Længe leve Florida
Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 21:46

5 årig i håndjern, okay at skyde og dræbe hvis man føler sig truet (hvem
sagde "bøh"?), hvad bliver det næste herlige vi skal høre derovre fra?

Hvad med denne - om en 13 årig som bliver nægtet abort af myndighederne :

http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20050428/ap_on_re_us/abortion_di
spute_1

Og republikanerne ønsker Florida's guvernør - den nuværende præsidents
bror - som næste præsident?
Glædeligt! Så kan vi få ryttet op og få fjernet de sidste rester af
borgerrettigheder.

mvh
Zeki

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-04-05 22:02

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> [...]
> bror - som næste præsident?
> Glædeligt! Så kan vi få ryttet op og få fjernet de sidste rester af

hvad bilder du dig egentlig ind??

At antyde at "guds eget land" skulle være et sygt samfund. Er du klar over
hvor sygt sovietunionen var???

Peter

Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 22:26

> At antyde at "guds eget land" skulle være et sygt samfund. Er du klar over
> hvor sygt sovietunionen var???

Sovjet? Ehh...jeg prøver at forholde mig til hvad der sker i dette årtusinde
i et land som er forbillede for mange. Historieundervisning hvor alle kan
sidde og bekræfte hinanden i hvor "sygt" en tidligere nation opførte sig, må
være en anden tråd

mvh
Zeki

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-04-05 22:41

> [...]
> sidde og bekræfte hinanden i hvor "sygt" en tidligere nation opførte sig,

Næeh nej - ikke i denne gruppe. Da er det den eneste måde at tilbagevise den
slags uhyrligheder.

En enkelt skribent kan måske svinge sig helt op til : " hvis hun er gammel
nok til at bolle, er hun også gammel nok til at tage straffen

sarkasm off (for en sikkerheds skyld)

Peter

Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 23:07

> Næeh nej - ikke i denne gruppe. Da er det den eneste måde at tilbagevise
den
> slags uhyrligheder.

Eller stemple mig som "Florida-hader" hvorefter der kommer en lang
opremsning af hvad muslimer kan finde på.

Mvh
Zeki

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-04-05 23:31

> den
>
> Eller stemple mig som "Florida-hader" hvorefter der kommer en lang
> opremsning af hvad muslimer kan finde på.

du er ved at lære det - hva???

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-04-05 23:32

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> den
>
> Eller stemple mig som "Florida-hader" hvorefter der kommer en lang
> opremsning af hvad muslimer kan finde på.

bekræftelsen på mine påstande ER allerede kommet i et andet indlæg

SUK¨

Peter

Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 23:36

> bekræftelsen på mine påstande ER allerede kommet i et andet indlæg

Kan du være mere konkret? Jeg trænger til et hurtigt grin.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 00:28

> Kan du være mere konkret? Jeg trænger til et hurtigt grin.

hint: Tim

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-04-05 23:42

"Zeki" == Zeki <zeki@[fjerndette]image.dk> writes:

> den

> Eller stemple mig som "Florida-hader" hvorefter der kommer en lang
> opremsning af hvad muslimer kan finde på.

Så hellere stemple dig som en skabs-muslim, og fortælle hvorfor
muslimerne støttede aksemagterne under 2. verdenskrig

Lær at leve med at folk opstiller stråmænd. Og slå mig i hovedet hvis
jeg gør.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-04-05 23:09

Peter K. Nielsen skrev den 28-04-2005 23:40:

> En enkelt skribent kan måske svinge sig helt op til : " hvis hun er gammel
> nok til at bolle, er hun også gammel nok til at tage straffen

Eller hvad med: voldtægt er som regnvejr. Man kan ikke gøre noget ved
det, så kan man ligeså godt slappe af og nyde det.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : TBC

Dato : 28-04-05 23:49

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Eller hvad med: voldtægt er som regnvejr. Man kan ikke gøre noget ved
> det, så kan man ligeså godt slappe af og nyde det.

Ja for søren!

Der må da næsten have været tale om dårlig mundhygiejne eller samvittighed
siden nedenstående sag kunne ende som den gør

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article192493.ece

TBC

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 08:45

> [...]
> sidde og bekræfte hinanden i hvor "sygt" en tidligere nation opførte sig,

Så I to gamle gutter, kan ikke se forskel på en helt relevant tråd om en ny
problematisk lov i Florida, - og så en tråd om tre individuelle betjentes
uheldige opførsel, som bevis på at "hele det amerikansk samfund er sygt", -
sendt af en mand som forherliger tidligere og nuværende menneskeforagtende
regimer, som "tilfældigvis" var og er dødelige modstandere af netop USA.

Prøv dog at tænke i bare to sekunder, så kan I måske lige "ane" en
lillebitte mangel på analogi mellem denne tråd, og så den,
folkemordsfornægteren startede.

Jeres ironi udstiller bare jeres egen dårlige sondringsevne, - men det er
sikkert hylende morsomt for jer, - fred være med det. God latter.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-04-05 08:33

"Peter K. Nielsen" wrote:

> "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> hvad bilder du dig egentlig ind??
>
> At antyde at "guds eget land" skulle være et sygt samfund. Er du klar over
> hvor sygt sovietunionen var???

Ja, men er der nogen grund til at tro at forvande USA til et
fundamentalistisk
hvidt kristen dikatur, bare fordi sovietunionen var sygt?

Fra : Tim

Dato : 28-04-05 23:03

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
>5 årig i

blahhh, blahhh, blahhh..

Gi' pladespilleren et skub. Det er efterhånden gabende kedeligt at høre den
samme rille igen og igen og igen og igen og...

