Skrotfærger til Indien
Fra : Jesper

Dato : 26-04-05 22:44

Først "Kong Frederik IX", Så "Rügen" og "Dronning Margrethe II" - De
gamle færger er på vej til skrotning i Indien, Miljø-Connie og de
pladdergrønne er ved at gå op i en spids over det.

Hvorfor egentligt det?

Hvis inderne kan genbruge jernet skal de efter min mening være meget
velkomne. Der tale meget om at færgene indeholder asbest. Mit bedste gæt
er at det er væsentligt sundere for inderne at skrotte de gamle færger
en at kravle rundt på lossepladsen og lede efter genbrugsmaterieler
eller at sulte!

Fra : G B

Dato : 26-04-05 22:53

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> pladdergrønne er ved at gå op i en spids over det.
> Hvorfor egentligt det?

Fordi det er pisse-hamrende farlige arbejdspladser på flere måder, og
arbejderne spises af med en sulteløn.

Sikkerhedsudstyr som hjelme og åndedrætsværn er ren science-fiction på
disse steder. Fagforeninger? Hvad er det?

Jeg ville nødig arbejde sådan et sted, og kommer kun til det, hvis der står
en og peger på mig med en skarpladt, afsikret maskinpistol.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Jesper

Dato : 27-04-05 05:42

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg ville nødig arbejde sådan et sted, og kommer kun til det, hvis der står
> en og peger på mig med en skarpladt, afsikret maskinpistol.

Så kunne man fra vesten gå ind og hjælpe med sikkerhedsudstyr og
sikkerhedskurser for de ansatte fra vestems side. Der er ingen tvivl om
at de store mængder af skrot der er i et skib er meget værdifuldt for
Indien.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 09:06

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Fordi det er pisse-hamrende farlige arbejdspladser på flere måder, og
> arbejderne spises af med en sulteløn.

Og så er det tilmed børnearbejdere.

> [...]
står
> en og peger på mig med en skarpladt, afsikret maskinpistol.

Så kan man lige så godt arbejde på Pusher Street.

--
mvh / regards

Christian

Fra : jodem

Dato : 27-04-05 09:59

> "G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Og så er det tilmed børnearbejdere.

> står
>
> Så kan man lige så godt arbejde på Pusher Street.

Man kunne jo også argumentere med, at kasserede storebæltsfærger er guds
gave til fattige indere, der ellers ikke får mad på bordet med mindre de
reducerer familien ved at sende pigerne hjemmefra ud i junglen eller til
prostitution.

jodem

Fra : Jesper

Dato : 27-04-05 15:05

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> "G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Og så er det tilmed børnearbejdere.

Som ellers var blevet solgt til prostitution eller sat til at finde
genbrugsmaterialer på lossepladsen i et ekstremt usundt miljø med gifte
og smitsomme sygdomme.

> står
>
> Så kan man lige så godt arbejde på Pusher Street.

Ja, de har sandeligt "stået for skud" fornyligt

Fra : Croc®

Dato : 26-04-05 23:18

On Tue, 26 Apr 2005 23:43:43 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>er at det er væsentligt sundere for inderne at skrotte de gamle færger
>en at kravle rundt på lossepladsen og lede efter genbrugsmaterieler

Din uvidenhed når nye højder. Dødsraten på de arbejdspladser er
uhyggelig, al arbejde foregår uden hensyn til sikkerhed eller miljø,
men det er selvfølgelig kun mørkhudede uden betydning for danskere, så
tabet er ikke stort for dig.

Regards Croc®

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 09:07

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> gamle færger er på vej til skrotning i Indien, Miljø-Connie og de
> pladdergrønne er ved at gå op i en spids over det.

Der er desværre penge i det, indfør en exportafgift på xxxx tusinde kr /
BRT, som betales tilbage når skibet enteb hugges op forsvarligt eller
indsættes i rutefart et andet sted.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-04-05 10:56

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Der er desværre penge i det, indfør en exportafgift på xxxx tusinde kr /
> BRT, som betales tilbage når skibet enteb hugges op forsvarligt eller
> indsættes i rutefart et andet sted.

