Vindmølletransporter
Fra : Thomas

Dato : 28-04-05 14:30

I følge Fyens Stiftstidende fra i mandags, så svarer sliddet fra en
vindmølletransport på de fynske veje til sliddet fra 375.000
personbiler.

Tal er taknemmelige, og lastbiler har selvfølgelig altid været større
syndere end biler, men det er alligevel groteske tal.

Med transporter på 150 ton er det vel efterhånden et spørgsmål, om
Svendborgsundbroen og specielt Langelandsbroen kan holde til de tunge
transporter.

Mig bekendt kan man kun køre med transporter på over 48 ton på de
danske veje, hvis man har søgt dispensation fra Vejdirektoratet. så
vindmølleproducenten må vel konstant søge om dispensation.

Hvis man kunne sejle de kæmpe vindmølletårne på pramme fra Svendborg
og Rudkøbing til den nedlagte færgehavn i Nyborg, og derefter læssede
dem over på lastvogne, så var det kun den fynske motorvej, der blev
generet af dem, i stedet for i dag, hvor de er til daglig gene på de
sydfynske biveje.

VH

Thomas

Fra : Alucard

Dato : 29-04-05 01:22

On 28 Apr 2005 06:30:22 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>
>Hvis man kunne sejle de kæmpe vindmølletårne på pramme fra Svendborg
>og Rudkøbing til den nedlagte færgehavn i Nyborg,

Hvilken en af dem...? Vi har flere

Nå... Spøg til side.... Det må i givet fald så blive Knudshoved, da
der snart er bygget lejligheder overalt i Nyborg Færgehavn..

> og derefter læssede
>dem over på lastvogne, så var det kun den fynske motorvej, der blev
>generet af dem, i stedet for i dag, hvor de er til daglig gene på de
>sydfynske biveje.

Det var da en idé, selv om det nok ikke kan hænge sammen økonomisk...

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 29-04-05 11:46

De skal da sejles hele vejen fra Rudkøbing og så tæt på bestemmelsesstedet
som muligt. Logik, simpelthen. Men-, så vidt jeg husker blokerede Fyns Amt
for den ide for nogle år tilbage. Alustål havde lavet en rampe ved siden af
Langelandsbroen, og ideen var at "trille" dem ombord på pramme. Niks sagde
Fyns amt. Stranden er fredet og det er vigtigere at bevare 50 m strand ved
siden af en hovedvej, end at genere titusinder af billister og slide på
vejene. Typisk embedsmandsvælde.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-07-05 14:27

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden af en hovedvej, end at genere titusinder af billister og slide på

Den bedste løsning, hvis produktion af de enorme mølletårne skal bibeholdes
i Rudkøbing, er at nedlægge Spodsbjerg-Tårs ruten og indrette Spodsbjerg
Færgehavn til mølleudskibningshavn. Foruden eventuelle ændringer i
Spodsbjerg Færgehavn mangler kun en stikvej fra Vestas arealer øst for
Rudkøbing op til A9.

Der er masser af farlige kryds på A9 mellem Rudkøbing og Svendborg, som
snart bør ændres til rundkørsler, hvis uheld skal forebygges. Det kan man
bare ikke af hensyn til Vestas interesser og trafikafviklingen, fordi
mølletransporterne må fjerne afmærkningspælene for overhovedet at komme i
gennem rundkørslerne. På Fynsiden løses dette problem ved åbning af
Svendborg-Odense Motorvejen, mens det må befrygtes at alle de farlige kryds
på Tåsinge og de 2 kryds ved Rudkøbing aldrig bliver rundkørsler sålænge
mølleproduktionen fortsætter.

--
Sura 47:36 "Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred, når I er
overlegne. Allah er med jer og vil ikke berøve jer frugten af jeres

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 27-07-05 22:13

Hej Per
Den forstod jeg ikke. Fred skulle da gerne være frugten af vores handlinger.
Mvh Thomas Strandvig
(buddhist)

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-07-05 22:37

> Hej Per
> Den forstod jeg ikke. Fred skulle da gerne være frugten af vores
> handlinger.
> Mvh Thomas Strandvig
> (buddhist)

Verset er ikke udtryk for min egen holdning. Det er faktisk nogen af de
værste vers fra Koranen jeg bruger i signaturen. Der er tale om Abdul S
Madsens oversættelse, altså Ahmadija-bevægelsen, og de forskyder versene, så
det ovennævnte er i virkeligheden 47; 35, mens det nedenstående er 2; 216.

--
Sura 2:217 "Det er forskrevet jer at kæmpe, selv om I hader det. Men det kan
være, at I hader noget skønt, det er godt for jer, og det kan være, at i

Fra : G B

Dato : 27-07-05 22:49

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i meddelelsen

> Den forstod jeg ikke. Fred skulle da gerne være frugten af vores
> handlinger. Mvh Thomas Strandvig

Det kommer sgu da an på, hvilke handlinger du fyrer af?

GB (selv buddhist)

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 28-07-05 18:58

> Det kommer sgu da an på, hvilke handlinger du fyrer af?
>
> --
> Med venlig hilsen
> GB (selv buddhist)

Klart, og "skulle" er i dette ordvalg ensbetydende med "burde" altså noget
ønskværdigt.
Og det bliver ikke svært, bare man er luddoven og ikke foretager sig noget
overhovedet som helst.

Mvh Thomas

Fra : G B

Dato : 28-07-05 21:32

> Og det bliver ikke svært, bare man er luddoven og ikke foretager sig
> noget overhovedet som helst.

Njah, nu findes der jo sådan noget som passiv dårlig karma (det
monoteisterne kalder "undladelsessynder").

GB