Tim

Fra : G B

Dato : 29-04-05 00:16

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i meddelelsen

> 5 årig i håndjern, okay at skyde og dræbe hvis man føler sig truet

Alle gode, etnisk danske familier burde være i besiddelse af mindst ét
automatvåben. Ligesom man gør i Schweitz.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : John Doe

Dato : 29-04-05 01:07

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bror - som næste præsident?
> Glædeligt! Så kan vi få ryttet op og få fjernet de sidste rester af

Ikke for at tage glæden fuldstændig fra dig, men som jeg læser det, har en
domstol godt nok sagt nej til denne abort, men begrundelsen skulle være, at
det er en sagsbehandler der har kørt hele sagen, uden at forældrene har
været involveret overhovedet. Ville det ikke være rimeligt, om de også
skulle have noget at skulle have sagt, når pigen kun er 13 år?

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 29-04-05 05:38

> Ikke for at tage glæden fuldstændig fra dig,

Glæden? Ved at læse om en 13 årig hjemløs som er tvunget til at føde et barn
af myndighederne, hvorefter barnet højst sandsynligt vil blive taget fra
hende?

> [...]
> været involveret overhovedet. Ville det ikke være rimeligt, om de også
> skulle have noget at skulle have sagt, når pigen kun er 13 år?

"No details on the girls' parents or family were available", står der.

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 07:23

> Glæden?

Ja, eller havde du været nødt til at lede videre, for at finde noget andet
om U.S.A.

[snip]

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 29-04-05 07:46

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> Ja, eller havde du været nødt til at lede videre, for at finde noget andet
> om U.S.A.

Det der plager dig, og en hel del andre, er jo at det er så nemt at finde
snavs om og i den Amerikanske Administration!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 07:56

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det der plager dig, og en hel del andre, er jo at det er så nemt at finde
> snavs om og i den Amerikanske Administration!

Sure, sure, og at det er så svært at finde snavs om alle andre

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 29-04-05 08:47

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> andet

> Sure, sure, og at det er så svært at finde snavs om alle andre

Næ, men nu er det heller ikke andre lande der udkaster sig selv som det gode
førende demokratiske land, som andre har at følge, og det er jo det der gør
det dumt at USA ikke selv kan holde sig på måtten.
Ikke at jeg tror at du kan se det forkerte i det, men ifølge dig Tim, så
svarer det til at man ikke må kritisere Politiet for at udøve magtbeføjelser
der ikke er lovhjemmel for, fordi at der engang var nogen rockere der brugta
raketstyr

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 09:00

> [...]
magtbeføjelser
> der ikke er lovhjemmel for, fordi at der engang var nogen rockere der

Selvfølgelig må man kritisere såvel U.S.A., som politiet.

Indlæg som "USA - et sygt samfund" af vores allesammens USA-hader #1 AHW,
er (efter min mening) dog fuldstændigt ligegyldige.

Citat fra Zeki:
"hvad bliver det næste herlige vi skal høre derovre fra?"

Der er gået ren Se&Hor i den. Senest har vi nu altså fået (endnu )
indlæg fra Zeki (der bruger 90+ % af sine indlæg på USA) om en 13-årig, der
ikke kunne få abort.

Who gives a flyin' shit?

Tim

Fra : Djævelens advokat

Dato : 29-04-05 11:55

> Who gives a flyin' shit?

Det gør alle der kan se blot en smule længere end til deres egen lille
næsetip

da

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 12:02

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør alle der kan se blot en smule længere end til deres egen lille
> næsetip

Så start dog med at hyle over noget meget mere nærværende, som f.eks. de
massevoldtægter af 11-12-13-årige piger, der foregår _herhjemme_ (hvilket
jeg ___aldrig___ har set jer gøre)!!!!

I stedet bruger I tiden på at hyle over en eller anden 13-årig der ikke kan
få abort i U.S.A.

I er da aldeles ligeglade med den pige. Det drejer sig udelukkende om
(igen), at finde lort om U.S.A.

Tim

Fra : Alucard

Dato : 29-04-05 16:57

On Fri, 29 Apr 2005 12:55:10 +0200, "Djævelens advokat"
<Paradis@helvede.h> wrote:

>Det gør alle der kan se blot en smule længere end til deres egen lille
>næsetip

Typisk kommentar fra dig.... Alle der ikke er enige med dig er
dumme......

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 17:05

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Typisk kommentar fra dig.... Alle der ikke er enige med dig er
> dumme......
nej men din kommentar er typisk: - fuld af løgn og ubegavet

Jeg har ved flere lejligheder givet udttryk for stor respekt for folk som
Liljeberg OG AHW, selv om begge sikkert vil have sig frabedt at være enig
med mig.

Kan du selv se hvor ubegavet din bemærkning var???

Peter

Fra : Alucard

Dato : 29-04-05 17:20

On Fri, 29 Apr 2005 18:05:19 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>nej men din kommentar er typisk: - fuld af løgn og ubegavet

Fuld af løgn ????? Ubegavet ?? (Det er vist en smagssag)

> [...]
>med mig.
>
>Kan du selv se hvor ubegavet din bemærkning var???

Næhhhh....

DA siger jo at alle der ikke interesserer sig for sagen ikke kan se
længere en deres egen næsetip....

Jeg interesserer mig ikke for sagen og mener selv at kunne se længere
end min egen næsetip.... (Hvilket jo gør hans udsagn forkert)...

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 04:18

<nixen@bixen.dk> wrote:

>Jeg har ved flere lejligheder givet udttryk for stor respekt for folk som
>Liljeberg OG AHW, selv om begge sikkert vil have sig frabedt at være enig
>med mig.

