Bill Gates vil tage vores software frihed!
Fra : hoff

Dato : 27-04-05 11:25

Med en chip i computerne vil computerne kun køre godkendt af CBDPTA
(Consumer Broadband and Digital Television Promotion Act software, hvilket
bla. vil dræbe open source software. Der er dømt krig på nettet.

The companies:
The TCPA was founded 1999 by Compaq, HP, IBM, Intel and Microsoft. But in
the meantime around 200 companies joined them. You will find Adobe, AMD,
Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with
integrated TPM.

http://www.againsttcpa.com/what-is-tcpa.html

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-05 12:12

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
> known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with

Utroligt den stodder ikke kan få nok.. grådigheden længe leve!
http://www.slothmud.org/~hayward/mic_humor/billgat2.jpg
Sieg Windows! Sieg Windows!

Fra : JH

Dato : 27-04-05 14:35

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in

> Utroligt den stodder ikke kan få nok.. grådigheden længe leve!
> http://www.slothmud.org/~hayward/mic_humor/billgat2.jpg
> Sieg Windows! Sieg Windows!

Heil Gates!

Uden Bill Gates ville IT stadig være på stenalderniveau.
Endvidere giver han mange penge til velgørenhed.

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-05 18:49

"JH" <nobody@home.no> wrote in message
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in

> Heil Gates!

Jeg lader billedet stå et øjeblik, mens jeg brækker mig.

> Uden Bill Gates ville IT stadig være på stenalderniveau.
> Endvidere giver han mange penge til velgørenhed.

Lol.. er du lige kommet ind med 4-toget?

IT ER da stadig på stenalder niveau, netop pga INGEN konkurrence, eftersom
M$ opkøber alle konkurrenter. Det enenste der virkelig udvikler sig er
opensource, Línux/Unix.

Velgørenhed... lol .. vågn dog op! Tror du ikke det er mere dårlig
samvittighed?
http://www.zdnet.co.uk/talkback/?PROCESS=show&ID=20036908&AT=39189895-39020330t-10000001c

Windows 3.1 som med vilje ikke virkede sammen med DR-dos:
http://www.fozzilinymoo.org/dispensation/ms_sucks.html
"Unfortunately, Microsoft won't play fair when they can't keep up. One of
the best examples of this is the story of DR DOS, a third-party replacement
for Microsoft's DOS operating system for PCs."

Internet explorer=en spion for M$
http://aroundcny.com/technofile/texts/bit083000.html
Forestil dig alt den insiderviden M$ besidder om andre virksomheder idag,
pga af IE! Det er virkelig ikke småpenge der kan omsættet her!

Og så den store finansielle skandale med Win98:
http://www.billparish.com/msftfraudfacts.html

Fra : Trunte

Dato : 27-04-05 19:05

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "JH" <nobody@home.no> wrote in message

> Uden Bill Gates ville IT stadig være på stenalderniveau.
> Endvidere giver han mange penge til velgørenhed.

ja han er en selvopofrende helt

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-05 20:09

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> ja han er en selvopofrende helt

Uha.. Trunte.. det var ikke mig der skrev det. Man har vel nosser og hjerne
;)

Fra : Michael

Dato : 27-04-05 20:26

<klip>
........ chippen kan sikre, at computeren kører med godkendt software.
</klip>

det er vel lige så meget for at undggå at det piratkopieret software, som
folk benytter ?

Fra : Jeppe Larsen

Dato : 27-04-05 20:43

On Wed, 27 Apr 2005 21:25:33 +0200, Michael wrote:

> [...]
> </klip>
>
> det er vel lige så meget for at undggå at det piratkopieret software, som

Det kan det selvfølgelig også bruges til og det giver da også en
sikkerhed mod vira skjult i software og lignende. Omvendt begrænser det
jo folks frihed til at vælge deres software selv, da de kun kan bruge
noget som Microsoft synes godt om.

--
vh
Jeppe W. Larsen

Fra : Trunte

Dato : 27-04-05 20:32

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> Uha.. Trunte.. det var ikke mig der skrev det. Man har vel nosser og
> hjerne ;)

Sorry
Trunte

Fra : JH

Dato : 27-04-05 23:52

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in news:426fe8c9$0$73784
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Sorry
> Trunte

Tænk selv. Tro ikke blindt på alt det negative som du hører og læser om MS
og Bill Gates.

