Godt når maskerne falder
Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-05 18:51

Taler man frit fra leveren, kommer man let til at sige dumme ting, man ikke
mener.
Fx "jeg slår dig ihjel", selvom man aldrig ville gøre sådant.
Det er OK. Forbud er værre.
Hitlers peptalks om at "udrydde jødedom" er et eksempel. Folk skal have lov
at kalde muslimer for rotter og det der er værre, jvf nedenstående, hvor 1
+2 er i morgendagens jyske aviser og 3 er citater om åbenheds og ærligheds
fordele.
(Ulemper ved misforståelser skabt af overdrivelse er meget, meget små - folk
har jo situatonsfornemmelse og musikalitet)

(1)
- Ud med alle perkerne! De fylder op her i smukke Danmark. De skal ud,
brændes eller dræbes.
Sådan indledes et af mange indlæg på et debatforum på internettet.
Hjemmesiden ejes og drives af det tidligere medlem af Fremskridtspartiet, Bo
Warming.
Han har intet imod tonen i debatten.
- Det er jo bare bodega-snak. Det er det samme, som hvis jeg siger til min
kone, at jeg smadrer dig, hvis du ikke slukker lyset. Men i virkeligheden
kunne jeg jo ikke drømme om at give hende så meget som en lussing, siger Bo
Warming, som har flere domme for brud på racismeparagraffen bag sig.

(2)
Bo Warming, tidligere medlem af Fremskridtspartiet, står bag en hjemmeside,
hvor der i et debatindlæg slås til lyd for, at "alle perkerne skal brændes
eller dræbes".
Bo Warming, har du noget imod, at din hjemmeside bliver brugt til sådan
nogle ytringer?
Overhovedet ikke. Vi bliver også nødt til at lefte for de bodega-danskere
som har en lidt vulgær tone. Dem bliver vi nødt til at have fat i, hvis et
parti som Dansk Folkeparti skal have større fremgang.
Men kan du forstå, hvis nogle føler sig stødt over ordene?
Nej, så er de nogle hystader. Der er folk - primadonaer - der føler sig
stødt, fordi de kan lide at føle sig stødt. Det her er jo ikke vold, det er
bare ord. Og jeg mener faktisk, at vi gavner integrationen ved at udsætte
muhammeddanerne for det danske frisprog.
Hvad mener du med det?
De har godt af at lære, at vi i Danmark har ytringsfrihed, og at man ikke
hugger hånden af en person, hvis han har sagt noget anderledes. Grundtvig
gik jo ind for den totale ytringsfrihed.

(3)

"Der er dog Intet, hvorover der hviler så megen Forførelse
og saa megen Forbandelse, som over en Hemmelighed." Kierkegaard

" `A man who seeks truth and loves it, must be reckoned
precious to anyhuman society.' Frederick the Great.

"En fornæmelse, man har bidt i sig, fremkalder snart den næste.
Thomas Jefferson

Enhver er en måne og har en mørk side, som aldrig vises til
nogen. Mark Twain

He is truly virtuous man, who wishes always to be open to
the observation of honest men. La Rochefoucauld

" If you can`t be direct, why be? Lily Tomlin

" Sig aldrig noget om andre, som du ikke vil sige til dem.
Einar Geert-Jørgensen

"Tavshed er magtens ultimative våben. Charles de Gaulle

"Vi fryser sådan om vores små hemmeligheder. Sara Lidman

" Videnskabsmænd bekendtgør aldrig deres fejltagelser. De
bliver låst ned i skuffer og skabe. Dr.
Sydney Brenner

"Lad sandheden åbenbares, om så livet skal gå under. Nietzsche

" Hårdest dømmer den, der aldrig fik sin egen lille snaskede
sjæl blottet for verden. Palle Lauring

" A mans most open actions have a secret side to them.
Joseph Conrad

Ikke på dit ansigt men på din maske vil jeg kende dig. Karen Blixen

" Den, der søger det dybe, elsker masken. Nietzsche

Enhver har noget i sit væsen, som ville vække ubehag, hvis
han ytrede det offentligt. Goethe

Lad os tale om det, hvor slemt det end er. At tie er værre;
alle fortiede sandheder bliver giftige.Nietzsche

Kvindens styrke ligger jo netop i, at man ikke kan forklare
den. Oscar Wilde

Jeg taler sandhed, ikke så meget som jeg gerne ville, men så
meget som jeg tør. Og jeg tør lidt mere, jo ældre jeg bliver. Michel De
Montaigne, Michel de (1533-1592)

Den mand, der ikke vil meddele andre sin viden, er ingen
rigtig akademiker, ligesom den, der ikke vil høre andres meninger, synder
mod god akademisk tone. Erik Warburg (jødisk overlæge,
som tyskerne under krigen ikke internerede)