Der er skam mange ting vi kan blive enige om, er jeg overbevist om.
Det fører bare ikke til særligt interessante diskussioner, hvis vi
vælger et af de emner.
Jeg tror også, at det er ret usandsynligt, at du bliver enige med AHW
og undertegnede på samme tid, samme emne.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:00

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror også, at det er ret usandsynligt, at du bliver enige med AHW
> og undertegnede på samme tid, samme emne.

Det kan vi vist godt skrive under på at vi er enige om!

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:43

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Det kan vi vist godt skrive under på at vi er enige om!

Det var så det første Tom

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 13:42

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Der er skam mange ting vi kan blive enige om, er jeg overbevist om.
> Det fører bare ikke til særligt interessante diskussioner, hvis vi
> vælger et af de emner.

ja jeg er også overbevist om at vi kan blive enige om mangt og meget. Jeg er
dog ikke enig i at man ikke kan få en interessant debat om noget man er enig
om

> Jeg tror også, at det er ret usandsynligt, at du bliver enige med AHW
> og undertegnede på samme tid, samme emne.

hmmm også her er jeg faktisk uenig med dig. Ingen af jer er faktisk helt så
slemme som I går og tror

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 08:54

> [...]
>
> Det der plager dig, og en hel del andre, er jo at det er så nemt at finde
> snavs om og i den Amerikanske Administration!

Du kan netop få et materielt eller virtuelt vognlæs papirer om "snavs" i
administrationen i USA, prøv du at gøre det samme i fx vores ledende EU-land
Frankrig. Eller forestil dig at foreslå regeringen i vores prospektland
Tyrkiet, at du gerne vil have udleveret papirer, som kan levere nogle
beviser imod dem, de ville først falde om af grin, og så indlægge dig på en
psykiatrisk afdeling.

Og sig nu ikke at det er uvæsentligt, at der er fanden til forskel på
åbenheden i forskellige lande/systemer. Mennesker ER jo så store fjolser, at
de tager det forhold, at et land frit udstiller sine problematiske sider,
som bevis på, at de må være 500 gange værre end dem der ikke lader noget som
helst negativt sive ud, og/eller fængsler alle som gør det.
Synd man ikke lærer i skolen, at der er denne forskel, men kun, i heldigste
fald, hører noget om brug af kernekilder. Mennesker er nemme at narre.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 29-04-05 12:07

> [...]
> levere nogle beviser imod dem, de ville først falde om af grin, og så
> indlægge dig på en psykiatrisk afdeling.

Ja og det er jo blandt andet derfor vi er nogle stykker der ikke er så
begejstrede for EU - for nu at sige det mildt - Det er fordi vi tager
afstand fra den slags

> [...]
> Synd man ikke lærer i skolen, at der er denne forskel, men kun, i
> heldigste fald, hører noget om brug af kernekilder. Mennesker er nemme at

men det er jo lidt sværere at kritisere lande som Tyrkiet og Frankrig, når
man samtidig forsvarer tilsvarende ting i USA

da

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 12:28

> [...]
>
> Ja og det er jo blandt andet derfor vi er nogle stykker der ikke er så
> begejstrede for EU - for nu at sige det mildt - Det er fordi vi tager

Nårr.. det er derfor I bruger så mange tråde på Tyrkiet?

> men det er jo lidt sværere at kritisere lande som Tyrkiet og Frankrig, når
> man samtidig forsvarer tilsvarende ting i USA

Men det er jo lidt sværere at kritisere lande som USA, når man samtidig ikke
kritiserer tilsvarende ting i Frankrig og Tyrkiet.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 14:36

> [...]
>
> Ja og det er jo blandt andet derfor vi er nogle stykker der ikke er så
> begejstrede for EU - for nu at sige det mildt - Det er fordi vi tager

Jeg er selv imod EU, - eller "var" for det løb er jo kørt, nu kan man højest
kritisere hvad der foregår i Babelstårnet.

> men det er jo lidt sværere at kritisere lande som Tyrkiet og Frankrig, når
> man samtidig forsvarer tilsvarende ting i USA

Hvem forsvarer svinerier i USA? og hvordan kan man kritisere, hvis man ikke
kan få information om kritisable forhold, - eller kun få sporadisk
information?

Fra : John Doe

Dato : 29-04-05 10:22

> [...]

> barn
> af myndighederne, hvorefter barnet højst sandsynligt vil blive taget fra

Nej, glæden ved at du atter kunne skrive om en af dine yndlingsaversioner,
nemlig Bush, denne gang broderen.

> "No details on the girls' parents or family were available", står der.

Så er spørgsmålet, om det er nyhedsbureauet disse detaljer ikke kunne
oplyses til.

Hilsen Sten

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-05 07:27

> [...]

> bror - som næste præsident?
> Glædeligt! Så kan vi få ryttet op og få fjernet de sidste rester af

Hvem er VI som får fjernet rettigheder? Selvom du identificerer dig med
helten i Hollywoods underholdningsfilm, så taler du som den blinde om
farverne vedr USAs etniske voldskultur.

Jeg ønsker ikke våbenadgang her som i Guds eget land, men jeg var der et år,
og mener at kunne se en sag fra to sider.

ABORTFORBUD er måske også OK i dette helt anderledes land, selvom
ansvarsforflygtigelsen i DK har haft fordele.
--------------
Florida har vedtaget at man må skyde i selvforsvar når man føler sig truet.
Nogle danskere er nu betænkelige ved at være turister i den stat.