Nemt at OMGÅ:

1) Skibet er indregistreret i f.ex. Panama eller Nigeria ...
2) Skibe sættes "i rutefart" et sted langt væk hvor dokumentation koster
lidt penge ...

Det er Inderne, der er de rette til at løse Indernes problemer. Men Indien
kan godt lide at tage sig fattigt og underudviklet ud så der ikke stilles
for store krav til at de selv påtager sig lidt socialt ansvar!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 11:14

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:d4nn9q$7jo$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> Nemt at OMGÅ:
>
> 1) Skibet er indregistreret i f.ex. Panama eller Nigeria ...

Ja.

> 2) Skibe sættes "i rutefart" et sted langt væk hvor dokumentation koster
> lidt penge ...

Ja.

> Det er Inderne, der er de rette til at løse Indernes problemer. Men Indien
> kan godt lide at tage sig fattigt og underudviklet ud så der ikke stilles
> for store krav til at de selv påtager sig lidt socialt ansvar!

Det er nok rigtigt, desværre.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 27-04-05 10:52

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Hvorfor egentligt det?

Fordi de har set det på TeeVee - der er masser af forfærdelige steder og
problemer i verden, men de eksisterer ikke før de har været i fjernsynet. Så
er de til gengæld det eneste man skal bekymre sig om!

Fra : G B

Dato : 27-04-05 12:39

skrev i meddelelsen news:d4nn1i$7c9$1@newstree.wise.edt.ericsson.se:

> Fordi de har set det på TeeVee - der er masser af forfærdelige steder
> og problemer i verden, men de eksisterer ikke før de har været i
> fjernsynet. Så er de til gengæld det eneste man skal bekymre sig om!

Pletskud!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-04-05 14:16

> [...]
> er at det er væsentligt sundere for inderne at skrotte de gamle færger
> en at kravle rundt på lossepladsen og lede efter genbrugsmaterieler

Jeg kan heller ikke forstå det. Der tales så meget om at dansk økonomi har
meget gavn af outsourcing. Her outsourcer vi ophugningen af vores skibe. Og
Indien er meget ops på at tiltrække denne industri, da de er i intens
konkurrence med Kina.

Desuden er faren med asbest noget noget overdrevet. Dels har jeg selv
oplevet af DSB rev asbest ned i det skjulte under hovedbanegården, for at
undgå indblandning fra emsige embedsfolk. Dels har jeg tilbragt min barndom
på et autoværksted, hvor man brugte asbest til bremsebelægninger. Jeg er
ikke død endnu.

Carsten Overgaard

Fra : jodem

Dato : 27-04-05 14:54

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

Dels har jeg tilbragt min barndom
> på et autoværksted, hvor man brugte asbest til bremsebelægninger. Jeg er
> [...]
Nej, men er der ikke noget med, du ikke har det så godt, fordi der er andre
advarsler, du har overhørt?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-04-05 07:06

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >>
> Dels har jeg tilbragt min barndom

> Nej, men er der ikke noget med, du ikke har det så godt, fordi der er

Ja, det er korrekt og det er valg jeg står ved, selv om mit helbred har lidt
skade. Som det ser ud nu, så er der stor risiko for at jeg ikke opnår at få
efterløn (født 1966) og så kan det være ligemeget med at hænge ved.

Min hensyn til at færdes i asbest i min barndom, så var det ikke et bevidst
valg. Faren med dette stof kom først til offentlighedens bevisthed i
80'erne.

Ser vi derimod på mit virke som konsulent, så har den pris som jeg og mine
kollegaer har betalt (de er døde) og betaler af på, været rimelig i forhold
til den genvinst, som landet har haft ved at M$ har været inde og har
placeret en mængde arbejdspladser i landet. Selvfølgelig har landet været
nød til at afgive selvbestemmelsen over nogle få politiske områder (se
debatten omkring softwarelicenser.), men i det store hele har landet fået
tilført nogle udviklingsmuligheder.

