre krige og begivenheder der mangler at blive
> sagt undskyld for?

Polen ser gerne, at de siger undskyld for de 21.000 polske officerer,
intellektuelle og præster som fik et nakkeskud i Katyn. Men de slår sig
kraftigt i tøjret derovre. Nu sætter man jo iøvrigt portrætter af Stalin op
igen i mange byer.

Fra : John Doe

Dato : 29-04-05 16:42

> [...]
> fuldt troværdigt demokratisk land."
>
> " For ingen kan jo være blind for, at historieforfalskning undergraver

"Kommunismens sorte bog" skulle på skoleskemaerne landet over, så kunne folk
se, hvad det var for en gang lystmordere der havde magten i sovjettiden.

Hilsen Sten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 29-04-05 17:17

"John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Kommunismens sorte bog" skulle på skoleskemaerne landet over, så kunne
folk
> se, hvad det var for en gang lystmordere der havde magten i sovjettiden.

Dette makværk af en underlødig bog burde brændes i stedet for -
historieforfalskninger en masse - ikke værd at samle på.

--
ahw

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-04-05 22:01

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dette makværk af en underlødig bog burde brændes i stedet for -
> historieforfalskninger en masse - ikke værd at samle på.

Lad jer ikke provokere af galningen. han skriver det kun fordi han ved at
folk ryger op i loftet. Når han provokerer masserne.

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 22:32

"Poul Nielsen" <br@get2net.dk> wrote in message

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Lad jer ikke provokere af galningen. han skriver det kun fordi han ved at
> folk ryger op i loftet. Når han provokerer masserne.

I know... det er dog lidt sjovt at få ham helt ud i tovene, hvor han
virkelig viser sit "store intellekt", og begynder at smide om sig med
folkeskole-fornærmelser )

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 22:45

> [...]
>>

> Lad jer ikke provokere af galningen. han skriver det kun fordi han ved at
> folk ryger op i loftet. Når han provokerer masserne.

Sartre mente at "helvede er de andre", - AHW mener nok at: "helvede er at
skulle læse Kommunismens Sorte Bog".

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 22:30

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> "John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse
> folk
>
> Dette makværk af en underlødig bog burde brændes i stedet for -

Ligesom nazisterne gjorde det... javel ja.

> historieforfalskninger en masse - ikke værd at samle på.

Umhum.

Tim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 05:07

On Fri, 29 Apr 2005 18:17:12 +0200, "Arne H.Wilstrup"
<dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

>Dette makværk af en underlødig bog burde brændes i stedet for -
>historieforfalskninger en masse - ikke værd at samle på.

Tsk-tsk... bogafbrændinger?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 07:52

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Tsk-tsk... bogafbrændinger?

tsk-tsk.... Tom?

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-04-05 09:26

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Tsk-tsk... bogafbrændinger?

Og man kan undre sig over, hvordan AHW har fået denne detaljerede viden om
Sovjets historie, der gør ham i stand til, stående på ét ben, at afvise al
dokumentation, hvis den viser noget som helst negativt om landet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-04-05 14:54

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Sovjets historie, der gør ham i stand til, stående på ét ben, at afvise al
> dokumentation, hvis den viser noget som helst negativt om landet.

Jeg hørte lige en historiker fortælle at man blandt historikere har haft den
stiltiende overenskomst at lade tyskerne tage skylden for Den Røde Hærs
forbrydelser. Kun fordi nogle østeuropæere ikke mere vil være med til
løgnene, så er der kommet gang i forskningen om russernes forbrydelser. OG,
der var denne udstilling i Tyskland om værnemagtens forbrydelser, hvor det
viste sig at mange billeder forestille russiske soldater i gang med deres
"arbejde", - først nægtede man at fjerne billederne og udskifte dem med
billeder af tyske soldater i gang med *deres* tortur og voldtægter, men man
måtte til sidst krybe til korset.

Det ER utroligt så fakta om Sovjetunionen er blevet dæmpet ned eller
fjernet, fordi de var allierede under krigen.

Fra : Trunte

Dato : 29-04-05 17:18

> [...]
>
> "Kommunismens sorte bog" skulle på skoleskemaerne landet over, så kunne
> folk se, hvad det var for en gang lystmordere der havde magten i

nævn mig lige en - isme som ikke har noget at undskylde for ?
Trunte

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:51

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse

> nævn mig lige en - isme som ikke har noget at undskylde for ?
> Trunte

Relativisme?

Tim

Fra : G B

Dato : 29-04-05 20:48

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Relativisme?

Næ. Det er relativismens skyld, at vi nu står med et kæmpe
udlændingeproblem.

Dadaismen derimod, kan næppe bebrejdes noget...

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 20:56

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Næ. Det er relativismens skyld, at vi nu står med et kæmpe
> udlændingeproblem.

.... og det er _ikke_ realtivt!

> Dadaismen derimod, kan næppe bebrejdes noget...

Hvis du vil, kan du finde noget negativt om alt... (som Trunte vel egentlig
sagde)

.... selvom det er noget svært, at finde noget negativt ved en Ardbeq Single
Islay Malt

Tim

Fra : Trunte

Dato : 29-04-05 20:54

Fra : Trunte

Dato : 29-04-05 21:02

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

1 - 0 til dig , medmindre vi begynder at teoretisere over "relativisme"
....at intet er absolut sandt og at "det eneste jeg ved, er at jeg intet ved"
osv osv
Trunte

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 22:41

> [...]
>
> 1 - 0 til dig , medmindre vi begynder at teoretisere over
> "relativisme" ...at intet er absolut sandt og at "det eneste jeg ved, er

Det er en filosofi, eller et tankeeksperiment, ikke en tilstand eller et
standpunkt. Ja, man kan teoretisere over relativisme, men ingen har grund
til, nogensinde, at skulle undskylde for det

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 21:12

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "John Doe" <xlk@yoahoo.com> skrev i en meddelelse

> nævn mig lige en - isme som ikke har noget at undskylde for ?
> Trunte

Det er nemlig rigtigt: om vi taler om kommunisme, som eksperter mener er
skyld i 100 millioner menneskers død, USSR, Kina og de andre tilsammen, -
eller om cyklisme, som er skyld i mindst 100 døde og 500 kvæstede verden
over, så er det samme sag.