Vold rammer folk i særlige miljøer.Det gælder alle lande, til alle tider.
Som turist er du ikke truet, hvis du ikke forlader ferie-resorterne.

En japansk foreign-exchange gymnasiast i Californien gik for knap tyve år
siden ind til rækkehuss indgangsdør og ringede på, for han skulle til fest i
et af de ens rækkehuse, og kunne ikke finde festhuset, så han ville have
hjælp - måske telefonadgang, mobiler var endnu ikke almindelige.
Ejeren af huset der ringedes på, mente det kun kunne være en voldsmand og
skød ham straks og frikendtes af nævningeting.

Der er meget skjult racisme, men man må huske at relativt mange mord begås
af etniske og måske man kun kan holde det problem nede ved at alle har våben
og bruger den når truet - hvor der handles der spildes.

Den ny Floridalov er vist ikke afgørende nytænkning i selvtægtsretning -
husk at USA har 10 gange så mange røverier som EU og 100 gange så mange som
Japan, pr borger. De har rod i ulands-livsstil - wildwest og mange etniske
nyindvandrede og sorte subkulturer med voodoo/junglelov-agtig livsstil.
Sammenligning med vor traditionsbundne og homogene samfund er unfair.
Moore-filmen om Columbine-skolemassakren kommer ikke hele vejen rundt om
emnet.
Hvis man strammede adgangen til våbenkøb, ville illegal våbensalg øges - via
nettet er det nemt - som med narko.

At mentaliteten smitter af på iver efter UDENRIGSPOLITIK:
krig uden grund
- kolonierobringskrigene mod Spanien o 1900, som USA startede med
fupeksplosion på eget skib i Cubahavn(og borgerkrig og uafhængighedskrig og
Texas-Californien-expansionisme og indianerholocaustning, samt Hawai)
- WW1+2 hvor USA trak i trådene for at få alibi til at snuppe
rovet=verdenstotalkontrol
- Vietnam hvor man meningsløst holocaustede 3 mio,
- Irak1+2 osv osv osv

DET er mere skræmmende for udlandet, og giver god grund til ikke at bede
Fogh være spejderdreng men realist.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 29-04-05 14:48

On Thu, 28 Apr 2005 22:45:58 +0200, "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk>
wrote:

>5 årig i håndjern, okay at skyde og dræbe hvis man føler sig truet (hvem
>sagde "bøh"?), hvad bliver det næste herlige vi skal høre derovre fra?

Jeg stoler på, at du nok skal finde flere gode historier; at der
engang imellem er en smutter, hvor du bytter om på tallene i den
undersøgelse, der skal underbygge dine påstande, det går nok. Bare
glem den tråd, og videre til næste negative tråd om USA.

Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-04-05 14:58

> [...]
> glem den tråd, og videre til næste negative tråd om USA.
>
> Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

Jeg har foreslået ham "de gule blade", findes de stadig i USA?

Du kunne måske få en eller anden organisation til at donere ham de sidste 20
årgange?

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 15:02

> [...]
> glem den tråd, og videre til næste negative tråd om USA.
>
> Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

Åbenbart ikke.

Tim

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 29-04-05 16:06

> [...]
> glem den tråd, og videre til næste negative tråd om USA.
>
> Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

måske skulle du forsøge at forholde dig til, hvordan man behandler småbørn
i dit lille rigmandsparadis på jorden - det er vel ikke for meget forlangt,
med mindre du stadig er så faktaresistent at du nægter at erkende at der kan
være ting i Guds eget land, der ikke er som det skal være.

Og så ikke et ord om fhv. Sovjetunionen eller andet uvedkommende her, der
ikke har med sagen at gøre.

At kalde episoden for "en smutter", der sker en gang imellem, er en hån mod
tænkende mennesker - det er nærmest dagligdags at der sker et eller andet
overgreb: politisk, økonomisk eller socialt - først skal verden trækkes med
en krigsliderlig satan til Bush - de naive amerikanere og et mærkværdigt
valgsystem, der i sin grund er udemokratisk, er en ting, men det er det
politiske (blandt andet) - økonomisk bliver de rige i landet forgyldt endnu
mere og socialt går det ud over stadig flere og flere, der lever på kanten
af landets skyggesider, der nu igen må holde for hvad angår økonomi,
beskæftigelse, boligmæssigt etc.

Lad dog være med at forsvare ting, der ikke kan forsvares, Tom og erkend at
there is something rotten in the land of hope and glory. Det ville bestemt
klæde dig.

--
ahw

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 04:25

On Fri, 29 Apr 2005 17:05:50 +0200, "Arne H.Wilstrup"
> [...]

>there is something rotten in the land of hope and glory. Det ville bestemt

Jeg har ved mange lejligheder erklæret mig enig i kritk af USA, jeg
render ikke rundt i en lyserød illusion, at USA skulle være
perfektion, paradis på jord. Der er to ting, der er frustrerende og
får mig til at kommentere, nemlig, at kritikken jævnligt (ofte) er
baseret på halve sandheder, rygter og unøjagtige overskrifter, og
kritikken oftest kommer fra folk, der er utroligt ensidige og
unuancerede i deres kritik. Bjælken i eget øje, du ved...

Fra : Alucard

Dato : 30-04-05 07:43

On Fri, 29 Apr 2005 20:25:19 -0700, T. Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>kritikken oftest kommer fra folk, der er utroligt ensidige og
>unuancerede i deres kritik. Bjælken i eget øje, du ved...

Præcis..

Selvom USA laver lort i den en gang i mellem, betyder det ikke at de
er skyld i alt ondt på denne jord....