Hvis jeg skulle checke ud imorgen, så vil jeg hermed fortælle offentligheden
at jeg er stolt over størstedelen af mit virke hidtil. De ting, jeg er kede
af underskylder jeg for http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm.

Carsten Overgaard

Fra : Trunte

Dato : 27-04-05 20:23

> [...]
> er at det er væsentligt sundere for inderne at skrotte de gamle færger
> en at kravle rundt på lossepladsen og lede efter genbrugsmaterieler

På den skrotplads som Scandlines lige har solgt deres færger - er der en der
dør om dagen... og det er ikke af sult.
Hvor inhumane vil du være med til at DK bliver???
Trunte

Fra : Jesper

Dato : 27-04-05 20:56

Trunte <ap.moeller@webspeed.dk> wrote:

> På den skrotplads som Scandlines lige har solgt deres færger - er der en der
> dør om dagen... og det er ikke af sult.
> Hvor inhumane vil du være med til at DK bliver???
> Trunte

Vand ved siden af dem der ville dø, hvis ikke de fik til det daglige
brød fra færgeskrotningen.

Fra : Trunte

Dato : 27-04-05 21:41

> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred.?

det er ikke svært: "lost data" mellem ørene på dig.
Trunte

Fra : Jesper

Dato : 27-04-05 22:41

Trunte <ap.moeller@webspeed.dk> wrote:

> det er ikke svært: "lost data" mellem ørene på dig.
> Trunte

Er det ikke dig de kalder Herlev Sygehus Trunte?

De øverste etager står tomme!

Fra : Trunte

Dato : 27-04-05 23:05

> Er det ikke dig de kalder Herlev Sygehus Trunte?
>
> De øverste etager står tomme!
Har du været udsat for en frontallapskade? så stor en mangel på empati og så
usympatisk et menneskesyn skal man lede længe efter.

Fra : G B

Dato : 27-04-05 23:18

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Har du været udsat for en frontallapskade? så stor en mangel på empati
> og så usympatisk et menneskesyn skal man lede længe efter.

Årh, tag dog en tudekiks, Prinsessen-på-Ærten.

Fra : jodem

Dato : 27-04-05 23:36

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Årh, tag dog en tudekiks, Prinsessen-på-Ærten.

Jesper har da fuldstændig ret. På Iron Coast ser vi kapitalismens inderste
kerne.

-

Fra : G B

Dato : 28-04-05 02:09

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Jesper har da fuldstændig ret. På Iron Coast ser vi kapitalismens
> inderste kerne.

LOL, hvordan analyserer du dig frem til det?

Fra : jodem

Dato : 28-04-05 09:15

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> LOL, hvordan analyserer du dig frem til det?

Kapitalismens kerne er størst mulig produktion for de lavest mulige
omkostninger. Specielt drejer det sig om at holde løndelen helt i bund. Det
er filosofien i outsourcing, og det er filosofien på Iron Coast, hvor
markedsværdien af arbejdskraften er uendelig lav, fordi der simpelthen ikke
er andet arbejde at få.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-04-05 09:29

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> Det er filosofien i outsourcing, og det er filosofien på Iron Coast, hvor
> markedsværdien af arbejdskraften er uendelig lav, fordi der simpelthen

Dejligt at danske miljø-tosser skyder sig så direkte i foden, ved at
modarbejde sund indisk GENBRUG PÅ MARKEDETS EVIGGAVNLIGE PRÆMISSER
Minimalstat gavner alle - frihed er det bedste guld (og stål)

Dansk racistisk foragt for inderne er helt tydelig.
Vi er kun antiracistiske når det giver job for godhedsindustri-medløbere.
Vor kultur-hovmod er så ækelt som noget.

Lollands godsejere der vil have forbud mod salg af billigt tropesukker fra
sukkerrør, for roedyrkning er HELLIG, er et beslægtet fænomen

USA ønsker had mod økonomisk farlige Kina, der også lader folk nyde
arbejdsglæde

Fra : Trunte

Dato : 28-04-05 17:13