Fra : Ingolf

Dato : 28-04-05 00:21

"JH" <nobody@home.no> wrote in message

> Tænk selv. Tro ikke blindt på alt det negative som du hører og læser om MS
> og Bill Gates.

Og det kommer fra en der kun har oplevet WinXp Home? lol... dream on!

Fra : JH

Dato : 28-04-05 01:29

> "JH" <nobody@home.no> wrote in message

> Og det kommer fra en der kun har oplevet WinXp Home? lol... dream on!

Jeg har været med lige siden DOS og helt frem til WinXP Pro.
Endvidere har jeg flere gange haft installeret Linux på mine Pc'er.

Fra : JH

Dato : 27-04-05 23:48

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in

> Uha.. Trunte.. det var ikke mig der skrev det. Man har vel nosser og
> hjerne ;)

Du har sikkert nosser, men desværre ingen hjerne.
Jeg har lidt ondt af dig.

Fra : Ingolf

Dato : 28-04-05 00:19

"JH" <nobody@home.no> wrote in message
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in

> Du har sikkert nosser, men desværre ingen hjerne.
> Jeg har lidt ondt af dig.

Det er iorden. Så er du jo ikke alene.. lige bortset fra det med nosserne :)

Fra : JH

Dato : 28-04-05 01:31

> Det er iorden. Så er du jo ikke alene.. lige bortset fra det med
> nosserne :)

Er du da også nosseløs?
Så har jeg *meget* ondt af dig.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-04-05 12:35

> [...]
> (Consumer Broadband and Digital Television Promotion Act software, hvilket
> bla. vil dræbe open source software. Der er dømt krig på nettet.

Tværtimod - Bare Kom med det:

De eneste, der vil købe det er: Kina, Saudi Arabien, USA og selvfølgeligt
Helge Sander/Bent Bendtsen som er med på den værste altid når bare MS siger
det er godt.

Open Source vil såmænd køre på enhver platform med fysisk adgang til
hardwaren - og der vil naturligvis øjeblikkeligt være et marked for
computere uden restriktioner - det kan da godt være at Windos e.t.c. ikke
kan køre uden CBDPTA men det er nok snarere *Microsofts Problem*.

Der er masser af folk, der kan lave lidt "Open-Source Hardware", hvis
tingene bliver presset - trolden *er* forlængst ude af æsken!

Vi husker jo hvad der skete med Regionskoden på DVD maskinerne .. de, der
implementerede lortet korrekt, er stort set ikke i markedet mere?

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-05 13:17

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
> known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with

++++++++++++++++++
Det er rystende læsning!

Og jeg frygter for at regelknepperdanmark vil være de første til at
underkaste sig dettte misfoster!

Bent Bentsen er ingen garant for folkets digitale frihed!
Ja hvilken dansk politiker er i dag villig til at trodse firmabosserne og
vægte folket før firmaerne?

Det er beskæmmende at vi ikke mere har frihedskæmpere!

Frihedskæmpere i Danmark skal ikke kun kæmpe imod fjenden, de skal også
kæmpe imod de som burde tale deres sag! Det er op ad bakke hele vejen!

Hilsen
jens

Fra : Konrad

Dato : 27-04-05 14:00

> [...]
> (Consumer Broadband and Digital Television Promotion Act software, hvilket
> bla. vil dræbe open source software. Der er dømt krig på nettet.

Nu er det jo ikke umuligt at lave computere uden denne famøse chip - det går
fint i dag - og det er slet ikke umuligt, at de store spillere på Open
Source fronten såsom Sun og IBM også får en lille del at skulle have sagt,
så Linux-varianterne kommer med på den vogn - hvorfor skulle de ikke det? Og
hvornår er nogen i øvrigt blevet tvunget til at bruge MS mere eller mindre
halvgode idder/opfindelser? Jeg er 110% sikker på, at den "sikkerhed" der
omtales er skudt i snæk allerede inden LH er i kommerciel distribution. Prøv
lige at klappe hesten lidt. For mig er MS mere til grin når de nu (igen
igen) proklamerer at deres forsinkede afløser til Windows - som ingen eller
de færreste har set endsige haft i hænderne, og vanen tro ikke får det
foreløbigt - skulle være sikrere end al mulig andet - helt ærligt - hvem
tror på baggrund af erfaring egentlig det???