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:19

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 29 Apr 2005 20:25:19 -0700, T. Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
> Præcis..
>
> Selvom USA laver lort i den en gang i mellem, betyder det ikke at de
> er skyld i alt ondt på denne jord....

Bortset fra at det jo ikke kun er "en gang i mellem", vel?

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 30-04-05 15:20

On Sat, 30 Apr 2005 09:18:39 +0200, "Arne H.Wilstrup"

>Bortset fra at det jo ikke kun er "en gang i mellem", vel?

Jo det er kun en gang i mellem..... Det modsatte ville jo være "hele
tiden" hvilket ikke er korrekt.....

Alle laver jo "lort i det" en gang i mellem... Både dem man kan lide
og dem man ikke kan lide.... Dem som tror at det altid er dem de ikke
kan lide der laver det, er sku' da for naive.....

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 15:40

> Jo det er kun en gang i mellem..... Det modsatte ville jo være "hele
> tiden" hvilket ikke er korrekt.....

Nej, du tager fejl - der er ikke tale om en modsat rettet påstand, jeg
fremfører - en gang imellem er er meget sjældent, men prøv med rimelig tit -
hvilket jo ikke er det samme som hele tiden.

> Alle laver jo "lort i det" en gang i mellem... Både dem man kan lide
> og dem man ikke kan lide.... Dem som tror at det altid er dem de ikke
> kan lide der laver det, er sku' da for naive.....

"s'gu'" og ikke "sku'" hvis vi endelig skal pindehugge i disse ting - men
du begyndte selv!

Alle laver lort i det en gang imellem, men der er nogle der laver det
rimelig tit eller meget tit, og det betyder jo ikke at man absolut skal
finde det modsatte, vel?

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 30-04-05 17:16

On Sat, 30 Apr 2005 16:39:34 +0200, "Arne H.Wilstrup"

>Nej, du tager fejl - der er ikke tale om en modsat rettet påstand, jeg
>fremfører - en gang imellem er er meget sjældent, men prøv med rimelig tit -
>hvilket jo ikke er det samme som hele tiden.

Jeg tror nu hverken at USA er værre eller bedre end så mange andre....
De bliver bare afsløret oftere.... Jeg tror ikke at man kan konkludere
at de laver dobbelt så meget lort, bare fordi de bliver afsløret
dobbelt så mange gange....

Det er mange steder en hel sport at finde småting der er gjort forkert
i USA

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:17

> [...]
> kritikken oftest kommer fra folk, der er utroligt ensidige og
> unuancerede i deres kritik. Bjælken i eget øje, du ved...

Det forstår jeg skam godt - efter at have læst amerikansk historie og
samfundsforhold på universitetet og bestået en eksamen med topkarakterer,
må jeg ærligt tilstå at der er flere nuancer i det samfund end jeg egentlig
ville indrømme over for mig selv - men jeg vil ikke give køb på at de
modbydeligheder, der også findes her, fx det med den 5 årige, der lægges i
håndjern, skal frem i lyset og kritiseres sønder og sammen uden at man af
den grund bliver kaldt for amerika-hader - jeg hader ikke USA, jeg hader
ikke amerikanere, jeg ikke har mødt, men jeg afskyr (det er vist det rette
ord) mange ting i det samfund og jeg finder ikke det rimeligt at forsvare
disse ting uanset om man så kan postulere at USSR ikke var bedre, at
Nordkorea FORMENTLIG ville skyde børn etc. Det er mere end useriøst - det er
plat.

Når det imidlertid drejer sig om international politik, så er der altså
grænser for hvem man kan skose i den ene uden at det også medfører at man må
skose den anden part. Det skal forstås på den måde, at når man kritiserer fx
menneskerrettighederne i det hedengangne USSR fordi man siger at de ikke
havde frie valg, så er det rimeligt at sige at det har de reelt heller ikke
i USA - også selvom du nu vil gøre alle krumspring for at hævde det
modsatte.

De havde ikke ytringsfrihed i USSR, siger du fx - men det må så være tilladt
at påpege at man heller ikke i USA har ytringsfrihed - det ene land var det
ikke pengene, der afgjorde ens mulighed for ytringsfrihed, men
holdningerne - og i det andet land, er det hovedsagelig pengene der afgør
graden af ens ytringsfrihed.

Derfor er det rimeligt at sige at når man kritiserer USSR DDR etc. for
mangel på menneskerettigheder, så bliver man nødt til at sammenligne det med
en anden stor stat, der gør dyd af en nødvendighed omkring dette - derfor er
der altså forskel på at man kritiserer en handling i USA for et overgreb på
et barn, og så kritiserer et lands politik.

I det første tilfælde er der tale om en konkret handling - i det andet
tilfælde er der tale om handlinger, der er sammenlignelige i international
målestok og dermed sammenlignelig på makroplanet.

Det er useriøst at man henviser til hvad Nordkorea eventuelt kunne tænkes at
gøre i en lignende sag med et barn på 5 år, og derpå kalder en for
USA-hader, fordi man påpeger en meget alvorlig handling, der er med til at
nedsætte landets omdømme som civiliseret retsstat.

Så er der da mere ærlighed i en Venstremand blandt mine kolleger (der også
er ved at skrive speciale på universitetet i statskundskab)når han siger om
menneskerettighederne:

"Arne, jeg er godt klar over dine standpunkter og at vi er uenige, men når
du fremhæver at man kritiserede USSR for mangel på politikske rettigheder
samtidig med at man lod hånt om mangel på egne sociale rettigheder, så kan
jeg kun sige, at jeg netop IKKE er enig i at sociale rettigheder skal være
en menneskeret."

