"Del og hersk" erstatter våben med kløgt
Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-05 17:12

"Del og hersk" erstatter våben med kløgt

En af del-og-hersk strategierne er salami-metoden - at man tager fjenden i
små bidder. At man aldrig møder en uovervindelig samlet fjende.

I årtitusinder har stammers overlevelse krævet alliancer - at man ikke stod
alene i verden, som jøderne i Polen 1920-1945.

DK har fin allieret i USA - tør vi nægte at adlyse?

Vore interne magtkammer rummer også opsplittelses-politiske tricks - derfor
gøres nogle mere skitzo end andre! Bliver så fremmedgjorte at de bliver syge

"Hvor næste er ikke vor nabo, men naboens nabo" - sådan
tænker ethvert folk. Nietzsche

pdh A friend is one who has the same enemies you have. Abraham
Lincoln

pdh Alle fag er sammensværgelser mod lægmanden. George Bernard
Shaw

Pdh Der er intet bedre våben mod en fjende end en anden fjende.
Friedrich Nietzsche

pdh Der findes altid en tredie udvej, bare man er i stand til at
finde den. Selma Lagerløf

pdh Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

Pdh Enhver stor politik er pagten mellem to tyve, som har deres
hænder så dybt planter i hinandens lommer, at de ikke enkeltvis kan plynder
en tredje. Ambros

pdh Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg var
ikke kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene, og jeg
sagde intet, for jeg var ikke fagforeningsmedlem. Så hentede de katolikkerne
og jøderne, og jeg sagde intet, for jeg var protestant. Til sidst hentede de
mig, og så var der ikke mere nogen, der kunne sige noget. Martin
Niemoller