Dum forfængelighed bag §266b
Fra : Bo Warming

Dato : 28-04-05 09:47

Folk der kan udtrykke sig høvisk i muslimdebat, er stolte af det, og føler
sig hævet over racister - derfor skal disse straffes

" Man kan kun tilfredsstille sin forfængelighed ved at krænke
andres forfængelighed. Montesquieu

"Vor forfængelighed ser gerne, at det vi gør bedst, netop skal gælde for det
der falder os sværest, Dette er oprindelsen til mangen moral". Nietzsche

"Du gør en dyd ud af din nødvendighed."
Svar: "For det første gør alle det, og for det andet gør netop jeg det ikke.
Jeg lader min nødvendighed blive ved med at være nødvendighed. Jeg tørlægger
ikke sumpene, men lever i deres feberdunster." "Netop det gør du en dyd ud
af.. "Som alle, det har jeg allerede sagt. For øvrigt gør jeg det kun for
din skyld; for at du skal blive ved med at være venlig overfor mig, tager
jeg skade på min sjæl."Kafka , Sene aforismer"

Ritt Bjerregaard om §266b, den er "latterlig, djævelsk og betænkelig"

DET SAMME GÆLDER VED SALG AF HUSE DER IKKE ER NYRENOVERET - folks snobberi
mangedobles når de har været med til at male eller lægge fliser - så er de
for fine til ""slum"" der ikke er som Helt Solgt og Hammerslag.
De tænker da ikke sagligt, om der er praktiske ulemper ved det, der er
forfaldent udseende men funktionelt tip top. De er slaver af gruppepres og
skyder sig selv i foden ved at gå efter facade og ikke efter det væsentlige.