Hvilke konsekvenser det så evt. kunne få for de svageste i samfundet, er
altså noget der overstiger mit værste mareridt, men det centrale er her at
vi (venstremanden og undertegnede) faktisk godt kan have en urban snak med
lidt drillerier indimellem) uden at vi farer i totterne på hinanden, råber
og skriger om vores divergerende opfattelser - her på nettet er det åbenbart
nær ved en umulighed, idet det fyger med beskyldninger, henvisninger til
hvad man i bestemte sammenhænge tidligere har skrevet etc. - ikke med det
formål at gør debatten saglig, men med det eksplicitte formål at rakke
modparten ned, provokere m.v. - man kan jo ikke fysisk nå modparten (men
det er måske også godt det samme - testosteronen flyder jo mere eller mindre
markant i visses årer :-0 )

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-04-05 09:42

> [...]

> land var det ikke pengene, der afgjorde ens mulighed for ytringsfrihed,
> men holdningerne - og i det andet land, er det hovedsagelig pengene der

AHW *vil* ikke indse at der er en verden til forskel på USSR, hvor der var
ret til NUL kritik, og hvis man alligevel kritiserede så røg man lige i
Gulag, og så USA hvor der naturligvis er nogen som lettere kan komme til
orde end andre. Nixon blev væltet af avis-journalister, Clinton var tæt på
det, man kan læse oceaner af kritik at "styret", noget som man aldrig
nogensinde havde noget af i de kommunistiske lande, - som jeg skrev i en
anden post, om en amerikansk fundamentalist:

">There really isn't diversity in the media anymore. Dissent?
> Forget about it."

Rent vås, fx er nogle meget stærkt belastende historier om folk som sendes
ud til fx Syrien til tortur-forhør, bragt på NBC og ABC, og i Los Angeles
Times og The New Yorker, - og afsløringer blev bragt på CBS "60 minutes"."

Du har ALDRIG læst offentlig kritik i USSR af fx krigen i Afghanistan, og
selv lige nu er de ude af stand til at tage afstand til fortidens
forbrydelser, - eller nutidens i Tjetjenien, for den sags skyld.
USAs regering har *aldrig* fx beordret 21.000 officerer og intellektuelle
nakkeskudt, som Sovjet gjorde med de polakker, de fik fat i under krigen,
eller noget lignende. Her er en god sammenligning USA internerede sin
japanske statsborgere, og det var forkert gjort, Sovjet gav sine polske
undersåtter et nakkeskud og kastede dem i massegrave. For en kommunist er
der nok ingen forskel, men for almindelige oppegående mennesker er der netop
en verden til forskel. Og japanerne blev IKKE arbejdet ihjel på
infrastrukturstatsarbejder.

Så længe AHW kolporterer løgnen om, at det stort set er et fedt om man
bliver henrettet for kritik, eller om man ikke personligt har råd til at
købe en helsides annonce i New York Times, så må han finde sig i at få sine
ideokrasier i hovedet, når han udnævner hele det amerikanske samfund til at
være sygt.

Fra : 3W

Dato : 01-05-05 00:31

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message
> Det forstår jeg skam godt - efter at have læst amerikansk historie og
> samfundsforhold på universitetet og bestået en eksamen med topkarakterer,

Sikkert givet af en kommunistisk kammerat.

> jeg afskyr (det er vist det rette
> ord) mange ting i det samfund

Selvfølgelig, det er et samfund baseret på frihed og kapitalisme, begreber
som du, som kommunist, foragter.

> [...]
> ikke pengene, der afgjorde ens mulighed for ytringsfrihed, men
> holdningerne - og i det andet land, er det hovedsagelig pengene der afgør

I kommunister har vist aldrig forstået hvad ordet "frihed" betyder.

> [...]
> USA-hader, fordi man påpeger en meget alvorlig handling, der er med til at
> nedsætte landets omdømme som civiliseret retsstat.

Eftersom domstolene endnu ikke har taget stilling til den sag, kan landets
omdømme som retsstat vist endnu ikke nedsættes.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:18

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message
>
> Sikkert givet af en kommunistisk kammerat.

tværtimod - han er lektor og ærkeamerikaner, og kommer hele tiden med hip
til kommunismen, socialismen etc. Og desuden blev den afgjort ved ekstern
censor, så dine konspirationsteorier holder ikke her heller.

> Selvfølgelig, det er et samfund baseret på frihed og kapitalisme, begreber
> som du, som kommunist, foragter.

Nej, ikke et samfund baseret på frihed - men jeg vil stille spørgsmålstegn
ved hvilken frihed, vi her taler om: den riges frihed til at udbytte den
fattige eller friheden fra fattigdom, fornedrelse m.v.

Kapitalisme?Ja, det er jeg da imod, for det er netop kun frihed for de få og
ufrihed for de mange.

> tilladt
> det
>
> I kommunister har vist aldrig forstået hvad ordet "frihed" betyder.

Jo, det er netop det, vi har.

> at
>
> Eftersom domstolene endnu ikke har taget stilling til den sag, kan landets
> omdømme som retsstat vist endnu ikke nedsættes.

Du kan ikke læse indenad? Jeg skriver at det er en alvorlig handling, der er
"MED TIL AT NEDSÆTTE LANDETS OMDØMME SOM EN CIVILISERET
(BEMÆRK:"CIVILISERET") RETSSTAT" - hvad med at læse, hvad jeg skriver:
uanset hvad en domstol måtte mene, så er der altså tale om et overgreb, der
er dokumenteret i form af en videooptagelse. Og den viser med al ønskelig
tydelighed, hvad der er foregået, og det er IKKE morsomt at se på.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-05-05 09:19

> [...]
> til kommunismen, socialismen etc. Og desuden blev den afgjort ved ekstern
> censor, så dine konspirationsteorier holder ikke her heller.

