Kællinger fremmedgør, skitzogør, gør syge
Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 19:03

Kællinger fremmedgør, skitzogør, gør syge

Hvert af følgende citater rummer en bog af visdom, Nærlæs og overvej om ikke
fremmedgørelse er basis for næsten al sygdom og sindsygdom

Den skitzofrenogene mor er ikke på mode, men Freuds modeller er ret kloge og
vises af følgende.

Forestil dig spædbarns-moderen, hvis baby vræler. Hun kan gøre den harmonisk
og stille ved en mælketår, men når hun lader den hyle lidt, så er den
dobbelt glad når hun nedlader sig til at tage den op.

Alt sker i kærlighed - men hun er selv forpint af at blive opdraget til
fremmedgørelse dvs for stor forskel mellem det ønskede og det realistisk
mulige. Der må godt være nederlag, men hvis man render panden ind i en mur
for ofte, så bliver psyken splittet - skitzo. Og det giver psykosomatisk
sygdom, hvis ikke du lærer dig at "tænke sindsygt" - hvad vi alle gør. Hvis
nogen ikke klæbede til overdrevne god-ond skel, ville vi slet ikke forstå
ham - han ville blive udstødt som psykoseramt, skitzoid og lignende.

" Hele begrebet synd er afledt af frygt for noget i en selv og er udtryk for
konflikten mellem ønsker og fornuft". Betrand
Russell

"Når er træ er blæst omkuld, viser det sig, at grenene er
større end rødderne. Kinesisk Ordsprog

"The deepest personal defeat suffered by human beings is
constituted by the difference between what one was capable of
becoming, and what one has in fact become. Ashley Montagu

" All sins have their origin in a sense of
inferiority, otherwise called ambition. Cesare Pavese

The great proof of madness is the disproportion of one's
designs to one's means. Napoleon I

The greatest evil which fortune can inflict on men is to
endow them with small talents and great ambition.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

The worst pain a man can have is to know much and be
impotent to act. Herodotus

Happy the man, who early learns the wide
chasm that lies between his wishes and his powers!Goethe

Når Allah vil bringe myren i fordærvelse, giver han den
vinger. Arabisk Ordsprog

Den guderne vil ødelægge giver han succes i barndommen Romersk Ordsprog

At leve lykkeligt er det samme at leve i overensstemmelse med naturens love.
Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme
overens med begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.
Goethe

Formel for min lykke: et ja, et nej, en lige linje, et mål
.... Nietzsche

Gud, give mig tålmodighed til at affinde mig med de ting,
jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan ændre - og klogskab
til at skelne det ene fra det andet Christoph F.
Oettinger

I am indeed rich, since my income is superior to my expense,
and my expense is equal to my wishes. Gibbon
(1737-1794)English Historian

Indsigt i,hvad der er muligt,og hvad der er umuligt,skiller
helten fra eventyreren. Goethe

Konvention vil sige overensstemmelse i ord og handlinger
uden overensstemmelse i følelser. Nietszche

Lykke er lige så meget at kunne lide, hvad du gør, som at
gøre, hvad du kan lide. Charles Schultz

"The real fool, such as the gods mock and mar, is he who does not know
himself." skrev den meget kristne Oscar Wilde