Fra : Allan Knaap

Dato : 27-04-05 21:37

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> vanen tro ikke får det foreløbigt - skulle være sikrere end al mulig
> andet - helt ærligt - hvem tror på baggrund af erfaring egentlig det???

Rart med lidt fonuftigt input i denne sag. Longhorn eller eXperience som den
vist hedder nu er jo ikke et must på en PC. Har man en XP eller 2000 kan de
komme med nok så mange chips uden at det vil få nogen virkning. Desuden, som
Konrad også skriver, kan produktet meget vel være død inden det går i
produktion (se bare det nye smarte fil system som skulle ligge i Longhorn).
Eller også er der i løbet meget kort tid en fix til den chip. Alt andet
ville overraske mig meget.

Iøvrigt er Longhorn Allerede skåret godt ned i størrelse. bl.a. er NGSCB
(Next-Generation Secure Computing Base ) udskudt på ubestemt tid.

Det nye OS fra Microsoft er Las Vegas porno for IT-øjnene og så er der ikke
så meget mere at sige om det :)

Allan Knaap

Fra : Jesper

Dato : 27-04-05 15:32

> [...]

> Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
> known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with

Kære Hoff;

Rengøring starter foran ens egen dør. Start med at installere Linux og
afindstallér så Microsoft Windows, Internet Exploder og Outlook Express.

....eller køb en Mac

Fra : Stig Mogensen

Dato : 27-04-05 16:22

hoff wrote:

> [...]
> Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
> known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with

Så fravælg hans bugware, og kør Linux!!.

Download her; www.linuxiso.org
Meld dig ind her; www.sslug.dk

/Stig

Fra : Jeppe Larsen

Dato : 27-04-05 16:34

On Wed, 27 Apr 2005 12:24:36 +0200, hoff wrote:

> [...]
> Fujitsu-Siemens, Gateway, Motorola, Samsung, Toshiba and many other well
> known companies. IBM already sells first desktops and notebooks with

Ja, det er en historie der har ligget og luret i noget tid nu, og vi har
allerede fordømt den i Linux-kredsene ;)
Det er skræmmende hvor mange virksomheder de har fået med i deres
samarbejde, og jeg frygter lidt at det bliver svært for mindre
hardwareproducenter at kunne sælge nok uden denne chip, hvis alle de
store går med på det. Så er der vel kun Apple tilbage der forhåbentlig
ikke hopper med.
Selvfølgelig kan man sige at man selv vælger hvad man vil købe, men
rigtig mange almindelige PC-brugere køber somregel bare en komplet
maskine i en butik med Windows preinstalleret og måske så også i
fremtiden denne chip. De mister jo så deres frihed til at bruge fx
open-source software. Fx er det ikke utænkeligt at denne chip ikke vil
godkende fx Mozilla Firefox, og dermed får Microsoft igen fastlåst sit
monopol ved andre midler end at lave god software.

Jeg er dog afventende og ser hvad der sker fremover, da man i tidens løb
efterhånden har set en del skøre forslag fra dette firma, som stadigvæk
ikke er blevet til noget. De prøvede fx på et tidspunkt at tage patent
på næsten samtlige standardprotokoller der bruges på nettet, hvilket
der vist ikke er sket noget i siden da.

--
vh
Jeppe W. Larsen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-04-05 17:05

"Jeppe Larsen" <jwl@io.dk> wrote in message

> store går med på det. Så er der vel kun Apple tilbage der forhåbentlig
> ikke hopper med.

Apple er da Helt Med - tænk på Ipod, der KUN må virke sammen med Itunes!

Fra : Maz Spork

Dato : 28-04-05 10:07

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Jeppe Larsen" <jwl@io.dk> wrote in message

> Apple er da Helt Med - tænk på Ipod, der KUN må virke sammen med
> Itunes!

Virker da fint med Rhythmbox på Fedora...?