Det har været Carl, hvad er det nu han hedder? Han var lærer på RUC, da jeg
gik der.

> [...]
> fattige eller friheden fra fattigdom, fornedrelse m.v.
>
> Kapitalisme?Ja, det er jeg da imod, for det er netop kun frihed for de få

Jeg nægter at tro et menneske kan være så dum, Arne VED selvfølgelig, at vi
har 550 gange mere frihed, og netop frihed fra fattigdom og fornedrelse, end
hans Sovjetunionen havde. Ellers må han have fået en kortslutning et eller
andet sted i blødvaren, sikkert pga det stød, det gav ikke at kunne komme
ind i USA pga familiens kommunisme. Det var også tåbeligt af USA, dengang,
så meget har manden ret i, - men at det skulle kunne ekstrapoleres til at de
kommunistiske diktaturstater var bedre end DK og USA, den er jo langt ude på
præstens mark.

Som kommentatorer til Scherfigs liv skrev, så gjorde hans oplevelse af ikke
at sælge ét eneste billede i USA ham til indædt anti-amerikaner hele resten
af hans liv. Det gik langt ud over fornuftens grænser, hvad han frådede om i
tide og utide, mens han kun så paradisiske tilstande i Sovjetunionen, også
mens Stalin regerede med tilfældig terror mod befolkningen.

Det er barnagtigt at være så knotten over en personlig oplevelse, men sådan
er nogle mennesker altså indrettet. Nogle får én dårlig oplevelse med fx
danske politi, og mener så resten af livet at hele politistyrken er
fascistisk.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 08:38

> [...]
> kritikken oftest kommer fra folk, der er utroligt ensidige og
> unuancerede i deres kritik. Bjælken i eget øje, du ved...

jeg glemte rent: vil du forsvare det, der skete med den 5-årige der blev
lagt i håndjern?

--
ahw

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 13:49

On Sat, 30 Apr 2005 09:37:49 +0200, "Arne H.Wilstrup"
<dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

>jeg glemte rent: vil du forsvare det, der skete med den 5-årige der blev
>lagt i håndjern?

Baseret på hvad jeg har hørt på avisoverskrift-niveau, så lyder det
som det rene vanvid.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 14:24

> Baseret på hvad jeg har hørt på avisoverskrift-niveau, så lyder det
> som det rene vanvid.

2. gang på under 1 time

Peter

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 14:40

On Sat, 30 Apr 2005 15:23:31 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

>2. gang på under 1 time

Lad nu være med at drille, det er pinligt nok, selv hvis andre ikke
påpeger det.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 14:41

> Lad nu være med at drille, det er pinligt nok, selv hvis andre ikke
> påpeger det.

OK stopper her

Peter

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 15:36

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Baseret på hvad jeg har hørt på avisoverskrift-niveau, så lyder det
> som det rene vanvid.

Tom, det blev vist i TV - og måske findes den stadig på nettet - så det var
desværre ikke blot på overskriftsniveau. Forældrene har allerede rejst sagt
med enormt stort erstatningskrav.

--
ahw

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 15:45

On Sat, 30 Apr 2005 16:36:01 +0200, "Arne H.Wilstrup"
<dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Tom, det blev vist i TV - og måske findes den stadig på nettet - så det var
>desværre ikke blot på overskriftsniveau.

MIN viden om sagen er på overskriftsniveau.

>Forældrene har allerede rejst sagt
>med enormt stort erstatningskrav.

Er det ikke godt med et system, hvor den enkelte borgere har mulighed
for ikke alene kritik af, men også sanktionsmuligheder overfor staten?

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 16:01

> for ikke alene kritik af, men også sanktionsmuligheder overfor staten?

Nej, det er IKKE godt med et system, hvor politiet er så dårligt uddannet og
hvor pædagogerne ligeledes er det.

Du forsøger hele tiden at gøre det til en win-win-situation som om det
skulle være en undskyldning at man kan rejse sag.

Du slutter åbenbart sådan, at når man nu ikke kan bortforklare
uhyrlighederne, så kan man i det mindste vende dem til noget positivt for
voldsmændene: nu er skaden jo ikke til at bortforklare, men så sørger vi
bare for at sælge varen som om det da er godt, at man har et system, der
"virker".

Det lyder som en billig kliché fra en billig film: en mand er blevet dømt
for et mord, han ikke har begået - ved et tilfælde kommer nogle per
bono-advokater på sporet af sagen, får manden frikendt og filmen ender med:
så virker systemet da alligevel.

Billigt argument som undskyldning for en skændig handling. Tag dig dog
sammen, Tom.

--
ahw

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 16:10

On Sat, 30 Apr 2005 17:00:58 +0200, "Arne H.Wilstrup"
<dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

>Billigt argument som undskyldning for en skændig handling.

Har du svært ved at forstå? Jeg skriver da højt og tydeligt, at
baseret på hvad jeg ved om sagen, så er det det rene vanvid. Kan det
siges meget tydeligere? Hvor pokker ser du min undskyldning for den
skændige handling?

>Tag dig dog sammen, Tom.

Rend mig i røven, Arne.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 16:11

Du skrev:

"Er det ikke godt med et system, hvor den enkelte borgere har mulighed
for ikke alene kritik af, men også sanktionsmuligheder overfor staten?"

Det var det jeg kommenterede, og så naturligvis det forhold at du gav udtryk
for at det blot var på overskriftsniveau, du havde hørt om sagen - forstået
således at du ikke tror på den, da det jo kun er overkrifter.

> Rend mig i røven, Arne.

Nej, tak - så får jeg lort på skoene.

--
ahw

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 16:21

On Sat, 30 Apr 2005 17:11:18 +0200, "Arne H.Wilstrup"
> [...]

>"Er det ikke godt med et system, hvor den enkelte borgere har mulighed
> for ikke alene kritik af, men også sanktionsmuligheder overfor staten?"

Kan du ikke bare forklare, hvor du ser min undskyldning?

>og så naturligvis det forhold at du gav udtryk
>for at det blot var på overskriftsniveau, du havde hørt om sagen - forstået
>således at du ikke tror på den, da det jo kun er overkrifter.

Nej, tværtimod, min kommentar om "overskriftsniveau" skal tages præcis
for pålydende. Forstået således, at jeg overhovedet ikke kender til
nogen detaljer, så min vurdering er baseret udelukkende på den smule
jeg ved. Ingen skjult mening her... I dansklærere skal da også altid
overfortolke alting

>Nej, tak - så får jeg lort på skoene.

Good point...

Fra : Alucard

Dato : 30-04-05 17:21

>Nej, det er IKKE godt med et system, hvor politiet er så dårligt uddannet og
>hvor pædagogerne ligeledes er det.

Du kan da ikke dømme et helt land på hvad en pædagog og et par
betjente laver....

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-04-05 18:02

> Du kan da ikke dømme et helt land på hvad en pædagog og et par
> betjente laver....

Ok jo, han kan dømme på meget mindre.

Men når det drejer sig om et af de "korrekte" lande, så skal hele landet
ligge i ruiner og den halve befolkning være forsvundet, og FN skal have
gransket tilfældet i 20 år, før vi kan tillade os at dømme.

Fra : Tim

Dato : 30-04-05 18:13

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ligge i ruiner og den halve befolkning være forsvundet, og FN skal have
> gransket tilfældet i 20 år, før vi kan tillade os at dømme.

LOL

Tim

Fra : Zeki

Dato : 29-04-05 16:44

> Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

Nu følger jeg jo rigtigt meget med i hvad der foregår i USA, da jeg både har
venner og familie derovre. Falder jeg over noget som jeg synes er forrykt,
er der ikke lang vej til et indlæg i denne NG. Naturligvis. At du ikke
bryder dig om virkeligheden og går efter manden i stedet for argumentet
(hvad flere herinde tilsyneladende har som "hobby") er din egen sag. Jeg kan
bare ikke tage jeres slags særligt seriøst.

Fra : Tim

Dato : 29-04-05 19:56

> Nu følger jeg jo rigtigt meget med i hvad der foregår i USA,

INGEN er i tvivl

> da jeg både har venner og familie derovre....

Yeah... those bastards... (må de vel være, med mindre de er medlemmer af et
eller andet muslimsk samfund, der kæmper mod USA indefra !?!)

> Falder jeg over noget som jeg synes er forrykt, er der ikke lang vej til
> et indlæg i denne NG.

Sjovt nok, sker der tæt på en hel del forrykte ting i resten af verden, som
vi aldrig ser dig skrive om!?!

> Naturligvis.

Ja, selvfølgelig Zeki. Du moralske!

> [...]
> kan
> bare ikke tage jeres slags særligt seriøst.

Leg du bare videre med din lille (for os) store (for dig) hobby.

Tim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-04-05 04:20

On Fri, 29 Apr 2005 17:43:45 +0200, "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk>
wrote:

> [...]
>(hvad flere herinde tilsyneladende har som "hobby") er din egen sag. Jeg kan
>bare ikke tage jeres slags særligt seriøst.

Din, jævnligt helt berettigede kritik af USA eller forhold i USA,
ville have større vægt, hvis du ikke var så monomant ensidig.

Fra : Zeki

Dato : 30-04-05 09:31

> Din, jævnligt helt berettigede kritik af USA eller forhold i USA,
> ville have større vægt, hvis du ikke var så monomant ensidig.

I denne NG findes der også folk som ikke laver andet end at skrive om Islam
og muslimer. Men hvis jeg skulle kaste mig ud i debat med dem, så ville det
stadig være argumenterne jeg forholdte mig til i stedet for skribenten.

Men nu er mit forhold til USA ikke præget af et had til landet som sådan.
Havde vi siddet og skrevet i denne NG for 5-6 år siden, så ville du (og
andre) sikkert havde klandret mig for hele tiden at skulle tegne et
rosenrødt billede af landet.

Flere og flere amerikanere går i dag op i politik som aldrig før, landet
bliver mere og mere splittet og det virker som om at flere af dem jeg kender
derovre (fra vestkysten) har udviklet en form for paranoia og opgivenhed.
Tro mig, disse fuldblodsamerikanere kan være meget skarpere og hårdere i
deres kritik af f.eks regeringen, end den værste "USA hader" herinde.

Mvh
Zeki

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-04-05 16:51

> [...]
> glem den tråd, og videre til næste negative tråd om USA.
>
> Bliver din hobby aldrig bare en lille smule kedelig og ensformig?

Kan se du er her endnu liljeberg, så jeg starter lige en tråd, hvor jeg
håber på svar specielt fra dig

Peter

Fra : Daniel Vandfryd

Dato : 29-04-05 15:42

Peter K. Nielsen wrote:
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20050428/ap_on_re_us/abortion_di

> hvad bilder du dig egentlig ind??

Tjaaaaa, han har nok svært ved at tale om sit eget 'USSR' idag. bedre
bliver det nok ikke ...

MVh
(
Time 2 Smile: (FUNny LINK)